18 år for at købe cigaretter
Fra : Peter

Dato : 29-08-08 11:18

Ref.:http://netavisen.newspaq.dk/indland/?aid=243716
Kilde: Nyhedsbureauet Newspaq

"I juni vedtog et bredt flertal af politikerne på Christiansborg nemlig at
hæve aldersgrænser for, hvornår man må købe cigaretter, fra 16 til 18 år.

Og den lov træder i kraft 1. september - altså på mandag. "

Hvordan håndhæves denne lov?

Fra : H. Jensen

Dato : 29-08-08 11:23

"Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
> hæve aldersgrænser for, hvornår man må købe cigaretter, fra 16 til 18 år.
>
> Og den lov træder i kraft 1. september - altså på mandag. "

Ved at personalet SKAL spørge efter legitimation, hvis de tror at kunden er
under 18. Hvis du farver håret gråt, så bliver det intet problem.

Der var en tråd over i dk.familie.barn. Som forælder til et barn på
efterskole kan det betyde at forældrene skal lave depoter, så barnet ikke
skal lide igennem ugen.

--
Regards
Meditation Inlet - special boarding school for children with special needs.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 29-08-08 11:50

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> wrote in message
> [...]
>
> Der var en tråd over i dk.familie.barn. Som forælder til et barn på
> efterskole kan det betyde at forældrene skal lave depoter, så barnet ikke

Jeg ville nu ikke have det svært med at mit barn skulle "lide" i manglen på
cigaretter.

--
Andreas

Fra : H. Jensen

Dato : 29-08-08 12:51

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> "H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> wrote in message

> Jeg ville nu ikke have det svært med at mit barn skulle "lide" i manglen

> cigaretter.

Det ville du hvis barnet går til yderligheder på grund af sin afhængighed.
Det er ikke til at vide hvad producenterne har puttet i for at fastholde
folk i deres afhængighed. Det er ikke tobakken i sig selv som er usund. Det
er alt det andet, som man putter i.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-08-08 06:19

> [...]
>
> "H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> wrote in message

> Jeg ville nu ikke have det svært med at mit barn skulle "lide" i manglen

Statsformynderiet er så fælt, at jeg ville være stolt vis mine børn fandt ud
af hvor der er ekspedienter der ikke har tid at tjække - og dem vil der
blive mange af.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-08-08 14:07

"Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
> [...]
> hæve aldersgrænser for, hvornår man må købe cigaretter, fra 16 til 18 år.
>
> Og den lov træder i kraft 1. september - altså på mandag. "

Det bliver svært. Jeg vil til enhver tid hjælpe børn med at købe tobak, hvis
de beder om det. Fascisme af enhver art skal bekæmpes.

Mvh
Martin

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 29-08-08 16:55

Martin Larsen skrev:
> [...]
>
> Det bliver svært. Jeg vil til enhver tid hjælpe børn med at købe tobak,
> hvis de beder om det. Fascisme af enhver art skal bekæmpes.

Rygning er en tåbelig ting at blive afhængig af. Jeg har røget siden jeg
var 13, og selv om jeg ikke har noget umiddelbart ønske om at stoppe, er
det da helt tydeligt at ikke-rygerne ikke er mere ulykkelige end mig selv.
Hvis regeringerne fremover nu er lidt fikse, forhøjer de bare
aldergrænsen med et år hvert år.

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-08-08 18:53

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvis regeringerne fremover nu er lidt fikse, forhøjer de bare aldergrænsen

Jeg synes det er trist at nogle folk ikke selv kan bestyre deres liv, og
derpå mener at denne ubehjælpsomhed skal gennemtvinges for andre.

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 30-08-08 07:13

> [...]
> hæve aldersgrænser for, hvornår man må købe cigaretter, fra 16 til 18 år.
>
> Og den lov træder i kraft 1. september - altså på mandag. "

Da aldersgrænsen var 12 købte børn på 10.
Da den var 15 slap 13-14-årige igennem
Nu da den er 18 slipper sikkert også 16-17 årige igennem, men dermed er den
reelle grænse faktisk også rykket. At Martin så åbenbart gerne ser 10-årige
ryge er fordi han er latterlig.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-08-08 07:25

> [...]
> den reelle grænse faktisk også rykket. At Martin så åbenbart gerne ser
> 10-årige ryge er fordi han er latterlig.

Det er ikke detailsalg der skal påvirke rygevaner.
Forældre og kammerater afgør det og staten skal blande sig uden om