/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Dødsstødet for SAS
Fra : -=* NEiL DANELAW *=-


Dato : 20-08-08 18:36

Det nordiske flysamarbejdsprojekt SAS har længe været i alvorlig
økonomisk uføre. Ofte, når flyselskaber er i krise, spares der på
vedligehold. Mon dette er tilfældet i katastrofen fra Madrid?

Efter Lockerbie katastrofen gik Pan Am ned. Mon ikke SAS snart
følger efter?



 
 
Jan Rasmussen (21-08-2008)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 21-08-08 06:37


"-=* NEiL DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en meddelelse
news:FJmdnbewM8h1yDHVnZ2dnUVZ8uOdnZ2d@giganews.com...
> Det nordiske flysamarbejdsprojekt SAS har længe været i alvorlig
> økonomisk uføre. Ofte, når flyselskaber er i krise, spares der på
> vedligehold. Mon dette er tilfældet i katastrofen fra Madrid?
>
> Efter Lockerbie katastrofen gik Pan Am ned. Mon ikke SAS snart
> følger efter?
>
>

http://borsen.dk/finans/nyhed/138440/

SAS-bundlinje bløder indtil olieprisen falder
20-08-2008 07:15 af Thomas Zigler

Olieprisen skal længere ned, før SAS igen kan præsentere et overskud.

De seneste besparelser er således langt fra tilstrækkelige til, at det skandinaviske luftfartsgruppe
om tre år skal kunne præstere et overskud på 4 mia. svenske kr., som eressentielt for en udskiftning
af den gamle flyflåde. Det skriver dagbladet Børsen.

Olieprisen er siden juli faldet fra toppen i 147 dollar per tønde til den nuværende pris omkring 112
dollar, men det er ikke nok, hvis SAS med den nuværende omkostningsstruktur skal præstere sorte tal
på bundlinjen.

Hvor langt skal olieprisen ned, før SAS når breakeven?

"Det har vi ikke regnet på," siger bestyrelsesformand i SAS, Fritz H. Schur.

Men det er et stykke under den nuværende pris?

"Absolut".

På den led bløder SAS fortsat?

"Ja".
______________________________________

http://www.guardian.co.uk/business/2008/may/25/theairlineindustry.usa
Fuel costs kill off a US airline every week. (maj, 2008 - olie pris 120$ tønden)

Jan Rasmussen



John V. (21-08-2008)
Kommentar
Fra : John V.


Dato : 21-08-08 07:38


"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en
meddelelse news:FJmdnbewM8h1yDHVnZ2dnUVZ8uOdnZ2d@giganews.com...
> Det nordiske flysamarbejdsprojekt SAS har længe været i alvorlig
> økonomisk uføre. Ofte, når flyselskaber er i krise, spares der på
> vedligehold. Mon dette er tilfældet i katastrofen fra Madrid?
>
> Efter Lockerbie katastrofen gik Pan Am ned. Mon ikke SAS snart
> følger efter?
>
Tja, brugerne af flyselskaberne skal være glade for at der ikke er lavet et
stort kartel, hvor prisen aftales - det kommer jo nok.


--
Med Venlig Hilsen

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk



Anders Wegge Keller (21-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 21-08-08 07:58

"-=* NEiL DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> writes:

> Det nordiske flysamarbejdsprojekt SAS har længe været i alvorlig
> økonomisk uføre. Ofte, når flyselskaber er i krise, spares der på
> vedligehold. Mon dette er tilfældet i katastrofen fra Madrid?

> Efter Lockerbie katastrofen gik Pan Am ned. Mon ikke SAS snart
> følger efter?

PanAm og KLM overlevede begge Tenerife i 1977, så jeg tror ikke du
skal regne det for givet.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Sten Schou (21-08-2008)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 21-08-08 12:17


"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i meddelelsen
news:FJmdnbewM8h1yDHVnZ2dnUVZ8uOdnZ2d@giganews.com...
> Det nordiske flysamarbejdsprojekt SAS har længe været i alvorlig
> økonomisk uføre. Ofte, når flyselskaber er i krise, spares der på
> vedligehold. Mon dette er tilfældet i katastrofen fra Madrid?
>
> Efter Lockerbie katastrofen gik Pan Am ned. Mon ikke SAS snart
> følger efter?

Forskellen er, at de tre skandinaviske lande hver især ejer en del af
selskabet, det er altså halvoffentligt, hvilket også ses på deres
performance.
Den socialistiske norske regering nægter at sælge sin del, den danske og
svenske regering kan vist nok overtales til at sælge deres...dog nok ikke
ved den nuværende kurs.
Hvis socialisterne fortsætter i Norge, kan jeg sagtens se for mig, at SAS
med tiden bliver et rent norsk statsdrevent selskab.

Hilsen Sten


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste