Svindlere og snydere
Fra : Kim2000

Dato : 26-07-08 08:30

Jeg har aldrig haft en revisor før jeg startede en lille virksomhed. Skat
havde udregnet at jeg skulle betale 2300 kroner mere i skat, min revisor
nåede frem til jeg skulle have 14000 tilbage, og mens han var ved det, så
tjekkede han de sidste 4 år også, totalt skal skat af med 34500 kroner. Det
er simpelthen noget svineri.

Skatten i Danmark er så kompliceret at kun de færreste kan finde ud af det,
så må man forlange at skattevæsenet er loyale og ærlige. Det er åbenbart
ikke tilfældet. Man kan jo tænke på hvor mange der bliver snydt fordi man er
for godtroende. Det er altid den lille mand der skal snydes, men ligefrem
snydes af staten!!

Fra : Andreas Andersen

Dato : 26-07-08 08:44

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> [...]
> fordi man er for godtroende. Det er altid den lille mand der skal snydes,

Ja, det lyder da skandaløst! Jeg har også mit eget lille firma, selvom alt
hvad jeg kan tjene i det er topskatsramt, og jeg må krumme tæer, hver gang
Skat sender mig en ekstraregning. Det kunne være man skulle hyre en god
revisor...

--
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 18:11

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skat sender mig en ekstraregning. Det kunne være man skulle hyre en god

Vil du, i fuldt alvor påstå, at du ikke har en sådan svindler ansat?
Du kommer til at bøde omkring 20.000 om året, eller deromkring, men vil dog
have overskud, når skatten er betalt.
Danner du et aps, kan du nærmest slippe helt for skatten.
I den retning har det borgerlige system skam ingen hæmninger.

Egon

Fra : Ole

Dato : 26-07-08 08:49

Kim2000 wrote:
> [...]
> for godtroende. Det er altid den lille mand der skal snydes, men ligefrem

De regner vel skatten ud fra det /du/ har opgivet.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : '@

Dato : 26-07-08 10:13

On Sat, 26 Jul 2008 09:48:49 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

>De regner vel skatten ud fra det /du/ har opgivet.
>
>Ole Mogensen

nå det tror du

nogen gange er man nødt til at gå så vidt som til at være villig til
at gå i skatteretten, selvfølgelig med henvisning til tidligere
afgørelser,

eksempelvis er der visse skattefolk som ikke tåler(misundelse måske)
at man ved arbejde i udlandet er totalt skattefri blot reglerne
omkring dette overholdes,

det er sørgeligt at man er nødt til at sætte sig i en udgift på 1500
kr. for at få en udskrift af tre afgørelser til dokumentation, før
skattefolkne ønsker at følge reglerne

(alternativet til at bruge de 1500 kr. havde været en tidsrøvende
skattesagf)

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 10:28

'@ wrote:

> [...]
>

> eksempelvis er der visse skattefolk som ikke tåler(misundelse måske)
> at man ved arbejde i udlandet er totalt skattefri blot reglerne

Ja, lille @gitator, den tror vi på....og så liiiige én til...
men så skal den også være go´.

Måske skattefolk drikker heksebryg og hyler mod
månen ved fuldmåne..
*Hyyyyyyyyyl*

Michael Weber
Mod humor kæmper selv Guderne forgæves.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 10:36

On Sat, 26 Jul 2008 11:27:38 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>visse skattefolk som ikke tåler ?

jeps, og det er rent faktisk de samme personer i skattevæsnet som her
ført og tabt tre sager om skattefrihed ved oversøisk arbejde som for
fjerde gang ville forsøge sig

den gik ikke, og de var sure da revisoren og undertegnede fremdrog de
tre skatteretsafgørelser og spurgte om de var villige til at tabe en
fjerde sag

din forkvaklede tro har vi jo i andre tråde fået så rigeligt bevis
for,

du tror jo f.eks. at muhamedanerinvasionen og dens følger i Gellerup
er noget positivt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 10:45

'@ wrote:

> [...]
>
> den gik ikke, og de var sure da revisoren og undertegnede fremdrog de
> tre skatteretsafgørelser og spurgte om de var villige til at tabe en

Kunne det falde dig ind at skattefolkene faktisk blot gør deres arbejde ?
Eller er du bare kørt SÅ fast i den form for retorik, at du ikke kan andet ?
Oh, lille @gitator...hvad skal der dog blive af dig ?!

> din forkvaklede tro har vi jo i andre tråde fået så rigeligt bevis
> for,

Herre gud, når det kommer fra dig..såee..

> du tror jo f.eks. at muhamedanerinvasionen og dens følger i Gellerup
> er noget positivt

Utroligt som du kan komme med teorier om, hvad jeg mener.
Jeg er ikke imponeret.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 11:09

On Sat, 26 Jul 2008 11:44:42 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Kunne det falde dig ind at skattefolkene faktisk blot gør deres arbejde ?

nu begynder fjolser webergrill forfra

hvad du kan forestile dig er der vist ingen ende på

men for lige at præcicere:

de samme personer hos told&Skat som indenfor 6½ år allerede har tabt 3
identiske skattesager fremturer endnu engang med deres tåbeligheder
indtil de får at vide at vedbliver de med deres tåbligheder står de
til at tabe endnu en sag

for lige at komme flere tåbelige forestillinger fra webergrillen i
forkøbet

jo,
sagerne ER identiske, da det drejer sig om folk fra samme firma som
arbejder oversøisk de samme steder(montage af industrianlæg)

og jo,
de regler som gælder på området er også de samme

>Herre gud,

!!!!!

tror du nisser trolde guder og den slags?

>Utroligt

ja,

godt du til sidst godt kan se at det ER utroligt at nogen kan se en
muhamedanerinbvasion som noget positivt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 11:20

'@ wrote:

> [...]
>
> tror du nisser trolde guder og den slags?

> ja,
>
> godt du til sidst godt kan se at det ER utroligt at nogen kan se en

Du illustrerer ganske fint at skattereglerne, selv for skattefolk, kan
være svære at forstå.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 12:22

On Sat, 26 Jul 2008 12:20:19 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Du illustrerer ganske fint at skattereglerne, selv for skattefolk, kan
>være svære at forstå.

næh, det illustrer fint at nogle skattefolk ser det som deres opgave
IKKE at følge reglerne

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 12:25

'@ wrote:
> næh, det illustrer fint at nogle skattefolk ser det som deres opgave
> IKKE at følge reglerne

Ak, en flad generalisering var hvad du kunne komme op med.
Jeg er ikke imponeret lille @gitator.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 12:45

On Sat, 26 Jul 2008 13:24:34 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Ak, en flad generalisering var hvad du kunne komme op med.

snak hellere om noget af den smule du har forstand på,
såsom at se det pisitive i muhamedanerinvasion+vold

statistikken fra skatteretten taler sit tydelige sprog når det gælder
skattevæsnets overgreb på borgerne

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 12:47

'@ wrote:

> snak hellere om noget af den smule du har forstand på,
> såsom at se det pisitive i muhamedanerinvasion+vold
>

> statistikken fra skatteretten taler sit tydelige sprog når det gælder
> skattevæsnets overgreb på borgerne

Sørgeligt, lille @gitator.
Du bragte heller ikke i dette indlæg noget nyt til debatten.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 13:23

On Sat, 26 Jul 2008 13:46:49 +0200, "Michael Weber"

netop

for en enkelt gangs skyld har du ret

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 14:07

'@ wrote:

