De skal sgu rydde op efter sig...
Fra : Peter

Dato : 14-08-08 11:13

"Greenpeace-aktivister bør straffes efter aktion i Vadehavet

Dansk Folkepartis miljøordfører, Jørn Dohrmann, vil have undersøgt om flere
Greenpeace-medlemmer kan straffes efter aktivisterne tirsdag smed 50
tonstunge granitblokke ud i Vadehavet ved øen Sild angiveligt for at
beskytte havbunden mod bundtrawl.

- Vi kan ikke have, at Greenpeace udøver selvtægt, og deres planer om at
dumpe 1000 granitblokke ud i Vadehavet må stoppes. Aktivisterne ødelægger
ikke alene fiskeriet i området, de forurener også havbunden, fastslår Jørn
Dohrmann, der vil have politiet til at se på om aktivisterne kan straffes
for granitblok-forureningen.

Jørn Dohrmann påpeger samtidig, at det kan være til fare for fiskerne, hvis
de får stenene i nettet.

- Det er bestemt ikke uproblematisk at få så stor en sten i nettet. Det
ødelægger fiskernes trawl, siger Jørn Dohrmann.

Jørn Dohrmann vil også have Greenpeace-aktivisterne til at rydde op efter
sig selv.

- De må ud at fjerne de her 50 granitblokke. Jeg ved ikke, hvordan de har
tænkt sig at gøre det, men det er ikke mit problem. Vi har et princip
herhjemme om, at forureneren betaler, og det gælder altså også, når det er
nogle selvbestaltede miljøforkæmpere, der forurener, siger Jørn Dohrmann,
der vil tage sagen op med miljøminister Troels Lund Poulsen for at
forhindre, at Greenpeace får held til at dumpe granitblokke på dansk
søterritorium. "

Greenpeace aktioner er heller sikkert i strid med havmiljøloven,
og de kan derfor dømme efter den - møgsvin !

Fra : Lyrik

Dato : 14-08-08 11:38

> [...]
> Dohrmann, der vil have politiet til at se på om aktivisterne kan straffes
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Granitblokke vil styrke fiskelivet og forurener ikke! Dumskalle!

> [...]
>
> - Det er bestemt ikke uproblematisk at få så stor en sten i nettet. Det
> ødelægger fiskernes trawl, siger Jørn Dohrmann.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nå men så må det da kunne trænge igennem hos selv de dummeste tykskalder!
Stop begærlighedens ødelæggelse! Greenpeaces folk består af ingeniører og
forskere med deres moral intakt! Inden kapirtalen får grådighedens
transfusion til at ødelægge deres blod!

Fra : __@

Dato : 14-08-08 16:30

On Thu, 14 Aug 2008 12:38:15 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>Greenpeaces folk består af ingeniører og
>forskere med deres moral intakt!

grønpisserne er ikke andet end en ussel bande medieludere

de blæser sig selv op på små sager helt uden global betydning

det er akkurart det samme som de fjolser som lukker mink ud,

mink lever ikke under værre forhold end grise køer høns og kyllinger,

gad vidse hvorfor det så kun er mink som slippes løs?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : JBH

Dato : 14-08-08 20:08

"__@" <1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> mink lever ikke under værre forhold end grise køer høns og kyllinger,
>
> gad vidse hvorfor det så kun er mink som slippes løs?

LOL, nu er du da ligeså dum som Poul Nyrup, med hans besøg i staldene. Har
du nogensinde været på en mink/pels farm og set hvordan dyrene behandles ?

/JBH

Fra : @

Dato : 14-08-08 20:17

On Thu, 14 Aug 2008 21:08:08 +0200, "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>"__@" <1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

>LOL, nu er du da ligeså dum som Poul Nyrup,

slet ikke i nærheden

>Har
>du nogensinde været på en mink/pels farm og set hvordan dyrene behandles ?

ja,

og de behandles ikke den mindste smule værre end andre husdyr,
en mink har f.eks. meget mere plads at være på end en slagtekylling,
en slagtegris, eller en burhøne

læg lige mærke til at jeg bruger ordet værre

da jeg absolut ikke synes husdyr behandles godt her i landet, -
det hedder forresten ikke husdyr mere det hedder produktionsenheder

men da flertallet af forbrugerne kigger mere på prisskilte end på
dyrevelfærd bliver et jo nok ike lavet om lige med det første

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : JBH

Dato : 15-08-08 18:38

> [...]
>
> og de behandles ikke den mindste smule værre end andre husdyr,
> en mink har f.eks. meget mere plads at være på end en slagtekylling,

Og du mener ikke der er grundlæggende forskel på høns og minks instinkter ?
At holde et relativt intelligent dyr som en mink i et bur på 0,5 kvm. (ræve
0,8 kvm) oven i købet med trådbund, er noget forbandet svineri

> læg lige mærke til at jeg bruger ordet værre

Ja, okay En uhyrlighed skal ike bruges til at retfærdiggøre en anden

Næh.

