Pis- og Skraldeprivatisering
Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-08 12:09

Pis- og Skraldeprivatisering

At fupprivatisere Renovatoinsvæsenet af 1898 og kræve affaldssortering har
kun skadet

Men tillad at folk opsiger abonnement på skraldfjernelse og selv kører
affald til losseplads

Det vil give konkurrence, som de nu igen kommunale affaldsvæsener vil være
bange for. De får deres indtægt via ejendomsskat og man skal kunne spare den
hvis man ikke får besøg af skraldebilen

Tillad også at folk selv begraver deres forældres lig.

Det giver selvtillid at være selvhjulpen. Staten bør ikke stjæle
udfordringer fra os. Et overkommeligt praktisk projekt i weekenden savner
mange.

De der ikke vil selv, skal kunne vælge mellem mange firmaer.

Min forskning siger, at megen kloakering kan privatiseres, idet jeg selv i
hedebølgen undgik lugt i haven fra mit pis, der hældtes i plastikrør en
kvart meter ned i jorden a la gyllenedfældning.

Så bliver ammoniakken dernede og gøder og ingen lugt stiger op og
plastrør(fx elektrikerrør) som der hældtes pis i via tragt.

Det meste af året kan man i Danmark smide pis fra kop ind under en busk og
selv i sol vil ingen lugt opstå.

Tilværelsen skal være fuld af afveksling og leg , men man skal ikke genere
andre fx med lugt og det har jeg aldrig gjort.

Kun mine børn, der har færdedes i indre del af min have fjernest fra
havegang har visse varme somre kritiseret mig for hensynsløshed - fordi de
ved ca ti ugentlige vejrtrækninger fik en fært af noget upassende, hvis de
ikke passerede visse steder hurtigt Big deal.

Mine luftkastel-forslag er tiden ikke altid moden til. Men jeg viser at
nødvendig forskning er nem og sjov at udføre - afveksling ved ændring
(forbedrende finjusering) af mine rutiner gør livet interessantere - helt
som jeg har pralet af på dk.kultur.mad+drikke at ikke to mundfulde eller
drinks du indtager, bør være helt ens , hvis du vil være en intenst
samfundsforbedrende forsker.

Fra : mr

Dato : 10-08-08 12:46

> [...]
> kun skadet
>
> Men tillad at folk opsiger abonnement på skraldfjernelse og selv kører

Og lad dem selv betale til køb af tusinde hektarer til lossepladser

> [...]
> plastrør(fx elektrikerrør) som der hældtes pis i via tragt.
>
> Det meste af året kan man i Danmark smide pis fra kop ind under en busk og

det vil nok kræve at man har en have eller en arvelod.

> Tilværelsen skal være fuld af afveksling og leg , men man skal ikke genere
> andre fx med lugt og det har jeg aldrig gjort.

leg du blot videre med dit pis og lort. Jeg nøjes med at pisse under min
troldpil. Hvis det lugter er jeg pisseligeglad.
Skide gør jeg i tønden og betaler gerne for den videre behandling. Jeg har
andet at lave end lege med lort.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-08-08 12:58

Bo Warming skrev:

> Det meste af året kan man i Danmark smide pis fra kop ind under en busk og
> selv i sol vil ingen lugt opstå.

Tror du ikke at den løsning kan give visse gener når alle beboere i et
10 etages højhus skal deles om de par buske der står i de såkaldt
rekreative arealer der omgiver boligblokkene. Arealer der muligvis
hurtigt bliver mindre rekreative under belastningen af de mange beboeres
efterladenskaber?

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-08 13:29

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> arealer der omgiver boligblokkene. Arealer der muligvis hurtigt bliver
> mindre rekreative under belastningen af de mange beboeres

Du ved intet men jeg har forsket i det, incl at smide alt lagret pis fra
Januar under en busk
No problem - men i sommertid fås urinstank, som dog er ufarlig

Mit nedfældningsrør er ikke færdigeksperimenteret med - hav tid og alle
problemer er klaret af min science

10etages højhuse har grønne arealer og når plastrør når lidt ned i porøs
jord så kan tankvogne fulde af pis glide lugtfrit ned i undergrunden og
brønde vil ikke smage af ammoniak

Fra : mr

Dato : 10-08-08 13:39

> [...]
> Januar under en busk
> No problem - men i sommertid fås urinstank, som dog er ufarlig

jeg ved at hvis du smider dit pis under en busk i januar bliver kvælstoffet
udvasket.

> Mit nedfældningsrør er ikke færdigeksperimenteret med - hav tid og alle
> problemer er klaret af min science

uhhh hvopr fantastisk! Hvor kilometer pisrør regnet du med at sælge, store
scientist?

