Preben Møller Hansen R.I.P.
Fra : Lyrik

Dato : 11-09-08 10:36

Det var en skæg måde jeg stiftede bekendtskab med Preben Møller Hansen. Min
ven kokken Verner fortalte at Preben i Teglgårdsstræde 5, på 5.sal(muligvis
4.) havde åbnet en spiserestaurant for pensionister. De kunne spise 3 retter
for 21 kroner og samtidig få fællesskab og hygge i tilgift.
Kom med derind så kan vi spise billigt, sagde Verner. Du skal se det! Han
blev ved.

Vi gik derind og spiste med kniv og gaffel i det hyggelige lokale. Preben og
hans kone serverede ved bordene og var i det hele taget tjenende ånder!
Preben GJORDE noget i praktisk handling, i kristen forstand så havde han
gerninger og gode frugter.
Fælleskurs skulle være et pensionistparti, først og fremmest. Preben undte
pensionisterne et glad otium!

Med alle dem som nød godt af Prebens gavmildhed og given af sig selv var der
god grobund for en succes.

Preben var "manden med papkassen," den gode ven som aldrig svigtede. Jeg vil
ikke skrive om svage sider. Dem har vi alle.

Hvil i fred Preben Møller Hansen. Der bliver lidt mere efterårsgråt uden din
hawaiskjorte.

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : @

Dato : 11-09-08 11:58

On Thu, 11 Sep 2008 11:36:16 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>Hvil i fred Preben Møller Hansen. Der bliver lidt mere efterårsgråt uden din
>hawaiskjorte.

P. M. Hansen var absolut ikke den ringeste person som har været valgt
ind i folketinget

uanset om man var lodret uenig med manden om politik

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-08 14:32

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

> P. M. Hansen var absolut ikke den ringeste person som har været valgt
> ind i folketinget
>

> uanset om man var lodret uenig med manden om politik

Han var en mand af folket og en konstruktiv provokatør som Glistrup

1991 opstillede Fremskridtspartiet og Fælles Kurs på samme liste - og de
allerfleste i begge partier kunne se fornuften i det - men vi manglede et
par stemmer i et projektet lykkedes.