IT-Politisk forening sætter pædofiles rett~
Fra : None

Dato : 05-09-08 19:39

Nyt lavmål i dagens danmark

http://www.itpol.dk/redbarnet

\Nicolai

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 05-09-08 19:44

None <Rockhound@Rocks.yes> writes:

> Nyt lavmål i dagens danmark
>
> http://www.itpol.dk/redbarnet

Hvis du nu læser hvad der står, tror jeg du ret hurtigt vil finde ud
af at det er alle vi andres rettigheder der står på spil.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : None

Dato : 05-09-08 21:56

On Fri, 05 Sep 2008 20:43:38 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Hvis du nu læser hvad der står, tror jeg du ret hurtigt vil finde ud
>af at det er alle vi andres rettigheder der står på spil.

Jeg har læst hvad der står. Jeg er selv fortaler for ingen censur,
open source og vidensdeling, men man boykotter ikke en indsamling til
fordel for børn, fordi man er politisk uenig om et filter. De
boykotter noget der skal hjælpe børn, fordi at de vil have fjernet et
børnepornofilter. Og det vil de så også gerne holde foredrag på skoler
om.

Jeg ved udemærket, at de pædofile kan komme udenom filteret, men det
ændrer ikke på det hovedløse i, at man boykotter en indsamling af den
grund. Iøvrigt, så er det et samarbejde mellem Red Barnet,
Internetudbyderne og politiet, så hvorfor "jagter" man en
landsindsamling?

Dine rettigheder er ikke mere på spil end hvis du går på gaden, fredag
aften. Den slags går igennem Rigspolitiet, og derfor er det tåbelig
ynk at forsøge at boykotte en indsamling.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-09-08 22:06

"None" <Rockhound@Rocks.yes> wrote in message
> [...]
> boykotter noget der skal hjælpe børn, fordi at de vil have fjernet et
> børnepornofilter. Og det vil de så også gerne holde foredrag på skoler

Jo det gør man, personligt har jeg boykottet alt der lugter af ødelæg
barnet ups red barnet, de gør emre skade end gavn.

> Dine rettigheder er ikke mere på spil end hvis du går på gaden, fredag
> aften. Den slags går igennem Rigspolitiet,

Og er en side først havnet i fiteret, er den der så for evigt, for det
lader ikke til der er meget kontrol med siderne efterfølgende, og det
fjerner ikke problemet at have det "filter".

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : None

Dato : 05-09-08 22:12

On Fri, 5 Sep 2008 23:05:49 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>Jo det gør man, personligt har jeg boykottet alt der lugter af ødelæg
>barnet ups red barnet, de gør emre skade end gavn.

Du har bare boykottet alt hvad der lugter af at du skal slippe lidt af
din lille it supporter løn. Men fair nok, det er også en bedre
undskyldning at have en "holdning" frem for at indrømme at man har et
lavt-lønnet job.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-09-08 22:17

> Du har bare boykottet alt hvad der lugter af at du skal slippe lidt af
> din lille it supporter løn.

Nemlig.

> Men fair nok, det er også en bedre
> undskyldning at have en "holdning" frem for at indrømme at man har et
> lavt-lønnet job.

Ja det er da bedre end at begynde at ævle om totalt ligegyldige ting som
dig.

Fra : None

Dato : 05-09-08 22:21

On Fri, 5 Sep 2008 23:17:22 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>Ja det er da bedre end at begynde at ævle om totalt ligegyldige ting som
>dig.

Siger manden og kommenterer på noget totalt ligegyldigt. Så der er en
årsag til at du ikke er steget i løntrin.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-09-08 06:38

> Siger manden og kommenterer på noget totalt ligegyldigt. Så der er en
> årsag til at du ikke er steget i løntrin.

Det er nu nogle hårdtslående argumenter du her bringer på banen, havde
du været Wilstrup, havde jeg jo været sat til vægs nu *G*

Fra : Egon Stich

Dato : 06-09-08 14:05

"None" <Rockhound@Rocks.yes> skrev i en meddelelse news:g083c4pbdl697ack6p8mc8gc5v0o6217u6@4ax.com...

