Venstre ved vi, hvor vi har
Fra : Vidal

Dato : 18-08-08 21:21

Den ultimative frihed til borgerne?

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080818/PCINDLAND/808180320

Liberale lægger afgørende vægt på den personlige frihed, privatlivets
ukrænkelighed, den private ejendomsret, ytringsfriheden, trosfriheden,
foreningsfriheden, forsamlingsfriheden og erhvervsfriheden, som det
fremgår af Grundloven.

http://www.venstre.dk/index.php?id=5036

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 18-08-08 21:32

"Vidal" skrev i en meddelelse

> Den ultimative frihed til borgerne?
>
> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?>AID=/20080818/PCINDLAND/808180320

Tja man er vel snart så desperate over udviklingen i nattelivet
at man føler alle sten skal vendes ?.

Men sig mig Vidal , har du nogen gode ider til hvordan man griber problemet
an , uden at registrer ballademager

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Vidal

Dato : 19-08-08 08:36

Michael Meidahl Jensen skrev:

> Tja man er vel snart så desperate over udviklingen i nattelivet
> at man føler alle sten skal vendes ?.
>
> Men sig mig Vidal , har du nogen gode ider til hvordan man griber problemet
> an , uden at registrer ballademager

Jeg er stærkt mod et overvågningssamfund. Men konturerne
af det dukker jo frem, godt hjulpet af de tekniske
muligheder.

Det, der overrasker mig, er, at det er det erklærede
liberale parti, der går forrest.

Det næste spørgsmål bliver, hvordan man griber voldsproblemet
an uden at have kameraer overalt, f.eks. Og sådan kan
spørgsmålsrækken fortsættes i takt med den tekniske udvikling,
sporing via mobiltelefon, gps osv.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 19-08-08 16:39

On Tue, 19 Aug 2008 09:35:57 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>af det dukker jo frem, godt hjulpet af de tekniske
>muligheder.
>
>Det, der overrasker mig, er, at det er det erklærede

et parti som kalder sig liberalt og gåt ind for EU er jo en stor
selvmodsigelse

>Det næste spørgsmål bliver, hvordan man griber voldsproblemet
>an uden at have kameraer overalt,

man kunne starte med at smide samtlige muhamedanere ud af landet, så
ville vi være halvvejs,

dernæst skal fængslernes kapacitet være sådan at dømte forbrydere
kommer ind at sone straks efter dom,

ligeledes skal politikorpset være af et sådant omfang og styrke at
opklaringsprocenten øges væsentligt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-08-08 16:56

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> Tja man er vel snart så desperate over udviklingen i nattelivet
> at man føler alle sten skal vendes ?.
>
> Men sig mig Vidal , har du nogen gode ider til hvordan man griber
> problemet an , uden at registrer ballademager

Tjae man kunne jo for det første have undladt at lave en politireform der
stort set gjorde det umuligt at se en betjent på gaden.

Dernæst kunne man jo tilføre politiet de nødvendige ressourcer så de kunne
løse deres opgaaver på fosvarlig vis.

nåe nej - skattestoppet går jo frem for alt andet

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-08 21:35

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Venstre har for længst deponeret al troværdighed og integritet i
ministertaburetterne. Venstre er det, du holder allermest af: Endnu et
socialdemokrati, der forsøger at køre landet i sænk.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-08-08 21:44

On Mon, 18 Aug 2008 22:34:34 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Venstre har for længst deponeret al troværdighed og integritet i
>ministertaburetterne. Venstre er det, du holder allermest af: Endnu et
>socialdemokrati, der forsøger at køre landet i sænk.

For dælen, hvor er man negative her inde....

Og man fatter det ikke: Vi har aldrig haft det bedre. Økonomien kører
på skinner, ingen arbejdsløshed, alle for nok at spise, middel
levetiden vokser, vi bliver flere-og-flere....

Brokhoveder !!

<mlr>

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 18-08-08 21:59

"Michael Rasmussen" skrev i en meddelelse

> Brokhoveder !!

Brokker du dig over at vi er nogle brokhoveder

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-08-08 16:57

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> på skinner, ingen arbejdsløshed, alle for nok at spise, middel
> levetiden vokser, vi bliver flere-og-flere....

Og de svageste bliver endnu svagere

> Brokhoveder !!

ka det er for galt

Peter

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 18-08-08 21:58

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> Venstre har for længst deponeret al troværdighed og >integritet i
> ministertaburetterne. Venstre er det, du holder allermest af: >Endnu et
> socialdemokrati, der forsøger at køre landet i sænk.

He he ... Vi har altså kun tilbage at vente på NA kommer til magten.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Lyrik

Dato : 18-08-08 21:38

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Den ultimative frihed til borgerne?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Danmark har været ude for en ægte Venstre-selskabstømning hvorefter venstres
leder har solgt det tømte selskab til EU!
Statsadvokaten afviser rutinemæssigt alle retssager som bygger på
Grundloven!<Ifølge juristerne på juragruppen>

Så meget for venstre!

Jens

Fra : Ivannof

Dato : 19-08-08 14:22

> [...]
> ukrænkelighed, den private ejendomsret, ytringsfriheden, trosfriheden,
> foreningsfriheden, forsamlingsfriheden og erhvervsfriheden, som det

Pjat med dig! Med undtagelse af Enhedslisten og måske Ny Alliance er resten
af partierne afarter af Socialdemokratiet. Det er derfor de ægte
socialdemokrater går tilbage. Man kan få socialdemokratisk politik alle
andre steder.

Liberal politik forstår jeg nemlig også som politik, der gør at man selv
bestemmer over sine penge. At pengene ikke skal ind over det offentlige før
klubmedlemskabet bliver betalt.

Skal det være liberalt skal det offentlige budget ned og egenbetalingen op.
Forskellen vil da være at vi selv bestemmer hvad vi betaler til!

Hilsen Ivan

Fra : Vidal

Dato : 19-08-08 20:24

Ivannof skrev:

> [...]

> resten af partierne afarter af Socialdemokratiet. Det er derfor de ægte
> socialdemokrater går tilbage. Man kan få socialdemokratisk politik alle

Det er jo fordi, det er der stemmerne er. Din er
sandsynligvis ikke, med mindre du da er DR'er

> Liberal politik forstår jeg nemlig også som politik, der gør at man selv
> bestemmer over sine penge. At pengene ikke skal ind over det offentlige
> før klubmedlemskabet bliver betalt.

Ja, det er rigtigt, den asociale samfundmodel.

> Skal det være liberalt skal det offentlige budget ned og egenbetalingen op.
> Forskellen vil da være at vi selv bestemmer hvad vi betaler til!

Ja, så kan de ringest stillede selv bestemme, om de vil
på privathospital eller i de offentlige institutioner.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-08-08 20:30

> Ja, det er rigtigt, den asociale samfundmodel.

Du kører på autopilot. Prøv at slå den fra bare en enkelt gang og tænk en
selvstændig tanke. Det er faktisk ganske rart, selvom det selvfølgelig også
kan forekomme skræmmende for én, der er vant til, at alle svarene er givet
på forhånd.

> Ja, så kan de ringest stillede selv bestemme, om de vil
> på privathospital eller i de offentlige institutioner.

Ja.

Som det er nu, har de ikke dét valg. Der må de nøjes med de offentlige
institutioner mens de, der ikke er ringest stillet, stadig kan vælge
privathospitalet.

Lad mig gætte: Du ser helst private hospitaler afskaffet ved forbud?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 19-08-08 21:03

Jens Bruun skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Lad mig gætte: Du ser helst private hospitaler afskaffet ved forbud?

Nej. Men der er et problem med financieringen,
som bør løses.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-08-08 17:00

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> privathospitalet.
>
> Lad mig gætte: Du ser helst private hospitaler afskaffet ved forbud?

ja det ville da være en billig måde at øge kvaliteten i det offfentlige
sundhedssystem på

Peter

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 20-08-08 17:58

On Wed, 20 Aug 2008 17:59:31 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>ja det ville da være en billig måde at øge kvaliteten i det offfentlige
>sundhedssystem på

Siden hvornår har et monopol øget kvaliteten...???

