Lønningerne i Kina er for dyre.
Fra : C. Overgaard

Dato : 28-07-08 08:35

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13634258.html¨

Nu ser det ud til at man andre steder kan nøjes med at aflønne med en
banan og et klap på skulderen.

Måske skal vi så lade være med at satse så voldsomt på Kina, når der
er problemer med menneskerettighederne og vi så skal leve med dovne
livsnydere på høj-skoler og universiteter, der alligevel ikke
bestiller andet end at brokke sig.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Ole

Dato : 28-07-08 16:04

C. Overgaard wrote:
> [...]
> er problemer med menneskerettighederne og vi så skal leve med dovne
> livsnydere på høj-skoler og universiteter, der alligevel ikke

Og den korrekte link er:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13634258.html

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-07-08 16:07

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i meddelelsen
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13634258.html¨

Nu ser det ud til at man andre steder kan nøjes med at aflønne med en
banan og et klap på skulderen.

ja CEPOS tankegangen er ved at være verdensomspændende

Peter

Fra : TL

Dato : 28-07-08 16:38

On Mon, 28 Jul 2008 17:07:00 +0200, in dk.politik "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i meddelelsen
>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13634258.html¨

>ja CEPOS tankegangen er ved at være verdensomspændende

Kom nu ned af kæphesten. Læste du overhovedet artiklen? Der står, at
de STATSFASTSATTE lønninger i Kina er for høje, efter Adidas' mening.
Næppe et udtryk for CEPOS tankegang, at staten fastsætter lønninger.
Mon ikke generelt du har lidt for høje tanker om CEPOS og deres evne
til at fremme en verdensomspændende tankegang?
At Adidas nu overvejer at flytte mere produktion til andre lande er
vel ikke specielt udtryk for CEPOS tankegang. Lang tid før der var
noget der hed CEPOS, så virksomheder på omkostninger, og arrangerede
deres operation og fremstillingsvirksomhed efter hvad der var mest
effektivt. Hvis ikke det var sådan, ville de udviklingslande jo aldrig
have en chance for at bedre deres kår. Hvordan tror du, at Kina
opnåede det niveau de har nu?

Iøvrigt er det korrekt, at lønningerne i Kina er steget betydeligt,
men typisk især for faglærte og folk med uddannelse. Jeg gætter på, at
Adidas har lagt deres fabrik(ker) på østkysten af Kina, hvor
arbejdskraften er dyrere.

Fra : Michael Weber

Dato : 28-07-08 16:09

C. Overgaard wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13634258.html¨
>
> Nu ser det ud til at man andre steder kan nøjes med at aflønne med en
> banan og et klap på skulderen.

En banan ?
Det hedder "vi har en frugtordning".
:)

Michael Weber
Mod humor kæmper selv Guderne forgæves.

Fra : JensenDenmark

Dato : 28-07-08 19:52

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> En banan ?
> Det hedder "vi har en frugtordning".
> :)

Det har vi også, men på bekostning af fri cola, så nu kan vi ikke få
IT-ansatte nok og har været nød til at outsource.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Rado

Dato : 28-07-08 23:01

On Mon, 28 Jul 2008 17:08:40 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>En banan ?
>Det hedder "vi har en frugtordning".
>:)

Hvad er der galt i at nyde frugten af sit arbejde?

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa