Asylansøgere tævet med jernstænger
Fra : Tveskaeg

Dato : 25-07-08 11:27

Selfølgelig af andre asylsøgere, hvem ellers.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13521029.html

Asylansøgere tævet med jernstænger

25-07-08: 06:41 | opd. 25-07-08: 11:20 | af: mafr, ptho

22 mennesker blev kvæstet, da en grup­pe bevæbnet med jernstænger sent
i aftes ankom til en asylmodtagelse i Våler, Østfold i Norge og
begyndte at slå løs på asylansøgere.

I alt måtte otte personer køres væk i ambulancer, mens yderligere 13
var lettere kvæstet og blev tilset af lægevagten, siger Ole Morten
Lyng, der er leder af asylmodtagelsen.

Politiet mener, at der var tale om en gruppe tjetjenere på 40-50 mand,
der angreb tilfældige kurdere pga. af en gammel konflikt.

En person er indlagt på Ullevål universitetshospital og er ifølge de
foreløbige oplysninger alvorligt kvæstet.

Jernstænger og macheter
Politiet fik i går aftes en melding om, at der var kommet flere biler
til centret, og at der var personer bevæb­net med jernstænger og
angiveligt også macheter.

Ved 1-tiden natten til i dag var politiet stadig på jagt efter den
gruppe af tjetjenere, der gennemførte overfaldet.

Lignede en slagmark
"Det lignende en slagmark, da vi kom til. Der lå blødende mennesker
over det hele. Det lignede en krigszone," siger operationsleder for
politiet i Østfold Alf Solstad til VG Nett.

Han ved endnu ikke, hvem gernings­mændene er

"Gerningsmændene var væk, da vi kom til modtagelsen. Men vi har
beslaglagt nogle våben, som de har kastet fra sig inden de stak af. Vi
ved ikke hvem angriberne er, men de er ikke etnisk norske," oplyser
han.'

Dominerende tjetjenere
Det er ikke første gang transitmod­tagelsen i Våler har problemer med
tjetjenske asylansøgere. I 2005 begyndte tjetjenerne med voldlige
metoder at tvinge de andre beboere til at følge Sharia-lovgivningen.
Ingen må gå i korte bukser, alle skulle bede til Allah, og de skulle
selv først i madkøen.

Fra : Malene P

Dato : 25-07-08 11:33

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
> Selfølgelig af andre asylsøgere, hvem ellers.

Man må håbe, de bliver afvist og sendt retur omgående. Vi har ikke brug for
sådan noget skidt her i Danmark -og jeg håber heller ikke, det kommer til at
overgå nordmændene

Malene P

Fra : /Peter

Dato : 25-07-08 11:48

> [...]

> metoder at tvinge de andre beboere til at følge Sharia-lovgivningen.
> Ingen må gå i korte bukser, alle skulle bede til Allah, og de skulle

Syge idioter.

Fra : Kim2000

Dato : 25-07-08 11:50

> [...]
> Det er ikke første gang transitmod­tagelsen i Våler har problemer med
> tjetjenske asylansøgere. I 2005 begyndte tjetjenerne med voldlige

Tjetjenere?? Hvad fanden laver de her, ud med dem igen, Rusland forfølger
ikke folk. De er helt åbenlyst uberettigede ansøgere, det kan maks tage 10
minutter at behandle deres ansøgning.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-08 13:36

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Rusland forfølger ikke folk. De er helt åbenlyst
> uberettigede ansøgere, det kan maks tage 10 minutter at

Nogle her i landet mener jo at Tjetjenerne er forfulgt af
Rusland fordi de ikke kan få lov til at være selvstændige uden
videre, og da de fik mulighed derfor i et vist omfang,
overfaldt de nabostaten militært så Rusland måtte gribe ind,
men det er så synd for tjetjenerne.

Fra : Kim2000

Dato : 25-07-08 13:38

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mulighed derfor i et vist omfang, overfaldt de nabostaten militært så
> Rusland måtte gribe ind, men det er så synd for tjetjenerne.

Man kan vel godt sige det er synd, når et land roder sig ud i den slags
roderi, men Rusland forfølger jo ingen personligt, jo de kriminelle,
terrorister og oprørene. Beklageligvis viser historien jo at Rusland absolut
ikke skulle have bøjet sig i Afghanistan for det der kom ud af deres
selvstændighed var ganske forrykt (Taliban).

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-08 13:47

> [...]
> skulle have bøjet sig i Afghanistan for det der kom ud af
> deres selvstændighed var ganske forrykt (Taliban).

Sig det til dine venner i USA og i Pakistan der gladeligt
sendte våben til talibanernes forgængere (som jo var uddannet
i USA og England) og som førte en helt uanstændig
propagandakrig mod USSR dengang. Også de nuværende talibanere
har haft ledere der er uddannet i USA - heriblandt Osama Bin
Laden.

Det handlede ikke om at vinde, men om storpolitik. Hvis USSR
havde haft held med deres foretagende, ville det have betydet
et prestigetab for USA og dets allierede. Derfor bekæmpede USA
også USSR dengang og sendte våben til oprørerne, medens
Pakistan sendte folk og hjælp til datidens afghanske opørere.

Fra : Frithiof Jensen

Dato : 25-07-08 18:26

> [...]
> ikke folk. De er helt åbenlyst uberettigede ansøgere, det kan maks tage 10

.... Jeps: måske har de her tjetjenere endda gjort sig fortjent til at blive
forfulgt?

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-08 11:56

Tveskaeg wrote:
> [...]
>
> Politiet mener, at der var tale om en gruppe tjetjenere på 40-50 mand,
> der angreb tilfældige kurdere pga. af en gammel konflikt.

Så nu kan kurderne få asyl i Danmark, fordi de risikerer forfølgelse i
Norge.