Billig VB5/6
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 23-07-01 15:54

Hej

Kan man på nogen måde få fat i en billig VB5 el. VB6? Har én af dem været
med på cd'erne hos f.eks. AOD el. lignende på samme måde som Delphi 3+4 har
det ?

Jeg skal bruge det til at afprøve nogle active-x'er og lave nogle simple
demo'er. Standard udgaven er sikkert fint.

Evt. en "brugt" (ikke pirat software)

Hilsen
Uffe

Fra : Peter Hansen

Dato : 28-07-01 03:40

Det kommer umiddelbart an på din alder...
Hvis du er studerende kan du benytte dig af Microsoft Studyware som er
rimeligt hæftigt billigere end de orginale versioner. Der er ingen
begrænsninger i programmet udover en timelimit der kan spænde over flere år
om du vil. Jeg mener ikke at det er nødvendigt (95% sikker) at have nogen
umiddelbart tilknytning til softwaren -dvs. du skal ikke studere VB eller
anden form for programmering for at få adgang til denne service...Ellers
tror jeg umiddelbart ikke der er nogen muligheder...

Hilsen fra Peter I. Hansen =)

Fra : @sbjørn

Dato : 03-08-01 08:15

100%

http://computercity.dk - kr. 899
Produkter -> Søg efter produkter her! -> Søg "ms visualstudprostu"

Fra : @sbjørn

Dato : 03-08-01 08:16

http://www.microsoft.com/danmark/license/student/

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-08-01 09:40

Ok, jeg er ikke studerende.

Kan VB6 Standard bruges til at teste en active-x med ? Jeg har også set den
omtalt som "learning edition", men kan ikke finde en sammenligning mht
faciliteter i Pro og Enterprise.

VB6 standard koster 999 ex moms i computer city.

På forhånd tak
Uffe

Fra : @sbjørn

Dato : 05-08-01 16:53

Du kan ikke lave exe'er, ocx'er, dll'er i LE
derfor prisen 999 kr.

Skal du kunne lave exe'er, ocx'er, dll'er er prisen derimod 5.499,00 kr.

const LE = "learning edition"

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-08-01 07:14

Hej

Jeg laver min active-x i delphi, men vil gerne afprøve den i VB, da der er
ret stor sandsynlighed for, at det er der den ender med at blive brugt (VC++
er også en mulighed).

Spørgsmålet er altså om jeg kan afprøve en active-x i VB LE ?

Fra : @sbjørn

Dato : 06-08-01 11:51

> [...]
(VC++
> er også en mulighed).
>
> Spørgsmålet er altså om jeg kan afprøve en active-x i VB LE ?

Ja, du kan godt køre dit program i VB LE's IDE, men hvis du vil lave exe-,
dll- eller ocx-filer skal du have en anden til at compile det.