Ato-pjat i Svejts nu
Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-08 01:57

Det opreklamerede acceleratorforsøg skal skabe ny elementarpartikler.

Men siden mellemkrigstiden hvor abomben skabes, er der aldrig fundet gavn i
ny elementarpartikler - eneste nyttige er elektron, proton og neutron

Hvorfor smide gode penge efter dårlige i så lang tid?

Ser nogen håb om andet end erkendelse som kun forskerne forstår?

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 11-09-08 11:51

> Det opreklamerede acceleratorforsøg skal skabe ny elementarpartikler.
>
> Men siden mellemkrigstiden hvor abomben skabes, er der aldrig fundet gavn
> i ny elementarpartikler - eneste nyttige er elektron, proton og neutron

Det er jo fordi du er kemiker og ikke fysiker. Du skal jo bare tælle dine
elektroner og bindinger og så regne på dine moltal.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-08 14:34

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en
meddelelse news:n5udnWbwNfGNZVXVnZ2dnUVZ8uCdnZ2d@giganews.com...
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Det er jo fordi du er kemiker og ikke fysiker. Du skal jo bare tælle dine
> elektroner og bindinger og så regne på dine moltal.

Hvis du ved fysik nok til at fortælle mig om nytten ved andre
elementarpartiklr, så FORTÆL

Jeg er også blevet undervist i fysik på universitetet og lærte bl.a. at
kvantmekaniks gavn er ubevist og relativity er også opreklameret.

Fra : Mads

Dato : 11-09-08 21:52

Bo Warming skrev:
> [...]
>
> Jeg er også blevet undervist i fysik på universitetet og lærte bl.a. at
> kvantmekaniks gavn er ubevist og relativity er også opreklameret.

I forhold til hvor godt du staver Bo, så ligner det ikke at du har været
på UNI ;)

Jeg ved ikke om du har hørt om nye tiltag som kvantecomputere? Der skal
nok blive brug for viden om de nye partikler. Havde du nu levet for 100
år siden, såp havde du nok også spekuleret over hvad pokker Einstein og
Bohr lavede, samt hvad man skulle bruge elektricitet til. Men indtil
videre har strøm squ da været meget nyttigt? eller er jeg den eneste der
kan se fordelen ved global kommunikation ;)

Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-08 23:00

"Mads" <sk8terspace@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lavede, samt hvad man skulle bruge elektricitet til. Men indtil videre har
> strøm squ da været meget nyttigt? eller er jeg den eneste der kan se

Det var private der udviklede strøm, telegrafi, elmotorer, gadebelysning,
glødelampe osv

Men nuværende spildagtige jobskabende unyttige grundforskning ser ikke ud
til at tjene sig ind

Global kommunikation er perfekt idag - udover at muslimer vil afskaffe
yringsfrihed DET er problemet, ikke mangel på teknik