Skal man juble........
Fra : Malene P

Dato : 23-08-08 08:34

....... eller skal man græde over, at der allerede ER blevet alt, alt for
mange af dem?

Malene P

Fra : Kert Rats

Dato : 23-08-08 08:54

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ...... eller skal man græde over, at der allerede ER blevet alt, alt for
> mange af dem?
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/08/23/064509.htm

Man kan håbe på, at de indvandrer, der i dag skaber problemer i form af
bl.a. vold og trusler, med tiden bliver assimileret i det danske samfund som
helstøbte danskere, men der kommer nok til at gå en generation eller to -
mit bud: Omkring 50 år.
Hvis Danmark fremover fastholder eller måske opstrammer indvandrerpolitikken
og -visitationen, så kan vi muligvis holde Danmark nogenlunde fri for
kriminalitet fra utilpassende indvandrere.
Og ikke mindst skal de indvandrere, som i dag har dansk statsborgerskab,
gives mere kvalificerede og realistiske muligheder for at integrere sig i
det danske samfund, bl.a. via øgede jobmuligheder.
Ovenstående er i mine øjne den eneste mulighed for at få has på de nuværende
indvandrerproblemer.

Måske nogen her i gruppen kan supplere ovenstående? Så kan vi nok få en
interessant debat i gang - for det er ved at være længe siden, at vi har
debatteret, synes jeg.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ivannof

Dato : 23-08-08 11:43

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Måske nogen her i gruppen kan supplere ovenstående? Så kan vi nok få en
> interessant debat i gang - for det er ved at være længe siden, at vi har

De kunne gøre sig selv en stor tjeneste ved at tale dansk i eget hjem.
Hvordan de selv mener de kan blive integrerede i Danmark og have dansk som
1. fremmedsprog er mig en gåde!

Hilsen Iavn

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-08-08 13:15

> De kunne gøre sig selv en stor tjeneste ved at tale dansk i eget hjem.
> Hvordan de selv mener de kan blive integrerede i Danmark og have dansk som
> 1. fremmedsprog er mig en gåde!

Hvilket sprog vil du tale i udlandet?
Hvilket sprog vil du tale med dine danske børn og kone + venner og bekendte,
hvis du er bosat i udlandet?

Til orientering...jeg vil naturligvis tale dansk, hvad ellers?
Med mine russiske kolleger taler jeg engelsk og når de kører hjem til deres
mænd/koner taler de russisk.

Hvorfor skulle de tale andet?

Indvandrerkvinderne (og mændene) begynder at se hvilke fordele der er ved at
leve mere dansk og tilpasser sig.
Med andre ord.....De lever side om side med danskerne så alle er tilfredse.

Ikke engang Fogh's Lille hjælper kan have noget imod dette..

Fra : Kert Rats

Dato : 23-08-08 13:38

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilfredse.
>
> Ikke engang Fogh's Lille hjælper kan have noget imod dette..

Den største integration blandt muslimske indvandrere er at finde hos
kvinderne. Så de er bannerførere for den positive integration.
Det er ligesom blandt Afrikas negre. Her er kvinderne foregangsmænd, om jeg
så må sige, i diverse projekter, mens mændene knap nok får lettet røven. Det
skulle da lige være for at gå på druk eller horehus.

Taberne blandt indvandrermuslimer bliver i udpræget grad drengene og
mændene, for de forstår ikke at tilpasse sig i samme grad som kvinderne, og
derved taber de terræn.

Muslimske piger er nu også ganske pyntelige, så også derfor skal de nok vide
at spille deres kort kløgtigt og fornuftigt. Drengene og mændene er i højere
grad stivnet i islamiske dogmer og æresbegreber, som ikke er i særlig høj
kurs her til lands. Og drengene og mændene magter i mindre grad end
kvinderne at gøre sig fri af dette efterslæb/hængedynd.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ivannof

Dato : 23-08-08 14:20

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Til orientering...jeg vil naturligvis tale dansk, hvad ellers?
> Med mine russiske kolleger taler jeg engelsk og når de kører hjem til

Jeg tror ikke du fatter alvoren. Hvis du emigrerer til Rusland fordi du har
tænkt dig at blive boende der som almindelig integreret russer - så skal du
kunne tale russisk rigtigt godt. Hvis du taler dårligt russisk kan du få et
fejejob eller måske blive chauffør, hvis du da kan læse skiltene.

Når nu tyrkere for over 90% af dems vedkommende henter deres kone/mand i
tyrkiet (ishøjrapporten siger 98%) så er der garanti for at tyrkiske børn
kommer bagud med deres dansk. De kommer i første klasse uden at kunne dansk
og klarer sig derfor dårligt i skolen og derefter i livet.

