Her et af eksemplerne....
Fra : Malene P

Dato : 27-07-08 11:13

.....på at også 14-årige nu medvirker til flokoverfald. Ned med den
kriminelle lavalder, så også de 14-årige kan straffes -hårdt. Ind nogle år
og det er så første klip i kørekortet. Det andet giver så endnu flere år -og
det 3. OUT for good.

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080727/AAS/553977146/1002

Malene P

Fra : Peter Bang

Dato : 27-07-08 22:53

Malene P <malenekors@hotmail.com> skrev:
> [...]
>14-årige kan straffes -hårdt. Ind nogle år
>og det er så første klip i
>kørekortet. Det andet giver så endnu flere år -og

Ja, hvis der er nået, der kan opdrage børn, så er det nemlig en
hård tid i fængsel ...

Du er ubegavet, Malene P.

Fra : /Peter

Dato : 28-07-08 06:25

"Peter Bang (slet U362Z)" <peterbang@U362Zprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:12171959570.668091971170945@dtext.news.tele.dk...

> Ja, hvis der er nået, der kan opdrage børn, så er det nemlig en
> hård tid i fængsel ...

Der er naturligvis tale om ubegavede børn der ikke kan opdrages,
de skal ikke rende frit rundt til skade for samfundet.

Fra : Peter Bang

Dato : 28-07-08 09:35

/Peter <nospam@no.mail> skrev:
> [...]
>

>Der er naturligvis tale om ubegavede børn der ikke kan opdrages,
>de skal ikke rende frit rundt til skade for samfundet.

Friends of yours?

Fra : /Peter

Dato : 28-07-08 09:54

"Peter Bang (slet 635SQ)" <peterbang@635SQprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:12172345240.651029461784795@dtext.news.tele.dk...

> Friends of yours?

Skal du nu spille begavet ved at prøve at udtrykke dig på engelsk?.

Fra : Peter Bang

Dato : 28-07-08 12:35

/Peter <nospam@no.mail> skrev:
> [...]
>meddelelse

opdrages,

>Skal du nu spille begavet ved at prøve at udtrykke dig på

Åh undskyld ... er det dine bekendte?

Fra : /Peter

Dato : 28-07-08 12:42

"Peter Bang (slet W9WU6)" <peterbang@W9WU6privat.dk> skrev i en
meddelelse news:12172453130.29374191601724@dtext.news.tele.dk...

> opdrages,

> Åh undskyld ... er det dine bekendte?

Du ville måske ikke være ved, at kendte nogle ubegavede børn?

Fra : Peter Bang

Dato : 28-07-08 12:55

/Peter <nospam@no.mail> skrev:
>"Peter Bang (slet W9WU6)" <peterbang@W9WU6privat.dk> skrev i
en
>meddelelse

>Du ville måske ikke være ved, at kendte nogle ubegavede børn?

Jeg kender masser af børn. Både begavede og ubegavede. Og nu
tilbage til spørgsmålet ...

Er der tale om bekendte af dig?

Fra : /Peter

Dato : 28-07-08 13:01

"Peter Bang (slet OR2WQ)" <peterbang@OR2WQprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:12172465220.561112230100562@dtext.news.tele.dk...

> Jeg kender masser af børn. Både begavede og ubegavede. Og nu
> tilbage til spørgsmålet ...

> Er der tale om bekendte af dig?

Og jeg kan jo kun svare som de fleste herinde, nemlig med et nyt
spørgsmål:

Hvilke børn er mine bekendte?
Nævn gerne et par navne, da jeg jo ikke er julemanden og kender alle
børn.

Fra : Peter Bang

Dato : 28-07-08 13:46

/Peter <nospam@no.mail> skrev:
> [...]
>spørgsmål:
>
>Hvilke børn er mine bekendte?
>Nævn gerne et par navne, da jeg jo ikke er julemanden og kender

Til trådstarten om de ti anholdte kommenterer du:
"Der er naturligvis tale om ubegavede børn der ikke kan opdrages,
de skal ikke rende frit rundt til skade for samfundet."

Og så spørger jeg, om det er dine bekendte.

GÅR DET FOR STÆRKT?

Fra : /Peter

Dato : 28-07-08 06:26

"Peter Bang (slet U362Z)" <peterbang@U362Zprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:12171959570.668091971170945@dtext.news.tele.dk...

> Du er ubegavet, Malene P.

Du sidder så med løsningen!
Ellers er det jo dig der er ubegavet!

Fra : Peter Bang

Dato : 28-07-08 09:36

/Peter <nospam@no.mail> skrev:

>Du sidder så med løsningen!
>Ellers er det jo dig der er ubegavet!

Jeg synes alligevel, at det fortjener en gentagelse :)

Fra : /Peter

Dato : 28-07-08 09:56

"Peter Bang (slet UM8AS)" <peterbang@UM8ASprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:12172345610.419310137553989@dtext.news.tele.dk...

> Jeg synes alligevel, at det fortjener en gentagelse :)

Gentagelser fremmer ikke forståelsen for dig!

Men du må jo være mindre begavet end Malene P
når du afslå hendes forslag, uden at komme med egne og bedre løsninger.

Fra : Peter Bang

Dato : 28-07-08 12:37

/Peter <nospam@no.mail> skrev:

>Men du må jo være mindre begavet
>end Malene P
>når du afslå hendes forslag, uden
>at komme med egne og bedre løsninger.

