Danmark ud af EU NU!!!
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 22:47

Fra : Kim2000

Dato : 28-07-08 23:12

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:488e3e34$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> http://politiken.dk/indland/article545200.ece

Som denne sprogskole siger:

http://politiken.dk/indland/article306712.ece

Indvandrer lærer bare tingene udenad, men det er han faktisk ikke negativ
overfor, specielt fortæller prøven jo hvem der rent faktisk _gider_ bruge
tid og energi på det land, hvor man vil være statsborger. Det kan umuligt
være voldsomt at stille krav om man skal kunne sproget i det land man ønsker
at være statsborger i, at man kender droningsnavn, at man ved hvilken
styreform vi har osv. så kan det godt være det kan være lidt underordnet om
man ved at Bjarne Riis vandt i 1996, men man skal altså også kun have 28 ud
af 40 rigtig.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-07-08 08:43

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvilken styreform vi har osv. så kan det godt være det kan være lidt
> underordnet om man ved at Bjarne Riis vandt i 1996, men man skal altså

hmmm, inden en skolelærer begynder at stille krav til hvad andre skal kunne
for at være her i landet, så bør han måske kigge på hvilke krav man kan
stille til en skolelærer for at han kan undervise

hint - læs dit eget indlæg igen

Peter

Fra : Kim2000

Dato : 30-07-08 16:17

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne for at være her i landet, så bør han måske kigge på hvilke krav man
> kan stille til en skolelærer for at han kan undervise

Hold din kæft Peter, det kan godt være du er uenig med mig politisk, men du
skal fandme ikke begynde her at genere folk for hverken deres stavning eller
evne til at formulere sig, hvis du er for dum til at fatte indlægget eller
denne besked, så kan du holde kaje eller smide mig dit filter. Nar.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-07-08 19:41

> [...]
> eller denne besked, så kan du holde kaje eller smide mig dit filter. Nar.

av av - den sved nok, men jeg er desværre nødt til at fortsætte med at
belære dig lidt - denne gang i faget samfundsfag.

I danmark har vi ytringsfrihed. Dette burde du vide da du jo ofte forsøger
at belære andre om det danske samfunds værdier. Og når man så dertil lægger
at du er lærer, så er det ufatteligt at du vil forsøge at begrænse andres
ytringsfrihed

PEter

Fra : Kim2000

Dato : 30-07-08 19:47

> [...]
> at belære andre om det danske samfunds værdier. Og når man så dertil
> lægger at du er lærer, så er det ufatteligt at du vil forsøge at begrænse

Men heldigvis behøver jeg da ikke lytte til....

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-07-08 20:10

> Men heldigvis behøver jeg da ikke lytte til....

Nej det gør du ikke - men du behøver heller ikke at lægge en hel gruppe for
had på den måde som du gør - så længe du gør det vil jeg gå op imod dig
sådan er det

Peter

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 30-07-08 19:52

On Wed, 30 Jul 2008 20:41:02 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>av av - den sved nok, men jeg er desværre nødt til at fortsætte med at
>belære dig lidt - denne gang i faget samfundsfag.

Du kan vist ikke belære nogen om noget som helst... Det er en KÆMPE
forskel på at kunne et sprog og på at skrive det fejlfrit... Der er
vist ingen der kræver at indvandrene skal kunne skrive dansk uden
stavefejl, for at blive statsborgere....

> [...]
>at du er lærer, så er det ufatteligt at du vil forsøge at begrænse andres

HVOR vil Kim2000 begrænse nogens ytringsfrihed...???

At folk burde holde kæft, hvis de ikke har noget fornuftigt/relevant
at sige, har INTET med ytringsfrihed at gøre.... DU har da
selvfølgelig ret til at dumme dig, alt det du har lyst til...

Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-08 09:17

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message
>DU har da
> selvfølgelig ret til at dumme dig, alt det du har lyst til...

Og den ret bruger han ofte ;)

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-08 09:16

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> wrote in message
> [...]
> så dertil lægger at du er lærer, så er det ufatteligt at du vil
> forsøge at begrænse andres ytringsfrihed

Ejer du domænet bixennej.XX ? hvis nej hvorfor misbruger du så det
domæne ?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-07-08 17:11

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> wrote in message
>
> Ejer du domænet bixennej.XX ? hvis nej hvorfor misbruger du så det domæne
> ?

Ejer du domænet spamme.dyndns.XX? hvis nej hvorfor misbruger du så det?

Peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 31-07-08 17:18

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> writes:

> Ejer du domænet spamme.dyndns.XX? hvis nej hvorfor misbruger du så
> det?

Tjahh, hvad tror du selv?

Navnet resolver i alt fald til den samme adresse som der er postet
fra, så mon ikke det skulle være tilfældet?

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-08 18:00

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> Tjahh, hvad tror du selv?
>
> Navnet resolver i alt fald til den samme adresse som der er postet
> fra, så mon ikke det skulle være tilfældet?

Så nu ikke forvirre ham med sådanne grimme fakta.

Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-08 17:59

> Ejer du domænet spamme.dyndns.XX? hvis nej hvorfor misbruger du så
> det?

