Hysteri eller forretning
Fra : Peter

Dato : 09-08-08 21:52

Kan man tage den slags seriøst eller er der tale overdrivelser med finansiel
bagtanke. Er der nogen der har hørt hvilke former for krænkelser vi taler om
her. Hvad gør piger imod andre?.

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2008/08/04/064206.htm?wbc_purpose=update+-+81k+-

Piger begår også seksuelle overgreb. Når børn begår seksuelle overgreb mod
andre børn, så er krænkerne ikke kun drenge. I de forløbne år har vi set en
stigning, så vi nu ser at hver tiende, der begår overgreb, er piger,
fortæller Mimi Strange, der er leder af Projekt Janus, som er en psykologisk
behandlingsklinik på Vesterbro i København.

Fra : Kim2000

Dato : 09-08-08 22:11

"Peter" <lam@is.ok> skrev i en meddelelse news:g7l02r$vkh$1@aioe.org...
> [...]
> fortæller Mimi Strange, der er leder af Projekt Janus, som er en
> psykologisk behandlingsklinik på Vesterbro i København.

Hvordan i alverden kan du leve i den tro at seksuelle overgreb ikke skulle
kunne begåes af kvinder???

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-08-08 10:58

Kim2000 skrev:
> "Peter" <lam@is.ok> skrev i en meddelelse news:g7l02r$vkh$1@aioe.org...
<snip>

> Hvordan i alverden kan du leve i den tro at seksuelle overgreb ikke skulle
> kunne begåes af kvinder???

Sgu! Bare tænk på SS-Ilze!

- cep

Fra : Bae3*3

Dato : 10-08-08 21:29

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> <snip>

> Sgu! Bare tænk på SS-Ilze!
>
> - cep

hmmm - gu ve om konen læser med........ hehe

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-08-08 00:18

"Peter" <lam@is.ok> skrev i meddelelsen news:g7l02r$vkh$1@aioe.org...
> [...]
> fortæller Mimi Strange, der er leder af Projekt Janus, som er en
> psykologisk behandlingsklinik på Vesterbro i København.

Behandlerindustrien søger nye græsmarker - tsk, tsk.

Mvh
Martin

Fra : Lyrik

Dato : 10-08-08 00:46

> [...]
> fortæller Mimi Strange, der er leder af Projekt Janus, som er en
> psykologisk behandlingsklinik på Vesterbro i København.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"Når børn begår seksuelle overgreb mod andre børn, så er krænkerne ikke kun
drenge." Børns seksuelle erfaringer er blevet til OVERGREB!
Nu knækker filmen sgu da!

Jens

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-08-08 09:02

Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> "Når børn begår seksuelle overgreb mod andre børn, så er krænkerne
> ikke kun drenge." Børns seksuelle erfaringer er blevet til OVERGREB!
> Nu knækker filmen sgu da!

Den knækker da kun for dig, hvis du ikke kender forskel på "seksuelle
erfaringer" og "overgreb". Mener du ikke, børn kan begå seksuelle overgreb
på hinanden?

Per V

--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-08-08 09:33

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Den knækker da kun for dig, hvis du ikke kender forskel på "seksuelle
> erfaringer" og "overgreb". Mener du ikke, børn kan begå seksuelle overgreb
> på hinanden?

Det er vist mest på film, Perve.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-08-08 12:32

Martin Larsen wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det er vist mest på film, Perve.

Vi ser vist ikke de samme film.

Per V

--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-08-08 13:08

> Vi ser vist ikke de samme film.

Hvor har du det ellers fra?

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-08-08 19:16

Martin Larsen wrote:

> Hvor har du det ellers fra?

Fra virkeligheden. Har du aldrig hørt om børn, der begik seksuelle overgreb
mod andre børn, fx i forbindelse med mobning?

Per V
--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-08-08 19:41

> Fra virkeligheden. Har du aldrig hørt om børn, der begik seksuelle
> overgreb mod andre børn, fx i forbindelse med mobning?

Nej. Hvad der går forud for puberteten kan ikke kaldes sex i normal
forstand.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-08-08 23:02

Martin Larsen wrote:

> Nej. Hvad der går forud for puberteten kan ikke kaldes sex i normal
> forstand.

Når du laver dine egne definitioner, er det svært at diskutere med dig.

Per V
--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-08-08 23:43

> Når du laver dine egne definitioner, er det svært at diskutere med dig.

Belær os om den autoriserede definition.

Mvh
Martin

Fra : tollundmanden

Dato : 25-11-08 15:58

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Belær os om den autoriserede definition.
>
> Mvh
> Martin

Belær?
Seksuelle overgreb børn imellem forekommer,
eller overgreb hvor det seksuelle element er metoden
til overgrebet.
Kald det hvad du vil, vi fødes med vores seksualitet
og selv babyer kan finde ud af at tilfredstille sig selv
før de tale og være sig det bevidst i voksen forstand.

Tager man Tøndersagen, så oplevede disse piger nok ikke
deres liv som en række overgreb, de voksede op i visheden
om at det var sådan livet var og det var normalt.

Piger fra 11-12 år kan få børn og er derfor i følge naturens lov
voksne individer parate til at reproducere dem selv, de normer
med seksuel lavalder er kunstige grænser vi af mange grunde
har for at skabe de bedste betingelser for den unge kvindes
evne til at tage sig af sit afkom i en verden, der ikke længere
er familie/samfunds kollektiver.

Psykologers begreber om overgreb etc. afspejler bare den
kultur og årti de lever i.

Begreber er ikke statiske men ændre sig i forhold til tid og sted.

TM

Fra : vvv

Dato : 10-08-08 13:25

> Den knækker da kun for dig, hvis du ikke kender forskel på "seksuelle
> erfaringer" og "overgreb". Mener du ikke, børn kan begå seksuelle overgreb
> på hinanden?

Jeg er nu villig til at give Lyrik ret i, at det der var nysgerrighed da jeg
var barn, idag pludselig er et overgreb. Ofte opstår overgrebet først når
det stakkels barn bliver gjort opmærksom på det af velmenene psykologer.

vv

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-08-08 19:17

vvv wrote:

> [...]
> da jeg var barn, idag pludselig er et overgreb. Ofte opstår
> overgrebet først når det stakkels barn bliver gjort opmærksom på det
Sludder og vrøvl. Der er stor forskel på seksuelle lege og overgreb. Hvis du
ikke kan se forskellen, har du sgu problemer.

Per V

--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : vvv

Dato : 10-08-08 19:37

> Sludder og vrøvl. Der er stor forskel på seksuelle lege og overgreb. Hvis
> du ikke kan se forskellen, har du sgu problemer.

Jeg kan godt, spørgsmålet er om psyologerne og behandlerne kan. Det kan jeg
godt være i tvivl om.

vv