> [...]
> din lille it supporter løn. Men fair nok, det er også en bedre
> undskyldning at have en "holdning" frem for at indrømme at man har et

Og så er vi tilbage i den herskende "moral".

Penge - penge - penge---

Og skide være med frihed, ordentlig opførsel, demokrati, ja anstændighed.

Jeg må nok sige, man tager sig til hovedet over nutidens yngre mennesker.
De snyder og bedrager.
Forventer alle gør det samme.
Det handler alene om, ikke at blive opdaget.

Som følge heraf; ønsket om overvågning.
Af naboen, forstås.

Det større perspektiv, fatter de ganske enkelt ikke.

Man skal IKKE "forhindre" ved hjælp af overvågning, kontrol og sencur.
Men nok afklapse lovbrydere.

To forskellige ting, om man tænker sig blot lidt om.

Hvem skal forøvrigt overvåge overvågerne?
Og overvågernes overvågere?

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 05-09-08 22:51

> [...]
> open source og vidensdeling, men man boykotter ikke en indsamling til
> fordel for børn, fordi man er politisk uenig om et filter.

Der er jo altså tonsvis af andre foreninger der har samme mærkesag man kan
støtte. Måske endda en hvor formanden ikke hæver 1,5 million i gage.....

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 05-09-08 23:14

> [...]

> boykotter noget der skal hjælpe børn, fordi at de vil have fjernet
> et børnepornofilter. Og det vil de så også gerne holde foredrag på

Man boykotter en oprganisation der har fået pædofilitis, og har
mistet grebet om resten af virkeligheden. Du kan vende dit argument
om:

Jeg er ikke fortaler for pædofili, men jeg er arg modstander af
enhver form for undertrykkelse af adgangen til at give sin mening
til kende uden en domstolsafprøvning.

Du vægter en tom paradeforestilling med misbrugte børn højere. Det er
dit valg.

> Jeg ved udemærket, at de pædofile kan komme udenom filteret, men det
> ændrer ikke på det hovedløse i, at man boykotter en indsamling af
> den grund.

Det er det der hedder at "stemme med fødderne". Red Barnet skaber
større problemer med deres symbolkamp, end de løser.

> Iøvrigt, så er det et samarbejde mellem Red Barnet,
> Internetudbyderne og politiet, så hvorfor "jagter" man en
> landsindsamling?

Fordi det er red barnets initiativ.

> Dine rettigheder er ikke mere på spil end hvis du går på gaden,
> fredag aften. Den slags går igennem Rigspolitiet, og derfor er det
> tåbelig ynk at forsøge at boykotte en indsamling.

Mine rettigheder er i høj grad på spil. At du ikke kan se det, kan
ikke forhindre mig i at have den holdning.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 05-09-08 19:48

None skrev:
> Nyt lavmål i dagens danmark
>
> http://www.itpol.dk/redbarnet
>
> \Nicolai

Egentlig ikke.

IT-Pol er bekymrede over at der indføres forhåndscensur uden kontrol:

"Et stort problem med filteret er, at der ikke er nogen kontrol med det.
I princippet kan en hvilkensomhelst side - uanset indhold - blive
blokeret, uden at nogen kan gøre noget ved det eller anke afgørelsen."

og bekymrede over censur generelt:

"Når først censur er indført, er der en alvorlig risiko for, at gruppen
af censurerede sider bliver udvidet til andre emner. Senest er Red
Barnets børnepornofilter blevet udvidet til også at omfatte hjemmesider,
der sælger musik på nettet (f.x. allofmp3.com)."

Synspunkter jeg sagtens kan erklære mig enig i.

- cep

Fra : None

Dato : 05-09-08 22:03

On Fri, 05 Sep 2008 20:47:34 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com> wrote:

>Egentlig ikke.
>
>IT-Pol er bekymrede over at der indføres forhåndscensur uden kontrol:

Det er rigspolitiet der kontrollere det.

>"Et stort problem med filteret er, at der ikke er nogen kontrol med det.
>I princippet kan en hvilkensomhelst side - uanset indhold - blive
>blokeret, uden at nogen kan gøre noget ved det eller anke afgørelsen."

Ingen kontrol? Det skal alt sammen igennem Rigspolitiet, og kontrol og
ankemuligheder er derfor de samme som i din almindelige hverdag.

>og bekymrede over censur generelt:

Det er jeg bestemt også. Og kontrol.

> [...]
>Barnets børnepornofilter blevet udvidet til også at omfatte hjemmesider,
>der sælger musik på nettet (f.x. allofmp3.com)."

Jeg synes at du skylder at forklare, at Red Barnets børnepornofilter
ikke er udvidet til at omfatte hjemmeside der sælger musik. Det er 2
forskellige ting, og som Red Barnet ikke har indflydelse på. Dernæst,
så er det ikke Red Barnets filter, men et samarbejde mellem udbydere,
politi og Red Barnet.

>Synspunkter jeg sagtens kan erklære mig enig i.

Ja, men hvorfor boykotte en landsindsamling der samler ind til børn?
Det har intet sammenhæng, og ligesom IT-pol skriver at Red Barnet
(hvilket så er Red Barnet, politi og udbydere) bruger de forkerte
metoder, så er det sgu da heller ikke smart at boykotte hjælp til
børn, fordi man vil have fjernet et børnepornofilter. Altså, gøre det
nemmere for de pædofile og sværere for Red Barnet.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-09-08 22:19

> Altså, gøre det
> nemmere for de pædofile og sværere for Red Barnet.

Du kan sætte alle de filtre op du vil, du standser ikke problemet ved
det, nærmere tværtimod.

Fra : None

Dato : 05-09-08 22:50

On Fri, 5 Sep 2008 23:18:38 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"None" <Rockhound@Rocks.yes> wrote in message
>

>Du kan sætte alle de filtre op du vil, du standser ikke problemet ved
>det, nærmere tværtimod.

Sludder. Du og jeg bliver ikke stoppet af det, men masser af ukyndige
bliver stoppet af det.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 05-09-08 23:43

None skrev:

> Sludder. Du og jeg bliver ikke stoppet af det, men masser af ukyndige
> bliver stoppet af det.

Stoppet fra hvad.. jeg har aldrig set en webside med børneporno, endsige
hørt om nogen der er landet på en, og jeg har da trods alt haft internet
forbindelse siden 1996.
Efter min mening er filtret et totalt forfejlet forsøg på at løse et
problem der reelt ikke findes.

- cep

Fra : N_B_DK

Dato : 06-09-08 06:43

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> wrote in message

> Stoppet fra hvad.. jeg har aldrig set en webside med børneporno,
> endsige hørt om nogen der er landet på en, og jeg har da trods alt
> haft internet forbindelse siden 1996.

Det har jeg nu, men de såkaldte børn var 40 årige kvinder (nogle af dem
var muligvis lidt ældre)

> Efter min mening er filtret et totalt forfejlet forsøg på at løse et
> problem der reelt ikke findes.

Problemet eksisterer, men løsningen er ikke et filter (der alligevel kan
omgås utrolig nemt)

Fra : N_B_DK

Dato : 06-09-08 06:41

> Sludder. Du og jeg bliver ikke stoppet af det, men masser af ukyndige
> bliver stoppet af det.

Men standses produktion af BP fordi du og jeg ikke kan se det ? næ, og
vil folk have fat i et eller andet (også selv hvis det er ulovligt),
jamen så skal de da somregel nok få fat i det alligevel.

Fra : Egon Stich

Dato : 06-09-08 14:13

"None" <Rockhound@Rocks.yes> skrev i en meddelelse news:kb73c45tk58rdfa52p89a82roch3raj0s6@4ax.com...

> Det er rigspolitiet der kontrollere det.

Og det mener du, borger for fornuft og retfærdighed?

> [...]

