Sæddonor, perfektionist Onan & Kina/Warmin~
Fra : Bo Warming

Dato : 02-09-08 16:48

Sæddonor, perfektionist Onan & Kina/Warming løsningen

Min far lavede anetavle og var stolt af sine professorforfædre, hvoraf en
havde populariseret Darwin og hans 16 gange tip oldefar var en tysk von
Bülow fyrste.

Men han var det mest usnobbede menneske, jeg har mødt -foruden Glistrup-, så
det optog mig at forstå, hvorfor folk tror, at andet end social arv skaber
vor personlighed - og da jeg læste Ibsens "Vildanden" fandt jeg
viktorianismen utålelig da dagdrømmer Hjalmar Ekdal betvivler om hans
socialdatter teenager Hedvig "har ret til at bo under hans tag" hvis hendes
øjensygdom betyder at deres blinde arbejdsgiver er biologisk far.
HSocialfaderen holder jo af hende pga de fælles oplevelser de har haft, og
det ene DNA ka være så godt som det andet, når det er for sent at gøre det
om.

Da jeg sku gøre mig interessant som nytænker efter en skilsmisse i 1976,
fandt jeg på i rubrikannonce at tilbyde mig som sæddonor og
rugemor-formidler og vidste ikke, at det sidste var ulovligt (jeg sad 20
dage i Sdr Omme for det) og Ekstrabladet mistænkeliggjorde det, så jeg blev
berømt og pludselig blev samlingspunkt for hundred sæddonorer der havde
tilbudt sig på enmands-basis og nu kunne kvinder og par komme hos mig på
Nørrebro og se fotografier af de mange familiefædre der havde meldt sig som
donorer, og jeg og min kone arrangerede stævnemøder på stationer hvor donor
onanerede på toilettet i et pessar som kvinden tog hjem i sit soveværelse og
indførte i skeden ofte sammen med sin kæreste eller lesbiske kæreste.

Genistregen at bruge kun familiefædre med sunde børn blev jeg lidt megaloman
over, fordi lægerne er uansvarlige at bruge en barnløs donor, altså et
ubeskrevet blad, med risiko for AIDS, kønssygdom, ufrugtbarhed og arvelig
sygdom - som jo yderst sjældent kan diagnosticeres af læger hos en rask
donor.

Min triumf og mit pral i talrige læserbreve, min debat med overlæger i
Ugeskrift forLæger og Ugens Rapport der gik i EBs fodspor og kaldte mig "manden
med jernnosserne", fik lægerne til at korte deres ventetid fra 3 år (læs
KvindeKendDinKrop bogen fra 1980) til 3 mdr og privatisere, så
gynækologi-klinikker og et nedfrysnings-firma, Cryos" blev vigtigere end
hospitalsinsemination og især var jeg stolt over, at mange indså at denne
selvhjælp kan alle udføre betryggende uden brug af læge.

AIDS-forskrækkelse har ført til, at læger igen overhalede mig mht omsætning
og projektet i årtier har kørt på meget lavt blus.

Der har været andre privatiserede sæddonorformidlinger i mange lande og i
de fleste lande er lægemonopol blevet indført, så iniativer som mit er
forbudt, men da en Venstre-minister fik krav fra Norge og Sverige ved et
nordisk Råds møde om at forbyde mit initiativ, så viste hun sig liberal og
insiserede, at her hersker frihed i Danmark.

Jeg har ingen præcis viden om Kinas metoder når en kvinde ikke kan blive
gravid, fordi hendes mand har dårlig sæd, men jeg gætter på, at det er som
på Hawai og i Serbien og de fleste andre lande, dvs kvinden klarer ærterne i
det skjulte og fx med ægtemandens bror eller en anonym soldat (hvis erhverv
er garanti for godt helbred) og Romerretten siger klart at man skal anse
ægtemanden som far, selvom donor har været brugt.

En undtagelse er Israel, hvor Gud dræbte Onan som straf for at han modsatte
sig at være donor for sin afdøde brors kone, Judath.

Onan begyndte at onanere vildt meget, så han blev ude af stand til at bolle
Judath tyk (og har givet navn til verdens vigtigste hobby)

og da Gud ønskede børnerigdom i sin stamme, så dens hære kunne holocauste
nabofolkene, så var der ikke grund til at samle på folk som bevidst
ufrugtbare Onan.

Jeg har oplevet, at nogle af mine sæddonorer har sagt nej til at hjælpe en
overvægtig og sjusket kone, men kunstig insemination er nem at udføre, så
de fleste er ikke perfektionister som Onan mht, hvem må få børn med deres
sæd.

Udover en retssag i Sverige, som vor donor vandt, har vi aldrig haft
problemer med, at en mor søgte at få børnepenge ud af en donor.

Det er typisk for det judeo-kristne Vesten at være perfektionist og ville
tage ansvar formynderisk for en kvindes brug af sæden, som om den den kan
være for god til hende og langt bedre end andre mænds sæd.

Kineserne anser nyfødte for at have temmelig ens hjerner og at social arv
skaber de store forskelle siden hen.

Det er en vigtig og positiv kulturforskel. Men læger i Vesten søger at
videnskabeliggøre behandling ved at overdrive biokemisk indsigt i arvelighed
af fx skitzofreni. Det er et ufint og uærligt trick at man således
overdriver indsigt i psykose, og jeg er glad for at min forening/firma
kaldet "Sædhjælpsfondet" har været med til at .

Kineserne er mere ærlige, fordi deres læger er mindre mafiøst netværkede med
statsmagten, som er mere sandhedssøgende end vor statsmagt.

Der er meget vi bør lære af konfuzianerne

Specialundervisning i skolerne er milliard-business og ville blive
bortsparet hvis ikke lægevidenskab løj om arvelighed for ordblindhed -
psykearv-overdrivelser indgår i, at psykiari er spydspids for
behandlervælde.