Om fordelen ved at tisse i bæger (især for~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-09-08 21:12

Om fordelen ved at tisse i bæger (især for mænd)

Det er unaturligt at have tekstil om skridtet og når man tisser uden at være
nøgen om skridtet, vil de sidste dråber let havne i tøjet og skabe lugt.

Hvis man fører kop, bæger, glas , en handy emballage eller lignende ned
under urinrørets åbning(fx gemt under bukserne) kan man, når blæren er tom,
ryste og massere så det allermeste urin havner i bægeret.

Blufærdighed er om ikke at vise parate kønsorganer der signalerer
erotik-handling, så der er intet ublufærdigt i nævnte utraditionelle
urinering.

Kvinder såvel som mænd kan have fordel af , at tømme sin urinen over i
kloakrist, beplantning, toilet eller lignende, evt med en lugttæt
tilproppelig beholder som mellemstation fx en plastdunk eller flaske.

Hvis der er risiko for efterløb, efter man har masseret og rystet urin ud,
kan man placere en tilpas stor klud eller sugende papir som dråberne løber
ned i.

Der findes mini-bleer som er dyre og resourcespildende og som kommunen
udleverer gratis. Vedr urininkontinente gamlinge og andre er disse
selvhjælpsideer ofte fordelagtige, både mht bekvemmelighed og undgåelse af
lugt. At noget er dyrt og blåstemplet af et stort firma eller af kommunale
indkøb, er ikke det samme som ægte kvalitet.

Almindelige mennesker kan have fordel af at tisse i plastbæger i haven, så
de efterfølgende kan slynge bægerets indhold langt ind i buskadset og derved
undgå lugt hvis varmt vejr, og undgå at noget rammer benklæderne.

Min afviger-adfærd startede for 25 år siden når jeg sad om vinteren som en
pilot i et lille opvarmet "cockpit" ved min elektriske skrivemaskine og ikke
gad gå ud toilettet og det tomme tekrus valgtes som "mini-potte" men
efterhånden synes jeg det er skørt at opleve noget ulækkert ved en bekvem
handy mellemstation, mindre end hostpitalernes kolber og bækkener.

Når man bliver gammel bliver man inkontinent og det er uoverkommeligt med
mange små toiletbesøg, og så er det smart at tisse i en kop, mens man ser TV
og så snart TV er kedeligt går man ud til toilet eller køkkenvask og tømmer
koppen

Fra : Mads

Dato : 10-09-08 17:59

Bo Warming skrev:
> [...]
> og så snart TV er kedeligt går man ud til toilet eller køkkenvask og tømmer

Jeg ved ikke om det bare er mig. Men jeg synes det er lidt nasty (Måske
bare fordi jeg er ung endnu ;)), men utroliigt informativt. Mange tak.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-09-08 19:14

"Mads" <sk8terspace@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bo Warming skrev:

> Jeg ved ikke om det bare er mig. Men jeg synes det er lidt nasty (Måske
> bare fordi jeg er ung endnu ;)), men utroliigt informativt. Mange tak.

Nasty - er det at jeg tømmer bæger af i stor flaske med tragt på
køkkengulvet - og hvis jeg ikke slæber det til toilet eller have indenfor en
uge, og så lugter det.

Men hvori består det nasty hvis lugt undgås?

Fra : TBC

Dato : 11-09-08 03:43

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> "Mads" <sk8terspace@hotmail.com> skrev i en meddelelse

....Og utroligt underholdende blamering, hvis man har en let vakt latrinær
humor.

> [...]
> en uge, og så lugter det.
>
> Men hvori består det nasty hvis lugt undgås?

....Jeg kommer vist aldrig til at tænke på samme måde om returflaske systemet
igen :-/

Men med hensyn til dovenskaben ved computere mv, så er det vel intet der
burde kunne slå et egentligt urin kateter med 5, 10 eller 20 liters
tilhørende opsamlings pose. Bevæbnet med 12 liter cola og en 7-8 Aldi
kalkunlår, burde man f.eks. således kunne klare en stram kineser med sit
fortrukne spil uden fare for hverken liv eller lem. Et engangsbæger eller en
børnesaftevandsflaske med prop er jo ikke proportioneret til at tage imod i
længden. Og er man i forbindelse med ophobning af væsker uheldig med dårlig
koordination allerede efter de første 24 timers uafbrudt intens spillen, kan
det jo klistre ret uhensigstmæssigt i tastaturet, endog længe før spillet
går ned og man kan rejse sig igen. Mus er også helst renlige dyr, der trives
bedst på det jævne og uden klæben, mens ungeren kun havde rotter.

Jeg tror bare jeg vil gå i seng, og skide på den gamle fabrik, og lade
kineserne være kinesere og arabere være dumme. For motion i forbindelse med
jævnlige toiletbesøg kan på den anden side også være gavnligt til lidt. Men
behøver blot enkelte af dem for at kunne forbrænde en saltstang eller et par
kogte nudler. Og man står sig nok også bedst ved at pleje sig selv, i en tid
hvor kvinder går op i målingerne og der er global fedmeepidemi.

