Kvindemagt a la Islam.Truende behandler, p~
Fra : Bo Warming

Dato : 14-08-08 19:57

Kvindemagt a la Islam.Truende behandler, pga bagatel

En hjemmehjælper var høflig nysgerrig om, hvorfor jeg var blevet fyret fra
flere gymnasier, og jeg fortalte om en episode.

Jeg havde ved juleafslutningens hyggetime fortalt mine gymnasieelever om
dengang jeg spiste kat, og historien var blevet forvrænget som om jeg var
sygeligt sær.og derfor blev jeg fyret.

Det handlede om en herreløs baggårdskat, der var blevet kørt ned på Bjelkes
Alle i 1980, da vejen ikke var stillevej.

Jeg tog min økse for at aflive den smertende, smadrede kat og måtte opgive
da den forsvarede sig med tand og klo, så jeg lavede en ståltrådslasso og
fik den druknet i en spand vand.

Da der ikke var tatovering, halsbånd eller andet der tydede på en ejer, så
lagde jeg liget i min fryser og en dag stegte jeg katten efter flåning - jeg
havde året før holdt kaniner og stegt og spist dem

Min far havde engang i Sverige fået serveret kaninsteg på restaurant og en
dyrlæge ven havde af knoglerne afsløret, at det var kat, så jeg var spændt
på om de to dyr smagte ens - og det gjorde de.

Hjemmehjælperen fandt det sindsygt at spise en kat og oplyste mig, at havde
hun været min nabo dengang og erfaret om kattespisningen, havde hun fået en
ven til at opsøge mig og gøre noget ved mig.

Altså straffe med tæv!

Jeg skrev i 1983 til DR om episoden, og i 1984 klagede jeg til radiorådet
over en løgn i et program.Da Radiorådets formand, højesteretsdommer Hvidt og
Birthe Weiss svarede om løgnen, kom man fejlagtigt til at returnere hele
aktpakken med breve fra mig, og der lå mit kattespisningsbrev med en
håndskrevet tilføjelse i margenen "Ide til Søren Ryge "

I de efterfølgende år fortalte Søren Ryge i et program om sin aflivning med
økse af en trafikskadet høne, så min oplevelse af kattespisningshændelsen
var, at jeg havde været netop den slags humanist og forsker, som jeg er
stolt af at være - dels havde jeg udført medlidenhedsdrab på et dyr, så dets
lidelser forkortedes, dels havde jeg inspireret DR til et debatskabende og
tankevækkende program

Kan nogen forklare, hvorfor en Nørrebro-boende rutineret kommunalansat har
så vilde aggressioner imod sådan uskyldig eller positiv afvigelse, at hun
gerne skabte voldelig afstraffelse af afviger?

Jeg mener, at Nietzsche har ret i, at kvinder er langt mere glade for hævn
og barbari end mænd, og at en sådan episode kan bidrage til fornuftig
teoretisering om Islam som en kvindeskabt religion

I den kristne nation, Malta, spiser de mange kaniner - i rødvinssauce - det
er vel ikke bedre end at spise kat - hvor er problemet?