Når man se denne slags...
Fra : Mr.Larsen

Dato : 29-07-08 22:24

http://www.bt.dk/article/20080729/utroligt/80729070/

Så burde man prise sig lykkelig over at bo i et land som Danmark, måske
noget at tænke på, næste gang du/I er utilfredse med det Du/I har.

Bare en tanke.

--
It's to late...

Fra : Malene P

Dato : 29-07-08 23:09

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så burde man prise sig lykkelig over at bo i et land som Danmark, måske
> noget at tænke på, næste gang du/I er utilfredse med det Du/I har.

Jeg er dybt taknemmelig over at bo i Danmark. Jeg elsker klimaet,
mentaliteten, friheden, min kæreste, venner og veninder, naboer og selv
medborgere, som jeg knapt kender. Selv de største problemer, man kan hidse
sig op over, blegner i forhold til de problemer, man slås med i andre lande.
Og jeg vil kæmpe for at beholde det. Det er ufatteligt, at der findes
danskere -også her i gruppen- der er så forhippede på at ødelægge det land,
vi har. Man forsøgte med kommunismen -det virkede ikke. Nu har man så siden
1983 prøvet at ødelægge landet med massetilstrømning af fremmede med helt
afvigende kultur og mentalitet. Det lykkedes til dels -lige indtil 2001. I
arrigskab over at de fleste gode danskere sagde stop og valgte en anden
linie, begyndte man så at tilsvine alle med holdninger, der ikke passede
dem. Her i gruppen ser vi alt fra persontilsvining til overlegen ignorance
og defineren sig ud af problemerne til fej killfiltering af dem, hvis
synspunkter man ikke kan lide. Er bror lort, hehe-Kim og alle de andre
virkelig så trætte af at leve i Danmark?

Malene P

Fra : David Konrad

Dato : 29-07-08 23:12

Malene P wrote:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er dybt taknemmelig over at bo i Danmark. Jeg elsker klimaet,
> mentaliteten, friheden, min kæreste, venner og veninder, naboer og

Du ville dø i en almen evolutionær betragtning.

Alle der baserer sit håb i dk.politik er døde.

Fra : Malene P

Dato : 29-07-08 23:22

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Du ville dø i en almen evolutionær betragtning.
>
> Alle der baserer sit håb i dk.politik er døde.

Uha -det lover ikke godt for fremtiden

Malene P

Fra : Mr.Larsen

Dato : 29-07-08 23:12

Malene P:
> [...]
> synspunkter man ikke kan lide. Er bror lort, hehe-Kim og alle de andre
> virkelig så trætte af at leve i Danmark?

Vi er 100% enige, men jeg er kommet dertil at mit liv er for kort til
at få mavesår over den slags, vi må bare huske at sætte vores kryds det
rigtige sted, hver gang vi får muligheden.

--
It's to late...

Fra : /Peter

Dato : 30-07-08 04:31

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> synspunkter man ikke kan lide. Er bror lort, hehe-Kim og alle de andre
> virkelig så trætte af at leve i Danmark?

Er du tankelæser -netop mine tanker

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 30-07-08 03:25

Mr.Larsen skrev:
> http://www.bt.dk/article/20080729/utroligt/80729070/
>
> Så burde man prise sig lykkelig over at bo i et land som Danmark, måske
> noget at tænke på, næste gang du/I er utilfredse med det Du/I har.

Når man ser hvad som helst fra andre lande er DK som regel et rart land,
ikke fordi at de indfødte i andre lande deler dén indstilling, for de
fleste af dem syntes at andre lande end Danmark er bedre.
Der er de født og vokset op, og sådan er dét.
Hvis jeg flyttede til island eller spanien ville jeg sågu da heller ikke
opfatte nogen af de lande som bedre end mit fødeland.