__

- So you want to live 'according to nature?' Oh, you noble Stoics, what a
fraud is in this phrase! Imagine something like nature, profligate without
measure, indifferent without measure, without purpose and regard, without
mercy and justice, fertile and barren and uncertain at the same time, think
of indifference itself as power - how could you live according to this
indifference? Living - isn't that wanting specifically to be something other
than this nature? Isn't living assessing, preferring, being unfair, being
limited, wanting to be different? And assuming your imperative to 'live
according to nature' basically amounts to 'living according to life' - well
how could you not? Why make a principle out of what you yourselves are and
must be? ...Sagt af ham der er død.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-08 08:46

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men med hensyn til dovenskaben ved computere mv, så er det vel intet der
> burde kunne slå et egentligt urin kateter med 5, 10 eller 20 liters

Min far brugte kateter - meget smertefuldt - så hellere uridom, som dog også
er mere bøvlet end min enkle naturløsning

> [...]
> eller et par kogte nudler. Og man står sig nok også bedst ved at pleje sig
> selv, i en tid hvor kvinder går op i målingerne og der er global

Selvhjulpenhed er netop min målsætning - men når man en dag er
sengeliggende - eller er langturschafør, så er det smart at bruge
engangsbæger som mellemstation

Fra : Mads

Dato : 11-09-08 21:57

Bo Warming skrev:
> "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Min far brugte kateter - meget smertefuldt - så hellere uridom, som dog også
> er mere bøvlet end min enkle naturløsning
Man kunne jo også bare sætte det der uridom på permanent, og så en
slange ud i buskaset. Så skulle man aldrig nogensiden rejse sig.

> Bevæbnet med 12 liter cola og en 7-8 Aldi

> Selvhjulpenhed er netop min målsætning - men når man en dag er
> sengeliggende - eller er langturschafør, så er det smart at bruge
> engangsbæger som mellemstation

Det har du måske ret i. Men der er vel ingen grund til at øve sig ;)

Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-08 22:56

> Man kunne jo også bare sætte det der uridom på permanent, og så en slange
> ud i buskaset. Så skulle man aldrig nogensiden rejse sig.

> Det har du måske ret i. Men der er vel ingen grund til at øve sig ;)

Hvorfor ikke - det er nemt og billigt og giver tryghed

Har man brandudstyr, holder man øvelse nu og da for at vide at det fungerer.

I mit tilfælde går jeg ny veje så der er særlig grund til at forske og
rapportere her

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 11-09-08 08:47

> Jeg ved ikke om det bare er mig. Men jeg synes det er lidt nasty (Måske
> bare fordi jeg er ung endnu ;)), men utroliigt informativt. Mange tak.

Det er ikke specielt 'nasty', bare irrationelt.
Bo hader, af ukendte årsager, træk og slip toiletter. og har dedikeret
en del af sit liv til at udtænke mere eller mindre praktiske
alternativer til at sætte sig på kummen, trække i snoren, og gå videre.

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-08 10:47

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke specielt 'nasty', bare irrationelt.
> Bo hader, af ukendte årsager, træk og slip toiletter. og har dedikeret

Nej - dem hader jeg ikke, for de er populære og indarbejdede og ikke særlig
resourcespildende

> en del af sit liv til at udtænke mere eller mindre praktiske alternativer
> til at sætte sig på kummen, trække i snoren, og gå videre.

Det er i specielle tilfælde hvor folk bør TÆNKE FRIT og turde alternative
løsninger fx når der ikke er et toilet i nærheden eller handicappede, børn,
gamle

Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-08 03:43

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke specielt 'nasty', bare irrationelt.

Hvis min forskning er irrationel, så må du påpege _hvor_ der er brist i
logisk ræsonement i hvad jeg har skrevet om gavn for plejehjemspatienter

Du og andre har aldrig påpeget noget irrationelt. Vær præcis.

Det er mere irrationelt at forske i sort hul som bestemt ikke har gavnet
noget eller ser ud til at give god erkendelse.

Min forskning kan hindre at folk som mine forældre dør ved fald på vej til
toilet om natten
Atomforskerne er mindre rationelle end jeg. så lyv mig ikke irrationalitet

Fra : Per A. Hansen

Dato : 14-09-08 18:58

> [...]
> under urinrørets åbning(fx gemt under bukserne) kan man, når blæren er
> tom, ryste og massere så det allermeste urin havner i bægeret.

Er det den forskning, du mener er mere relevant en Hawkins, Bohr eller
Einsteins?
Hvad kan vi egentlig brugen ovenstående til?

/ph

Fra : Bo Warming

Dato : 14-09-08 20:07

"Per A. Hansen" <xperhansen@energimail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det den forskning, du mener er mere relevant en Hawkins, Bohr eller
> Einsteins?
> Hvad kan vi egentlig brugen ovenstående til?

Kan du give et eksempel på gavn af Hawkins etc?

Ca 1 mio danskere har urininkontinensproblemer og kan gavnes af alternativer
til de klodsede svampinfektionskabende bleer , så min nytænkning som
Ugeskrift for Læger fandt værd at publicere, er klart tiltrængt

Mens man er problemfri bør man træne så man er parat og kompetent når man
uvægerlig får problemer i alderdommen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-09-08 20:15

On Sun, 14 Sep 2008 19:58:27 +0200, "Per A. Hansen"
<xperhansen@energimail.dk> wrote:

>Er det den forskning, du mener er mere relevant en Hawkins, Bohr eller
>Einsteins?

>Hvad kan vi egentlig brugen ovenstående til?

Ingenting...

Og det hører da slet ikke hjemme i d.k politik....

<mlr>