DR Licens, meningen og regeringen
Fra : news.tele.dk

Dato : 17-08-08 19:45

Jeg skrev et indlæg, hvor jeg udtrykte mit indædte had til DR-licensen.

.... At jeg ikke et øjeblik fatter, at almindelige mennesker som jeg, skal
betale 2200/år i licens til DR, selvom jeg aldrig bruger deres tjeneste.

Skulle det endelig være, kunne de sgu lige så godt kalde det for en skat.
Det giver lige så meget mening.

Der er mange ting, her i samfundet, som det giver mening at betale
kollektivt til, men DR, er kraftedemæ ikke en af dem!!!

Mit indlæg var, for så vidt, ikke engang politisk ment, omend det var, hvad
jeg lagde op til. Så hvorfor skrive i dk.politik?

Jeg skrev, mere eller mindre direkte, at vi skulle smide den nuværende
regering på porten, fordi den tillader at folk (jeg) bliver åbenlyst røvet
på den måde.

Én af jer svarede mig: "Tror du det bliver bedre, hvis vi får en anden
regering?".

Mit svar må være: Nej, det tror jeg ikke. Ærligt talt.

Jeg er imidlertid RYSTET over, at jeg har stemt på et parti jeg troede ville
ændre alt det, og så alligevel er mindst lige så slemme som dem de afløste.

Der er absolut INTET liberalt ved Fogh..... mit indlæg må... SKAL endes med
at sige: FOGH: Du er en kryster!

.... og jeg er pisket til at tilføje: Resten af jer politikere... eller i
hvertfald de fleste af jer: Go get a fucking job and stop fucking up our
lives, bitches!

/Tim

Fra : Hauge

Dato : 17-08-08 20:04

news.tele.dk wrote:
> Go get a fucking job and stop
> fucking up our lives, bitches!

Lyder det for dårligt på dansk, eller prøver du at bevise at du kan engelsk?

/Hauge

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-08-08 21:52

news.tele.dk skrev den 17-08-2008 20:45:
> /Tim

Det værste for dig må være, at du skal være sammen med dig selv hele tiden.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Frank

Dato : 18-08-08 09:53

Hej

"news.tele.dk" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ... At jeg ikke et øjeblik fatter, at almindelige mennesker som jeg, skal
> betale 2200/år i licens til DR, selvom jeg aldrig bruger deres tjeneste.

At du ikke bruger DR er dit eget problem. Licensen er ikke en betaling for
brug af DR. Medielicensen betales når man har radio, TV eller en
internetforbindelse på mere end 256 Kbit. Brug af DR er efterfølgende et
valgfri gode.

> Skulle det endelig være, kunne de sgu lige så godt kalde det for en skat.
> Det giver lige så meget mening.

Jep, du har ret. Og med en dækning på 95%+ af samtlige danske husstande
kunne man gøre det. Der er så nogle få der ville kritiserer at man havde en
direkte statsfinansiering af en public service station og at det kunne
betyde at der også var statskontrol af denne.

> Der er mange ting, her i samfundet, som det giver mening at betale
> kollektivt til, men DR, er kraftedemæ ikke en af dem!!!

Og hvorfor ikke?

Ud over at være en flok røde lejesvende udfylder DR en funktion i
forbindelse med varsling ect.

> Jeg er imidlertid RYSTET over, at jeg har stemt på et parti jeg troede
> ville ændre alt det, og så alligevel er mindst lige så slemme som dem de
> afløste.

Så burde du have sat dig ind i hvad Fogh sagde før valget i 2001. Der var
ikke nogle overraskelser.

> Der er absolut INTET liberalt ved Fogh..... mit indlæg må... SKAL endes
> med at sige: FOGH: Du er en kryster!

Eller rettere "Jeg har ikke forstået hvad Fogh sagde i 2001 - stik mig en
tudekiks"......

Mvh
Frank

Fra : @

Dato : 18-08-08 14:44

On Mon, 18 Aug 2008 10:52:31 +0200, "Frank" <frank@nosmap.dk> wrote:

> [...]
>brug af DR. Medielicensen betales når man har radio, TV eller en
>internetforbindelse på mere end 256 Kbit. Brug af DR er efterfølgende et

og hvor er det rimelige i en sådan ordning?

hvorfor ikke have brugerbetaling?

nogle ser DR i deres fritid

andre laver alt muligt andet

er der nogen som kan komme med blot et eneste fornuftigt argument for
at alle andre skal betale til de der ønsker at se/høre DR?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-08-08 18:19

@ skrev den 18-08-2008 15:44:

> er der nogen som kan komme med blot et eneste fornuftigt argument for
> at alle andre skal betale til de der ønsker at se/høre DR?

at sikre dansk kultur til vore efterkommere hhv. til kultur-assimilering
af udlændinge.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : @

Dato : 18-08-08 19:47

On Mon, 18 Aug 2008 19:19:29 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>at sikre dansk kultur til vore efterkommere hhv. til kultur-assimilering
>af udlændinge.

og det skulle ske ved at tvinge folk til at betale til en bestemt
TV-kanal
!!!!!