> Bare en tanke.

bare en anden tanke, inspireret af din tanke

- cep

Fra : Mr.Larsen

Dato : 30-07-08 16:39

Claus E. Petersen frembragte:

> [...]
> Hvis jeg flyttede til island eller spanien ville jeg sågu da heller ikke
> opfatte nogen af de lande som bedre end mit fødeland.

Nu var det ikke helt det jeg tænkte på, det var mere det, at vi som
danskere _ikke_ mangler noget, det gør de andre steder, f.eks. noget så
basalt som vand og mad.

> bare en anden tanke, inspireret af din tanke

Bare i orden.

--
It's to late...

Fra : Kim2000

Dato : 30-07-08 07:10

> [...]
>
> Så burde man prise sig lykkelig over at bo i et land som Danmark, måske
> noget at tænke på, næste gang du/I er utilfredse med det Du/I har.

Underligt, der er ellers stor forskel mellem rig og fattig der, og skatten
er lav. Hvad blev der af "de dynamiske effekter"??

Fra : Mr.Larsen

Dato : 30-07-08 16:40

Kim2000 kom med følgende:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Underligt, der er ellers stor forskel mellem rig og fattig der, og skatten er
> lav. Hvad blev der af "de dynamiske effekter"??

Et eller andet er gået rivende galt.

--
It's to late...

Fra : ' @

Dato : 30-07-08 18:17

On Wed, 30 Jul 2008 17:39:34 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
@post.cybercity.dk> wrote:

>Kim2000 kom med følgende:

>Et eller andet er gået rivende galt.

ja

mange steder hvor man under store lovprisninger fra alle de "humane"
"velmenere" har fået jaget en (koloni)herremand på porten

er der desvære blot sket det at en endnu værre (diktatorisk) herremand
er kommet til magten

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Malte Runz

Dato : 30-07-08 11:36

> [...]
>
> Så burde man prise sig lykkelig over at bo i et land som Danmark, måske
> noget at tænke på, næste gang du/I er utilfredse med det Du/I har.

Og endnu mere grotesk bliver det, når artiklen er flankeret af
google-annoncer for forspiste danskerne, der vil af med fedtet.

--
Malte Runz

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-08 13:09

Malte Runz wrote:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Og endnu mere grotesk bliver det, når artiklen er flankeret af
> google-annoncer for forspiste danskerne, der vil af med fedtet.

Ja, vi burde naturligvis have dårlig samvittighed over at de ikke kan finde
ud af at dyrke den frugtbare jord på Haiti, - lige som vi bør have dårlig
samvittighed over Mugabes ødelæggelse af Afrikas brødkurv?

Burde vi egentlig ikke importere halvdelen af haitianerne, kan vi være andet
bekendt?

Bare en tanke.

Fra : Malte Runz

Dato : 30-07-08 15:15

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, vi burde naturligvis have dårlig samvittighed over at de ikke kan
> finde ud af at dyrke den frugtbare jord på Haiti, - lige som vi bør have
> dårlig samvittighed over Mugabes ødelæggelse af Afrikas brødkurv?

Jeg kan forstå på dig, at du mener, at problemerne på i Haiti er
selvforskyldte hele vejen. De er bare for ubegavede og dovne til selv at
dyrke jorden, og vælger at 'leve' af ler, indtil velmenerene igen kommer og
giver dem deres sutteflaske. De skyhøje oliepriser og international
spekulation i handlen fødevarer har absolut intet med sagen at gøre.

Skal vi ikke skide på al politisk korrekthed og sige det, som det er: de er
bare flok primitive halenegere, der har brug for den hvide mand til at
fortælle dem, hvad de skal gøre! Puha... det hjalp på samvittigheden at
komme af med den.

> Burde vi egentlig ikke importere halvdelen af haitianerne, kan vi være
> andet bekendt?
>
> Bare en tanke.

Og en rigtig dum en af slagsen, som du får lov til at stå helt alene med.

--
Malte Runz

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-07-08 15:48

"Malte Runz" <glemdet@glemdet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er bare flok primitive halenegere, der har brug for den hvide mand til at
> fortælle dem, hvad de skal gøre! Puha... det hjalp på samvittigheden at

Ihh hvor er du ironisk Malte - der fik du tørret højrefjolserne.