Som jeg skriver ville de gøre dem selv en stor tjeneste ved at sproget i
hjemmene var dansk. Spørg en dansk/kalifornier i danskerbyen Solvang om hvad
de taler i hjemmene. De taler naturligvis engelsk og er derfor
velintegrerede.

Hvad man i forskermiljøer taler sammen i Danmark er irrelevant. At over 90%
af alle af mellemøstlig herkomst jeg møder hver dag taler andet end dansk
betyder bare at deres dansk bliver et fremmedsprog og deres status bliver:
turist! Desværre har vi ikke nok feje- eller chaufførjob!

Hilsen ivan

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-08-08 14:37

> [...]
> du kunne tale russisk rigtigt godt. Hvis du taler dårligt russisk kan du
> få et fejejob eller måske blive chauffør, hvis du da kan læse skiltene.

Hvis jeg emigrerer til Rusland vil jeg aldrig blive en integreret russer,
men derimod en integreret dansker i Rusland.

Håber du kan se og ikke mindst respektere forskellen.

Jeg er jo heldig..
Jeg behøver ikke at kaste det hele fra mig og flygte til et andet land, jeg
har jo det hele her.
Så hvis jeg får lyst til at flytte til et andet land vil det naturligvis
være langt nemmere for mig end for de fleste indvandrere og flygtninge.
Jeg taler engelsk og hvis jeg ex. flytter til Rusland og arbejder i f.ex
Moskva eller St. Petersborg vil det overhovedet ikke være noget problem for
de taler altså også engelsk.
Selvfølgelig vil jeg da lære sproget men det vil da altid være 2. sprog,
indtil den dag jeg evt. har været der så længe at mine børn og venner
udelukkende taler russisk. Det er lige præcis det der sker i
danskerkolonierne i USA

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-08 08:11

Michael Kirkegaard wrote:

> [...]
> sprog, indtil den dag jeg evt. har været der så længe at mine børn og
> venner udelukkende taler russisk. Det er lige præcis det der sker i

Hvad er det for nogle danskerkolonier? Danskerne i USA blev assimileret, og
det gik hurtigere end for noget andet folk, - iflg den amerikanske
indvandringsforskning.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-08 10:45

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for nogle danskerkolonier? Danskerne i USA blev assimileret,
> og det gik hurtigere end for noget andet folk, - iflg den amerikanske
> indvandringsforskning.

Vi havde ikke en koran der krævede aggressivitet

Fra : Ivannof

Dato : 24-08-08 09:28

> [...]
> indtil den dag jeg evt. har været der så længe at mine børn og venner
> udelukkende taler russisk. Det er lige præcis det der sker i
For dine børn bliver det forhåbentlig 1. sprog, hvis de skal klare sig i
konkurrencen med de andre russiske børn.

Jeg gør bare opmærksom på at det ikke sker for mellemøstlige i Danmark. Jeg
boede i Ishøjplanen, og dér kommer 3. generation i skole uden at kunne
dansk!

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-08 10:31

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg boede i Ishøjplanen, og dér kommer 3. generation i skole uden at kunne

Ja fordi koranen giver dem en arrogance, at de har krav på forsøgelse og
intet skal yde fx ikke lære landets sprog

Russerne bliver nok rigere end DK fordi de ikke er så dumme som os - de gir
ikke kæmpeforsørgelse til alle fremmede, som vi gør

Fra : PerX ...

Dato : 23-08-08 20:48

In article <g8ouv0$1hg7$1@newsbin.cybercity.dk>,
flirtinggoose@hotmail.com says...

> Hvilket sprog vil du tale i udlandet?
> Hvilket sprog vil du tale med dine danske børn og kone + venner og bekendte,
> hvis du er bosat i udlandet?

Så du siger de kun er her i kort tid? Dvs der rejser snart? Ellers er
det noget ligegyldigt ævl du lukker ud. Hvis man bosætter sig permanent
skal man sgu lære sproget og tale det - også hjemme.

Fra : N_B_DK

Dato : 24-08-08 12:11

"PerX " <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message

> Så du siger de kun er her i kort tid? Dvs der rejser snart? Ellers er
> det noget ligegyldigt ævl du lukker ud. Hvis man bosætter sig
> permanent skal man sgu lære sproget og tale det - også hjemme.

Hvorfor klipper du navnet væk på dem du svarer, det er jo umuligt at se
hvem du svarer direkte.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.