Retspolitik
Fra : Ukendt

Dato : 21-07-08 12:25

Anders Eklund forhastede sig ikke efter drabet på 10-årige Engla.

Svensk politi havde tip om barnemorder

Englas morder egnet til fængselsstraf
Søster sang til Englas begravelse
Jeg kvalte Engla

Lastbilchaufføren Anders Eklund vil ifølge svensk politi fredag blive
tiltalt for drabene på 10-årige Engla Juncosa Höglund og 31-årige Pernilla
Hellgren.

I politiforhør har den 42-årige Eklund fortalt om Englas sidste timer den
14. april i år - en beretning der nu har nået svenske expressen.se.

Tilsyneladende havde Eklund ikke travlt med at skille sig af med liget af
den 10-årige pige, efter at han havde kvalt hende og smidt hendes lig i
bagagerummet på sin røde Saab.

Han kørte rundt med liget i cirka seks timer, inden han placerede liget ved
en grusvej i Gästrikland."

---------

Hvad gør man?

Han kan vel nå et par mord mere, når han allerede to gange har "været
uheldig", og er kommet til at voldtage og myrde.
Er det rimeligt at en eller anden måske skal af med sit liv for hans
velfærds skyld?

Jeg glemmer aldrig den svenske massemorder (fem mord svjh) som stod og
jamrede: "Jeg har også ret til et liv"

Bør man vende den anden kind til, eller komme med: "al forskning viser at
længere straffe ikke virker" og så få manden i omløb igen så hurtigt som
muligt?

Nogen bud?

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-07-08 13:18

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> bagagerummet på sin røde Saab.
>
> Han kørte rundt med liget i cirka seks timer, inden han placerede liget

Send ham til krematoriet straks.

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 21-07-08 13:22

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> længere straffe ikke virker" og så få manden i omløb igen så hurtigt som

Næh man bliver næppe et bedre menneske af at sidde i fængsel, nogle gange må
man bare konstatere at formålet med fængsel er at beskytte samfundet mod
personen, derfor burde det også være muligt at spærre folk inde på livstid,
der virkelig var livstid.

Fra : Peter

Dato : 21-07-08 15:11

> [...]
> længere straffe ikke virker" og så få manden i omløb igen så hurtigt som

CRL plejer at ha nogle ret gode bud om hvorfor man ikke bør gi efter på krav
om højere straffe.

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-08 15:46

Peter wrote:
> [...]
> meddelelse news:00099924$0$2166$c3e8da3@news.astraweb.com...

> CRL plejer at ha nogle ret gode bud om hvorfor man ikke bør gi efter

Så fx denne mand burde kun sidde inde i 10 år max, så må vi tage risikoen
derefter?

CRL omtaler normalt straffe i småtingsafdelingen, dvs en voldsdom på tre
måneder versus seks måneder, og lignende.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 22-07-08 14:07

Knud Larsen har bragt dette til verden:

> Nogen bud?