Nej, hvad der skal til er 10000 supergode kammerater fra Mellemfolkeligt
Samvirke og Joan Baez til at være anfører med sin guitar syngende "We shall
over co-o-ome. Så skal vi se løjer

Mvh
Martin

Fra : Malte Runz

Dato : 30-07-08 16:49

> "Malte Runz" <glemdet@glemdet.dk> skrev i meddelelsen

> Ihh hvor er du ironisk Malte - der fik du tørret højrefjolserne.

Sjovt at du forbinder racisme med højrefløjen.

(snip)

--
Malte Runz

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-07-08 19:38

"Malte Runz" <glemdet@glemdet.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sjovt at du forbinder racisme med højrefløjen.

Og sort er hvid?

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-08 15:49

Malte Runz wrote:
> [...]
> kommer og giver dem deres sutteflaske. De skyhøje oliepriser og
> international spekulation i handlen fødevarer har absolut intet med

Haitianerne har spist ler i mange år, længe før "skyhøje oliepriser og
spekulation i fødevarehandel", - det sidste er iøvrigt IKKE det der har fået
priserne til at skyde i vejret.

Problemerne på Haiti ER naturligvis selvforskyldte, vi kan jo ikke sætte en
regering ind for dem, som ville være interesseret i indbyggernes ve og vel.

Det er jo dig der ser dem som børn, der ikke kan "gøre for det" - og du
mener altså, at det gik fint indtil fødevarepriserne steg kraftigt for et år
siden?

De har været selvstændige længere end noget andet land styret af "sorte", de
har haft fornøjelsen af Papa Doc, og Baby Doc, af tonton macoute, af zombier
og voodoo, - og har haft både et par kejsere, og konger og naturligvis
præsidenter, men det er naturligvis vores skyld, at de aldrig har fået noget
til at fungere, andet end kriminalitet, som de har eksporteret til fx New
York.

> [...]
> de er bare flok primitive halenegere, der har brug for den hvide mand
> til at fortælle dem, hvad de skal gøre! Puha... det hjalp på

Det er så din mening, - et faktum er det, at de ikke ser ud til selv at
kunne banke, noget der fungerer, på plads, man ændrer ikke bare lige, en
tohundred-årig kultur med kaos og overtro.

> Og en rigtig dum en af slagsen, som du får lov til at stå helt alene
> med.

Hvorfor dog det, de kan jo ikke så let som Zimbabwerne flygte til andre
lande nær ved, de flygter i gamle pramme, og det har de gjort i årtier.
(Mugabe er også vores skyld, vi burde finansiere Zimbabwe, hvorfor ikke vi
er et af verdens rigeste lande, - som man siger)

Fra : Malte Runz

Dato : 30-07-08 16:49

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

(snip)

> Haitianerne har spist ler i mange år, længe før "skyhøje oliepriser og
> spekulation i fødevarehandel", - det sidste er iøvrigt IKKE det der har
> fået priserne til at skyde i vejret.

Det er der ellers mange, der ved noget om sagerne, der mener:
http://biz.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2008/5/5/business/20971343&sec=business
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=8844
http://www.americanfuels.info/2008/05/is-institutional-speculation-driving-up.html
http://www.voanews.com/english/NewsAnalysis/2008-05-19-voa69.cfm
http://www.ndtvprofit.com/2008/07/27134827/Excessive-speculation-fueling.html
osv.

(snip)

--
Malte Runz

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-08 17:57

Malte Runz wrote:
> [...]
>
> (snip)

> Det er der ellers mange, der ved noget om sagerne, der mener:

Kiggede lige på den første først:

According to the Socialist members of the European Parliament who debated
the issue in late April, speculation in the futures markets for soft
commodities and profiteering are to blame, apart from demand from China and
India.