> netop
>
> for en enkelt gangs skyld har du ret

Og den lille @gitator finder sit naturlige leje nede på
quotefucking-niveau og illustrerer fint at han er,
ganske som dét, han klippede væk, sagde....
nemlig sørgelig.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 15:39

On Sat, 26 Jul 2008 15:07:28 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Og

det er da fint

en enkelt gang er da bedre end ingenting

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 15:43

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-07-08 15:40

'@ skrev den 26-07-2008 13:45:

> snak hellere om noget af den smule du har forstand på,
> såsom at se det pisitive i muhamedanerinvasion+vold
>

> statistikken fra skatteretten taler sit tydelige sprog når det gælder
> skattevæsnets overgreb på borgerne

Hvilken statistik?

ovenstående har naturligvis intet med min arbejdsgiver at gøre.
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-07-08 11:55

"'@" <1.@invalid.net> skrev i meddelelsen

> godt du til sidst godt kan se at det ER utroligt at nogen kan se en
> muhamedanerinbvasion som noget positivt

jeg synes det er mere utroligt at din verden er SÅ indskrænket at du skal
blade "muhamedanerne" ind i noget så ligegyldigt i den sammenhæng som dine
personlige skatteforhold.

jeg er sikker på en dygtig psykiater kan gøre noget ved din angst

PEter

Fra : Ole

Dato : 26-07-08 12:03

Peter K. Nielsen wrote:

> [...]
> som dine personlige skatteforhold.
>
> jeg er sikker på en dygtig psykiater kan gøre noget ved din angst

Det er desværre standarden for mange herinde, de svare på
et indlæg /bare/ for at kunne blande indvandrere ind i
debatten.

Det er sgu' sørgeligt.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-07-08 12:32

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i meddelelsen

> Det er desværre standarden for mange herinde, de svare på
> et indlæg /bare/ for at kunne blande indvandrere ind i
> debatten.
>
> Det er sgu' sørgeligt.

Og det vil naturligvis kun blive værre og værre sålænge tilstømningen af
muhamsere og pak ikke stoppes.

Mvh
Martin

Fra : '@

Dato : 26-07-08 12:41

On Sat, 26 Jul 2008 12:54:30 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>"'@" <1.@invalid.net> skrev i meddelelsen

>jeg synes det er mere utroligt at

læs dog nogle ag webers udgydelser

hvis du har hang til det utrolige

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-07-08 15:39

'@ skrev den 26-07-2008 12:09:

> [...]
> arbejder oversøisk de samme steder(montage af industrianlæg)
>

> og jo,
> de regler som gælder på området er også de samme

Hvad for sager? Konkretiser!

At komme med påstande af den type du kommer med...tja, det kan alle, men
er der hold i virkeligheden?

Fra : ' @

Dato : 28-07-08 17:59

On Mon, 28 Jul 2008 16:38:47 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Hvad for sager?

skattesager

>Konkretiser!

hvor skattemyndighederne på trods af korrekt dokumentation ikke ville
godtage skattefrihed før der faldt dom

det kan så være i orden med en prøvesag

men at de samme personer på samme skattekontor derefter fremturer med
samme fejlagtige afgørelse i to efterfølgende tilfælde og kun i det
fjerde tilfælde godkender skattefrihed da de bliver klar over at denne
skatteyder kender til de allerede afgjorte sager og er klar til at gå
i retten

og nej jeg har ikke tænkt mig at udlevere navnene på mine koleger i
denne forbindelse

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 26-07-08 12:53

> [...]

>Eller er du bare kørt SÅ fast i den form for retorik, at du ikke kan andet ?

Det er dog uhyggeligt så godtroende du er....

Jeg har selv været ude for 2 tilfælde, hvor skattekontoret i kommunen,
hårdnakket påstod noget, som viste sig ikke at være tilfældet...

Selvfølgelig har borgerne ikke ALTID ret i deres klage, men i
uhyggeligt mange tilfælde HAR de...

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 12:57

S. A. Thomsen wrote:

> Det er dog uhyggeligt så godtroende du er....

Næe, ikke specielt.
Jeg godtager blot ikke den lille @gitators generalisering
og forsøg på at tillægge skattemedarbejdere personlige,
skumle motiver for at de handler som de gør.

Du godtager vist heller ikke den lille @gitators generalisering.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 13:26

On Sat, 26 Jul 2008 13:56:30 +0200, "Michael Weber"
> [...]

>og forsøg på at tillægge skattemedarbejdere personlige,
>skumle motiver for at de handler som de gør.

så kan du måske komme med en forklaring på, hvorfor skatteretten
oftest underkender Told&Skats afgørelser?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 14:19

'@ wrote:

> så kan du måske komme med en forklaring på, hvorfor skatteretten
> oftest underkender Told&Skats afgørelser?

Du kan starte med at underbygge din påstand om at skatteretten
ofte underkender Told&Skats afgørelser med fakta.
Det er jo, trodsalt, dig der fremføre påstanden.

Iøvrigt har jeg svært ved at se hvordan du kobler antallet af tabte sager
sammen med din flade, retoriske generalisering.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 23:37

On Sat, 26 Jul 2008 15:19:23 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Iøvrigt har jeg svært ved at se hvordan du kobler antallet af tabte sager
>sammen med din flade, retoriske generalisering.

hvilken generalisering?

min

eller den af dig underforståede generalisering at ansatte hos
skattevæsnet stort set arbejder strengt efter reglerne

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 23:47

Stadig ingen dokumentation lille @gitator ?

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-07-08 15:42

'@ skrev den 26-07-2008 14:26:

> så kan du måske komme med en forklaring på, hvorfor skatteretten
> oftest underkender Told&Skats afgørelser?

Det er vel lidt i retning af, at politiet ikke altid får ret i de
sigtelser som kommer for by- og landsret.

ovenstående er naturligvis min private holdning.

Fra : ' @

Dato : 28-07-08 18:01

On Mon, 28 Jul 2008 16:42:03 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Det er vel lidt i retning af, at politiet ikke altid får ret i de
>sigtelser som kommer for by- og landsret.
>

>ovenstående er naturligvis min private holdning.

jeg påstod underkendelse af skattefolkene i 2/3 af sagerne, tog munden
lidt for fuld

rette tal er (år 2006) 56%

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 28-07-08 20:39

' @ wrote:

> jeg påstod underkendelse af skattefolkene i 2/3 af sagerne, tog munden
> lidt for fuld
>
> rette tal er (år 2006) 56%

Hvor har du de 56% fra ?

Fra : ' @

Dato : 28-07-08 20:49

On Mon, 28 Jul 2008 21:38:38 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Hvor har du de 56% fra ?

hvad bliver det til med at få fulgt op på noget af alt det vås du har
lukket ud?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 28-07-08 20:55

' @ wrote:

> hvad bliver det til med at få fulgt op på noget af alt det vås du har
> lukket ud?

Du bakker altså et postulat op med et postulat.