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 21-08-08 22:26

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Siden hvornår har et monopol øget kvaliteten...???

tjae du kan jo se hvordan det er gået med vores sundhedsvæsen siden
højrefløjen åbnede op for de private hospitaler

Peter

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 21-08-08 23:42

Nå,det kunne du så IKKE svare på....

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-08 09:08

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:dorra4ldbd7skrqk6b68shkl0ia83qeaui@4ax.com...

> Nå,det kunne du så IKKE svare på....

Som vanligt er du ikke, på grund af manglende viden, istand til at forstå, hvad der skrives.

Trist.

Egon

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 22-08-08 13:16

On Fri, 22 Aug 2008 10:08:24 +0200, "Egon Stich"
<egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

>Som vanligt er du ikke, på grund af manglende viden, istand til at forstå, hvad der skrives.

Jeg forstår udmærket hvad han skriver, men det har bare ikke noget med
sagen at gøre...

>Trist.

For DIG at du ikke kan se det...

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-08-08 16:52

> Jeg forstår udmærket hvad han skriver, men det har bare ikke noget med
> sagen at gøre...

så er al debat jo ligesom overflødig, hvis du ikke kan se sammenhængen
mellem den indførte "konkurrence" og forringelserne i det tidligere
"monopol" så er der ikke meget håb
Peter

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 22-08-08 18:47

On Fri, 22 Aug 2008 17:51:39 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>så er al debat jo ligesom overflødig, hvis du ikke kan se sammenhængen
>mellem den indførte "konkurrence" og forringelserne i det tidligere
>"monopol" så er der ikke meget håb

Det er da DIG der påstår, at hvis man fjerner konkurrencen og indfører
monopol, så vil kvaliteten stige... Det ville da være første gang i
verdenshistorien.... Et skræk-eksempel på et monopols dårlige
indflydelse var planøkonomien i den gamle østblok... Kvaliteten var
helt i bund og ingen gad at lave noget...

Det du forveksler det med er: Hvis et firma har haft monopol og at
dette monopol bliver brudt, så får det pågældende firma naturligvis
problemer, men disse problemer forsvinder da ikke ved at indføre
monopolet igen...

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-08-08 12:16

> [...]
> indflydelse var planøkonomien i den gamle østblok... Kvaliteten var
> helt i bund og ingen gad at lave noget...

næeh det er dig der er så fantasiforladt at du tror at privat konkurrence er
den eneste måde at hæve kvalitet på. At du ikke kan se nogle middelveje i
mellem den sovietiske og den amreikanske model viser jo blot at du er
historieløs

> [...]
> dette monopol bliver brudt, så får det pågældende firma naturligvis
> problemer, men disse problemer forsvinder da ikke ved at indføre

Næeh jeg konstaterer bare at vores sundhedssytem ligger i ruiner og at det
er sket i takt med regeringens idealistiske korstog

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-08-08 14:34

On Sun, 24 Aug 2008 13:16:11 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>næeh det er dig der er så fantasiforladt at du tror at privat konkurrence er
>den eneste måde at hæve kvalitet på.

Det har jeg sgu da ALDRIG påstået...!!!

>At du ikke kan se nogle middelveje i
>mellem den sovietiske og den amreikanske model viser jo blot at du er
>historieløs

Og du fabrikerer stråmænd i stor stil...

>Næeh jeg konstaterer bare at vores sundhedssytem ligger i ruiner

Der er da helt sikkert ting der kunne være bedre, men at sige det
ligger i ruiner, er da totalt useriøst...

>og at det
>er sket i takt med regeringens idealistiske korstog

Og DU vil ødelægge det FULDSTÆNDIGT ved at indføre monopol...

Monopol er ALDRIG en god ting, uanset hvem der har dette monopol....

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-08-08 14:49

> Det har jeg sgu da ALDRIG påstået...!!!

det må da være konklusionen af det du skriver ovenfor. Hvis du mener jeg har
foreslået konkurrence fjerner kan man ikke komme til anden slutning

> Og du fabrikerer stråmænd i stor stil...

nej gå tilbage i tråden og læs dine svar til mig

> Der er da helt sikkert ting der kunne være bedre, men at sige det
> ligger i ruiner, er da totalt useriøst...

hmmm Store medarbejdergrupper der er utilfredse med deres job, lægemangel,
flere års ventid på behandling af livtruende sygdomme, personaleflugt,
overlevelseschancer for visse sygdomme som vi skal helt til portugal for at
finde ringere..............Joe der er ting derkunne være bedre, og jo vores
sundheds system er smadret,,,,,,,,,,,,,,,,,,,selvfølgelig ikke for dem der
har råd til at betale hvad en ordentlig og rettidig behandling koster

> Og DU vil ødelægge det FULDSTÆNDIGT ved at indføre monopol...

