Thomas Larsen fra Berlingske Tidende
Fra : Peter T.

Dato : 14-08-08 17:52

Jeg vælger ikke farve her, men forventer en fornuftig debat med gode
argumenter. :)

Thomas Larsen er politisk skribent i berlingske tidende. Og han er god til
sit job. Og alligevel ikke. Når han skriver fra borgen, personificerer
han politikken. Der er anders Fogh kontra Pia Kjærsgaard kontra Villy
Søvndal kontra Helle Thorning-Schmidt osv..

Nu er Danmark jo et stolt multipartisystem med - der af det førnævnt begreb
- et folketing med mange partier (omend der er blevet færre af dem med
årene). Men når jeg læser Thomas Larsens artikler tænker jeg "vil han
indføre USA-tilstande her?". Fordi! I Thomas Larsens verden findes der
tilsyneladende ikke partier, men kun frontpersoner. Så når han skriver og
danner en mening, så er det feks. Anders Fogh versus Helle Thorning-Schmidt
og ikke Venstre versus Soc.Dem. Jeg tænker så tilbage på TV2s dækning af
et lignende folktetingsvalg, som jeg ikke husker årstallet på (men som ikke
ligger så lang tid tilbage), hvor der var samme tendens. Nemlig Soc.Dem og
Venstre, der blev vist som en henholdsvis rød og blå bjælke forneden på
skærmen, hvor på alle andre partier i den grad blev negligeret.

Er det den vej jeg/vi/I vil gå? Skal det virkelig ende med, at vi "kun
tvinges" til, at stemme enten Venstre elle Soc.Dem. fordi medierne nu bedst
sælger en historie på den måde næste gang der er valg?

--
Peter T.

Fra : Tony

Dato : 14-08-08 19:14

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedst
> sælger en historie på den måde næste gang der er valg?

Hvad synes du ?

Tony

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-08-08 19:22

> [...]

> "kun tvinges" til, at stemme enten Venstre elle Soc.Dem. fordi
> medierne nu bedst sælger en historie på den måde næste gang der er

Problemet er, at stort set samtlige partier står på nakken af hinanden i
forsøget på at føre socialdemokratisk politik. Så er der kun
personforskellene tilbage. Ny Alliance er dog et potentielt lyspunkt, og jeg
har derfor netop meldt mig ind i partiet. Måske vi endelig ser et parti, der
har en anden dagsorden end den socialdemokratiske?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 14-08-08 19:41

Jens Bruun skrev:

> Ny Alliance er dog et potentielt lyspunkt, og jeg
> har derfor netop meldt mig ind i partiet. Måske vi endelig ser et parti, der
> har en anden dagsorden end den socialdemokratiske?

Ny 'Ny Alliance' nu financieret af og nyformuleret
af en (tidligere?) sidegadevekselerer!

Jens Bruun, jeg vil fastholde, du trods dine
hårde meninger er en naiv og blød romantiker i
politisk henseende.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-08-08 21:23

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ny 'Ny Alliance' nu financieret af og nyformuleret
> af en (tidligere?) sidegadevekselerer!

Ja. Ham, der har skabt en arbejdsplads for mere end 1.000 mennesker i en
benhård branche. Og ham, der forresten ikke var sidegadevekselerer, da det
kom til stykket, selvom nogle ivrige "tv-reportere" forsøgte at gøre ham til
det - men det har du måske helt glemt i skyndingen?

> Jens Bruun, jeg vil fastholde, du trods dine
> hårde meninger er en naiv og blød romantiker i
> politisk henseende.

Muligt. Det er et kors, jeg må leve med.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-08-08 20:46

Jens Bruun wrote:
> [...]
> lyspunkt, og jeg har derfor netop meldt mig ind i partiet. Måske vi
> endelig ser et parti, der har en anden dagsorden end den

Nå, så ER du altså alligevel en (lands)bytosse? ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-08-08 21:19

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:48a48b60$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Nå, så ER du altså alligevel en (lands)bytosse? ;-D

Alligevel? Jeg har da aldrig nægtet, at jeg er en landsbytosse.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 15-08-08 19:14

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> Alligevel? Jeg har da aldrig nægtet, at jeg er en landsbytosse.

Du er nu forbandet svær ikke at holde af , Brunn .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-08 04:35

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:48a48b60$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nå, så ER du altså alligevel en (lands)bytosse? ;-D

Måske der er landsbytosseri i selv det at skrive på usenet og tro at man
ændrer noget ad den vej.

Ring mig 35861000

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-08-08 10:23

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> meddelelse news:48a48b60$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Måske der er landsbytosseri i selv det at skrive på usenet og tro at man

Hvis indvandringskatastrofebenægterne her kan flyttes lidt, kan vi også
flytte bjerge. Jeg ser spirende urfaderdrab på vej mellem AHW og Kimse.

Mvh
Martin