Forældre hyrer advokater mod skoler
Fra : El Trabajador

Dato : 11-08-08 05:44

Forældre hyrer advokater mod skoler:

Mon ikke forældrene hellere skulle bruge deres kræfter på at lære deres
møgunger at opføre sig ordentligt, i stedet for at hyre advokater, når
skolen vil straffe deres utilpassede afkom for ballade i skolen?
--
El Trabajador

Fra : H. Jensen

Dato : 11-08-08 07:45

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> møgunger at opføre sig ordentligt, i stedet for at hyre advokater, når
> skolen vil straffe deres utilpassede afkom for ballade i skolen?

Hvis en skole ikke vælger at gribe ind mod mobning på trods af en
veldefineret anti-mobbe politik eller vælger at se på bort fra anbefalinger
omkring specielundervisning på grund af ordblindhed, ville du så ikke hyre
en advokat af hensyn til dit barn?

--
Regards
Meditation Inlet - special boarding school for children with special needs.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-08 08:13

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefalinger
> omkring specielundervisning på grund af ordblindhed, ville du så ikke hyre

Privatiser skolerne mere og mere

Advokater kan næppe udrette meget, men hvis økonomien bryder sammen af at
forældre vælger anden skole, så har skoleledelsen respekt for det

Fra : ' @

Dato : 11-08-08 08:58

On Mon, 11 Aug 2008 08:44:43 +0200, "H. Jensen"
<meditationinlet@yahoo.co.uk> wrote:

>"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvis

hvisser kan ikke bruges

de forældre der hyrer advokater er de selvsamme forældre som aldrig
nogensinde har opdraget deres yngel

at de ikke tåler at der er en autoritet som fortæller dem hvor
"stregen" er trukket viser blot at disse forældre heller ikke selv er
for godt opdraget og slet ike tåler at få sandheden at vide om både
sig selv evner som opdrager og om deres uvorne øgleyngel

man kan ganske trygt overlade til en skoles leder at bestemme om en
elev ikke er egnet til at være på skolen

de eneste som har gavn af at der hyres advokater er advokaterne

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : H. Jensen

Dato : 11-08-08 09:07

"' @" <1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

> [...]

> elev ikke er egnet til at være på skolen
>
> de eneste som har gavn af at der hyres advokater er advokaterne

Fint. Så vurder denne historie:

http://www.berlingske.dk/article/20080810/danmark/708100020/

Konkret skadestuesrapport. Et overfald som ville have fået den konsekvens
ude i samfundet at de medvirkende ville have været placeret på institution
indtil at sagen havde været forbi retten.

Hvad sker: Intet!

Anti-mobbe tiltag koster. Hvis skolelederen, der er tynget af poltitiske
krav om besparelser, skal veje 80 % af elevernes tarv op imod at der kan
skride op til 20% i svinget, men at budgetterne så hænger sammen, så skæres
der på forebyggende tiltag.

Det er den virkelighed, man risikerer ved at koncentrere al magt et sted
uden ankemulighed.

Fra : ASKF

Dato : 11-08-08 11:35

H. Jensen ytrede sig i <489fdfdb$0$90266$14726298@news.sunsite.dk> med
dette:

> [...]
>omkring specielundervisning på grund af ordblindhed, ville du så ikke hyre

Nu handler historien primært om at det er forældre som er utilfredse med
sanktioner mod børn som laver ballade. Det er altså direkte det modsatte
af hvad du taler om, altså sanktioner mod dem der fører an i mobning og
generer andre elever og lærerene.

Hvis jeg sad som skoleleder og blev kontaktet af en advokat, ville jeg
henvise dem til kommunens juridiske afdeling, da en advokat ikke er
værge og derfor kun kan deltage som bisidder.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : H. Jensen

Dato : 11-08-08 11:50

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> henvise dem til kommunens juridiske afdeling, da en advokat ikke er
> værge og derfor kun kan deltage som bisidder.

Det kan godt være at tråden handler om det modsatte, men faktum er at der
sidder skoleledelser rundt omkring som sidder overgreb på elever overhørig
fordi at de ikke orker at sætte sig op imod en større gruppe elever eller
deres forældre.

Her er en sådan historie:
http://www.berlingske.dk/article/20080810/danmark/708100020/

En elev ender på skadestuen. Dokumenterede skader. Læreren er ligeglad.
Skoleledelsen er ligeglad.

Det bliver virkeligheden fremover for eksamensresultaterne er prestige for
skolerne. Enhver skoleleders opgave bliver at få et godt gennemsnit for hans
skole. Besværlige eller elever med indlæringsproblemer skal ud - om
nødvendigt kan et tæskehold klare opgaven.

Her er det at forældrene skal gribe til det juridiske våben og angribe
skoleledelsen så de sikrer det psykiske arbejdsmiljø på skolen. Der er
iøvrigt sidste år faldet store erstatningskrav til ordblinde, som er blevet
ignoreret af skoleledelserne. Så der er helt klar brug for både
ankemuligheder og muligheden for advokat-bistand.

Fra : ' @

Dato : 11-08-08 15:22

On Mon, 11 Aug 2008 12:49:54 +0200, "H. Jensen"
<meditationinlet@yahoo.co.uk> wrote:

>Det kan godt være at tråden handler om det modsatte,

ja

> [...]
>fordi at de ikke orker at sætte sig op imod en større gruppe elever eller

det er ikke nemt at være skoleleder -
botvises voldelige og uopdragne elever får skolelederen måske en sag
på halsen,

foretager skolelederen sig intet for at stoppe de voldelige og umulige
elever

så er det også galt

>Her er en sådan historie:
>http://www.berlingske.dk/article/20080810/danmark/708100020/

den historie lyder jo så vanvittig at den ikke kan være opdigtet

og der må være noget helt ravende galt med ALT på en skole hvor sådant
kan finde sted

og med de unger som i flok overfalder en

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-08-08 08:28

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i meddelelsen
> [...]
> anbefalinger
> omkring specielundervisning på grund af ordblindhed, ville du så ikke hyre

Må jeg anbefale dig at læse årsrapporten fra klagenævnet for vidtgående
specialundervisning.

Her i vil du kunne læse om kommuner der blandt andet har trukkket en sag i
langdrag i over et år, med det resultat at et ungt menneske ud over ikke at
have fået undervisning i 7 år, ikke har fået tilbudt en ungdomsuddannelse.

Skolens ogkommunens holdning har hele tiden været at "ungen var utipasset"

det viste sig så at ungen aldeles ikke var utilpasset.

Joeh jeg forstår skam godt de forældre der hyrer advokater

Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-08 08:10

> [...]
> møgunger at opføre sig ordentligt, i stedet for at hyre advokater, når
> skolen vil straffe deres utilpassede afkom for ballade i skolen?

Skolelederen skal have oplyst enevælde

En kaptajn på skuden.

Ankemulighed må godt være dyr så den bliver sjælden
Lærere skal undervise i færdigheder - ikke dyrke juristeri og er læreren
voldelig bliver han fyret så hvor er problemet?