> Monopol er ALDRIG en god ting, uanset hvem der har dette monopol....

sludder og vrøvl - vi så jo netop et sundhedsvæsen i verdensklasse før
regeringen gav frit spil til private

Peter

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-08-08 16:24

On Sun, 24 Aug 2008 15:48:46 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>det må da være konklusionen af det du skriver ovenfor.

Så er Morlille jo også en sten....

>Hvis du mener jeg har
>foreslået konkurrence fjerner kan man ikke komme til anden slutning

Det kommer da an på hvor mange brikker man har at flytte med...

>nej gå tilbage i tråden og læs dine svar til mig

Det kniber da gevaldigt for dig at læse... "Et skræk-eksempel" betyder
da ikke ALLE der hvor jeg kommer fra og hvor nævner jeg overhovedet
USA...???

> [...]
>sundheds system er smadret,,,,,,,,,,,,,,,,,,,selvfølgelig ikke for dem der
>har råd til at betale hvad en ordentlig og rettidig behandling koster

Din argumentLØSE retorik er velkendt fra den yderste venstrefløj...

>sludder og vrøvl - vi så jo netop et sundhedsvæsen i verdensklasse før
>regeringen gav frit spil til private

TROR du virkelig at verden er SÅ simpelt skruet sammen...???

Som jeg skrev tidligere, så kan jeg med samme (manglende) relevans
påstå, at det er det stigende befolkningstal i Kina der er skyld i
hele balladen...

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-08-08 22:30

> Din argumentLØSE retorik er velkendt fra den yderste venstrefløj...

kunne du ikke forholde dig til de fremførte fakta?

> TROR du virkelig at verden er SÅ simpelt skruet sammen...???

hvad mener du så er årsagen til at vores sundhedsvæsen ligger i
ruiner..................udover regeringens udsultning af det offentlige?

> Som jeg skrev tidligere, så kan jeg med samme (manglende) relevans
> påstå, at det er det stigende befolkningstal i Kina der er skyld i
> hele balladen...

ja det skulle ikke undre mig at du tror det

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-08-08 22:50

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i en meddelelse

> hvad mener du så er årsagen til at vores sundhedsvæsen ligger i
> ruiner..................udover regeringens udsultning af det
> offentlige?

Måske vi har et system, der kun kan frembringe dén slags? Måske vi skal have
et andet system, der ikke er afhængig af en flok skrigehoveder, der -
regegeringspartiet/partierne underordnet - bruger undskyldninger som
"udsultning" og den slags? Fakta er i hvert fald, at det danske
sundhedsvæsen får tilført flere penge pr. indbygger end noget andet
sundhedsvæsen i hele verden.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-08-08 02:17

> [...]
> "udsultning" og den slags? Fakta er i hvert fald, at det danske
> sundhedsvæsen får tilført flere penge pr. indbygger end noget andet

Men fordi alt for mange læger kun sættes i sving med administation og
forskning, er der altid noget at klage over for patienterne - ventetider
m.m.

Også med hjemmehjælpere spildes meget tid med snak om hvad de er forpligtet
til at gøre og hvad ikke.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 25-08-08 06:56

On Sun, 24 Aug 2008 23:50:27 +0200, "Jens Bruun"

> [...]
>"udsultning" og den slags? Fakta er i hvert fald, at det danske
>sundhedsvæsen får tilført flere penge pr. indbygger end noget andet

Præcis...!!!!

Desværre findes der personer, for hvem INTET er godt nok....

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 25-08-08 20:19

> Præcis...!!!!
>
> Desværre findes der personer, for hvem INTET er godt nok....

