Stalin rehabiliteret
Fra : Martin Larsen

Dato : 05-09-08 19:32

Jeg er ked af hvis AHW får nys om dette, men en ny bog der rehahabiliterer
Josef Vissarionovich Stalin er udkommet.

55 år efter at den sovjetiske diktator døde, hævdes det i den nyeste manual
for undervisere, at Stalin gjorde, hvad han gjorde for "at sikre landets
modernisering."

Håndbogen, der ifølge Daily Mail bærer titlen "A History of Russia,
1900-1945", vil danne basis for en ny statsanerkendt skolebog (altså i
Rusland og en skole på Amager ;)

En af bogens forfattere, Anatoly Utkin, mener, at det er vigtigt at vise, at
Stalin handlede i en konkret historisk situation og at han handlede ganske
rationelt som beskytteren af det sovjetiske system i overgangen til
industrisamfund.
http://jp.dk/kultur/article1428722.ece

Som at høre AHW, når han har talt sig varm.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-08 14:11

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> 55 år efter at den sovjetiske diktator døde, hævdes det i den nyeste
> manual for undervisere, at Stalin gjorde, hvad han gjorde for "at sikre

Ja det kan man jo sige til de millioner af mennsker som han myrdede.

/Kim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-09-08 14:19

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop
punktum dk> skrev i meddelelsen
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

tsk! tsk! Jo, jeg har fåt nys om dette -og hvad så? Jeg har
ikke tænkt mig at købe endsige læse den. Hvorfor jeg specielt
skulle være interesseret i den bog, aner jeg ikke, men det er
måske fordi Martin Larsen er ked af at der endnu ikke er
udkommet en bog der rehabiliterer Hitler.

> Ja det kan man jo sige til de millioner af mennsker som han
> myrdede.

Igen: tallene er vildt overdrevne, men han var ansvarlig for
at en hel del mennesker døde - at tale om 50 mio er fuldkommen
hen i vejret - endda 10 mio er vildt overdrevet, men det er da
korrekt at han var ansvarlig for menneskers død, akkurat som
Englands Churchil var det, USAs Roosevelt, ja selv Albert
Einstein var det.
Det er åbenlyst umuligt at have en seriøs diskussion i dette
forum om 2.verdenskrig uden disse evindelige overdrivelser og
løgnagtig propaganda fra højrefjolserne.

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-09-08 16:42

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> interesseret i den bog, aner jeg ikke, men det er måske fordi Martin
> Larsen er ked af at der endnu ikke er udkommet en bog der rehabiliterer

Jeg er nu hverken i pagt med Hitler eller Stalin eller AHW, Lykketoft,
Holger K etc's nyeste ven Hizbollah.

http://angantyr.blogspot.com/2006/08/hizbollah-var-til-stede-og-holger-k.html
http://www.malas-noticias.com.ar/Hizbollah_Fotos_Saludos.htm

Mvh
Martin

Fra : Poul Nielsen

Dato : 07-09-08 10:30

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Igen: tallene er vildt overdrevne, men han var ansvarlig for at en hel del
> mennesker døde - at tale om 50 mio er fuldkommen hen i vejret - endda 10
> mio er vildt overdrevet,

Endnu en gang lukker folkemordsforherligeren lort ud, han nemlig udemærket
godt at Ruslands regering efter 10 års grundige undersøgelser en gang for
alle har konstateret at 32 millioner døde som følge af kommunismens hærgen i
Rusland. se her http://hjem.get2net.dk/bichon/folke/tre/index.htm

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-09-08 11:29

"Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> alle har konstateret at 32 millioner døde som følge af kommunismens hærgen

Løgnen er Gud for de røde:
http://www.youtube.com/watch?v=Yl-m0gPyQTo

Mvh
Martin

Fra : Egon Stich

Dato : 06-09-08 14:25

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse news:48c17ade$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> industrisamfund.
> http://jp.dk/kultur/article1428722.ece
>
> Som at høre AHW, når han har talt sig varm.

Jamen er det dog ikke utroligt, at mennesker handler i samtidig kontext?

Ligesom det er utroligt, hvad en herskende økonomisk overklasse kan bilde pøbelen ind.
Som vi har set gemmen årtier i den vestlige verden.

Egon

Fra : @

Dato : 06-09-08 19:29

On Fri, 5 Sep 2008 20:32:07 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>for undervisere, at Stalin gjorde, hvad han gjorde for "at sikre landets

nå ja hva

en masse "rettroende" pædofetfans lader da til at leve fint på en stor
flok løgne om hvor mild og god landevejsrøveren var

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/