> forskellige ting, og som Red Barnet ikke har indflydelse på. Dernæst,
> så er det ikke Red Barnets filter, men et samarbejde mellem udbydere,

Ikke nogen som helst tilfældig privat interesseorganisation bør have nogen som helst indflydelse på samfundets styrelse eller indretning..!!
Vi har rigeligt af af personager her til lands, der sidder i vellønnede stillinger, og opfinder det ene "problem" efter det andet, blot for at retfærdiggøre deres uhyrlige "lønninger", og bevare jobbet.

Vi har et folketing.
Lad os overholde grundloven, og nøjes med dette.

Og så ellers, så hurtigt som muligt, få sparket alle de, udi egen indbildning, klogere høveder ud på et reelt arbejdsmarked, hvor det er begrænset. hvilke skader de kan forvolde på vort demokrati.

En glimrende måde herpå er at latterliggøre dem, samt undlade at medvirke til financieringen af deres personlige korstog.
I den udstrækning vi kan, idet en del af nævnte sataner jo har fået skrabet sig statsstøtte til.

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 05-09-08 21:26

> Nyt lavmål i dagens danmark
>
> http://www.itpol.dk/redbarnet

Det der står er nu korrekt, jeg kom engang en på en side der var i deres
filter, indtastede en anden DNS server, og hvad lå der så...

Hold nu fast, billeder af kvinder i 40erne, det er fandme nogle gamle
børn, personligt giver jeg intet for det "filter", de skyder med
spredhagl, og råber konstant ulven kommer.

Fra : vvv

Dato : 05-09-08 21:33

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> børn, personligt giver jeg intet for det "filter", de skyder med
> spredhagl, og råber konstant ulven kommer.

Helt enig.
Jeg er også en enkelt gang stødt på en af deres cencurerede sider, og den
viste sig også ikke at indeholden bare an snert af børn.

vv

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 07-09-08 11:33

N_B_DK skrev:
> [...]
> børn, personligt giver jeg intet for det "filter", de skyder med
> spredhagl, og råber konstant ulven kommer.

Tænk hvis en side for at støtte Red Barnets initiativer bliver
blokeret.. "Save the children, who are naked and with no housing".. aw
"children" + "naked" + "billede af nøgent barn"

Hvordan får man "åbnet" en blacklistet hjemmeside.. ?

- cep

Fra : N_B_DK

Dato : 07-09-08 15:50

> Hvordan får man "åbnet" en blacklistet hjemmeside.. ?

Så må man jo gå rettens vej, desværre gælder det ikke når siden skal
spærres.

Fra : @

Dato : 07-09-08 23:38

On Sun, 7 Sep 2008 16:49:38 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> wrote in message
>

>Så må man jo gå rettens vej, desværre gælder det ikke når siden skal
>spærres.

og det er jo her det store problem ligger,

netop ved at politiet+Red Barnet har tiltaget sig rollen som domstol

sådanne uting hører slet ikke hjemme i Danmark

den slags er hvad der altid skældes ud over foregår i fæle
diktaturstater

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : vvv

Dato : 05-09-08 21:31

"None" <Rockhound@Rocks.yes> skrev i en meddelelse
> Nyt lavmål i dagens danmark
>
> http://www.itpol.dk/redbarnet

Ja, Red barnet undregår dagligt sig selv og finder nye lavmål.
Red barnet er gået sort i pædohysteri og skulle se at få reddet nogen børn i
stedet.

Artiklen er faktisk fuldstændig reel og lødig. Selvfølgelig burde man ikke
kunne censurerer bare på en påstand fra Red barnet, der ser børneporno
overalt.

vv

Fra : None

Dato : 05-09-08 22:05

On Fri, 5 Sep 2008 22:31:08 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

> [...]
>
>Artiklen er faktisk fuldstændig reel og lødig. Selvfølgelig burde man ikke
>kunne censurerer bare på en påstand fra Red barnet, der ser børneporno

Det kan man heller ikke.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-09-08 06:35

> Det kan man heller ikke.

Men det sker altså, om du vil indrømme det eller ej.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-09-08 08:51

"None" <Rockhound@Rocks.yes> skrev i meddelelsen
> Nyt lavmål i dagens danmark
>
> http://www.itpol.dk/redbarnet

Der er tale om at man foreslår boycot af Red Barnet fordi de
støtter indførelse af filtre og dermed censur på nettet.