Jeg er da ked af at jeg støder den borgerlige lejr når jeg ikke synes at 2
års ventid på behandling af livstruende sygdomme ikke er godt nok, elller
når jeg ikke synes det er godt nok når kræftpatienter ikke bliver behandlede
inden for den fastsatte tid, og når så privat hospitaler afviser offentlige
patienter på behandlingsgaranti, men samtidig siger at hvis de havde haft en
privat forsikring så kunne de godt have taget dem. JEgmener at alle skal
have ret til samme behandling uanset indkomst og firsikringsforhold

PEter

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 25-08-08 21:07

On Mon, 25 Aug 2008 21:19:12 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

> [...]
>patienter på behandlingsgaranti, men samtidig siger at hvis de havde haft en
>privat forsikring så kunne de godt have taget dem.

Kan du ikke komme med eksempler på dine påstande...???

>JEgmener at alle skal
>have ret til samme behandling uanset indkomst og firsikringsforhold

Du mener altså (som en "god" socialist) at alle skal have det lige
DÅRLIGT....

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 25-08-08 21:37

> Kan du ikke komme med eksempler på dine påstande...???

jo det kan jeg sagtens, men skal det forståes sådan at du mener det er
usandt det jeg skriver???

> Du mener altså (som en "god" socialist) at alle skal have det lige
> DÅRLIGT....

skal det opfattes som en indrømmelse af at det offentlig sundhedssystem er
elendigt???

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-08-08 21:49

> skal det opfattes som en indrømmelse af at det offentlig
> sundhedssystem er elendigt???

Selvfølgelig er det elendigt. Det ligger li'ssom i hele konceptet
"offentligt sundhedssystem".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-08-08 16:13

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig er det elendigt.

jamen så er vi da enige så langt

Det ligger li'ssom i hele konceptet
> "offentligt sundhedssystem".

men her er vi uenige. Et offentligt system kan sagtens være godt......hvis
viljen og solidariteten er der

PEter

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-08-08 16:32

> men her er vi uenige. Et offentligt system kan sagtens være
> godt......hvis viljen og solidariteten er der

Det er inkompatible størrelser, hvilket både teori og praksis tydeligt
viser.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 25-08-08 23:14

On Mon, 25 Aug 2008 22:36:54 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>jo det kan jeg sagtens, men skal det forståes sådan at du mener det er
>usandt det jeg skriver???

At der sker fejl er der vel ingen der tvivler på (det sker jo alle
steder hvor mennesker er involveret), men at det skulle være et KÆMPE
problem, tror jeg ikke på...

Din sætning "når jeg ikke synes det er godt nok når kræftpatienter
ikke bliver behandlede inden for den fastsatte tid", giver jo ingen
mening uden at den "fastsatte tid" bliver sammenlignet med andre
steder...

Det kunne jo være at "fastsatte tid" var urealistisk...

Faktum er jo at Danmarks sundhedsvæsen er væsentligt bedre end de
fleste andre steder... At kalde det for "ligger i ruiner" fordi ikke
alle kræftpatienter komme i behandling inden for f.eks. 14 dage, er
useriøst...

>skal det opfattes som en indrømmelse af at det offentlig sundhedssystem er
>elendigt???

I forhold til HVAD...??? Jeg vil hellere blive syg i Danmark end i
USA, Rusland eller Somalia.... Danmark ligger i den absolut bedste
ende hvad angår sundhedsvæsen i verden og dit "ligger i ruiner" er
helt hen i vejret...

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-08-08 16:18

> At der sker fejl er der vel ingen der tvivler på (det sker jo alle
> steder hvor mennesker er involveret), men at det skulle være et KÆMPE
> problem, tror jeg ikke på...

selvfølgelg sker der fejl,men vettider på 2 år som man ser i børnepsykiatien
kan vel næppe skyldes en fejl

> [...]
> ikke bliver behandlede inden for den fastsatte tid", giver jo ingen
> mening uden at den "fastsatte tid" bliver sammenlignet med andre

mener du andre lande??