Fra : Michael Weber

Dato : 28-07-08 21:54

Den Lille @gitator er kommet med følgende udokumenteret
postulat:

"så kan du måske komme med en forklaring på, hvorfor skatteretten
oftest underkender Told&Skats afgørelser?"
0t5m84lf1g83ne8motl6h035461f7jp7ei@4ax.com

Han forsøger, ganske patetisk, at underbygge dette med følgende postulat:
"2/3 af skattesager som ender i retten underkender Told&Skats
afgørelser"
5q5m8416fdk8cbudrsa6no6hg75dppre9b@4ax.com

Den Lille @gitator modificerer sin udtalelse til :
"jeg påstod underkendelse af skattefolkene i 2/3 af sagerne, tog munden
lidt for fuld
rette tal er (år 2006) 56%"
qmur845i9kb9303mvkcgm4c5dlba29tra1@4ax.com

Og han udtaler sørme følgende:
"statistikken fra skatteretten taler sit tydelige sprog når det gælder
skattevæsnets overgreb på borgerne"
1f3m84pj7un3v46ce6um4emdq7r6nr4vhi@4ax.com

Sørme om han ikke skriver følgende:
"Skattemyndighederne afsiger hvert år omkring 16.000 forkerte
skatteforhøjelser, hvoraf ca. 9.000 bliver påklaget og vundet af
skatteyderen i de administrative klagesystemer."
6tio84h22rj61usvm3kaeqa50vafikq415@4ax.com

NØJAGTIG samme vendig finder man på følgende hjemmeside
(under overskriften : Lidt statistik omkring føring af skattesager):
http://www.ppconsult.eu/vort_speciale.htm

Og på samme side kan man læse, citat:
"I diverse skatteankenævn, som er den første klageinstans,
behandles der ca. 20.000 skattesager årligt, hvoraf
skattemyndighederne vinder omkring 65 % af skattesagerne.

Ved Landsskatteretten som er den anden administrative
klageinstans (for selskaber den første) behandles årligt
omkring 4000 skattesager, hvoraf skattemyndighederne
vinder omkring 55-60% af skattesagerne alt efter,
hvordan man gør det op.

Ved Landsretterne behandles der årligt ca. 300 skattesager,
hvoraf skattemyndighederne vinder ca.80%. Ved Højesteret
behandles der årligt omkring 60 sager, hvoraf
skattemyndighederne vinder omkring 90% af skattesagerne."
http://www.ppconsult.eu/vort_speciale.htm

Ak og ve, Lille @gitator...

På intet tidspunkt evner den Lille @gitator at dokumenterer sine postulater,
hvilket da er ganske underligt idet han kommer med, hvad der ligner,
ganske præcise tal. Hvorfor vil han ikke blot linke til sin dokumentation,
så den sag er ude af verden ? Hvad er det vi andre ikke må se ?
Meget mystisk...

Men heldigvis findes der jo statistisk materiale vedr. sagsudfald
i Landsskatteretten.

Kom allesammen....lad os spejde efter de 56 %....
( Hold øje med tal for Nedsættelse, da de repræsenterer
sager hvor Skattevæsenet er blevet underkendt.)

Sagsudfaldet i 2007 (%):

I alt (alle sagstyper) : 4.244
Stadfæstelse : 45,6 %
Nedsættelse : 35,2 %
Forhøjelse : 0,4 %
Anden afgørelse : 18,8
(*)
http://www.landsskatteretten.dk/maal_og_resultater/udvalgteaktuellestatistikker.html

Nej, ingen 56 % i ovenstående.

Følgende er fra Årsrapport fra Landsskatteretten s. 40-41

Indkomstskattesagerne har haft følgende udfald i perioden
fra 2004 til 2007:

% 2004 2005 2006 2007
Stadfæstelse 44,1 45,5 45,1 43,7
Nedsættelse 39,0 37,0 35,7 40,1
Forhøjelse 0,5 1,0 0,4 0,5
Andet udfald 16,4 16,5 18,8 15,7
Sager i alt 3.055 2.807 3.551 3.067
(*)

Heller ingen 56% i ovenstående.

Vurderingssagerne har haft følgende udfald i perioden fra
2004 til 2007:

% 2004 2005 2006 2007
Stadfæstelse 33,8 28,4 36,1 23,7
Nedsættelse 56,7 48,3 50,9 48,5
Forhøjelse 0,0 0,0 0,0 0,0
Andet udfald 9,5 23,3 13,0 27,8
Sager i alt 201 116 61 101

Hov...der var 56 %. Altså i ÉN kategori af sager.....i 2004
hvor det drejede sig om 201 sager ialt. Men det
dokumenterer jo ikke den Lille @gitators påstand og er
iøvrigt ikke engang i det årstal, den Lille @gitator angiver.

Moms-, afgifts- og toldsagerne har haft følgende udfald i
perioden 2004 til 2007:

% 2004 2005 2006 2007
Stadfæstelse 44,4 44,5 47,2 48,6
Nedsættelse 27,7 26,0 27,1 28,2
Forhøjelse 0,3 1,0 0,2 0,4
Andet udfald 27,6 28,5 25,5 22,8
Sager i alt 383 449 451 563
(*)

Ingen 56% i ovenstående.

Øvrige sager
Antallet af øvrige sager, herunder inddrivelsessager og
sager vedrørende omkostningsgodtgørelse, var beskedent
for 2005 (47 i alt), fordi skatteforvaltningsloven og
den nye klagestruktur først trådte i kraft
pr. 1. november 2005. Der er derfor ikke udarbejdet
statistikker for disse sagsområder forud for 2006.

De øvrige sager har haft følgende udfald:

% 2004 2005 2006 2007
Stadfæstelse - - 54,6 58,3
Nedsættelse - - 16,2 10,5
Forhøjelse - - 0,2 0,0
Andet udfald - - 29,0 31,2
Sager i alt - - 603 513
(*)

Heller ingen 56% i ovenstående.

(*) Bem.: Til gruppen "nedsættelse" medregnes sager,
hvor der er givet helt eller
delvist medhold. Til gruppen "andet udfald"
medregnes sager, der er afvist, tilbagekaldt,
henlagt eller bortfaldet, samt sager, hvor der er
nægtet genoptagelse.
I disse grupper er der sager, hvor udfaldet er
udtryk for en stadfæstelse. I andre sager -
hovedsageligt tilbagekaldelser -
er udfaldet udtryk for en nedsættelse.

Kilde:
http://www.landsskatteretten.dk/public/dokumenter/aarsrap2007.pdf
Se mere her :
http://www.landsskatteretten.dk/maal_og_resultater/rsrapporter.html

Summa summarum....
Skattevæsenet er på intet tidspunkt blevet underkendt i 56%
af alle sager de har gennemført.
Skattevæsenet er på intet tidspunkt blevet underkendt i 2/3
af alle sager de har gennemført..

Ak ja, den Lille @gitator måtte ned og bide over kantstenen
og mærke Michaels fod i nakken.
*knas* sagde det.

Vi kan altså, med rette og ganske dokumenteret, kalde
den Lille @gitator en LØGNER.

Fra : ' @

Dato : 28-07-08 23:16

On Mon, 28 Jul 2008 22:54:05 +0200, "Michael Weber"
> [...]

>postulat:
>
>"så kan du måske komme med en forklaring på, hvorfor skatteretten
>oftest underkender Told&Skats afgørelser?"

<<<<<<<<
http://www.a-skat.com/skattesager/skattesager_p3
Skattemyndighederne afsiger hvert år omkring 16.000 forkerte
skatteforhøjelser, hvoraf ca. 9.000 bliver påklaget og vundet af
skatteyderen i de administrative klagesystemer.
<<<<<<<<<<

56% såmænd

hvornår mon Weber så begynder at følge op på egne tåbelige postulater
i andre tråde?

og

<<<<<<<<<<
http://www.maskinbladet.dk/article/article_view.php?id=2659
Det kan være en dyr fornøjelse at tage skattemyndighedernes
vurderinger for gode varer.

Det viser en række nye afgørelser ved Landsskatteretten, som Hedens
AgroRådgivning (HAR) har vundet for landmænd.