> 10etages højhuse har grønne arealer og når plastrør når lidt ned i porøs
> jord så kan tankvogne fulde af pis glide lugtfrit ned i undergrunden og
> brønde vil ikke smage af ammoniak
ja det har de jo inde midt i København alle steder. Tankvognen skal så køre
rubndt på de grønne arealer?

Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-08 14:10

"mr" <mr@_.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> scientist?

> ja det har de jo inde midt i København alle steder. Tankvognen skal så

Nørrebro får vand fra Sorø , ikke fra egne brønde, men jeg tror mit system
kan hjælpe Amager til at egen jord absorgerer alle amagerkaneres pis og
brøndvand er rigeligt og lugt og smagfrit

Et af mineelektrikerrør står i porøs jord ½ meter under jordoverfladen og
ingen ugt i hedebølgen hvor det tog halvdelen af min fede krops urin

I kolde måneder vil kvælstof ikke forvilde sig andre steder hen end som
ammoniak so planterne nyttiggør - men grænsenytten for sidste dråber på et
intenst opdyrket amager er næppe stor - skidt pyt - syntetisk
kvælstofgødning er billig så genbrug er pjat
Lugt er et IKKEPROBLEM

Fra : mr

Dato : 10-08-08 14:44

> [...]
> intenst opdyrket amager er næppe stor - skidt pyt - syntetisk
> kvælstofgødning er billig så genbrug er pjat

du vrøvler.
Pis indeholder ammonium, som kort sagt er ammoniak opløst i vand + lidt
urea. Ammonium omdannes til nitrat i jorden (nitrifikation). Planter kan
ikke optage hverken ammoniak eller ammonium. Når der ingen plantevækst er,
som om vinteren Bo, udvaskes nitrat.
Lugten fra pis er ingen problem, der har du ret.
Der er store mangler i dit peudovidenskabelige projekt. Det ville være en
god ide hvis du satte dig ind i kvælstofkredsløbet.
Kunstgødning har aldrig været dyrere end nu btw.

Vil du så nu pumpe dit og andres pis ud på Amager? Altså ikke samle det op i
plastposer og hælde det i tankbiler?

Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-08 16:59

> [...]

I januar tager det lang tid at urinstof-kvælstoffet bliver til
ammoniak-kvælstof

Begge dele vaskes ned i grundvandet og hvad gør det ?

> du vrøvler.
> Pis indeholder ammonium,

Ikke meget når friskt

som kort sagt er ammoniak opløst i vand + lidt

Ja, det der afdamper er luft men meget er opløst især om vinteren

> urea. Ammonium omdannes til nitrat i jorden (nitrifikation). Planter kan
> ikke optage hverken ammoniak eller ammonium. Når der ingen plantevækst er,
> som om vinteren Bo, udvaskes nitrat.

Planter optager både ammniak og ammmoniumjoner og nitrat

Meget lidt af urinens kvælstof bliver til nitrat ,

> Der er store mangler i dit peudovidenskabelige projekt. Det ville være en
> god ide hvis du satte dig ind i kvælstofkredsløbet.

Jeg er cand.scient i kemi og der er ingen misfroståelser i hvad jeg har
skrevet

> Kunstgødning har aldrig været dyrere end nu btw.
>
> Vil du så nu pumpe dit og andres pis ud på Amager? Altså ikke samle det op
> i plastposer og hælde det i tankbiler?

Jeg nævnte Amager fordi der er så meget landbrugsjrd at man snildt kunne
nedfælde alle menneskernes urin i jorden uden at der kom lugt

At samle op fra plstposer er vanvid

Urin der gærer kaldes ajle og er fin gødning og stinker ikke så grimt som
det lorteiblandede gylle

Fra : mr

Dato : 10-08-08 20:33

> I januar tager det lang tid at urinstof-kvælstoffet bliver til
> ammoniak-kvælstof

suk. Ja hvis det er frost. 2 plusgrader og det fordamper som nh3

> Begge dele vaskes ned i grundvandet og hvad gør det ?

hverken urea, ammoniak eller ammonium kan udvaskes. Hvordan er det nu med
positive ioner og klloider?

> Ikke meget når friskt

Før ævlede du om at pis indeholdt ammoniak. Det indeholder ammonium og urea.
Det ved de fleste

> som kort sagt er ammoniak opløst i vand + lidt
>
> Ja, det der afdamper er luft men meget er opløst især om vinteren

- som omdannes til nitrat når jordtemperaturen er over 5 grader C

> Planter optager både ammniak og ammmoniumjoner og nitrat

Det er heltr stensikkert at de ikke gør.

