Kinesisk, svensk og dansk økonomi trives s~
Fra : Lyrik

Dato : 12-09-08 12:11

Min ven som er russisk ukrainer og kandidat i statsvidenskab og
nationaløkonomi, fik under sidste studium en "åbenbaring"-"Jamen svensk og
dansk økonomi er jo i grunden marxistisk planøkonomi!" Hun var overrasket og
fortsatte:"Selve det at man siger til de rige, det e iorden at i tjener for
meget, men så må i af med lidt mere i skat som bliver fordelt til samfundets
andre borgere og de værdigt trængende,-selve det er-marxistisk planøkonomi!"

Derimod går det ad helvede til for kapitalismen i USA hvor enhver snyder
hinanden og rager uhæmmet til sig! Og jeg må sige at det går den forkerte
vej i Danmark!

Bare se på Roskilde bank der kommer til at koste hver eneste borger 7000
kroner, mens kapitalisten griner hele vejen fra bank til spa og wellness!

Lær af Kinas eksempel-marxistisk planøkonomi er vejen frem!

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-08 13:29

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kroner, mens kapitalisten griner hele vejen fra bank til spa og wellness!
>
> Lær af Kinas eksempel-marxistisk planøkonomi er vejen frem!

Ligesom tyskerne har kineserne nogle mafiøse netværk der udfører en smule
planøkonomi.- klogt og skjjult

Men markedsmekanismerne er centrale i konfuzianismen, og selv Mao
nationaliserede kun storindustrien

Fra : Sten Schou

Dato : 13-09-08 21:38

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for meget, men så må i af med lidt mere i skat som bliver fordelt til
> samfundets andre borgere og de værdigt trængende,-selve det er-marxistisk

Tjener for meget?...hvad er for meget?...mage til socialdemokratisk
vrøvl.....værdigt trængende...hvor idealistisk, tror du selv på den?

> Derimod går det ad helvede til for kapitalismen i USA hvor enhver snyder
> hinanden og rager uhæmmet til sig! Og jeg må sige at det går den forkerte
> vej i Danmark!

Fordomme Jens, fordomme...rejs du en tur til USA.....

> Bare se på Roskilde bank der kommer til at koste hver eneste borger 7000
> kroner, mens kapitalisten griner hele vejen fra bank til spa og wellness!

Hvilken kapitalist?...grosseren med den store cigar og høje hat?

> Lær af Kinas eksempel-marxistisk planøkonomi er vejen frem!

Ja, der nakkeskydes dem der kritiserer regimet, det kan vi rigtigt lære
noget af.

Hilsen Sten

Fra : Bo Warming

Dato : 13-09-08 22:06

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvilken kapitalist?...grosseren med den store cigar og høje hat?

> Ja, der nakkeskydes dem der kritiserer regimet, det kan vi rigtigt lære

Vi bør lære at producere og sælge med stor profit

Alle ulande bør lære at afskaffe sult

Kina sidder på verdens fremtid hvis ikke USA bekriger dem

Fra : Lyrik

Dato : 14-09-08 19:23

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen

> Fordomme Jens, fordomme...rejs du en tur til USA.....
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Man kan vist ikke bunde i Texas og de har heller ingen strøm?

Jens

Fra : Sten Schou

Dato : 14-09-08 22:34

> "Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen

> Man kan vist ikke bunde i Texas og de har heller ingen strøm?

Nu er USA som bekendt et stort land. Forøvrigt var det også ret svært at
bunde i området Roskilde- Greve sidste sommer....

Hilsen Sten