Dyrkning af renhed = tidsspilde
Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-08 17:51

Dyrkning af renhed = tidsspilde

Har man høj rang - fx er kvinde - kan man spilde sin tid på unyttigt pjat fx
renlighed.

At det hindrer sygdom er ofte en illussion

" Min gode vismand! Gak til myren og bliv viis, og lær af en
pige at få tiden til at gå; thi deri er hun en sand virtuos.Søren
Kierkegaard

"Cleanliness is next to godliness" Dronning Viktoria

" Den "rene" er fra begyndelsen blot et menneske, som vasker
sig og forbyder visse spiser, der medfører hudsygdomme, og som ikke sover
med de snavsede kvinder fra det lavere folk, som nærer afsky for blod -
hverken mere eller mindre! Nietzsche

" En gentleman er en mand, der går ud af bruseren, for at gå
på toilettet, når han skal tisse. Freddie Trueman

Halvdelen af bakterieverdenen er livsnødvendig; man kan
blive så steril, at man dør af det. Jacob Paludan

Hygiene is the corruption of medicine by morality
H.L. Mencken

Kun en tåbe reder sengen hver dag.
Nancy Spain

Men Herren sagde til ham "I farisæere rense nu det
udvendige af bægeret og fadet, men jeres indre er fuldt af rov og ondskab.
Lukas11.39

To get back my youth I would do anything in the world ,
except take exercise, get up early , or be respectable.Oscar Wilde

Jeg afskyer husarbejde. Man reder seng, man vasker op og
seks måneder senere må man begynde forfra.
Joan Rivers

Min mand og jeg har fundet et virkeligt godt system, når
det gælder husarbejdet. Ingen af os gør det. Dottie
Archibald

House work is what woman does that nobody notices unless
she hasn't done it. Evan Esar

Køb en liter brændevin og et franskbrød så slipper du for
at vaske op, Albert Engström

Men profess a total lack of ability to wash baby's face
simply because they believe there's no great fun in the business, at either
end of the sponge. Heywood Broun

Snavs lyser, hvis solen vil skinne på det.
Goethe

"Hvis det ikke var at lægge for tunge byrder på min
menighed, ville jeg have befalet dem at bruge tandbørste før hver bøn"
Muhammed

Renlighed er det halve af troen" Vask jeres klædninger og
klip jeres hår og børst jeres tænder og smukser jer og hold jer rene"
Muhammed

What does not destroy me, makes me strong.
Friedrich Nietzsche

Snoopy lying on his back with his backhead into his
waterbowl: "When I have a headache, I just relax like this - the medical
industry would never allow this secret to become wellknown . Charles Schultz

There are one hundred and fifty-two distinctly different
ways of holding a baby - and all are right. Heywood
Broun

Jeg kan bevise alt ved hjælp af statistik, bortset fra
sandheden Georg Canning