> Meget lidt af urinens kvælstof bliver til nitrat ,

Det hele bliver til nitrat, med garnti.

> Jeg er cand.scient i kemi og der er ingen misfroståelser i hvad jeg har
> skrevet

masser af fejl og uvidenhed.

> Jeg nævnte Amager fordi der er så meget landbrugsjrd at man snildt kunne
> nedfælde alle menneskernes urin i jorden uden at der kom lugt

luggten er ikke problemet.

> At samle op fra plstposer er vanvid
>
> Urin der gærer kaldes ajle og er fin gødning og stinker ikke så grimt som
> det lorteiblandede gylle
hvor stor gæring er der i pis? Hvad er det fort noget tørstof du vil få til
at gære?

Fra : mr

Dato : 11-08-08 18:55

> suk. Ja hvis det er frost. 2 plusgrader og det fordamper som nh3

> hverken urea, ammoniak eller ammonium kan udvaskes. Hvordan er det nu med
> positive ioner og klloider?

hvor langt rækker din uendelig visdom Bo?
hertil og ikke længere?

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-08 19:32

> hvor langt rækker din uendelig visdom Bo?
> hertil og ikke længere?

Hvis du mener jeg har skrevet noget ukorrekt så VÆR PRÆCIS I DIN KRITIK

Min visdom går på en lugtfri have med megen urinnedsivning på under en m2 og
i hedebølge

Let your senses guide you, skrevNietzsche

Kemibanaliteterne er ubrugelige vedr praktiske beslutninger om det, jeg
skriver om - men ved du noget brugbart om fx kolloider og positive ioner

På plejehjem kan patienter finde på at tisse i potteplanter, hvilket let
lugtes

Men mit nedfældningsrør kan gøre det OK at de i plejehjemmets have tisser i
naturen og ingen vil lugte noget

Elektrikerrør er billige, men hvor købes tragte ?
Min tierbutik har ikke nogen - hvor sælges de ?

Fra : mr

Dato : 13-08-08 20:23

> "mr" <mr@_.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du mener jeg har skrevet noget ukorrekt så VÆR PRÆCIS I DIN KRITIK

du gider ikke læse kritik.
Men du lyver når du skriver at der er amminiak i pis, incl. dit eget. NH# er
en luftart, den kan ikke findes i vand.
Ammoniak, ammonium og urea kan ikke udvaskes - det påstår du - altså lyver
du.
Men jeg garanterer du ikke tør svare
så hellere ligyldige citater fra flere gamle idioter

Fra : Guds udsending

Dato : 13-08-08 20:37

mr <mr@_.dk> skrev

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse

>du gider ikke l?se kritik.
>Men du lyver n?r du skriver at der er amminiak i pis, incl. dit eget. NH# er
>en luftart, den kan ikke findes i vand.
>Ammoniak, ammonium og urea kan ikke udvaskes - det p?st?r du - alts? lyver
>du.
>Men jeg garanterer du ikke t?r svare
>s? hellere ligyldige citater fra flere gamle idioter

Vi er vist ude i højtflyvende videnskab her. Hvordan
forklarer du, at jeg har en dunk, hvorpå der står ammoniak,
inde under køkkenvasken, som altså har en konsistens lig
vand?

Fra : Bo Warming

Dato : 14-08-08 00:04

"Guds udsending" <nej@falungong.cc> skrev i en meddelelse
> [...]

> forklarer du, at jeg har en dunk, hvorpå der står ammoniak,
> inde under køkkenvasken, som altså har en konsistens lig

Min flaske har påskrift TREDOBBELT SALMIAKSPIRITUS

Vi har nok begge en blanding med overvægt af ammoniakmolekyler der jo
tiltrækkes af det mindre antal vandmolekyler, så en væskeblanding opnås

Har proppen været af mange gange er der nok overvægt af vandmolekyler - de
blandes helt frit

Ammoniak forhandles ren i trykflaske og opløses let i vand og dannes hurtigt
af urinstof i vand hvis bakterier er tilstede og det er de altid, næsten.

Er der nogen af mine væsentlige pointer om rationel pis-håndtering i have,
nogen er uenig i, så forklar DET, jeg gider ikke gentage mig om banaliteter

Fra : Guds udsending

Dato : 14-08-08 16:25

In dk.politik Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:
>"Guds udsending" <nej@falungong.cc> skrev i en meddelelse

>Min flaske har påskrift TREDOBBELT SALMIAKSPIRITUS

Ja, det står der også på min. Vidste du, at dette i en
forstøver kan skræmme autonomforbrydere fra din dør, hvis du
strinter det lidt ud, hvis de har tænkt sig at bryde ind? I
hvert fald er det mere effektivt end de hårlakdåser
nogle damer går rundt med, når de skal igennem betonistan,
og damerne burde overveje at bruge 3xsalmiakspiritus i
stedet.

