|
| Kommunalt idioti (igen) Fra : Kim2000 |
Dato : 12-09-08 15:24 |
|
Jeg har flere gange sagt det: Det er dyrt at være fattig.
Sidste år lappede Jammerbugten en stræning på godt 3 km vej, da den var mere
eller mindre livsfarlig med store huller.
I år har man så skiftet hele asfalten og det er blevet flot. Havde man haft
penge (nok) så havde man kunne gøre det sidste år og dermed spare de små
200.000 lapningen kostede. Drev vi andre virksomhed på den måde, så var vi
også fattige.
| |
Jens G (12-09-2008)
| Kommentar Fra : Jens G |
Dato : 12-09-08 15:38 |
|
On Fri, 12 Sep 2008 16:23:39 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:
>Jeg har flere gange sagt det: Det er dyrt at være fattig.
>
>Sidste år lappede Jammerbugten en stræning på godt 3 km vej, da den var mere
>eller mindre livsfarlig med store huller.
>
>I år har man så skiftet hele asfalten og det er blevet flot. Havde man haft
>penge (nok) så havde man kunne gøre det sidste år og dermed spare de små
>200.000 lapningen kostede. Drev vi andre virksomhed på den måde, så var vi
>også fattige.
>
Det er da normalt at man lapper hullerne inden man kommer med
tæppebelægningen.
--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.
| |
Kim2000 (12-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim2000 |
Dato : 12-09-08 21:04 |
|
"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:48ca7e94.1024633@dtext.news.tele.dk...
> On Fri, 12 Sep 2008 16:23:39 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
> wrote:
>
>>Jeg har flere gange sagt det: Det er dyrt at være fattig.
>>
>>Sidste år lappede Jammerbugten en stræning på godt 3 km vej, da den var
>>mere
>>eller mindre livsfarlig med store huller.
>>
>>I år har man så skiftet hele asfalten og det er blevet flot. Havde man
>>haft
>>penge (nok) så havde man kunne gøre det sidste år og dermed spare de små
>>200.000 lapningen kostede. Drev vi andre virksomhed på den måde, så var vi
>>også fattige.
>>
> Det er da normalt at man lapper hullerne inden man kommer med
> tæppebelægningen.
>
Man lapper skisme da ikke vejen med asfalt lapninger for umiddelbart efter
at lave det hele om igen, umiddelbart efter betyder "nyt finansår". Det er
klart man lapper "livsfarlige" huller med det samme, men det kunne meget
passende være grus og et skilt på 30 km/t, men det bedste (og logiske) er
naturligvis at kommuner altid har penge i kassen til at kunne vælge den
rette løsning første gang.
| |
Jens G (12-09-2008)
| Kommentar Fra : Jens G |
Dato : 12-09-08 22:20 |
|
On Fri, 12 Sep 2008 22:04:28 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:
>Man lapper skisme da ikke vejen med asfalt lapninger for umiddelbart efter
>at lave det hele om igen
Jo, det er normalt at man udbedrer huller, revner osv inden man lægger
nyt slidlag på.
--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.
| |
Kim2000 (12-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim2000 |
Dato : 12-09-08 22:47 |
|
"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:48cadcb6.1324013@dtext.news.tele.dk...
> On Fri, 12 Sep 2008 22:04:28 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
> wrote:
>
>>Man lapper skisme da ikke vejen med asfalt lapninger for umiddelbart efter
>>at lave det hele om igen
>
> Jo, det er normalt at man udbedrer huller, revner osv inden man lægger
> nyt slidlag på.
>
Aha, gad vide hvorfor, men så blev man da så klog.
| |
@ (15-09-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 15-09-08 13:20 |
|
On Fri, 12 Sep 2008 16:37:55 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:
>On Fri, 12 Sep 2008 16:23:39 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
>wrote:
>
>>Jeg har flere gange sagt det: Det er dyrt at være fattig.
>>
>>Sidste år lappede Jammerbugten en stræning på godt 3 km vej, da den var mere
>>eller mindre livsfarlig med store huller.
>>
>>I år har man så skiftet hele asfalten og det er blevet flot. Havde man haft
>>penge (nok) så havde man kunne gøre det sidste år og dermed spare de små
>>200.000 lapningen kostede. Drev vi andre virksomhed på den måde, så var vi
>>også fattige.
>>
>Det er da normalt at man lapper hullerne inden man kommer med
>tæppebelægningen.
det er jo altid en vurderingssag hvor lang tid man skel lappe, og
hvornår man tager den store tegnebog frem og fornyer hele belægningen,
min erfaring er at på de "små" veje hvor vejkassen(fundamentet ikke er
lavet til megen og tung trafik virker lappeløsningen kun i meget kort
tid og skal gentages
så nogen gange er det tåbeligt ikke at forny hele belægningen så
hurtigt som muligt
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Jens G (15-09-2008)
| Kommentar Fra : Jens G |
Dato : 15-09-08 15:34 |
|
On Mon, 15 Sep 2008 14:20:23 +0200, "@ " < 1.'@invalid.net> wrote:
>
>så nogen gange er det tåbeligt ikke at forny hele belægningen så
>hurtigt som muligt
Men hvis der er huller til underlaget, plejer de nu at lappe dem inden
det nye slidlag lægges på.
--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.
| |
@ (15-09-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 15-09-08 19:34 |
|
On Mon, 15 Sep 2008 16:33:32 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:
>On Mon, 15 Sep 2008 14:20:23 +0200, "@ " < 1.'@invalid.net> wrote:
>
>>
>>så nogen gange er det tåbeligt ikke at forny hele belægningen så
>>hurtigt som muligt
>
>Men hvis der er huller til underlaget, plejer de nu at lappe dem inden
>det nye slidlag lægges på.
ja sæ'føli
ellers kommer der lynhurtigt et nyt hul
problemet med mange af de "små" kommuneveje er at de ikke er funderet
til at bære hverken tunge lastbiler eller bøndernes større og større
traktorer og redskaber
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
|
|