It might be too easy to blame just speculation and profiteering for the
world's food woes. Speculation on the oil and gold futures markets does
offer a precedent for the current situation in which investors have been
ramping up the prices of both commodities on fears of future disruptions.

Countries that are not self-sufficient in food production are also facing
another problem: export curbs, which are also fuelling speculation and
hoarding.

On April 24, the price of rice rose above US$25 per 100 pounds on the
Chicago Board of Trade for the first time following a statement by Brazil's
agriculture minister a day earlier that the country might restrict rice
exports to build domestic inventories due to tightening international
supplies.

The price of rice has more than doubled from a year ago.

This was despite an official at China's state grains trader, COFCO Co Ltd,
telling Reuters that the country would continue to export rice.

Vietnam, the second-largest exporter of rice, has also announced export
curbs while India, another rice exporter, imposed curbs last year to protect
domestic supplies.

Thailand's 100% B-grade white rice, the industry benchmark for global trade,
was quoted at US$894 per tonne on April 23, according to the Bangkok-based
Thai Rice Exporters Association website. I00% B-grade white rice had risen
above US$1,000 two weeks ago due to a Filipino tender two weeks ago.
Thailand is the largest exporter of rice while the Philippines is the
largest importer of rice.

Selvfølgelig går prisen op når lande ikke vil eksportere, det er altså ikke
onde kapitalister som på magisk vis tryller prisen op.

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-08 18:15

Malte Runz wrote:
> [...]
>
> (snip)

> Det er der ellers mange, der ved noget om sagerne, der mener:

Ja, man vil gerne have enkle forklaringer, sådan er det altid. Her er en
artikel fra The Economist hvor det så er olien der tales om, og olie KAN jo
gemmes i årevis, i modsætning til de fleste fødevarer.

Follow the oil, not the futures
This reasoning holds obvious appeal for those looking for a scapegoat. But
there is little evidence to support it. For one thing, the surge in
investment in oil futures is not that large relative to the global trade in
oil. Barclays Capital, an investment bank, calculates that “index funds”,
which have especially exercised the politicians because they always bet on
rising prices, account for only 12% of the outstanding contracts on NYMEX
and have a value equivalent to just 2% of the world’s yearly oil
consumption.

More importantly, neither index funds nor other speculators ever buy any
physical oil. Instead, they buy futures and options which they settle with a
cash payment when they fall due. In essence, these are bets on which way the
oil price will move. Since the real currency of such contracts is cash,
rather than barrels of crude, there is no limit to the number of bets that
can be made. And since no oil is ever held back from the market, these bets
do not affect the price of oil any more than bets on a football match affect
the result.

The market for nickel provides a good illustration of this. Speculative
investment in the metal has been growing steadily over the past year, yet
its price has fallen by half. By the same token, the prices of several
commodities that are not traded on any exchanges, such as iron ore and rice,
have been rising almost as fast as that of oil.

Speculators do play an important role in setting the price of oil and other
raw materials. But they do so based on their expectations of future trends
in supply and demand, not on whims. If they had somehow managed to push
prices to unjustified heights, then demand would contract, leaving unsold
pools of oil.

The futures market does sometimes signal that prices are likely to rise,
which might prompt speculators to hoard oil in anticipation. But it is not
signalling that at the moment, and there is no sign of hoarding. In the
absence of rising stocks, it is hard to argue that the oil markets have lost
their grip on reality.

-------------

Og en fra Indien:

IN TWO bruising state elections last month, India's Congress Party suffered
at the hands of voters angry about rising food prices. Now the government is
looking for someone to take the blame. A day after Congress's defeat, the
Forward Markets Commission, India's regulator for commodities markets,
banned the writing of new contracts in wheat and rice futures, which set a
price today for commodities delivered a month or more hence.

Trading in such contracts encourages hoarding, thereby raising prices, the
politicians allege. Similar complaints led to a ban on futures trading in
two varieties of pulses in January. A government panel led by Abhijit Sen,
an economist from the Planning Commission, will examine these claims over
the next two months.