Ja det gør jeg faktisk, eller rettere jeg har retten til at benytte det,
og min mail add er skam fuldt ud gyldig, andet du vil vide ?

Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-08 18:02

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> wrote in message

> Ejer du domænet spamme.dyndns.XX? hvis nej hvorfor misbruger du så
> det?

Jeg kan se det domæne du misbruger end ikke er registreret, nogen
bestemt årsag til du er en klaphat ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-08-08 06:02

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> Indvandrer lærer bare tingene udenad, men det er han faktisk ikke negativ
> overfor, specielt fortæller prøven jo hvem der rent faktisk _gider_ bruge
> tid og energi på det land, hvor man vil være statsborger.

Uenig - blot fordi man kan fuldføre den prøve, er der ingen garanti for, at
man gider at bruge tid på landet.

Fra : Kim2000

Dato : 01-08-08 08:21

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
>
> Uenig - blot fordi man kan fuldføre den prøve, er der ingen garanti for,
> at man gider at bruge tid på landet.

Man skal da i hvert fald mane sig op til vide hvem dronningen er, hvem der
statsminister, hvornår grundloven blev indført, hvad grundloven betyder osv.
osv. Desuden skal man jo kunne læse prøven eller forstå den læst højt.

Fra : Michael Weber

Dato : 01-08-08 18:01

Kim2000 wrote:
> [...]
> osv. Desuden skal man jo kunne læse prøven eller forstå den læst højt.

Jeg er ret sikker på min far ville dumpe prøven med et brag.
Det interesserer ham ganske enkelt ikke.
Hans arbejde interesserer ham derimod.

Michael Weber
Mod humor kæmper selv Guderne forgæves.

Fra : Kim2000

Dato : 01-08-08 18:03

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ret sikker på min far ville dumpe prøven med et brag.
> Det interesserer ham ganske enkelt ikke.
> Hans arbejde interesserer ham derimod.

Muligt, men en indvandrer ved de skal op til prøven, så de træner
selvfølgelig for at kunne klare den. Jeg er ret sikker på din far nok også
kunne lære nok til at bestå den - ellers ser det skidt ud. Det er jo ikke en
særlig svær prøve.

Fra : Michael Weber

Dato : 01-08-08 19:40

Kim2000 wrote:
> Jeg er ret sikker på din far nok også
> kunne lære nok til at bestå den -

heh.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 28-07-08 23:32

On Mon, 28 Jul 2008 23:46:32 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote:

>http://politiken.dk/indland/article545200.ece

Gad vide om dhimmi-juristerne har sæst om de danske forbehold...???

http://www.eu-oplysningen.dk/fakta/dk/forbehold/ria/

citater:

"Umiddelbart ligner denne formulering ikke et forbehold, men det, som
ligger i sætningen, er, at Danmark alene vil deltage i samarbejdet om
retlige og indre anliggender på mellemstatsligt og ikke på
overstatsligt grundlag. "

og

"Med Amsterdam-traktaten blev det besluttet at gøre dele af det
mellemstatslige samarbejde om retlige og indre anliggender til
overstatsligt samarbejde. Bestemmelserne om visum, asyl, indvandring
og andre politikker i forbindelse med den fri bevægelighed for
personer blev derfor flyttet over i EF-traktaten (afsnit IV i
EF-traktaten, artikel 61–69), dvs. det overstatslige samarbejde."

ALTSÅ gælder Danmark's forbehold, når det drejer sig om asyl og
indvandring, sådan som jeg læser det...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-07-08 00:08

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Gad vide om dhimmi-juristerne har sæst om de danske forbehold...???

Ja, det er jo et rigtigt godt spørgsmål: Hvordan pokker kan det være, at så
mange jurister åbenbart er så farligt "fagskadede"(?) at de populært sagt
synes at have nærmest desperat travlt med at læse alle de allervigtigste
dele af dansk lovgivning "som Fanden læser Bibelen"?

Det forekommer mig rent ud sagt absurd at en videnskab som jura (blandt
mange andre "bløde", ikke-eksakte videnskaber) åbenbart med vold og magt
SKAL skal fordrejes i videst mulig grad af stærkt tvivlsomme, subjektivt
idiosynkratiske "fortolkninger", når man allerede med Jyske Lov af 1241 har
følgende fuldstændigt fornuftige betragtning nedfældet:

"Loven skal være ærlig og retfærdig, taalelig, efter Landets Sædvane,
passende og nyttig og tydelig, saa at alle kan vide og forstaa, hvad Loven
siger. Loven skal ikke gøres eller skrives til nogen Mands særlige Fordel,
men efter alle deres Tarv, som bor i Landet. Heller ikke skal nogen Mand
dømme mod den Lov, som Kongen giver, og Landet vedtager; men efter den
Lov skal Landet dømmes og styres. Den Lov, som Kongen giver, og Landet
vedtager, den kan han heller ikke ændre eller ophæve uden Landets Vilje,
medmindre han aabenbart handler mod Gud."