Den måde at indføre filtre på under dække af at have en god
sag, nemlig beskyttelsen af børn, ER censur og dermed i strid
med grundloven. Hvis organisationen havde indført det selv,
ville det ikke være censur iht. grundloven, da den blot
regulerer forholdet mellem stat og borger, men når man
samarbejder med staten (=politiet), så er det da betænkeligt,
fordi man kan frygte at det er en glidebane henimod yderligere
censur.

Red Barnet har jo rejst sag mod et blad fordi det viser en ung
kvinde på 16 år stående i en bestemt positur uden BH på, men
med trusser. Red Barnet siger altså at "nøgenhed" eller
"halvnøgenhed"= sex og dermed gør den alt for at forstærke den
em af seksualforskrækkelse der efterhånden har bredt sig i det
ganske nupuritanistiske land.

Når den barske Se og Hør-redaktør Quortrup reagerer lige så
hysterisk som Red Barnet, så er der grund til at råbe vagt i
gevær.

Tolkningen af det omtalte billede som værende "erotisk" skal
man vist være medlem af Indre Mission for at mene. Hvad der er
"uanstændigt" er det folk lægger i det, og det er normalt ikke
børneporno at man viser en 16-årig pige med bar overkrop. At
hun står fotograferet fra ryggen, hænderne i hofterne, drejer
hovedet mod fotografen og smiler, bliver altså udlagt som
børneporno som er forbudt, fordi beskueren mener at der her er
tale om et "krænkende billede". Det siger vist mere om
beskueren end om billedet.

Det var vist også RB der mente at fotografering af egne børn
på en strand, hvor de var iført badedragter også var
børneporno, selvom der normalt er tale om at det skal være
fotografering af børn og voksne i seksuelle situationer.

Puritanismen længe leve! Lad os endelig få ændret grundloven
så al form for nøgenhed i det åbne rum forbydes som værende
uanstændigt. Lad os endelig få indført amerikanske tilstande
hvor billeder af børn på 4 år der løber og leger på stranden
en varm sommerdag uden en trævl på kroppen, bliver "dimmet
ud", så man ikke kan se at de er i besiddelse af baller.

Det var vist i 40'erne at det såkaldte tegneseriesyndikat,
godt støttet af "Det moralske Flertal" i USA, fik forbudt at
man tegnede tegneseriefigurer med navler for ikke at børnene
skulle risikere at sætte forældrene i forlegenhed ved at
skulle forklare hvad en navle blev brugt til.

Alle figurer med navler blev retoucheret bort og ligeså
billeder af forskellige damer med navler, for de små børn kom
jo med storken, ikke sandt?

Når nogle taler om den muslimske moral der ligeledes forbyder
kvinder at være udfordrende klædt, fx med bikinier, at vise
deres hår etc., og harcellerer over den form for
middelalderlig moral, så kan vi passende gribe i egen barm og
se om vi ikke selv er på vej til censurland.

Når et samfund bruger flere ressourcer på at forhindre
børneporno end det bruger på at hjælpe børn i nød, fx står der
tusindvis af børn på venteliste til undersøgelse af
psykiatriske lidelser, der er børn der lever en kummerlig
tilværelse hos forældre der ikke magter at tage sig af dem,
hvorfor nogle af dem ender i kriminalitet hvor dødelig udgang
er sandsynligt, så er vi langt ude i proportionsforvridninger.

Naturligvis skal vi ikke acceptere børneporno, men vi skal i
hvert fald ikke lade tilfældige hysterikere og organisationer
som Red Barnet med bannerførere som udspringer fra
indremissionske særlinge og fanatikere, være dem der skal
fortælle normale mennesker hvad børneporno er. Fremfor alt
skal vi udrydde anstændighedsparagraffen, da den er yderst
subjektiv og hvis vi skal have en paragraf vendt mod
børneporno, så skal den bygge på objektive kriterier og ikke
på en eller anden galpende fanatikers mere eller mindre
slibrige fantasier - og fremfor alt skal vi ikke genindføre
censur uanset hvilke undskyldninger der er for det og uanset
hvilken "ædel sag" man vil fremme.