The charges are baseless, according to traders and officials at India's two
fledgling exchanges, the National Commodity and Derivatives Exchange (NCDEX)
and the Multi-Commodity Exchange (MCX). They point out that rice futures are
lightly traded. Outstanding contracts in wheat totalled only 89,000 tonnes
at the time of the ban, tiny compared with annual wheat production of 69m
tonnes. Indeed, if politicians had paid greater heed to the exchanges, they
would have noticed that food prices may be about to turn. Futures prices for
wheat had begun to fall even before the ban, in anticipation of a bountiful
spring harvest.

Læs den og lær!

Fra : Malte Runz

Dato : 30-07-08 16:55

> [...]

> de har haft fornøjelsen af Papa Doc, og Baby Doc, af tonton macoute, af
> zombier og voodoo, - og har haft både et par kejsere, og konger og

Og Jørgen Leth!

--
Malte Runz

Fra : Mr.Larsen

Dato : 30-07-08 17:01

Følgende er skrevet af Malte Runz:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>
> (snip)

> Og Jørgen Leth!

Han var der _kun_ for de unge piger.

--
It's to late...

Fra : ' @

Dato : 30-07-08 18:09

On Wed, 30 Jul 2008 16:15:10 +0200, "Malte Runz" <glemdet@glemdet.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg kan forstå på dig, at du mener, at problemerne på i Haiti er
>selvforskyldte hele vejen. De er bare for ubegavede og dovne til selv at

der er da noget de kan, de kan sætte et overskud af mennesker der ikke
er eksistensmuligheder til i verden

Haitis befolkningstilvækst er på 1,9%

Danmarks er på 0,2%

at landet dengang ruder dame var knægt helt sikkert blev både udnyttet
og udplyndret af diverse kolonimagter er altså ikke længere nogen
undskyldning

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-08 19:11

' @ wrote:

> at landet dengang ruder dame var knægt helt sikkert blev både udnyttet
> og udplyndret af diverse kolonimagter er altså ikke længere nogen
> undskyldning

Haiti har været selvstædigt fra starten af 1800-tallet, IKKE som så mange
tidligere kolonier, fra 1950erne.

Fra : ' @

Dato : 31-07-08 14:56

On Wed, 30 Jul 2008 20:10:34 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

>Haiti har været selvstædigt fra starten af 1800-tallet, IKKE som så mange
>tidligere kolonier, fra 1950erne.

men det skal så i sandhed også nævnes at Haiti's sparsomme
naturrigdomme blev solgt billigt, samtidig med at der importeredes for
meget (på kredit)

fortjenesten på narturrigdommene fandt stensikkert vej til præsidenten
og hans venners lommmer, samtidig med at de samme personer nød godt af
dyre importvarer

det eneste den almindelige befolkning fik lov til at beholde var
udelandsgælden

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-08 20:17

' @ wrote:

> [...]
> dyre importvarer
>
> det eneste den almindelige befolkning fik lov til at beholde var

Og en del lér.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 30-07-08 16:43

Knud Larsen har bragt dette til os:

> Ja, vi burde naturligvis have dårlig samvittighed over at de ikke kan finde
> ud af at dyrke den frugtbare jord på Haiti, - lige som vi bør have dårlig
> samvittighed over Mugabes ødelæggelse af Afrikas brødkurv?

Dårlig samvittighed kan ikke bruges til noget, men vi kan starte med at
sætte pris på det vi selv har.

> Burde vi egentlig ikke importere halvdelen af haitianerne, kan vi være andet
> bekendt?

Nej, vi kan _ikke_ løse alle problemer i verden.

--
It's to late...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 30-07-08 16:40

Malte Runz kom med denne ide:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Og endnu mere grotesk bliver det, når artiklen er flankeret af
> google-annoncer for forspiste danskerne, der vil af med fedtet.

Ok, ja det må man sige.

--
It's to late...