- Sagerne viser, hvor vigtigt det er, at man ikke bare tager de
forhøjelser, der kommer fra skattevæsnet, for gode varer, siger Palle
Høj, leder af regnskabskontoret under HAR.

I løbet af få uger har Hedens AgroRådgivning således vundet syv sager
i Landsskatteretten, og Palle Høj mener, at det er vigtigt, at man
står imod, hvis man føler sig forkert behandlet.

HAR har efterhånden vundet over 60 sager ved Landsskatteretten, mens
de tabte kan tælles på en hånd. At det er muligt at vinde så mange
sager bekymrer ikke HAR.

- Det er kun bekymrende, hvis det samme skattevæsen taber den ene sag
efter den anden, og det oplever vi kun i begrænset omfang, siger Palle
Høj.
<<<<<<<<<<<

og fra samme link, noget en anden skribent plus jeg selv har været
inde på,

at på trods af klare afgørelser

<<<<<
Nægtede trods medhold

Den senest afgjorte sag er fra marts måned, hvor en deltidslandmand
sparede 93.770 kr. ved at gå til Landsskatteretten.

Men den lokale skattemyndighed gav sig ikke umiddelbart, selvom
Landsskatteretten afgjorde sagen til fordel for landmanden.

For da den skulle sende nye årsopgørelser ud, godtog den ikke fradrag
og afskrivninger på 20.000 kr., selvom Landsskatteretten havde givet
fuld medhold i sagen.

HAR skrev flere gange med sagsbehandleren ved kommunen, der indtil jul
2001 fastholdt den nye forhøjelse og ville sende en kendelse med klage
til ankenævnet på ny.

- Det fik han dog aldrig gjort, og efter lang ventetid kontaktede vi
skatteinspektøren i den pågældende kommune. Så skete der pludselig
noget i sagen, og med mange undskyldninger fik skatteyder medhold i
den vundne sag og pengene skulle være på vej med renter, siger Palle
Høj.

- Igen viser det, at man skal være meget vedholdende i skattesager og
hele tiden holde fast i sin ret og tro på, man har ret, fortsætter
han.
<<<<<<<

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 28-07-08 23:34

' @ wrote:

> [...]
> skatteforhøjelser, hvoraf ca. 9.000 bliver påklaget og vundet af
> skatteyderen i de administrative klagesystemer.

Skattemyndighederne er ikke en ret, vel pea-brain.
Din påstand gik på retssager i skatteretten pea-brain.

> [...]
>
> - Det er kun bekymrende, hvis det samme skattevæsen taber den ene sag
> efter den anden, og det oplever vi kun i begrænset omfang, siger Palle

Flot, en artikel fra 25. marts 2002 12:00, der ikke dokumenterer din påstand.

> [...]
>
> - Igen viser det, at man skal være meget vedholdende i skattesager og
> hele tiden holde fast i sin ret og tro på, man har ret, fortsætter

Flot, du har bevist at Skattevæsenet kan tabe sager.
Det fremgår jo så allerede at statistikkerne fra Landsskatteretten, peabrain.

Du har stadig ingen dokumentation for dit postulat.
Du er sølle, du er en løgner Lille @gitator.

-
Med venlig hilsen

Fra : ' @

Dato : 28-07-08 23:47

On Tue, 29 Jul 2008 00:34:19 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Skattemyndighederne er ikke en ret, vel

elendige forsumpede ordkløver,

om afgørelsen falder ved en ret eller i et ankenævn er i den
forbindelse da ganske og aldeles ligegyldigt,

fakta er stadigvæk at skattevæsnernes afgørelser af klager bliver
underkendt i ca. 56% af tilfældene

er det det sammensatte ord på-klage du ikke kan hitte ud af

og dit kendskab til hjerner må absolut være mindst tredjehånd

>Flot,

ja ikke

> en artikel fra 25. marts 2002 12:00,

mener du den er urigtig fordi den er fra klokken 12

havde det været bedre med klokken 13

>Flot, du har bevist at Skattevæsenet

netop agerer som en anden skribent var inde på

hvad bliver det så til med at følge op på dine egne postulater i en
anden tråd

eller er det i virkeligheden Weber som med dette perfide angreb
forsøger sig med lidt afledning fra egen tåbligheder

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 29-07-08 01:13

' @ wrote:

> [...]
> forbindelse da ganske og aldeles ligegyldigt,
>
> fakta er stadigvæk at skattevæsnernes afgørelser af klager bliver

Skattevæsenet anerkender altså _selv_, i 56% af tilfældene at
Borgeren har ret. Ingen grund til at gå i retten.
Det er da dejligt at Skattevæsenet selv kan erkende i 56% af tilfældene,
når de tager fejl.
Og 16.000 fejlvurderinger skal man jo så sætte i forhold til de
millioner af skatteregnskaber fra Borgere og virksomheder som
Skattevæsenet behandler og hvor hver regnskab kan indeholde op
til flere vurderinger og skøn ud fra temmelig komplicerede skatteregler.

Men det har stadig intet med din løgn at gøre om at Skattevæsenet
taber, hverken 2/3 eller 56% af sagerne ved Skatteretten.

Men lad os da kigge på det link, du selv poster:
[...]

Har man først passeret Landsskatteretten, er den statistiske chance
for at vinde skattesagen således yderst beskeden."
http://www.a-skat.com/skattesager/skattesager_p3

Det skriver et skatterådgivningsfirma altså....aha.

Det samme skriver et andet revisionsfirma her :
http://www.ppconsult.eu/vort_speciale.htm

[klip]

> eller er det i virkeligheden Weber som med dette perfide angreb
> forsøger sig med lidt afledning fra egen tåbligheder

Du ligger som du har redt, løgner.

Fra : ' @

Dato : 29-07-08 14:59

On Tue, 29 Jul 2008 02:13:22 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Skattevæsenet anerkender altså _selv_, i 56% af tilfældene at
>Borgeren har ret.

hvor har du dog det fra

forestiller du dig at skateankenævnet består af ansatte i
skattevæsnet?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 28-07-08 23:46

On Tue, 29 Jul 2008 00:16:03 +0200, "' @" <1.'@invalid.net> wrote:

> [...]
>skatteforhøjelser, hvoraf ca. 9.000 bliver påklaget og vundet af
>skatteyderen i de administrative klagesystemer.

Du sammenligner altså æbler og pærer....

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 28-07-08 23:25

> [...]

>( Hold øje med tal for Nedsættelse, da de repræsenterer
>sager hvor Skattevæsenet er blevet underkendt.)

Hvad dækker "Anden afgørelse" over...???

Umiddelbart ville jeg mene at skattevæsenet kun får ret i
45,6%+0,4%=46% af tilfældene...

Altså de får IKKE ret i over halvdelen...

Fra : Michael Weber

Dato : 28-07-08 23:40

S. A. Thomsen wrote:

> Hvad dækker "Anden afgørelse" over...???

Til gruppen "Anden afgørelse" medregnes sager, der er afvist,
tilbagekaldt, henlagt eller bortfaldet, samt sager, hvori der er
nægtet genoptagelse. I disse grupper af sager er der sager,
hvor afgørelsen er udtryk for en stadfæstelse. I andre sager -
hovedsageligt tilbagekaldelser - er afgørelsen udtryk for en
nedsættelse.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 26-07-08 15:12

>Næe, ikke specielt.
>Jeg godtager blot ikke den lille @gitators generalisering
>og forsøg på at tillægge skattemedarbejdere personlige,
>skumle motiver for at de handler som de gør.

DU er da lige så generaliserende...

