Lad Flammen&Citronen tale engelsk i vort b~
Fra : Bo Warming

Dato : 27-08-08 21:59

Lad Flammen&Citronen tale engelsk i vort broderland mod syd

En ledende HolgerDanske chef var utilfredsmed at tyskerne synkroniserer film
bevidstløst til tysk, tysk og atter tysk.

Hvorfor påvirker vi så ikke de flinke tyskere til at lade dansk-rollerne
tale engelsk, som alle tyskere forstår eller kan læse undertekster til?

Fra : N/A

Dato : 27-08-08 23:10

Fra : Bo Warming

Dato : 27-08-08 23:10

"Michael Laudahn eOpposition" <nuke.islamistan@your.earliest.convenience>
skrev i en meddelelse news:2516i8.lgc.19.1@news.alt.net...

> [...]
> berede til at ytre sig om tilsvarende kritik, påstår de altid at 'folk vil
> det sådan'. Jeg tror snarere, at synkron-industrien laver pres.
>
> De tysktalende lande er ikke de eneste. I (politisk) Vesteuropa er det
> desuden Frankrig, Italien og Spanien. Undtagen er sommetider
> specialvisninger sent om aftenen, som kan være 'OmU' (original mit
> untertiteln).
>
> I Østeuropa har jeg fx set at polakkerne har én eneste (!) taler, som
> taler den polske tekst over filmens originaldialoger, hvis lydstyrke
> skrues lidt ned sålænge han snakker. Sådan var det i hvert fald under

JEg forstår fuldt ud at man ikke vil høre et særlingesprog som dansk med
undertekster, men at man ikke kan overveje at synkronisere til ENGELSK er
mærkelig

Jeg ville tro at de fleste tyskere ku li at få trænet deres engelsk en
sjælden gang

At synkroniseringsindustri er stærk er interessant - a la at vor
godhedsindustri importerer muslimerne

Hvis engelsk valgtes, kunne man få de danske skuespillere til at lave nyt
lydspor og det ville da være rart for tyskerne at person og stemme matcher -
og Zentropa eller hvem der sælger til Tyskland er da interesseret i at
skaffe job til danske venner og de kan påstå at have ideelle kunstneriske
hensigter

Men du har nok ret i at de er ubelærbare og hævder at vide hvad folk vi have

Vort lille land har gennemslagskraft mht at få ny ting på skinner - mon de
har overvejet et initiativ som det der faldt mig ind?

Fra : preben nielsen

Dato : 29-08-08 08:24

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvorfor påvirker vi så ikke de flinke tyskere til at lade dansk-rollerne
> tale engelsk, som alle tyskere forstår eller kan læse undertekster til?

De eftersynkroniserer sgu da alt engelsk også....

-p

Fra : @

Dato : 29-08-08 13:12

On Fri, 29 Aug 2008 09:24:05 +0200, "preben nielsen"
<prel@post.tele.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

>De eftersynkroniserer sgu da alt engelsk også....

jep

det er noget af en oplevelese at se John Wayne i en gammel cowboyfilm
på tysk TV

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Tony

Dato : 29-08-08 18:37

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> De eftersynkroniserer sgu da alt engelsk også....

Det er sgu da fordi de fede forædte pølsetyskere er analfabeter.

Tony