Volder æren problemer...
Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 29-08-08 22:37

....så er det tid til æres-vold!!

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-14848128.html

Hvor er det rart, at den fremmede hjælper os med at lave nye
ordkonstellationer.

Men jeg ville nu sætte en større ære i at bo i en verdensdel uden
fremmede, der drøner rundt og forsvarer deres såkaldte ære.

Bør vi derfor ikke straks påbegynde hjemsendelsen af den
utilpassede fremmede?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-08-08 23:09

On Fri, 29 Aug 2008 23:37:06 +0200, "-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> wrote:

> [...]
>fremmede, der drøner rundt og forsvarer deres såkaldte ære.
>
>Bør vi derfor ikke straks påbegynde hjemsendelsen af den

Hvorfor kalder man det hele tiden æres-vold/drab...???

Det burde hedde æreLØS-vold/drab....

Fra : dw

Dato : 29-08-08 23:18

S. A. Thomsen skrev:

> Hvorfor kalder man det hele tiden æres-vold/drab...???
>
> Det burde hedde æreLØS-vold/drab....

Hvad med bare "familie tæsker datter"

Fra : Bo Warming

Dato : 30-08-08 01:45

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor kalder man det hele tiden æres-vold/drab...???
>
> Det burde hedde æreLØS-vold/drab....

Æresdrab er et indarbejdet begreb i vort sprog, og de første 3 bogstaver går
på at det RELATERER TIL NOGET OM ÆRE, og angiver ikke om det er høj eller
lav grad af ærefuldhed

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-08 08:09

S. A. Thomsen wrote:

> Hvorfor kalder man det hele tiden æres-vold/drab...???
>
> Det burde hedde æreLØS-vold/drab....

En har døbt det "forfængelighedsdrab" - og den betegnelse er god.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-08-08 08:31

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> En har døbt det "forfængelighedsdrab" - og den betegnelse er god.

Mange mord er om forfængelighed - som er et forældet ord

Politik er også om forfængelighed
Man vil føle sig hævet over de syndige

Palins abortmodstand

Hun vil få bibelflertallet i USA samlet om McCain.

Man er træt af at der fødes børn, som der ikke er forsørger til, så man vil
reklamere for kernefamilien - ligesom paven gør.

Det vil ikke føre til, at virkelig uønskede børn ikke aborteres, for man kan
købe abortpiller på internettet

Men det vil være et signal om ikke at lade venstrefløjen håne "Ær din far og
din mor " buddet - altså det vil gøre USA lidt mere konfuziansk.

Sarah Palin undlod at få abort, da et af hendes 5 børn havde kromosom for
meget(mongol, Down)

Fra : Ivannof

Dato : 30-08-08 10:07

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> En har døbt det "forfængelighedsdrab" - og den betegnelse er god.

I tager simpelthen fejl. Vi har et dansk ord for det og det er "overlagt
mord"! De andre ord med "ære" indblandet er simpelthen SMINKE!

Overvej det lige! Den aktivitet vi taler om her har alle det overlagte mords
karakteristiske træk! De overvejer det - de planlægger det - de beslutter
hvem, der skal udføre det og hvordan - hvorefter det udføres!

Kan vi ikke for helvede få lagt ordet "æres-drab" i graven?

Hilsen Ivan

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 30-08-08 11:44

On Sat, 30 Aug 2008 11:06:58 +0200, "Ivannof" <ivannof@hotmail.com>
wrote:

>I tager simpelthen fejl. Vi har et dansk ord for det og det er "overlagt
>mord"! De andre ord med "ære" indblandet er simpelthen SMINKE!

Jeg tænkte mere på, at HVIS ordet "ære" skille bruges i pressen, så
burde det være som en del af ordet "æreLØS"...

>Overvej det lige! Den aktivitet vi taler om her har alle det overlagte mords
>karakteristiske træk! De overvejer det - de planlægger det - de beslutter
>hvem, der skal udføre det og hvordan - hvorefter det udføres!

Selvfølgelig er det overlagt mord... Ingen tvivl om det...

>Kan vi ikke for helvede få lagt ordet "æres-drab" i graven?

Det går velmenerne/hallalhippierne nok ikke med til...

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 19:04

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:48b90d9d$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> hvem, der skal udføre det og hvordan - hvorefter det udføres!
>
> Kan vi ikke for helvede få lagt ordet "æres-drab" i graven?

Ikke med den type journalister vi er belemret med her i landet.

Men for normalt begavede mennesker hedder det naturligvis overlagt mord.

Egon

Fra : @

Dato : 30-08-08 15:42

On Sat, 30 Aug 2008 00:08:57 +0200, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Hvorfor kalder man det hele tiden æres-vold/drab...???
>
>Det burde hedde æreLØS-vold/drab....

hvis det absolut skulle dreje sig om ære burde det da være den/de
dårlige opdragere som tog DEM SELV af dage, det er da deres opdragelse
af afkommet der har fejlet når afkommet ikke opfører sig efter
"normen"

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/