Fup virksomheder lukkes ikke
Fra : Thomas M

Dato : 29-07-08 09:08

http://epn.dk/handel_service/article1399199.ece

"Gang på gang afslører myndighedernes kontroller, at ikke alle danske
virksomheder lever op til lovens krav. Siden den 1. juli 2005 har Erhvervs-
og Selskabsstyrelsen modtaget 2.037 indberetninger fra skattemyndighederne
og fødevarekontrollen om kiosker, fødevarebutikker og restauranter, der ikke
har holdt sig til reglerne."

Og:

"I regeringspartierne mener man ikke, at situationen er alarmerende.
Venstres erhvervsordfører, Jacob Jensen, konkluderer, at der tilsyneladende
endnu ikke har været sager af en så alvorlig karakter, at det har været
nødvendigt at lukke virksomheder."

Flot.

--
/ Thomas

Fra : Kim2000

Dato : 29-07-08 09:16

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilsyneladende endnu ikke har været sager af en så alvorlig karakter, at
> det har været nødvendigt at lukke virksomheder."

Dermed forsviner hele den præventive effekt....

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-08 10:03

Kim2000 wrote:
> "Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse

> Dermed forsviner hele den præventive effekt....

Nåh, man får dog en bøde på 500 kr, når man har tjent 500.000 kr på svindel.

Nej, det har jeg skrevet om mange gange, vi kan IKKE nænne at gøre noget ved
det, det er helt risikofrit at svindle i Danmark.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-08 10:11

> [...]
> tilsyneladende endnu ikke har været sager af en så alvorlig karakter, at
> det har været nødvendigt at lukke virksomheder."

Man ønsker vel ikke at generer sine vælgere?

Egon