Du er en skovl. Malene Ps forslag kan sagtens være tåbelige,
uden, at andre behøver nævne alernativer. Går det for stærkt?

Fra : /Peter

Dato : 28-07-08 12:51

"Peter Bang (slet 14Q03)" <peterbang@14Q03privat.dk> skrev i en
meddelelse news:12172454200.529221801762326@dtext.news.tele.dk...

> Du er en skovl. Malene Ps forslag kan sagtens være tåbelige,
> uden, at andre behøver nævne alernativer. Går det for stærkt?

Så begrund hvorfor du betragter hendes forlag som tåbelige,
og nævn gerne nogle alternativet og vis du ikke er tåbelig og ubegavet.

Fra : Peter Bang

Dato : 28-07-08 13:02

/Peter <nospam@no.mail> skrev:
>"Peter Bang (slet 14Q03)"
> [...]

Hvis du nu selv passer, hvad du gør og ikke gør, så lover jeg at
passet mit.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 28-07-08 14:43

Malene P skrev:
> [...]
> og det er så første klip i kørekortet. Det andet giver så endnu flere år -og

Der er vel intet der tyder på at ikke også 13-12-11-10- osv. årige kan
være med, så hvorfor ikke bare fjerne den fuldstændigt, eller sætte den
ved 6 år. På det tidspunkt formodes børn vel at kende forskel på rigtigt
og forkert.

Men der går jo nok Cirkus-Arli i den når de skal fremstilles for
dommeren, ligesom sødsuppe politikere kunne finde på at forlange puderum
og legepladser i fængslerne, som om at Vridsløse ikke allerede var dyr
nok i drift.

- cep

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-07-08 15:06

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i
meddelelsen

> [...]
> fuldstændigt, eller sætte den ved 6 år. På det tidspunkt
> formodes børn vel at kende forskel på rigtigt og forkert.

Men det er ikke det samme som at de kan overskue
konsekvenserne af deres handlinger.

> [...]
> forlange puderum og legepladser i fængslerne, som om at
> Vridsløse ikke allerede var dyr nok i drift.

Hvis ovenstående ikke er ironi, så er det jo afslørende at man
hidtil har hævdet at man da ikke vil sætte børn i fængsel. Men
den holdning er ændret, kan jeg se. Uhyggeligt.

Fra : Malene P

Dato : 28-07-08 16:56

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080727/AAS/553977146/1002

> Men det er ikke det samme som at de kan overskue

De 13-14-årige er vist ganske udmærket i stand til det.

Malene P

Fra : ' @

Dato : 28-07-08 18:10

On Mon, 28 Jul 2008 17:56:27 +0200, "Malene P"
<malenekors@hotmail.com> wrote:

> [...]
>> >>

>http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080727/AAS/553977146/1002

>De 13-14-årige er vist ganske udmærket i stand til det.

og det med at overskue konsekvenserne er blot udenomsvås og afledning,

hvad enten ungerne kan eller ikke kan overskue konsekvenserne af at
invalidere andre så skal disse voldelige børn stadigvæk fjernes fra
det offentlige rum så folk kan færdes uden frygt for disse voldelige
unger

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 28-07-08 23:40

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> hidtil har hævdet at man da ikke vil sætte børn i fængsel. Men
> den holdning er ændret, kan jeg se. Uhyggeligt.

Det var ironi, men jeg glemte at følge min egen regel nr. 1 i
dk.politik, nemlig at skrive *IRONI* med meget store bogstaver aller
øverst i indlægget.

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-08 10:07

Arne H. Wilstrup wrote:
> "Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i
> meddelelsen

> Men det er ikke det samme som at de kan overskue
> konsekvenserne af deres handlinger.

Det kan voksne mennesker jo heller ikke, fx DU, kan ikke overskue
konsekvenserne af at ændre samfundsformen til kommunisme, - hvis du KAN så
er den jo da helt gal.

Fra : ' @

Dato : 28-07-08 16:32

On Mon, 28 Jul 2008 15:43:18 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com> wrote:

> [...]
>være med, så hvorfor ikke bare fjerne den fuldstændigt, eller sætte den
>ved 6 år. På det tidspunkt formodes børn vel at kende forskel på rigtigt

hvis eneste løsning er at fjerne disse unge voldsforbrydere fra det
offentlige rum så er det den løsning der skal bruges,

det kan ikke være rimeligt at folk skal overfaldes blot fordi nogle
"velmenede" tåber ikke mener det er rigtigt at vise 9-10-11-12-13-14
årige at de ikke skal overfalde folk, og den eneste måde at vise
unger dette på er ved at ikke tilladt opførsel har øjeblikkelige og
ganske ubehagelige konsekvenser

det har unger kunnet lære i tusindvis af år, og det lige fra de lærte
at gå

der er ingen ved deres fulde fem som foreslår at 10årige skal i
fængsel,

men de skal forhindres i forkert adfærd

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Malene P

Dato : 28-07-08 16:55

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> være med, så hvorfor ikke bare fjerne den fuldstændigt, eller sætte den
> ved 6 år. På det tidspunkt formodes børn vel at kende forskel på rigtigt

Noget tyder ihvertfald på, at udviklingen er løbet fra grænsen ved de 15 år.

Malene P