Vision: internet som den store problemløse~
Fra : Bo Warming

Dato : 22-07-08 22:10

Vision: internet som den store problemløser

En gammel dansk sang handler om to par , A+B og C+D , der er stamgæster på
en kafe med en Kirsten Giftekniv.

Denne foreslår at A gifter sig med C og B med D, og det viser sig at være
til stor lykke for alle 4.

Hvis man på internettet fodrede en komputer med enormt mange data, kunne
den måske foreslå ny samarbejdsmønstre og trekants handler og
firkantshandler som overstående

og de kan blive stillet i forslag og overvejet og måske det kan skabe enorm
lykke

Alle bør afgive deres HAVES og ØNSKES data og en god komputer styret af et
klogt menneske kan måske skabe stribevis af solstrålehistorier.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-08 02:38

> [...]
>
> Alle bør afgive deres HAVES og ØNSKES data og en god komputer styret af et
> klogt menneske kan måske skabe stribevis af solstrålehistorier.

Nogle har charme og finder ud af at omgås med folk og ikke blive snydt.

Jeg fandt mine børns mor ved at have god bolig og hun boede dårligt, men
uden bekendtskabsannonce til at bringe os sammmen havde jeg ikke været
heldig.

Haves-ønskes matchning på internettet kunne være et mirakel mht at bringe
folk sammen og lade materielle ting spille ind - uden at det er
prostitution.

"Forskellen mellem at trække på gaden og være gift er for en pige kun
kontraktens varighed og prisens størrelse" på Sartres kyniske veninde ,
Simone de Beauvoir

Hvem har hørt om ægte solstrålehistorier mht nettet til at bringe folk
sammen om andet end kun lejebolig og brugtsalg?

Nettet kunne få det fri marked til at fungere og folk kunne komme hinanden
ved på mange flere måder end via de store firmaer og institutioner.

Hindrer de store at nettet virker optimalt?

At folk finder sammen uden brug af eksperter er jo en konkurrent til de
store, så de har interesse i fup på nettet og at den blå avis ikke udvikler
sig til det helt store mirakel, hvad det engang viste tegn på.og tendens
imod

Facebook er god for PR til Jeppe Kofod , men bringer det folk sammen om
bæredygtigt samarbejde?

Markedssamarbejde sker når folk matcher og giv og tag har fordel for begge
parter

Mine børns mor var ensom og var ikke kommet ud af busken og havde reageret
på min kontaktannonce i Politiken, hvis ikke hun havde set boligannonce fra
samme telefonnummer - et held der kunne være en naturlig sag ved
intternetmatchning af talrige HAVES og ØNSKES

Da Glistrup fik 28 mandater i 1973, var der mange små selvstændige firmaer i
Danmark.
Nu er mere samlet i store koncerner der lader sig lede af Mercuri Urvall og
lignende.
JEg frygter øget fremmedgørelse og mindre gennemsigtighed. Kan internettet
bidrage til decentrale byttehandler og genoplilvning af privat samarbejde og
byttehandler?