Endnu et skyderi opfundet af pressen...
Fra : Mr.Larsen

Dato : 02-09-08 04:58

---
En person i livsfare efter skyderi

En 26­årig mand er i livsfare, efter at han kort før midnat blev ramt
af skud i armen og i maven på Gammel Jernbanevej i Valby.

En 26­årig mand var natten til tirsdag i livsfare, efter at han sent om
aftenen blev ramt af skud i armen og i maven på Gammel Jernbanevej i
Valby, oplyser politiet.
---

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-15017679.html?rss

Mon ikke regnedrengene er af den overbevisning at dette ikke er sket,
det står jo ikke i de tabeller de bruger.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Bo Warming

Dato : 02-09-08 07:32

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-15017679.html?rss
>

> Mon ikke regnedrengene er af den overbevisning at dette ikke er sket, det

BW: Her lidt skyts imod benægterne

http://jp.dk/meninger/breve/article1426201.ece

Jyllands-Posten

Indvandrer-kriminaliteten må bremses

Eyvind Vesselbo folketingsmedlem (V), medlem af integrationsudvalget

Offentliggjort 02.09.08 kl. 03:00

Endnu en gang sættes der fokus på den meget store kriminalitet blandt
indvandrere og efterkommere i Danmark.

Det er politidirektør Hanne Bech Hansen, som gennem Jyllands-Posten slår
alarm 31/8. Politidirektøren bliver citeret for at sige, at
indvandrerkriminaliteten er det altoverskyggende problem i den danske
hovedstad.

Det er korrekt, men problemet er meget større, idet det ikke blot er i
hovedstaden, at det er et kæmpeproblem. Indvandrerkriminaliteten er også et
problem mange andre steder i Danmark, bl.a. i de andre større byer Århus,
Odense, Aalborg.

Tallene fra København, som Jyllands-Posten offentliggør, underbygges nemlig
af landsdækkende tal som viser, at der er en voldsom overhyppighed af
kriminalitet begået af personer med udenlandsk baggrund.

Det bliver værre og værre
Danmarks Statistik offentliggjorde 16/6 2008 den nyeste statistik om
lovovertrædelser blandt udlændinge i Danmark. Tallene er to år gamle, men
viser en stigning i antallet af lovovertrædelser blandt personer med en
udenlandsk baggrund.

Danmark Statistik har beregnet et kriminalitetsindeks for forskellige
befolkningsgrupper, hvor kriminaliteten for befolkningen som helhed er sat
til 100.

Kriminalitetsindekset vedrørende straffeloven for mænd af udenlandsk
herkomst er steget fra 111 i 2005 til 117 i 2006.

Ligeledes er indekset for mænd fra ikke-vestlige lande steget fra 133 til
142. Det betyder, at kriminaliteten for mænd med oprindelse i ikke-vestlige
lande var 42 pct. højere end kriminaliteten for alle mænd i befolkningen
under et i 2006. Dette til trods for, at tallene er korrigeret for forskelle
i befolkningsgruppernes aldersfordeling samt sociale baggrund.

Det er fantastisk, at vi år efter år skal konstatere, at situationen bliver
værre og værre på dette område.

Nøglepersonerne
Sagen er den, at politiet ved i hvilke kredse, kriminaliteten finder sted.
Politiet kender de fleste nøglepersoner i indvandrerbanderne. Politiet ved i
hvilke områder, de bor. Politiet ved, at de opererer på narkomarkedet.

Alligevel stiger kriminalitet i disse kredse. Spørgsmålet er, hvor længe vi
skal acceptere denne udvikling? I de seneste 15 år er udviklingen kun gået
en vej.

Hvis ikke der hurtigt gøres noget effektivt for at få vendt denne udvikling,
kan det gå rigtigt galt i løbet af ganske få år.

Situationen er den, at i løbet af de næste syv år, altså i 2015, vil der
være 23.000 flere efterkommere, andengenerationsindvandrere, i alderen 10-29
år.

Da det er i denne gruppe, størstedelen af de unge kriminelle
andengenerationsindvandrere rekrutteres, står det danske samfund med et
kæmpeproblem, hvis ikke vi ganske snart får vendt udviklingen.

Forebyggelse
Derfor har politidirektøren ret, når hun siger, at det er et
altoverskyggende problem, der skal løses hurtigt.

Vi må forhindre, at de små brødre følger i deres kriminelle storebrødres
fodspor. Der må sættes ind så hurtigt, som det er muligt i familierne, så de
ikke fungerer som fødekæde til kriminaliteten og banderne.

Forebyggelsen må bl.a. gå ud på at give de unge mennesker andre muligheder
for at få accept og en identitet end den, de får gennem den kriminalitet og
gennem medlemskab af de kriminelle bander.

Og så må der sættes ind på at give de unge mennesker nogle andre værdier end
dem, de lever med i dag. Det er nemlig den manglende accept af det danske
værdigrundlag, som gør, at de ikke holder sig inden for lovens rammer.

Christiansborg, mandag den 1. september 2008/KE

PRESSEMEDDELELSE

DF: Uacceptabelt at henlægge 140.000
straffelovsovertrædelser

Dansk Folkepartis medlem af Folketingets retsudvalg,
Marlene Harpsøe, ønsker en redegørelse fra justitsminister Lene Espersen (K)
på baggrund af en artikel i dagens udgave af Ekstra Bladet, der oplyser, at
ca. 140.000 straffelovsovertrædelser henlægges som konsekvens af
politireformen, hvilket er helt uacceptabelt. Dansk Folkeparti forventer, at
alle sager efterforskes uanset om politireformen har kostet ekstra
ressourcer.

- Det er efterhånden blevet en daglig foreteelse, at der
dukker historier op om, at politireformen har gjort, at politiets arbejde er
blevet forringet og opklarings- og udrykningsfrekvensen dalet kraftigt. Det
kan vi fra Dansk Folkepartis side ikke acceptere, og jeg vil derfor bede
justitsministeren om en redegørelse for de nye oplysninger om, at 140.000
straffelovsovertrædelser skal henlægges, siger Marlene Harpsøe.

- Det er med stadig stigende bekymring, at vi oplever, at
medierne nærmest på daglig basis kan berette om nye sager, som viser, at
politireformen har haft en yderst negativ effekt på politiets arbejde. Jeg
agter derfor at bede justitsministeren redegøre for, hvordan og ikke mindst,
hvornår danskerne kan forvente at få politiet tilbage på rette spor. Vi kan
ikke acceptere, at politiets produktivitet falder som konsekvens af en
reform, der skulle have den modsatte effekt, siger Marlene Harpsøe.

Vil du ikke modtage flere nyhedsbreve fra Dansk
Folkeparti, kan du afmelde her

Dansk Folkeparti | Christiansborg | 1240 KBH K | Tlf. +45 3337 5199 |
E-mail: df@ft.dk