Læge Eva Graungaard skrev for mange år siden at kvinderne
burde klæde sig tækkeligt på på stranden, idet deres
skedesafter endte i sandet og dermed kunne "smitte" andre der
satte sig der. Hun var puritaner om en hals.

Det førte til at en anden læge syrligt skrev, at der dels ikke
var nogen som helst risiko for at blive smittet ad den vej, og
dels at det ikke var første gang at man brugte hygiejnen som
argument mod naturlig nøgenhed.

I dag er det ikke "hygiejnen" man benytter, men en endnu mere
ædel undskyldning: "kampen mod børneporno".

Jeg har haft internetadgang siden en gang i begyndelsen af
90'erne, og jeg er aldrig stødt på nogen hjemmesider med
børneporno og har heller ikke opsøgt dem der måtte være. For
mig at se skal man altså være temmelig aktiv for at finde
noget sådant. Og for dem der absolut vil se børneporno,
hindrer intet filter den aktivitet. Det er blot en udfordring
til at finde andre veje og at gemme problemet af vejen -og ude
af øje, ude af sind.

Red Barnet har en dårlig sag i en god sags tjeneste. Når man
husker hvordan en bestemt person - fhv. politiker - førte an
ved at besøge udenlandske steder og bruge penge for at "forske
i utugten", så minder det om visen om "gyngerne og
karusellen", hvor der kommenteres på pornografien, der var
forbudt (billedpornoen). Her blev der skrevet at det var
forbudt at vise billeder af mænd der med brunstig pik rev
kvindernes tøj af, men gik man på Statens museum for kunst og
så samme billeder der, gjorde det ikke noget så længe
kunstneren hed Goya.

Fra : Kim2000

Dato : 06-09-08 09:57

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> løber og leger på stranden en varm sommerdag uden en trævl på kroppen,
> bliver "dimmet ud", så man ikke kan se at de er i besiddelse af baller.

Man undrer sig virkelig over den vej vi bevæger os, i en John Wayne film fra
fyrrene smører John barnet ind i fedt for beskytte det mod solen, barnet er
nøgent, og man må altså sige at hvis der sidder 5,99999 millioner seere og
tænker "sikke en sød scene" og 100 mennesker der sidder og tager sig en
spiller, ja så er spørgsmålet om vi virkelig skal indrette vores samfund
efter disse 100 psykisk syge. Og præcis som du siger, man gør nøgenhed til
noget grimt.

Da vi var på Bornholm i 5.klasse i firserne sprang vi i en sø, ingen havde
badetøj på og alle både lærere og elever var nøgne, ikke een tænkte videre
over det, måske at det lidt pinligt at hende der Line som bare var vildt hot
så een nøgen, vi så selvfølgelig også på lærene og 3 sekunder senere legede
vi alle i vandet. At lærerne skulle have fået et kick af at se os børn nøgne
er komplet tågesnak. I dag ville lærerene sikkert være hængt ud på forsiden
af EB, anklaget og dømt i retten og vi 23-24 børn havde tilbragt 60 timer
ved en psykolog, der kunne fortælle os om "overgrebet". Da vi gik i de små
klasser klædte vi da også om sammen og flere gange badede den
mandlige/kvindelige lærer om og badede sammen med os, og tiltrods for disse
"overgreb" så blev vi slet ikke traumatiseret, måske kunne en psykolog have
overbevist os om det. Endelig kan jeg da huske i halvfemserne til
fællesbadning i forbindelse med en marchtur i Roskilde at vinduerne var åbne
og flere børn faktisk sad i vinduet uden nogen tog sig af det. Her skal vi
igen havde fat i psykologerne så børnene virkelig kan opdage hvilken enorm
traumatisk oplevelse de var udsat for.