Hvis man således lige skærer den afsluttende Middelalderretorik om Gud væk,
og i stedet for "Kongen" sætter Folketinget (om end selvfølgelig stadig med
endelig formel underskrivelse fra den regerende monarks side, da vi jo
ifølge Grundloven stadig er et konstitutionelt monarki) så burde det sgu' da
sådan set være temmelig klar tale at man - det vil her sige Dommerstanden og
diverse EU-appeasende jurister - netop IKKE bare kan bøje gældende
Folketingsvedtagen dansk lov efter for eget tvivlsomme forgodtbefindende,
men tværtimod er direkte forpligtet på at følge den: Ellers bliver det da i
princippet også fuldstændigt ligegyldigt at vedtage dansk lovgivning, hvis
dommere og andre jurister ALLIGEVEL ikke mener netop konsekvent at skulle
følge dem, her endda under så absurd forræderisk forvrøvlede påskud som
abstrakte "internationale konventioner"?

Anders Peter Johnsen

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-07-08 09:30

On Tue, 29 Jul 2008 01:08:22 +0200, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>synes at have nærmest desperat travlt med at læse alle de allervigtigste
>dele af dansk lovgivning "som Fanden læser Bibelen"?

Ja, det de har gang i, svarer jo til at kalde hastighedsbegrænsninger
for overtrædelse af ytringsfriheden......

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-08 10:04

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> populært sagt synes at have nærmest desperat travlt med at læse alle
> de allervigtigste dele af dansk lovgivning "som Fanden læser Bibelen"?

Her er Hjalte:

Hjalte Rasmussen: Man kan ikke anke afgørelserne. EF-domstolen er den
øverste og den sidste, og den mest supreme, hvad man ellers vil finde på
kalde det. Dens afgørelser kan ikke indbringes for nogen anden instans. Men.
Jeg synes, at den her sag, er et skoleeksempel som det er værd at lære noget
af. Det EF-domstolen rent faktisk gør, det er at den siger, at der er en
bestemmelse i et direktiv fra 2004, der siger at hvis en person tager til et
andet land, for at arbejde, så har familiemedlemmer ret til at 'ledsage' den
pågældende til det nye værtsland. Det står meget klart i direktivet, men
domstolen ræsonnerer som så, at det ikke er godt nok, og det er ganske
overraskende. Det ryster jo dybt ned i vores demokratiske opfattelse, af
hvordan ting bestemmes i samfund. EF-dommerne det er ikke. (afbrydes).

Mette Walsted Vestergaard: - Hvis nu politikerne, sådan helt konkret skal
gøre et eller andet for at sikre, at denne her lov og dens praksis, er i
overensstemmelse med det de har vedtaget. Hvad er det så de skal gøre?

Hjalte Rasmussen: Jeg mener situationen nu er moden til - også som Birthe
Rønn Hornbech antydede, at de danske politikere tager et stærkt initiativ i
EU. Foreslår de andre lande, at Mnisterrådet, de lovgivende myndigheder, og
i det hele taget sætter sig sammen, og træffer følgende beslutning:

I 2004 sagde vi hvad vi mente. Domstolen har i mellemtiden sagt, at det ikke
var en god nok mening. Nu vil vi gerne gentage, at det vi sagde, det mente
vi, og det er herefter gældende ret. Og på den måde få banket lidt af
bundproppen tilbage på plads, så vandet ikke fosser ind. Og måske kan
politikerne her i landet, jo endog bruge en sådan ny forhandling til at lagt
nogle af de mange bekymringer ind i en ny retsakt. De bekymringer som
integrations-, Udlændingeservice og så videre har haft på det seneste, med
at forsøge - en umulig opgave at begrænse strømmen af udlændinge ind i
landet.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-08 10:29

meddelelse news:488e5184$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> sagt synes at have nærmest desperat travlt med at læse alle de
> allervigtigste dele af dansk lovgivning "som Fanden læser Bibelen"?

Fordi der er karrieremæssige muliggheder i sådant.
Ganske enkelt.

> [...]

> vedtager, den kan han heller ikke ændre eller ophæve uden Landets Vilje,
> medmindre han aabenbart handler mod Gud."

Er jurister ikke netop opfundet af en besiddende overklasse, for at varetage
dens interesser?

I en by med een jurist, dør denne af sult.
Er der to, bliver de rige sammen.

> [...]
> netop konsekvent at skulle følge dem, her endda under så absurd
> forræderisk forvrøvlede påskud som abstrakte "internationale

I mange mange år har det jo vætret således, at grundloven, som folk i
almindelighed læser og forstår den, intet har tilfælles med poliotikeres og
juristers udlægning af samme.

Egon

Fra : Kurt Lund

Dato : 29-07-08 13:50

Egon Stich wrote:

> Er jurister ikke netop opfundet af en besiddende overklasse, for at
> varetage dens interesser?

Nej da. Hvilken tåbelig, underbegavet proletar har dog udviklet den
tvangstanke?

--
Kurt Lund

Fra : ' @

Dato : 29-07-08 15:24

On Tue, 29 Jul 2008 14:50:05 +0200, "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

>Nej da. Hvilken tåbelig, underbegavet proletar har dog udviklet den
>tvangstanke?

vor fornemste lov

hedder ikke for ingenting Danmarks RIGES grundlov

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/