> Det kunne jo være at "fastsatte tid" var urealistisk...

nej den kan højest være urealisk i forhold til de resourcer man vil ofre

> [...]
> fleste andre steder... At kalde det for "ligger i ruiner" fordi ikke
> alle kræftpatienter komme i behandling inden for f.eks. 14 dage, er

nej det er jo det der er galt vi er jo sakket agterud i forhold til de lande
vi normalt sammenligner os med

> [...]
> USA, Rusland eller Somalia.... Danmark ligger i den absolut bedste
> ende hvad angår sundhedsvæsen i verden og dit "ligger i ruiner" er

vi nærmer os med hastige skridt USA
Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-08-08 16:33

> vi nærmer os med hastige skridt USA

Desværre ikke. Vi er på vej den anden vej. Vort sundhedssystem er ringere
end det amerikanske, og det bliver værre endnu.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 26-08-08 17:02

On Tue, 26 Aug 2008 17:18:18 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>selvfølgelg sker der fejl,men vettider på 2 år som man ser i børnepsykiatien
>kan vel næppe skyldes en fejl

Skrev du ikke lige "2 års ventid på behandling af LIVSTRUENDE
sygdomme"...???

>mener du andre lande??

Ja, hvad ellers...???

>nej den kan højest være urealisk i forhold til de resourcer man vil ofre

Det du skriver er jo at det kun er urealistisk hvis det er
urealistisk... ))

Det er jo urealistisk at bruge uendelige ressourcer....

>nej det er jo det der er galt vi er jo sakket agterud i forhold til de lande
>vi normalt sammenligner os med

Og de lande er...???

>vi nærmer os med hastige skridt USA

Kun i din fantasi...

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 11:17

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:t446b4hri3b4jm0i4d0bt6qqqsschfrh09@4ax.com...

> Kan du ikke komme med eksempler på dine påstande...???

Det er egentlig utroligt, så ofte du efterlyser exempler og dokumentationer på ting og sager, enhver oplyst dansker ved?
Du følger slet ikke med i, hvad der sker derude i virkeligheden?

Egon

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 26-08-08 12:08

On Tue, 26 Aug 2008 12:17:20 +0200, "Egon Stich"

>Det er egentlig utroligt, så ofte du efterlyser exempler og dokumentationer på ting og sager, enhver oplyst dansker ved?

Nu kræver jeg ikke nagelfaste beviser, men bare et par eksempler...
Det burde da være let at linke til et par avis-artikler...

>Du følger slet ikke med i, hvad der sker derude i virkeligheden?

Jeg har ikke hørt om 2 års ventid på behandling af livstruende
sygdomme, eller at privathospitaler har afvist henviste patienter med
den begrundelse at de ikke havde en privat forsikring...

Og den med kræftpatienter og "den fastsatte tid", giver ingen mening
uden at sammenligne med andre lande...

F.eks. (uden at kende til de specifikke ventetider) hvis ventetiden i
Danmark er lovet højst 2 måneder, men reelt er 4 md og ventetiden
andre steder/lande er 6 md. så klarer Danmark sig da meget godt selvom
ventetider er dobbelt så lang som lovet....

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 11:51

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:67ydneXxF844SizVnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
> [...]
> "udsultning" og den slags? Fakta er i hvert fald, at det danske
> sundhedsvæsen får tilført flere penge pr. indbygger end noget andet

Du har da ganske ret i, at det nuværende system frembringer den slags.
det er jo netop den borgerlige ideologi.
ikke sandt?

Angående udgifterne:
Typisk regnedrengeudsagn.
Som ikke kan bruges til noget som helst andet, end at forfører de mindrebemidlede existenser til at stemme borgerligt.

Det er jo ikke summen, der er afgørende.
men måden, den anvendes på.

Og det ved du jo godt.
Ikke sandt?
Hvorfor så fremfører denne uforskammede fordrejning?

Egon

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 25-08-08 06:54

On Sun, 24 Aug 2008 23:29:36 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>kunne du ikke forholde dig til de fremførte fakta?

HVILKE fakta...???

DU påstår at sundhedsvæsenet er lagt i ruiner og kan genskabes ved at
indføre monopol... Det har da INTET med fakta at gøre...

>hvad mener du så er årsagen til at vores sundhedsvæsen ligger i
>ruiner..................

Allerede HER går det galt for dig... sundhedsvæsenet ligger jo IKKE i
ruiner andre steder end i din fantasi...