>Er der nogen af mine væsentlige pointer om rationel pis-håndtering i have,
>nogen er uenig i, så forklar DET, jeg gider ikke gentage mig om banaliteter

Hvis man pisse for meget på eet sted, da vil planter lide
skade, har jeg set ved selvsyn, hvorfor ved jeg ikke, men
måske pga PHændring.Hvis man skal gøde med sin urin eller
eventuelt afføring, da bør man nok overveje at sprede det
over et større areal, såfremt man ikke minimerer
havegødningen ved også at bruge toilet.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-08-08 19:13

> [...]
> nogle damer går rundt med, når de skal igennem betonistan,
> og damerne burde overveje at bruge 3xsalmiakspiritus i

En forstøver er ikke tæt så efter nogle dage vil ammoniakken være dampet af

Men hvis jeg ved at der er brug for våben mod autonome iaften, så er det
smart nu at hælde i forstøveren - en peberspray er bedre

Malingspray taber tryk på nogle måneder, hvis brugt halvt - hvorfor?

> [...]
> eventuelt afføring, da bør man nok overveje at sprede det
> over et større areal, såfremt man ikke minimerer

Kun meget sarte haveplanter kan tage skade af at blive pisset på

Fra : Guds udsending

Dato : 14-08-08 20:05

In dk.politik Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Guds udsending" <nej@falungong.cc> skrev i en meddelelse

>En forst?ver er ikke t?t s? efter nogle dage vil ammoniakken v?re dampet af

Hvad så med en af den slags spray med brillerens i, som jo
er beregnet til at indeholde let fordampeligt materiale
over længere tid?

>Men hvis jeg ved at der er brug for v?ben mod autonome iaften, s? er det
>smart nu at h?lde i forst?veren - en peberspray er bedre

Peberspray er jo decideret ulovligt våben. Jeg ved ikke
hvor ammoniak i spray regnes til - det er potentielt
vinduesrens.

Fra : mr

Dato : 15-08-08 13:16

> [...]
>
> Ammoniak forhandles ren i trykflaske og opløses let i vand og dannes
> hurtigt af urinstof i vand hvis bakterier er tilstede og det er de altid,

næsten? du mener der erikke bakterier i pis når du ævler løs om der ikke er
smittefare i pis. Men når der dannes urea så er det altså alligevel?

Fra : mr

Dato : 15-08-08 13:13

"G>>>

> Vi er vist ude i højtflyvende videnskab her. Hvordan
> forklarer du, at jeg har en dunk, hvorpå der står ammoniak,
> inde under køkkenvasken, som altså har en konsistens lig
> vand?

Læs ettiketten. Der står sikkert ammoniakvand = nh4 = ammonium. Ammoniak kan
ikke eksistere i vand. Det kan opløses i vand, men bliver til ammonium
øjeblikkeligt. Det er ikke i nærheden af højtflyvende videnskab. Det er
grundlæggende viden.

Fra : Peter Heide

Dato : 11-08-08 01:32

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> 10etages højhuse har grønne arealer og når plastrør når lidt ned i porøs
> jord så kan tankvogne fulde af pis glide lugtfrit ned i undergrunden og

Mener du nedfældningsrør for 10etagers højhuse ?

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-08 03:06

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Mener du nedfældningsrør for 10etagers højhuse ?

Mit hedebølgeeksperiment var om elektrikerrør der stak 30 cm ned i tør
muldjord og via tragt hældtes friskladt urin på for oven og røret stod fuldt
af tis der sivede ned hvor ingen ammoniak slap ud så det kunne lugtes

At modificere til højhus vil være dyrt men ikke umuligt - der falder mere
nedbør i højhusets haveareal end der pisses.
Kan regn sive ned, kan urin også - og hvis blot det ikke ligger varmt på
jordoverflade så ingen lugt

Mine luftkasteller er ikke lovforslag - men brainstorming baseret på
praktisk eksperimenteren og den viser at kun fantasien sætter grænser -
problemerne er små hvis man tør bryde tabuer

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-08-08 13:02

Jeg glemte at sige...

> [...]
>
> Det giver selvtillid at være selvhjulpen. Staten bør ikke stjæle
> udfordringer fra os. Et overkommeligt praktisk projekt i weekenden savner

...din humor er uovertruffen!

- cep