I det hele taget er hysteriet helt ude af propertioner og jeg tænker på om
ikke netop Red Barnet og en hær af psykologer sørger for at "pædofile
overgreb" netop bliver overgreb og slemme oplevelser, for år siden var det
da helt almindeligt at hvis man skulle i svømmehallen med sin 3-4-5-6 årige
pige eller dreng at de klædte om og badede sammen med den forældre de nu
tilfældigvis var sammen med, i dag er det sikkert en "slem oplevelse" for en
5-årige pige at klæde om og bade i mændenes omklædningsrum, og når hun ikke
føler sådan, så skal psykologer og dagspressen nok sørge for at fortælle at
sådan burde hun føle.

> [...]
> dem, hvorfor nogle af dem ender i kriminalitet hvor dødelig udgang er
> sandsynligt, så er vi langt ude i proportionsforvridninger.

præcis.

> [...]
>
> Jeg har haft internetadgang siden en gang i begyndelsen af 90'erne, og jeg
> er aldrig stødt på nogen hjemmesider med børneporno og har heller ikke

Heller ikke jeg.

> [...]
> Det er blot en udfordring til at finde andre veje og at gemme problemet af

Præcis.

> [...]
> tøj af, men gik man på Statens museum for kunst og så samme billeder der,
> gjorde det ikke noget så længe kunstneren hed Goya.

Der er en kunstner der tog en række billeder af sine nøgne børn, og blev
både præmieret og udstillet på musuemer i Paris, London, Chicago og
København, i 2005 blev bogen forsøgt anvendt som bevis på at Michael Jackson
var pædofil, børnene var nøgne, ergo var det børneporno. Det endte dog med
at retten afviste bogen som bevis efter retten havde overvejet det en ekstra
gang.

Selvfølgelig skal vi ikke acceptere eller se gennem fingere med børneporno,
men det er faktisk ikke så forbandet svært at definere børneporno og så rent
faktisk bruge kræfterne på at bekæmpe det og overgrebene bag. I øjeblikket
er man i gang med at bekæmpe nøgenhed og gøre en masse fredelig ting til
noget fordækt, i dag tør man vel knap nok bade sammen med sit barn. I
Danmark må du ikke tage billeder af sit barn i svømmehallen (tænk nu hvis
naboens dreng også er med), i USA har man set retssager mod forældre, der
har taget billeder og video af deres børn mens de legende i svømmepølen. Man
tør slet ikke tænke på hvad der sker hvis man er på en naturist ferie og
tager feriefotos. Er det sådan et samfund vi ønsker, fordi nogle hundrede
personer i landet har en forkvaklet seksualitet?? Og en hær af psykologer og
organisationer ser spøgelser. Det er virkelig "ulven kommer, ulven kommer"

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-09-08 14:29

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forkvaklet seksualitet?? Og en hær af psykologer og
> organisationer ser spøgelser. Det er virkelig "ulven kommer,

Jeg tror at sagen med Red Barnet er meget enkel: De fattes
penge, blandt andet til direktørens millionløn, så derfor har
de kastet sig over en niche der kan give penge og som de ved
ikke er let at kritisere: hvem vil dog offentligt gå imod
dette af frygten for at blive slået i hartkorn som pædofile?

Fra : Egon Stich

Dato : 06-09-08 14:19

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse news:48c23656$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "None" <Rockhound@Rocks.yes> skrev i meddelelsen

> Der er tale om at man foreslår boycot af Red Barnet fordi de
> støtter indførelse af filtre og dermed censur på nettet.

Klip et langt indlæg--

Som jeg forøvrigt må indrømme, at jeg er ganske enig i.

MVH, for een gangs skyld,

Egon

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 07-09-08 11:49

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> kvindernes tøj af, men gik man på Statens museum for kunst og
> så samme billeder der, gjorde det ikke noget så længe

Jeg er ganske enig Arne.. 100%

Børneporno distribueres ikke *frit*.

Der snakkes via alle mulige chatfora.. ofir, msn etc.. Når folk med
*fælles interesser* føler sig sikre sender de materialet via IRC eller
en anden metode der sender fra-til ip-adresse

At blokere for DNS er altså under alle omstændigheder fuldkommen
ligegyldigt.

"Børneporno" var simpelthen bare det politiske redskab der indførte
muligheden for forhåndscensur.

- cep