Løgn pr gråzoner er hos mennesker som hos ~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-08 03:05

Løgn pr gråzoner er hos mennesker som hos aber.

Når en abe har vundet over en rival i gruppen, så udstråler den
selvtilfredshed og det afføder respekt.

Helt som hos os, vælger aber at foregive at være mere lykkelige end de er,
og smiler og får status i gruppen derved.

Venner samles om en vinder der udstråler lykke, og de roser og smigrer så
han får øget selvtillid og udstråler mere lykke.

Én måde at rose er at gøre sig selv ynkelig, så andre kan se, at man ikke er
en trussel - det kalder forskerne for "tillært hjælpeløshed" og megen sygdom
er affødt af det (fra depression til kræft).

Når man foregiver at være svagere end man er og er falsk beskeden, så bliver
man accepteret og får en tryg slavestatus.

Kvinder er "born to please" og er eksperter i "tillært hjælpeløshed" og at
spille dum blondine, selvom de er meget magtfulde.

Kærlighedsforhold og anden væsentlig magt afgøres af alle disse halve løgne,
og det var dem, der bragte aber til et "take off point" af abstraktionsevne
så vore forfædre fandt på at kaste med sten og derfra videreudvikle
våbenteknologi , som de succesrige stammer vandt deres krige med og derved
kunne få mange børn .

Social arv om løgne-evne har skabt menneskekulturen mere end særlig nedarvet
intelligens, og da jeg har ment det i årtier (og det fik mig til at starte
privatiseret sæddonorformidlings-firma som i nogle år havde større succes
end hospitalernes gynækologiske donorinsemination)

så er jeg en af de mindst bioracistiske danskere - men er sammen med
Glistrup den mest racisme-straffede efter §266b. !