/JBH/

Fra : @

Dato : 16-08-08 16:21

On Fri, 15 Aug 2008 19:38:17 +0200, "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Og du mener ikke der er grundlæggende forskel på høns og minks instinkter ?

udenoms snak og sidestep

en høne eller kylling er ikke skabt til at være spærret inde og gå på
trådvæv

lige så lidt som en mink eller sølvræv er

>At holde et relativt intelligent dyr som en mink i et bur på 0,5 kvm.

hvad angår husdyrs intelligens så må grisen sikkert komme ind på en
suveræn førsteplads,

man alt dette er ganske underordnet så længe forbrugerne kigger mere
på prisskilte end på dyrevelfærd

så min påstand om at både grønpisserne og de "aktivister" som slipper
Mink ud er og bliver medieludere står IMO stadig ved magt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-08 20:38

> [...]
>

> så min påstand om at både grønpisserne og de "aktivister" som slipper
> Mink ud er og bliver medieludere står IMO stadig ved magt

Greenpeace er dybt uetiske og bør få alle deres dyre skibe konfiskeret af
staten, når de dumper granitblokke for at genere trawlfiskeri
Det er livsfarligt hærværk der kan sænke skibe

Fra : @

Dato : 17-08-08 08:04

On Sat, 16 Aug 2008 21:37:49 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Greenpeace er dybt uetiske og bør få alle deres dyre skibe konfiskeret af
>staten, når de dumper granitblokke for at genere trawlfiskeri
>Det er livsfarligt hærværk der kan sænke skibe

det enenste gode man kan sige om grønpisserne i dennesag er at de gør
opmærksom på et problem

hvis jægere tillod sig det samme som fiskere kunne man jo se tiltag
som

redeplyndringer

skydning af drægtige dyr

jagt i yngletiden

massiv ødelæggelse af dyrenes skjul og yngleområder

hvorfor kan fiskere tillade sig sådan adfærd?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-08-08 22:36

"__@" <1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

Er der nogen særlig grund til, at du skifter nick med jævne mellemrum?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Guds udsending

Dato : 14-08-08 16:45

Greenpeace kan umuligt kræves at fjerne de betonblokke
sålænge storfiskere ikke skal fjerne de metalnet, som ligger
tabt på bunden, hvor de kan ligge og fange fisk indtil de
ruster. Desuden gør greenpeace noget helt moralsk
forsvarligt, når de stopper de lede rovdriveres ødelæggelse
af søens liv (bundtrawling ødelægger netop havbunden.)

<pgh@wer.nn> skrev

Fra : Poul E Hansen

Dato : 16-08-08 13:25

On 14 Aug., 12:13, "Peter" <p...@wer.nn> wrote:
> [...]
> dumpe 1000 granitblokke ud i Vadehavet må stoppes. Aktivisterne ødelægger
> ikke alene fiskeriet i området, de forurener også havbunden

Ikke al menneskelig indgriben i naturen er forurening. Og denne er
nødvendig og vil give dyrene nogle skjulesteder de mangler

> [...]
> for granitblok-forureningen.
>
> Jørn Dohrmann påpeger samtidig, at det kan være til fare for fiskerne, hvis

De må så bruge mindre net eller holde dem væk fra bunden. Men
selvfølgelig er det en fordel, at det sker ved at loven ændres - her
må Dohrmann på banen i stedet for at skælde ud på dem der gør noget
ved problemet.

> [...]
>
> - De må ud at fjerne de her 50 granitblokke. Jeg ved ikke, hvordan de har
> tænkt sig at gøre det, men det er ikke mit problem. Vi har et princip

Bekæmp overudnyttelsen af havet vil du vil tages seriøst Dohrmann.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 16-08-08 13:36

On 14 Aug., 17:30, "__@" <1...@invalid.net> wrote:

> de blæser sig selv op på små sager helt uden global betydning

Det er netop i de 'små' konkrete sager Greenpeace er noget værd.
Hvad mener du med global betydning?

Fra : @

Dato : 17-08-08 08:00

On Sat, 16 Aug 2008 12:36:17 -0700 (PDT), Poul E Hansen <ook@ofir.dk>
wrote:

>Det er netop i de 'små' konkrete sager Greenpeace er noget værd.
>Hvad mener du med global betydning?

store selskabers svineri i den tredie verden

fældning af rengskov med ørkendannelse til følge

og hvad gør grønpisserne

laver en aktion hvis følgevirkning var at folk ikke ville købe
grønlandske sælskind

godt gået grønpissere NOT

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Poul E Hansen

Dato : 17-08-08 04:26

On 17 Aug., 09:00, "@ " < 1...@invalid.net> wrote:

> [...]
>
> og hvad gør grønpisserne
>
> laver en aktion hvis følgevirkning var at folk ikke ville købe

Dit niveau er for lavt til mig. Og nej det er IKKE fordi du har sagt
noget klogt.

Fra : @

Dato : 17-08-08 23:23

On Sun, 17 Aug 2008 03:25:40 -0700 (PDT), Poul E Hansen <ook@ofir.dk>
wrote:

>Dit niveau er for lavt til mig. Og nej det er IKKE fordi du har sagt
>noget klogt.

kan du nævne noget som helst godt og rigtigt grønpisserne har
foretaget sig?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/