>udover regeringens udsultning af det offentlige?

Der bruges da flere penge på sundhedsvæsenet end nogensinde før...

>ja det skulle ikke undre mig at du tror det

Suk... Det bliver værre og værre med dine læseevner...

Hvad er der ved ""MANGLENDE relevans" som du ikke forstår...???

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 11:48

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i en meddelelse news:48b166da$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

> sludder og vrøvl - vi så jo netop et sundhedsvæsen i verdensklasse før
> regeringen gav frit spil til private
>
> Peter

Og man kan tage postvæsenet med i sammenligningen.

Ligesom jernbanerne.

Egon

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-08-08 12:19

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Nå,det kunne du så IKKE svare på....

jo det både kunne og gjorde jeg. At du så ikke evner at forstå svaret er jo
ikke mit problem.

Peter

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 22-08-08 13:15

On Fri, 22 Aug 2008 13:18:53 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>jo det både kunne og gjorde jeg.

Nej, det eneste du påpegede var at det modsatte heller ikke var
tilfældet....

Jeg kunne med samme (manglende) ret påstå, at det stigende
energiforbrug i Kina har en negativ indflydelse på sygehusvæsenet i
Danmark.... Det ville være det samme vrøvl....

> At du så ikke evner at forstå svaret er jo
>ikke mit problem.

Manglende forståelse af dit vrøvl, har IKKE noget med manglende
fatteevne at gøre....

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-08 09:24

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:37bta4p1ochfun106baq633sqpjbfv1uuh@4ax.com...

> [...]
> Danmark.... Det ville være det samme vrøvl....

> Manglende forståelse af dit vrøvl, har IKKE noget med manglende

Det bliver da mere og mere tydeligt, at det eneste du, måske, kan fatte, er forskellen på varmt og koldt.
Idet en sådan evne ikke er betinget af hjernevirksomhed, men alene af medfødte nervemæssige reflekser.
På et plan, som selv regnorme er udstyret med---

Egon

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 23-08-08 11:10

On Sat, 23 Aug 2008 10:23:52 +0200, "Egon Stich"

Suk... Så kom mudderspanden frem...

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-08 14:57

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:rdova4p0lbdljds3ud6eseurkbvgiiqvac@4ax.com...

> Suk... Så kom mudderspanden frem...

Jamen er mudder ikke lige ønskeenviromentet for regnorme?
Ens over det hele, og ingen grund til at besidde hjerne.
Lige noget for dig---

Egon

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 23-08-08 16:27

On Sat, 23 Aug 2008 15:57:02 +0200, "Egon Stich"

Suk... Du er direkte latterlig....

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-08-08 12:17

> Suk... Du er direkte latterlig....

ja Egon harlært at hyle som de ulve han er iblandt

Fra : Ivannof

Dato : 20-08-08 13:12

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Det er jo fordi, det er der stemmerne er. Din er
> sandsynligvis ikke, med mindre du da er DR'er

Mener du Danmark Radio?

> Ja, det er rigtigt, den asociale samfundmodel.

Du mener vi skal betale alle pengene i skat og så skal en offentlig
akademiker bestemme og administrere for mig. Give mig en gratis uddannelse
som læge eller fortælle mig at hvis jeg vil være akupunktør må jeg betale
gildet selv. Tror du administration af tilskud er billigt?

> Ja, så kan de ringest stillede selv bestemme, om de vil
> på privathospital eller i de offentlige institutioner.

Men tandlægen skal vi stadig betale selv! Hvorfor det??

Hilsen Ivan

Fra : Vidal

Dato : 20-08-08 13:14

Ivannof skrev:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Mener du Danmark Radio?

Nej, der skulle have stået DF.

> [...]
> uddannelse som læge eller fortælle mig at hvis jeg vil være akupunktør
> må jeg betale gildet selv. Tror du administration af tilskud er billigt?

Det danske velfærdsmodel har gjort Danmark til et af
de rigeste og ligeste lande i verden. Det, synes jeg,
er godt.

> Men tandlægen skal vi stadig betale selv! Hvorfor det??

Ja, og det er en fejl, men mon ikke den bliver
rettet.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard