Hvordan indsættes JS fil??
Fra : Finn Jensen

Dato : 23-07-01 10:45

Hej alle Guruer.

Hvordan indsætter jeg en js fil??

Altså jeg har en fil med JavaScript som jeg ønsker at skulle gå igen i ca.
20 htm filer.

Filen hedder scripts.js

Venligst
Finn Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-07-01 10:56

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev
> Hvordan indsætter jeg en js fil??
>
> Altså jeg har en fil med JavaScript som jeg ønsker
> at skulle gå igen i ca. 20 htm filer.

Prøv at læse
http://www.html.dk/artikler/00001/,
der er oplistet forskellige teknikker.

--
Allan

Fra : Preben Nielsen

Dato : 23-07-01 14:58

> Prøv at læse
> http://www.html.dk/artikler/00001/,

Jeg sidder og roder med samme problem, har læst artiklen, men kan
ikke få det til at virke.

Jeg har lagt det script, der skal være aktivt på mange sider i en
js fil, har prøvet at skrive scrptet både med
"<script language="javascript">SCRIPTKODEN</script>"
og uden dsse tags, idet jeg har tænkt, at .js filen måske
fortæller at der er tale om jeg javascript, så det ikke behøver
skrives i .js-filen. Men det virker hverken med eller uden det
anførte.

Fra den side, der skal kalde scriptet på .js siden, linker jeg på
flg. måde:
<script type="text/javascript"
src="/javascripts.js"></script>
Jeg har også prøvet med hele stien:
http://stien_til/javascripts.js

Men jeg har ikke kunnet få nogen kombinationer til at virke.

Hvad gør jeg galt?

Preben

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! =&gt; http://www.html.dk/tutorials

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 23-07-01 16:43

Preben Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Jeg har også prøvet med hele stien:
> http://stien_til/javascripts.js
>
> Men jeg har ikke kunnet få nogen kombinationer til at virke.

Det ser meget rigtigt ud. Prøv at oploade din side, så vi har lidt
mere at kigge på...

/Kasper

Fra : Preben Nielsen

Dato : 23-07-01 17:11

> Det ser meget rigtigt ud. Prøv at oploade din side, så vi har lidt
> mere at kigge på...

En testside, der via javascripts finder sit frameset uden problemer -
og uden brug af .js-fil:

http://hjem.get2net.dk/visto/jt.htm

En tilsvarende testside, men hvor jeg prøver at linke til filen
javascripts1.js:

http://hjem.get2net.dk/visto/jtp.htm

finder ikke sit frameset

js-filen:

http://hjem.get2net.dk/visto/javascripts1.js

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 23-07-01 18:20

Preben Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> js-filen:
>
> http://hjem.get2net.dk/visto/javascripts1.js

Hej Preben,

Når man starter en henvisning til en fil med "/" betyder det at
udgangspunktet er roden af sitet.

Din fil er placeret i mappen "visto". Derfor skal du henvise til den ved
at skrive "/visto/filnavn.js".

Den færdige henvisning skal altså se sådan ud:

<script type="text/javascript"
src="/visto/javascripts1.js"></script>

Mvh
Jonas

Fra : Preben Nielsen

Dato : 23-07-01 20:54

> [...]
> at skrive "/visto/filnavn.js".
>
> Den færdige henvisning skal altså se sådan ud:

Hej Jonas,

Så er det klaret - tak for det.
Scriptet skal dog være

<script type="text/javascript"
src="javascripts1.js"></script>

uden "visto", fordi "visto" hører med til webstedets adresse, og .js-filen
ligger i webstedets rod (til oplysning for andre der evt har fulgt med).
Jeg håber, at Finn Jensen, som startede indlægget, fik klaret sit!

Mvh