Godt råd til nyt ISDN omstillings anlæg
Fra : Ulrik

Dato : 23-07-01 10:45

Vi er en mindre virksomhed med et gammelt Beta 16 omstillingsanlæg, som
endnu engang er bukket under for det danske tordenvejr. Montøren siger han
ikke kan få res.dele mere, så nu skal det udskiftes.

Pt. har vi 4 bylinier + ISDN til server og 8 lokal apperater.

Vi vil gerne konverterer til ISDN og søger derfor et godt omstillinganlæg,
gerne modul opbygget så det kan udvides.

Nogen som har et godt forslag til det?'

På forhånd tak

Ulrik

Fra : Søren Jensen

Dato : 23-07-01 19:11

Ulrik skrev i meddelelsen <9jgrn0$2i1c$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>
>Vi vil gerne konverterer til ISDN og søger derfor et godt omstillinganlæg,
>gerne modul opbygget så det kan udvides.

Hej Ulrik.

Det bedste er efter min mening Siemens HICOM centraler.

--
MVH
SOJE

Fra : Ulrik

Dato : 24-07-01 08:15

> Hej Ulrik.
>
> Det bedste er efter min mening Siemens HICOM centraler.
>
> --
> MVH
> SOJE

Tak for dit bud.
Nogen specielle grunde til at du mener de er bedst?

Mvh Ulrik

Fra : Jesper Riis Hansen

Dato : 24-07-01 18:53

Check ham her
"JeHj >>Hjørring<<" <jehj@mail1.stofanet.dk
han har (haft) nogle elmeg omstillingsanlæg
Jeg har selv et elmeg c68 som virker upåklageligt.
http://www.elmeg.com/
mvh, jesper

Fra : Olsen

Dato : 24-07-01 22:36

Et godt alternativ, er evt. Partner Electrics Mezzo 824, som std. er et
analogt omstillingsanlæg.
Men det kan kombineres med ISDN-kort istedet for de analoge indgange. Std.
konfigurationen ved køb er normalt 4 by - 12 lok.
Kan udvides til 8 by - 24 lok. Bem: én ISDN = 2 bylinier, da ISDN har 2
B-kanaler
Anlægget har indbygget talebesked, forskellige ringegrupper også til brug
for dag, aften og nat stilling og meget mere.
Mulighed for nummerserie, dvs indringning til lokalnummer vha. en
nummerserie man har købt. (kun ISDN)
Og meget mere.
Tag evt. kontakt til TDC - TeleDanmark. De forhandler den, og så er anlægget
forresten dansk.

Hér et link til producenten:
http://www.partnervoxtream.com/Products/Mezzo.html

Prøv evt. at gå ind på www.tdc.dk gå ind under online køb, vælg erhverv,
vælg telefonanlæg.

Olsen

Fra : Ulrik

Dato : 03-08-01 09:29

Tak for rådene, valget faldt på en Siemens Hicom VS1600. Den virker til at
være god og fremtidssikret.

Mvh Ulrik

Fra : Søren Jensen

Dato : 04-08-01 19:45

Ulrik skrev i meddelelsen <9kdncg$2ttn$1@news.cybercity.dk>...
>Tak for rådene, valget faldt på en Siemens Hicom VS1600. Den virker til at
>være god og fremtidssikret.
>
>Mvh Ulrik

Ja Ja det er rart at få ret ind imellem.
VS 1600 er god men heller ikke gratis.
Og så kan den sidde i et 19" rack.
Held og lykke med den.

--