Olieprisen truer alternative energikilder
Fra : Frank

Dato : 30-07-08 15:06

Hej

Udviklingen af bæredygtig alternative energikilder er truet nu hvor
olieprisen truer med en dramatisk ændring:

http://epn.dk/industri/energi/article1399983.ece

Bør vi ikke ændre på afgifterne så denne ændring ikke slår igennem til
forbrugerne?

Mvh
Frank

Fra : _

Dato : 30-07-08 15:32

"Frank" <frank@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://epn.dk/industri/energi/article1399983.ece
>
> Bør vi ikke ændre på afgifterne så denne ændring ikke slår igennem til

Nej.

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-07-08 15:52

"Frank" <frank@nosmap.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://epn.dk/industri/energi/article1399983.ece
>
> Bør vi ikke ændre på afgifterne så denne ændring ikke slår igennem til

Lad os nu lige se hvor meget de falder.
(Stakkels Kim Frederiksen ;)

Mvh
Martin

Fra : Sten Schou

Dato : 30-07-08 16:44

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Lad os nu lige se hvor meget de falder.
> (Stakkels Kim Frederiksen ;)

Det bliver meget værre for både Kim Frederiksen, Jan Rasmussen, og alle de
andre peak-oil fanatikere.
http://borsen.dk/finans/nyhed/137089/

Hilsen Sten

Fra : N_B_DK

Dato : 30-07-08 18:04

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> wrote in message

> Det bliver meget værre for både Kim Frederiksen, Jan Rasmussen, og
> alle de andre peak-oil fanatikere.
> http://borsen.dk/finans/nyhed/137089/

Det kniber åbenbart med at læse,

OPEC-præsident venter oliepris på 70 dollar

Jeg kunne også sige, jeg venter at jorden går under om 3 uger, vil du så
automatisk sige, jamen når nu han siger det, så sker det uden tvivl.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Sten Schou

Dato : 31-07-08 23:36

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> Det kniber åbenbart med at læse, OPEC-præsident venter oliepris på 70
> dollar

og 70 dollar en, næsten, halvering i forhold til hvad prisen var for en
måned siden.

> Jeg kunne også sige, jeg venter at jorden går under om 3 uger, vil du så
> automatisk sige, jamen når nu han siger det, så sker det uden tvivl.

Jeg regner bestemt med, at en OPEC-præsident ved mere om hvad der rører sig
på oliemarkedet, end du gør.

Hilsen Sten

Fra : N_B_DK

Dato : 01-08-08 06:04

> Jeg regner bestemt med, at en OPEC-præsident ved mere om hvad der
> rører sig på oliemarkedet, end du gør.

Ja uden tvivl, men nu skal du høre, før eller siden skal du nok regne
med du dør, se det er noget af en påstand, og det er endda helt uden at
se i en krystalkugle eller andre alternative måder.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-08 01:24

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> wrote in message

> Det bliver meget værre for både Kim Frederiksen, Jan Rasmussen, og alle de
> andre peak-oil fanatikere.

hvad mener du med det? Jeg advarer om farene ved høje oliepriser og
oliemangel. Hvorfor tror du det er noget jeg ønsker? Peak Oil er et
matematisk faktum. Hvis du er uenig, ser jeg dig gerne mobilisere dine 5
hjerneceller og komme med et argument der modbeviser at enhver udvinding af
en endelig ressource, følger en klokkefoemet kurve.

/Kim

Fra : Sten Schou

Dato : 31-07-08 23:40

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:4891060e$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> hjerneceller og komme med et argument der modbeviser at enhver udvinding
> af en endelig ressource, følger en klokkefoemet kurve.

Naturligvis er peak oil et faktum...det er der heller ingen der bestrider.
Problemet er blot, at i det sidste halve års tid har koblet de nuværende
høje oliepriser sammen med peak oil, mens vi er andre der har sagt, at de
nuværende høje oliepriser skyldes spekulation.
Nu er oliepriserne så faldet, og det skulle ikke kunne lade sig gøre i jeres
optik, og endvidere udtaler en OPEC-præsident så, at han ser det for endog
meget sandsynligt, at olieprisen på sigt skal meget længere ned.

Hilsen Sten

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-08-08 17:52

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det bliver meget værre for både Kim Frederiksen, Jan Rasmussen, og alle de andre peak-oil

"Hvis dollaren fortsætter styrket, og de geopolitiske trusler udebliver, vil vi langsigtet
se en oliepris på mellem 70 og 80 dollar pr. tønde," sagde præsidenten.

Det gjore de så ikke, de geopolitiske trusler.
http://borsen.dk/okonomi/nyhed/137309/
Atom-frygt sender olien i vejret.

Jan Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-08 01:21

Fra : ' @

Dato : 30-07-08 16:35

On Wed, 30 Jul 2008 16:05:47 +0200, "Frank" <frank@nosmap.dk> wrote:

> [...]
>
>http://epn.dk/industri/energi/article1399983.ece
>
>Bør vi ikke ændre på afgifterne så denne ændring ikke slår igennem til

så hellere fritage diverse biobrændsler helt for skatter og afgifter

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 30-07-08 17:02

> [...]

>http://epn.dk/industri/energi/article1399983.ece
>
>Bør vi ikke ændre på afgifterne så denne ændring ikke slår igennem til

Så, så.... Ikke gøre Kim Frederiksen ked af det...

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-08 01:28

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message

> Så, så.... Ikke gøre Kim Frederiksen ked af det...

Fjols

Fra : N_B_DK

Dato : 30-07-08 18:02

"Frank" <frank@nosmap.dk> wrote in message

> Bør vi ikke ændre på afgifterne så denne ændring ikke slår igennem til
> forbrugerne?

Burde du ikke overveje at lade dig indlægge ?