Jeg har på fornemmelsen at visse skattefolk betragter det som
personlige sejre, hvis de kan hive nogle skattekroner op af borgernes
lommer, UANSET om loven er på deres side...

Jeg har selv haft en sag om arbejde i udlandet, som jeg måtte opgive
selvom jeg skriftligt kunne dokumentere at jeg havde ret...

At jeg kunne pege på de paragraffer i skatteloven der gav mig ret, var
skattekontoret ligeglad med og jeg fik at vide, at jeg da var
velkommen til at gå i retten med min sag... Da det "kun" drejede sig
om 10-20.000kr og da jeg selv skulle betale ALLE mine
advokatomkostninger SELV OM jeg vandt, var det jo ligesom håbløst, da
det ville koste mig flere penge at få ret, end at lade sagen være...

>Du godtager vist heller ikke den lille @gitators generalisering.

Men stadig bliver told&skat underkendt i uhyggeligt mange sager...

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 15:43

S. A. Thomsen wrote:

> DU er da lige så generaliserende...

Hvordan ?

> Jeg har på fornemmelsen at visse skattefolk betragter det som
> personlige sejre, hvis de kan hive nogle skattekroner op af borgernes
> lommer, UANSET om loven er på deres side...

Den fornemmelse, er der sikkert mange der sidder med og at
skattefolk ser det som en personlig sejr at de kan hive skattekroner
op at borgernes lommer....tjaee...det betyder jo bare at de er gode
til deres arbejde, hvilket enhver vil være glad for.
Hvis de gør det UANSET loven, er det naturligvis et problem, det er klart.

> [...]
> advokatomkostninger SELV OM jeg vandt, var det jo ligesom håbløst, da
> det ville koste mig flere penge at få ret, end at lade sagen være...

Den sag illustrerer ganske fint problematikken omkring omvendt bevisbyrde.
Det er dig, der skal hævde din ret ved en domstol mod et system, der har
"uanede"
ressourcer. Det kan godt gå hen og blive en unfair "kamp".

> Men stadig bliver told&skat underkendt i uhyggeligt mange sager...

Uhyggeligt mange sager ?

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 18:21

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har på fornemmelsen at visse skattefolk betragter det som
> personlige sejre, hvis de kan hive nogle skattekroner op af borgernes
> lommer, UANSET om loven er på deres side...

Er det ikke det, alle djøffere opdrages til?
At måle graden af deres "succes" på antallet af kroner i den cigarkasse, de
er betroet?

> [...]
> advokatomkostninger SELV OM jeg vandt, var det jo ligesom håbløst, da
> det ville koste mig flere penge at få ret, end at lade sagen være...

Systemet ser jo ikke gerne borgere har mulighed for at bruge "retssystemet".
Derfor har de fået mange borgerlige kvaj til at accepterer noget som
"brugerbetaling" i sådanne sager.

Egon

Fra : '@

Dato : 26-07-08 13:25

On Sat, 26 Jul 2008 13:52:40 +0200, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>uhyggeligt mange tilfælde HAR de...

2/3 af skattesager som ender i retten underkender Told&Skats

gad vide hvor mange borgere der er, som ikke orker at føre sag mod
systemet?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 14:23

'@ wrote:

> 2/3 af skattesager som ender i retten underkender Told&Skats
> afgørelser

Igen fremføre du en påstand uden dokumentation.

> gad vide hvor mange borgere der er, som ikke orker at føre sag mod
> systemet?

Og her mintænkeliggører du så skattesystemet.
Igen uden dokumentation.

Flad retorik, lille @gitator.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 23:39

On Sat, 26 Jul 2008 15:23:08 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Og her mintænkeliggører du
<klip>

kniber det nu med at læse igen?

hvor i mit spørgsmål ser du mistænkeliggørelse?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 23:47

Fra : '@

Dato : 27-07-08 00:11

On Sun, 27 Jul 2008 00:47:07 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

?

hvem er det der kommer med påstande som han ikke evner at følge op?

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-08 00:16

Fra : '@

Dato : 27-07-08 09:25

On Sun, 27 Jul 2008 01:15:46 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Stadig ingen dokumentation ?

nej det er korrekt

du fremkom med en påstand som du stadigvæk ikke har dokumenteret

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-08 09:57

Fra : '@

Dato : 27-07-08 10:32

On Sun, 27 Jul 2008 10:56:36 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Stadig ingen dokumentation ?

nej

det ser jeg og venter i spænding

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-08 10:35

Fra : '@

Dato : 27-07-08 10:42

On Sun, 27 Jul 2008 11:34:47 +0200, "Michael Weber"

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-08 10:50

'@ wrote:

> du fremkom med en påstand som du stadigvæk ikke har dokumenteret
>

> Stadig ingen dokumentation ?

Du kan stadig ikke dokumenterer hvor du har tallet "2/3" fra ?

Fra : '@

Dato : 27-07-08 11:23

On Sun, 27 Jul 2008 11:50:17 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Du kan stadig ikke dokumenterer hvor du har tallet "2/3" fra ?

og hvad så?

kan det ikke være underordnet, bare oplysningen er korrekt

men OK det er så ikke helt 2/3 men "kun" 56%

Skattemyndighederne afsiger hvert år omkring 16.000 forkerte
skatteforhøjelser, hvoraf ca. 9.000 bliver påklaget og vundet af
skatteyderen i de administrative klagesystemer.

er du så glad?

og dermed tilbage til DIN påstand

<<<<<<<<<<

<<<<<<<<<<<

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-08 11:47

'@ wrote:

> [...]
> skatteforhøjelser, hvoraf ca. 9.000 bliver påklaget og vundet af
> skatteyderen i de administrative klagesystemer.

Du kommer med endnu et postulat.

Fra : '@

Dato : 27-07-08 12:31

On Sun, 27 Jul 2008 12:47:16 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Du kommer med endnu et postulat.
>Stadig ingen dokumentation ?

påstår du at jeg lyver?

og jag veter stadigvæk på at du kommer med opfølgning på dit postulat

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-08 13:12

Fra : '@

Dato : 27-07-08 14:21

On Sun, 27 Jul 2008 14:11:52 +0200, "Michael Weber"

nej og den venter jeg så på

samtidig med at jeg venter på svar på:

påstår du at jeg lyver?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-08 14:33

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 18:18

> [...]
> hårdnakket påstod noget, som viste sig ikke at være tilfældet...
>
> Selvfølgelig har borgerne ikke ALTID ret i deres klage, men i

Hvilket jo er grunden til, at vort retssystem forsøges sat ud af kraft ved
"brugerbetaling" i sager mod det offentlige.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 18:15

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller er du bare kørt SÅ fast i den form for retorik, at du ikke kan andet

Sådanne erfaringer deles nu af ikke så helt få.
Altså at skattefolk rekrutteres blandt de absolut mest debile djøffere.

Dem der duer, er revisorer.

Egon

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 26-07-08 13:02

>visse skattefolk som ikke tåler ?
>Ja, lille @gitator, den tror vi på....og så liiiige én til...
>men så skal den også være go´.

Det er nu ikke så langt ude som du tror...

Jeg har også (for en del år siden) været ude for en skatte-"mand", der
til mine udskrifter af skatteloven (i en tvist vi havde), sagde "det
kan godt være det står i loven, men sådan gør vi ikke her"...

Det kom han så til at gøre alligevel, da jeg fik skatteinspektøren til
at pointere overfor ham, at lovene SKULLE følges...