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-08-08 20:59

@ skrev den 18-08-2008 20:46:

> og det skulle ske ved at tvinge folk til at betale til en bestemt
> TV-kanal
> !!!!!

når nu du bruger udråbstegn, så har du selv svaret.

men derudover er DR altså andet end en tvkanal.

tvinge og tvinge det er vel ikke så meget mere tvang end, at du skal
overholde alle mulige andre love, når du vælger noget bestemt fx skal du
overholde færdselslovens hastighedsbestemmelser, når du bevæger dig
rundt i trafikken. Der bliver du vel heller ikke tvunget? Du kan jo
bare lade være og tage de konsekvenser der måtte komme.

men for dig er der vel gået inflation i udtrykket tvang.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : @

Dato : 19-08-08 06:24

On Mon, 18 Aug 2008 21:59:02 +0200, Carsten Riis
> [...]

>overholde alle mulige andre love, når du vælger noget bestemt fx skal du
>overholde færdselslovens hastighedsbestemmelser, når du bevæger dig

helt upassende analogier

at der findes regler som er til for at hindre ulykke og død i trafiken
er fint nok

ingen hverken dør eller kommer til skade hvis der forsvinder en enkelt
TV-kanal

>men for dig er der vel gået inflation i udtrykket tvang.

næh

men som nævn før

så er der slet ingen ende på de tåbeligheder og dårlige undskyldninger
nogle folk kan finde på for at få andre med på at betale deres
fritidsfornøjelser

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : JBH

Dato : 18-08-08 21:04

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

> og det skulle ske ved at tvinge folk til at betale til en bestemt
> TV-kanal
> !!!!!

SÅ FAT DET DOG.

Medielicens har sgu ikke noget at gøre med om du ser DR. eller ej.
Medielicensen giver dig lov til at modtage TV signaler og bruge din
internetforbindelse.

/JBH/

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-08 22:38

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in message

> Medielicens har sgu ikke noget at gøre med om du ser DR. eller ej.
> Medielicensen giver dig lov til at modtage TV signaler og bruge din
> internetforbindelse.

Så har man kun en video, så må man gerne høre lyden uden at betale
licens ?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : JBH

Dato : 21-08-08 17:08

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in message

> Så har man kun en video, så må man gerne høre lyden uden at betale licens
> ?

Nåå ja, for de fatsvage skal det nævnes at Medielicensen naturligvis også
omfatter modtagelse af radiosignaler og radio/tv signaler fra parabol m.m
......(Medielicensen er lidt ligesom afgiften på brændbare medier, som skal
betales uanset om mediet bruges til data, film/musik eller blot pynt på
juletræet.)

/JBH

Fra : N_B_DK

Dato : 21-08-08 21:16

> [...]
> brændbare medier, som skal betales uanset om mediet bruges til data,
> film/musik eller blot pynt på juletræet.)

Ja og hvordan kan man lægge afgift på noget der er ulovligt ? (afgiften
er jo en kompensation til kunsterne, for pirat kopiering, men
piratkopiering er jo ulovligt)....

Fra : PerX ...

Dato : 23-08-08 20:57

In article <48adccf4$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>,
admin@spamme.dyndns.dk says...
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message

> Ja og hvordan kan man lægge afgift på noget der er ulovligt ? (afgiften
> er jo en kompensation til kunsterne, for pirat kopiering, men
> piratkopiering er jo ulovligt)....

Det kan det jo så ikke være, nu hvor staten understøtter det.

Fra : PerX ...

Dato : 23-08-08 20:56

In article <48ad92ea$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
skodkontoen@hotmail.com says...

> [...]
> betales uanset om mediet bruges til data, film/musik eller blot pynt på

Og lige så umoralsk.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-08 20:02

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse news:48a9af0e$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> at sikre dansk kultur til vore efterkommere hhv. til kultur-assimilering
> af udlændinge.

Kultur???????
På DR????????????

Efter playstation generationens indtog sammen med regnedrengene existerer kultur ikke i DR.

Der er således ingen som helst grund til at opretholde denne fjollefabrik.

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-08 22:37

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
> at sikre dansk kultur til vore efterkommere hhv. til
> kultur-assimilering af udlændinge.

Så X factor er altså dansk kultur ? er hit med sangen og lignende skod
programmer ?