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 13:15

S. A. Thomsen wrote:

> [...]
>
> Det kom han så til at gøre alligevel, da jeg fik skatteinspektøren til
> at pointere overfor ham, at lovene SKULLE følges...

Der er lang vej fra det du skriver til en generalisering.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 13:45

On Sat, 26 Jul 2008 14:15:28 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Der er lang vej fra det du skriver til en generalisering.

2/3 af retsafgørelser går imod skattevæsnet

der er desværre lang vej til du vil godtage fakta

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 14:25

'@ wrote:

> 2/3 af retsafgørelser går imod skattevæsnet
>

> der er desværre lang vej til du vil godtage fakta

Jeg må skuffe dig, lille @gitator...
dit udokumenterede postulat er ikke fakta.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 26-07-08 14:51

>Der er lang vej fra det du skriver til en generalisering.

Jeg kan jo kun udtale mig om mine egne sager, men jeg kender mange
eksempler på sager, med samme "uhæderlige" holdninger hos
skattefolkene...

Langt de fleste orker ikke at køre sag mod skattevæsenet, så om de
havde ret eller ej, får vi aldrig at vide...

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 15:00

S. A. Thomsen wrote:

> Jeg kan jo kun udtale mig om mine egne sager, men jeg kender mange
> eksempler på sager, med samme "uhæderlige" holdninger hos
> skattefolkene...

Jeg kender også til eksempler, hvor skattefolkene er blevet _opfattet_ som
uhæderlige. Men derfra til en flad generalisering, endsige tillægge
skattemedarbejderne personlige, mystiske motiver som de ikke kan "tåle" et
eller andet
og dermed underkaste dem mistænkeliggørelse, er der langt.

Skattevæsenet er, i sin natur, uretfærdig idet der er omvendt bevisbyrde
indenfor
et regelsæt, selv skattechefer kan have svært ved at hitte ud af.

> Langt de fleste orker ikke at køre sag mod skattevæsenet, så om de
> havde ret eller ej, får vi aldrig at vide...

Og det er klart et problem.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 26-07-08 15:11

On Sat, 26 Jul 2008 15:59:53 +0200, "Michael Weber"

> [...]
>skattemedarbejderne personlige, mystiske motiver som de ikke kan "tåle" et
>eller andet og dermed underkaste dem mistænkeliggørelse, er der langt.

Det eksempel jeg nævnte tidligere (hvor skatteinspektøren måtte belære
skatte-"manden"), var helt klart personligt motiveret, da jeg (som
"dum" borger), i hvert fald ikke skulle komme og belære ham om
reglerne...

>Skattevæsenet er, i sin natur, uretfærdig idet der er omvendt bevisbyrde
>indenfor
>et regelsæt, selv skattechefer kan have svært ved at hitte ud af.

>Og det er klart et problem.

Hvilket KUN kan løses ved at lave hele skatteloven om, så almindelige
mennesker kan gennemskue den...

Groft sagt burde man kunne beregne sin skattebetaling, uden at skulle
bruge mere end et ark A4 papir til mellemregninger...

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-07-08 15:21

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Groft sagt burde man kunne beregne sin skattebetaling, uden at skulle
> bruge mere end et ark A4 papir til mellemregninger...

De kunne nøjes med momsen, privatisere og sende muhammedanerne hjem. Hvor
meget nemmere kan det være?

Mvh
Martin

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 15:22

S. A. Thomsen wrote:

> [...]
> skatte-"manden"), var helt klart personligt motiveret, da jeg (som
> "dum" borger), i hvert fald ikke skulle komme og belære ham om

Okay.

> Hvilket KUN kan løses ved at lave hele skatteloven om, så almindelige
> mennesker kan gennemskue den...

Enig.

> Groft sagt burde man kunne beregne sin skattebetaling, uden at skulle
> bruge mere end et ark A4 papir til mellemregninger...

Det er ihvertfald i den retning det bør gå.

Fra : Sten Schou

Dato : 27-07-08 01:03

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i meddelelsen

> visse skattefolk som ikke tåler ?
> Ja, lille @gitator, den tror vi på....og så liiiige én til...
> men så skal den også være go´.

Jeg kan i den forbindelse oplyse, at jeg arbejder i Norge, for et norsk
firma, og betaler således norsk skat, incl. trygde.
At betale trygde i Norge indebærer, at der ikke skal betales
arbejdsmarkedsbedrag herhjemme. År efter år efter år skal jeg troligt møde
op på den lokale skatteforvaltning med papirer der viser, at jeg betaler
trygde i Norge, og derfor ikke skal betale arbejdsmarkedsbedrag.
Jeg siger ikke, at skattefolkene ikke tåler, at skatten i Norge er noget
lavere end herhjemme, men jeg forstår ikke, at jeg gang på gang på gang skal
gå den tunge gang ned til det samme kontor, og forklare, hvordan tingene
hænger sammen.

Hilsen Sten

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-08 09:56

Sten Schou wrote:
> [...]
> lavere end herhjemme, men jeg forstår ikke, at jeg gang på gang på gang
> skal gå den tunge gang ned til det samme kontor, og forklare, hvordan

Tjaee...en helt igennem irriterende situation.
Måske et bindende svar fra SKAT ville være brugbar?
http://www.skat.dk/display.aspx?oId=210335&vId=0

Fra : Sten Schou

Dato : 27-07-08 10:24

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i meddelelsen

> Tjaee...en helt igennem irriterende situation.
> Måske et bindende svar fra SKAT ville være brugbar?
> http://www.skat.dk/display.aspx?oId=210335&vId=0

Og betale den ekstra skat det koster:
Det koster et gebyr på 300 kr. for et bindende svar.

Det ville nu være noget enklere, om Skat lagde det ind under personlige
oplysninger.

Hilsen Sten

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-08 10:28

Sten Schou wrote:

> Og betale den ekstra skat det koster:
> Det koster et gebyr på 300 kr. for et bindende svar.

Tjoe..
Hvis du hellere vil på skattekontoret...såee...

> Det ville nu være noget enklere, om Skat lagde det ind under personlige
> oplysninger.

Enig.

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-07-08 15:52

Sten Schou skrev den 27-07-2008 02:03:

> [...]
> lavere end herhjemme, men jeg forstår ikke, at jeg gang på gang på gang
> skal gå den tunge gang ned til det samme kontor, og forklare, hvordan

Du behøvedes da heller ikke forklare hvordan det hænger sammen.
Og du behøvedes slet ikke møde op (gad vide hvem der har fortalt dig, at
der er fremmødepligt?).
Du kan klare det via kontaktsiden på SKATs hjemmeside.

Såfremt du skal udfylde selvangivelse for udenlandsk indkomst, så sæt
kryds i, at du er socialt sikret i Norge.
Bare send din trygde-erklæring (eller hvad den nu måtte hedde) ind
sammen med din selvangivelse, så er den potte ude.

Derudover bliver det noget lettere til næste år, når AM-bidraget bliver
til en almindelig skat. Eller sagt på en anden måde: en skattehævning
for personer på overførselsindkomst.

Fra : Ole

Dato : 26-07-08 10:54

'@ wrote:

> nå det tror du

Det ved hverken du eller jeg i Kims tilfælde.. vel ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : '@

Dato : 26-07-08 11:10

On Sat, 26 Jul 2008 11:53:48 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

>Det ved hverken du eller jeg i Kims tilfælde.. vel ?

er det ordet

tror

du ikke kender betydningen af?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ole

Dato : 26-07-08 11:39

'@ wrote:

> er det ordet
>
> tror
>

> du ikke kender betydningen af?

Jeg kender ordets betydning.

Måske du skulle læse mit ? Kim igen....

Hvis han er blevet "snydt" i 4 år, så kunne
det jo tyde på at han er blevet skattet af det
han har opgivet.

Ergo han kender ikke reglerne (meget forståligt!)

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Kim2000

Dato : 26-07-08 11:47

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det jo tyde på at han er blevet skattet af det
> han har opgivet.
>
> Ergo han kender ikke reglerne (meget forståligt!)

Problemet synes jeg ved det er at jeg var studerende og arbejdet som lærer.
Altså har jeg i alle fire år fået en automatisk beregnet skattekort og
pengene er konstant kommet fra samfundet i den ene eller den anden form. Der
er ikke en dyt mærkelige fradrag eller noget som helst. Jeg´har derfor svært
ved at acceptere at skat kan bonne en så forkert, 20.000 er immervæk mange
penge (for mig er det lig med over en månedsløn (udbetalt)).

Fra : '@

Dato : 26-07-08 12:28

On Sat, 26 Jul 2008 12:39:28 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

> [...]
>det jo tyde på at han er blevet skattet af det
>han har opgivet.
>
>Ergo han kender ikke reglerne (meget forståligt!)

nej,

hvis revisoren kan påvise at KL har betalt for met i skat i 4 år har
skattevæsnet jo netop ikke beskattet efter reglerne, de har inddrevet
alt for meget

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 11:43

'@ wrote:

> er det ordet
>
> tror
>

> du ikke kender betydningen af?

Hvor vil du hen med det ?
Det er jo dig, der skriver om hvad Ole tror
og Ole skriver så faktisk om at vide.

Oh lille @gitator....sidestep og vås.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 12:33

On Sat, 26 Jul 2008 12:42:45 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Hvor vil du hen med det ?
>Det er jo dig,

hvis du som sædvanlig ikke ghar andet end leflen for voldelige
muhamedanere og vås at komme med så stik venligst hovet tilbage i
sandet

<<<<
@:nå det tror du

Ole Mogensen svarer: Det ved hverken du eller jeg
<<<<

jeg skriver om at tro Ole Mogensen svarer noget om viden

at weber ikke forstår dansk undrer ikke

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 12:41

Og @ havde behov for at agiterer igen....gaaaab

> <<<<
> @:nå det tror du
>

> Ole Mogensen svarer: Det ved hverken du eller jeg
> <<<<
>
> jeg skriver om at tro Ole Mogensen svarer noget om viden

Du skriver om at Ole tror. Det er dit synspunkt.
Det er DIG der skriver at Ole tror.
Du tillægger ham altså egenskaber.
Med andre ord....du bringer intet
til debatten.

> at weber ikke forstår dansk undrer ikke

Du blev taget i at tillægge andre egenskaber, hvorefter
du forsøger at forvirre folk, ved at de skal forholde sig til
netop de egenskaber, du selv har tillagt dem.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 13:00

On Sat, 26 Jul 2008 13:40:40 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Du skriver om at Ole tror. Det er dit synspunkt.
>Det er DIG der skriver at Ole tror.

<<<<
Ole: De regner vel skatten ud fra det /du/ har opgivet.
<<<<

som jeg læser ovenstående så ER det noget Ole tror, dan han ellers
burde have kommet med noget konkret

det lille ord "vel" indikerer at Ole forestiller sig(tror) at
Tod%Skat arbejder efter skattereglerne

domme fra skatteretten siger desværre det stik modsatte

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 13:15

'@ wrote:

> [...]
> burde have kommet med noget konkret
>

> det lille ord "vel" indikerer at Ole forestiller sig(tror) at

Så dit problem er altså at du tror at Ole tror ?
Fordi du tror anderledes, kan Ole tro anderledes ?

> domme fra skatteretten siger desværre det stik modsatte

Og sjovt nok passer det ganske fint med, hvad jeg hele tiden har skrevet,
nemlig at skattereglerne _er_ kompliceret, selv for skattefolk.
Ingen skattefolk fører skattesager på baggrund af personlige, skumle
motiver,
men gør det, naturligvis, på baggrund af skattereglerne.

Fra : '@

Dato : 26-07-08 13:44

On Sat, 26 Jul 2008 14:14:31 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Så dit problem

dine postulater kan du godt glemme

det er udelukkende dig der har problemer -

f.eks. med at få defineret hvad succes er

>Og sjovt nok passer det ganske fint med, hvad jeg hele tiden har skrevet,

nej

at de selvsamme skattefolk inden for en periode på under to år taber
tre sager på nøjagtig samme grundlag samt forsøger sig en fjerde gang
viser tydeligt at disse folk netop ikke ønsker at følge skattereglerne

og som jeg kan læse ud fra andre indlæg samt masser af afgørelser i
skatteretten er ovennævnte slet ikke enestående

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-07-08 14:05

'@ wrote:

> dine postulater kan du godt glemme
>

> det er udelukkende dig der har problemer -

Du har tilsyneladende et problem med at forstå retoriske spørgsmål,
lille @gitator.

Og @ agiterer igen...gaaaaab

> [...]

> og som jeg kan læse ud fra andre indlæg samt masser af afgørelser i
> skatteretten er ovennævnte slet ikke enestående

Endnu en flad generalisering i et forsøg på at understøtte den lille
@gitators
påstand om at skattemedarbejdere ikke arbejder ud fra skattereglerne.
Md andre ord...

Den lille @gitator fortsætter....zz....og bringer
stadig intet nyt til diskussionen, men gentager blot det samme igen og igen
i håbet om at det bliver rigtigt ved gentagelse.

Fra : ruwaldo

Dato : 26-07-08 11:44

"'@" <1.@invalid.net> skrev i en meddelelse

> eksempelvis er der visse skattefolk som ikke tåler(misundelse måske)
> at man ved arbejde i udlandet er totalt skattefri blot reglerne
> omkring dette overholdes,

Kan det være derfor skattevæsnet tog kontakt til min kone tilbage i 2004?.
Hun var i marts 1999 til apr 2000, aupair i usa. Men skulle alligvel
betale skat i Danmark. Vi gjorde skat opmærksom på at hun var "udmeldt"
af DK, men det var ikke nok. Deres (skat´s) idé var, at hvis min kone var
kommet "hjem" før tid, ville hun have et tilhørsforhold hos hendes forældre,
og deraf skulle der betales skat????.

Det var så her jeg hoppede af....... - Så fruen har vist nok betalt skat
mens hun var aupair i staterne.

ruwaldo

Fra : '@

Dato : 26-07-08 12:39

On Sat, 26 Jul 2008 12:44:23 +0200, "ruwaldo" <ruwaldo@haderspam.dk>
wrote:

> [...]
>>

>Kan det være derfor skattevæsnet tog kontakt til min kone tilbage i 2004?.
>Hun var i marts 1999 til apr 2000, aupair i usa. Men skulle alligvel

du kan se de nugældende regler her:
http://www.skatteinform.dk/3B9127E3-F318-4D4F-B483-479C286458B6.W5Doc

og "42dages reglen" gjalt også i 1999-2000

problemet er , at folk ofte giver op når systemdanmark begår overgreb

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 19:46

> problemet er , at folk ofte giver op når systemdanmark begår overgreb

Jeg kæste i en artikel i Børsen for en del år siden at hvis man var uenig
med skattevæsnet om
beløb på under 50.000 kr. da ville det være økonomisk ufornutigt at føre
sagen til retten, idet
man ikke får betalt sine omkostninger selv hvis man vinder sagen.

Carl Alex Friis Nielsen
Elsk mig - tag mig som jeg tror jeg er !

Fra : David Konrad

Dato : 27-07-08 05:25

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> [...]
> føre sagen til retten, idet
> man ikke får betalt sine omkostninger selv hvis man vinder sagen.

Jeg har et eller andet sted læst, at de fleste "skattecentre" internt har en
tommelfingerregel om ikke at efterforske privatskattesager hvor der er
mistanke om unddragelse for mere end sjvh 800.000. Årsagen skulle være, at
sagerne typisk er meget komplicerede, og det kan tage flere mand mange
måneder alene at afdække, og samtidig at dem der er i stand til den form for
unddragelse kan forsvare sig i en skattesag og typisk har råd og lyst til at
anke. Erindrer ikke hvor det var - måske 1 års tid siden i en gratisavis?
Jeg tror også skat bedriver lidt cost benefit på hvem det kan "betale" sig
at revidere mere grundigt.

Mit indtryk er, at man faktisk godt kan snyde, og at risikoen for at blive
afsløret er relativt lille. Det samme gælder snyd med overførselsindkomster
osv - det er rørende nemt. I dag gennemgår man jo ikke engang almindelige
menneskers opgivelser (tidligere selvangivelser) man laver stikprøver og går
så til grundigt bunds i dem. I en årrække gad jeg ikke udfylde
selvangivelse, og tog de 500 kr det kostede i bøde - har aldrig følt mig
snydt eller forfordelt. Det sidste 1½ år har en dame taget sig af mine ting,
men ikke selvangivelse mv, jeg har aldrig tænkt over det - sidste år fik jeg
svjh 16.000 tilbage i skat, i år 10.000.

De mennesker jeg oplever får problemer med skattevæsenet er to grupper : 1.
Folk der har arbejdet i udlandet, og folk der har en sidegesjæft med f.eks
internethandel o.lign. Det er her man hører de virkelig grelle historier, og
hvor folk kan komme i dybe problemer - og denne tråd har blot bekræftet
dette indtryk.

Fra : Kim2000

Dato : 27-07-08 09:28

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at anke. Erindrer ikke hvor det var - måske 1 års tid siden i en
> gratisavis? Jeg tror også skat bedriver lidt cost benefit på hvem det kan

Jeg håber virkelig ikke du har ret, systemet burde være så benhårdt at ingen
end så meget som tænkte på at snyde. Det som staten fortæller med en sådan
holdning er at hvis du er rig nok, fræk nok og kriminel nok, så kan det
betale sig.

> [...]
> sig af mine ting, men ikke selvangivelse mv, jeg har aldrig tænkt over
> det - sidste år fik jeg svjh 16.000 tilbage i skat, i år 10.000.

Det synes du ikke er bekymrende? Har du mon så betalt 10.000 for meget de
sidste fx 10 år?

> [...]
> f.eks internethandel o.lign. Det er her man hører de virkelig grelle
> historier, og hvor folk kan komme i dybe problemer - og denne tråd har

Hvis man har en gesjæft (som undertegnede) så er det en god ide at have en
revisor til det ellers tror jeg man enten drukner i det eller laver fejl som
enten kan koste een manglende fradrag eller koste ved at man fradrager for
meget, og mit forlag kan i hvert fald ikke holde til en skatteregning på
100.000 2-3 år senere

Fra : David Konrad

Dato : 27-07-08 12:35

Kim2000 wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber virkelig ikke du har ret, systemet burde være så benhårdt
> at ingen end så meget som tænkte på at snyde.

Fra en artikel eller sådan noget. Jeg ved jo naturligvis ikke per
førstehåndsviden eller konkret at det er sådan. Men det giver mening. Skat
er vist slanket temmelig kraftigt, de senere år, det er derfor de kun laver
stikprøver. Folk skal tænke på, at det jo ikke er billigere for staten, end
det er for borgeren, at køre retssager. Og alle der kender lidt til det
offentlige, ved at vi taler om puljer. Der er til så og så meget af det og
det. Så derfor kalkulerer man vel også i skat, jeg ved det ikke, men jeg
tror det, i at "den her millionsag, den kan vi få noget ud af, men det vil
tage os 3 mndr at dokumentere, ift at vælge 10 forskellige ud, og så kigge
på deres kørselsfradrag.

>Det som staten
> fortæller med en sådan holdning er at hvis du er rig nok, fræk nok og
> kriminel nok, så kan det betale sig.

Sådan har det vist altid været, uanset system.

> Det synes du ikke er bekymrende? Har du mon så betalt 10.000 for
> meget de sidste fx 10 år?

Nej, jeg har desværre tjent mindre end forventet.

> [...]
> at man fradrager for meget, og mit forlag kan i hvert fald ikke holde
> til en skatteregning på 100.000 2-3 år senere :-

Jeg er helt enig. For mange førstegangsvirksomhedsdrivende ligner det en
stor udgift, at betale til en revisor, man måske kan spare, men i 100%
tilfælde betaler det sig. Uanset hvor smart man er fagligt eller god til
andre ting.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 18:37

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse news:488c3203$0$56791

> [...]
> sådan holdning er at hvis du er rig nok, fræk nok og kriminel nok, så kan

Man må¨vidst tilhører højrefløjen, for ikke at have gennemskuet, at det
netop forholder sig således?
Kan du huske Prom-sagen?
De forsvundne millioner?
Vil du vide, hvor de befinder sig?
I Rødvig, skam.
I form af nogle nydeligt renvaskede ejendomme.

Så "rig og fræk"?
Det er jo det, systemet er bygget til.
Underligt nok ser man så, at en ikke ringe del vælgere beundrer netop disse
"rige og frække".
Og betaler med et dumt grin---

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 18:33

> [...]
> f.eks internethandel o.lign. Det er her man hører de virkelig grelle
> historier, og hvor folk kan komme i dybe problemer - og denne tråd har

Ganske min erfaring.
Jeg har altid haft forskellige former for nebengeschäft, samt et
fuldtidsforetagende.
Jeg har slet ikke tal på, hvor mange gange "væsenet" har forlangt det
forsamlede pavirvært udleveret for gennemgang.

Min formodning har ofte været, at de troppede op med dette krav, hver gang
de havde fået en ny elev---

Penge har de aldrig fået.
Det sørgede revisoren for.

Jo, forresten:
Et år bongede de mig for værdien af tre stykker smørrebrød, der var indkøbt
med det formål, at lave nogle reklamebilleder.

Det grinede revisoren og jeg ikke så lidt over--

Næ, helt normale er disse personager sgu ikke--

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 18:27

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sagen til retten, idet
> man ikke får betalt sine omkostninger selv hvis man vinder sagen.

Og hvorfor mod det så er således?

Egon

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-07-08 15:54

'@ skrev den 26-07-2008 13:39:

> du kan se de nugældende regler her:
> http://www.skatteinform.dk/3B9127E3-F318-4D4F-B483-479C286458B6.W5Doc

Brug hellere: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=87662&vId=201229&i=40#i87662

det er den direkte kilde.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 18:09

> [...]
> fordi man er for godtroende. Det er altid den lille mand der skal snydes,

Jamen velkommen da---
Til virkeligheden.

Det er jo netop på grund af disse regler, der skaffer "arbejde" til
djøffere, samt nærmest skattefrihed for virksomhedsejere, at de borgerlige
ønsker at bevarer dem.

Hvorledes det undgås, det gør det jo desværre, at få et stor del af
vælgerkorpset til ikke at opfatte virkeligheden, er et mysterium.

Egon