Carsten Jensen og Hitler
Fra : Martin Larsen

Dato : 20-07-08 13:09

Carsten Jensen, en af de kulturradikale litterære fregattter, hæsligt
snerrende og fyldt med inkvisitoriske sandheder, som ikke er andet end
rendyrket løgn/livsløgn.

Han inkarnerer glimrende den danske kulturelle bermudatrekants elendighed.

Læs her hvordan Jensen i ætsende raseri har overfaldet Lomborg og kaldt ham
Hitler, blot fordi Bjørn Lomborg, som drengen i Kejserens Nye Klæder,
fortæller den rene og skære usminkede sandhed.
http://www.berlingske.dk/article/20080712/kommentarer/707120021/

Er hr Jensen i grunden ikke et godt billede på disse velmenere, der bliver
mere og mere rasende og vanvittige, jo mere de må erkende at deres
Potemkinkulisse af godhed ikke er andet end forvredne møre skeletter pyntet
op med ormædt pergament?

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 20-07-08 18:34

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Læs her hvordan Jensen i ætsende raseri har overfaldet Lomborg og kaldt ham
> Hitler, blot fordi Bjørn Lomborg, som drengen i Kejserens Nye Klæder,
> fortæller den rene og skære usminkede sandhed.

I interviewet ser vi ham nu også skelne mellem to demokrati-niveauer.

Lav-demokratiet, det er det vi har med afstemninger og valg.
Høj-demokratiet, det er det styre, der går ud på at eliten opdrager
resten.

Er det mon sådan han ser sig selv i spejlet:

<http://www.danskekonger.dk/biografi/FreIV.html>

Eller sådan:

<http://www.danskekonger.dk/biografi/ChrVII.html>

Heremelinskåbe skal der da i hvert fald til, for hans demokratiideal er
/den oplyste enevælde/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-07-08 18:58

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> <http://www.danskekonger.dk/biografi/ChrVII.html>
>
> Heremelinskåbe skal der da i hvert fald til, for hans demokratiideal er

Jeg har vanskeligt ved at overhovedet at læse Jensen.
Bare overskriften er mig nok:

Vi spiser croissanter i Carsten Jensens køkken.

Og kølhaler den borgerlige kulturkamp.

;-/

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-08 19:29

> [...]
> ham Hitler, blot fordi Bjørn Lomborg, som drengen i Kejserens Nye Klæder,
> fortæller den rene og skære usminkede sandhed.

Det ville være dejligt om flere læste hans bøger eller i hvert fald læste
hans kommentar. For som jeg flere gange har nævnt Lomborg hævder _ikke_ at
der ikke sker en menneskeskabt global opvarmning, det er et simpelt faktum,
som også Lomborg skriver og han er dog en mand der rent faktisk ved noget om
det. At Carsten Jensen så skriver at han engang benægtede det, tager jeg
roligt, mon ikke Lomborg ligesom alle andre forskere var i tvivl og lod
analyserne tale fremfor et billede af en isbjørn med parasol og solcream

Lomborg siger det eneste rigtige eller måske mere rigtigt stiller det helt
korrekte spørgsmål, nemlig hvad skal vi gøre ved det? Og hvad konsekvenserne
er. Det er komplet ubegribeligt at nogle forskere kan sige at vandstanden
stiger med 24 meter og andre med 0,5 meter, desværre kender jeg ingen af de
herres beregninger, men helt givet er det at begge dele kan ikke være
rigtigt.

At tro vi kan eller vil reducere vores CO2 udledning med 50% er dog komplet
urealistisk, der er næppe mange danskere eller vestlige borgere der er parat
til at reducere vores levestandard, der er heller ingen grund til at tro vi
skulle få brug for mindre strøm, tværtimod bruger vi mere og mere på flere
og flere ting. Klimaanlæg, større køleskabe, smarte ølhaner osv osv osv.

At jeg er fortaler for CO2 begrænsning handler for mig ikke så meget om
global opvarmning, men om at reducerer forureningen, mindre fossilt
brændstof er lig med mindre forurening. Fx laver en elbil, selv hvis den er
ladet med kulkraft, mindre forurening end en almindelig bil, og endnu
vigtigere så ville vi slippe for møgbeskidte og larmende byer, der vil så
godt nok være beskidt luft lige omkring kraftværket, men det kan man jo
bygge 5 km udenfor alt og alle.

Mvh
Kim

Fra : Hauge

Dato : 20-07-08 19:36

Kim2000 wrote:
> og endnu vigtigere så ville vi slippe for møgbeskidte og larmende
> byer,

Ja lad os afskaffe dem..

/Hauge

Fra : @

Dato : 20-07-08 19:38

On Sun, 20 Jul 2008 20:28:43 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>For som jeg flere gange har nævnt Lomborg hævder _ikke_ at
>der ikke sker en menneskeskabt global opvarmning, det er et simpelt faktum,

så kom lige med beviset for den menneskeskabte del af opvarmningen,

tåbelige påstande er fremsat mange gange, men stadigvæk mangler enhver
form for bevis

>der vil så
>godt nok være beskidt luft lige omkring kraftværket, men det kan man jo
>bygge 5 km udenfor alt og alle.

aha

du er blot endnu en af NIMB'erne

der må gerne forurenes, blot du ikke generes mens du nyder alle
fordelene

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-08 20:27

" @" <1.@invalid.net> skrev i en meddelelse

> så kom lige med beviset for den menneskeskabte del af opvarmningen,
>

> tåbelige påstande er fremsat mange gange, men stadigvæk mangler enhver
> form for bevis

Jeg er ikke forsker, jeg konstaterer at verdens forskere er enige om den er
menneskeskabt.

> aha
>
> du er blot endnu en af NIMB'erne
>

> der må gerne forurenes, blot du ikke generes mens du nyder alle
> fordelene

Hvis du synes det er logisk at bygge et kulkraftværk i et villakvarter så
dig om det. Nu er du bare en der vil skændes.

Fra : Hauge

Dato : 20-07-08 20:31

Kim2000 wrote:
> Jeg er ikke forsker, jeg konstaterer at verdens forskere er enige om
> den er menneskeskabt.

Eller også er de bare enige med dem der betaler pengene til deres
forskning..

/Hauge

Fra : @

Dato : 20-07-08 20:39

On Sun, 20 Jul 2008 21:26:41 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>" @" <1.@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Jeg er ikke forsker, jeg konstaterer at verdens forskere er enige om den er
>menneskeskabt.

nogle af dem(de vil jo gerne have at de politisk bestemte bevillinger
stadigvæk kommer, så deres "resultater" er oftest dem politikerne
ønsker)

og hvad så

beviset magler stadigvæk,

hvis det var fundet kan du være vis på at vi slet ikke kunne undgå at
have hørt om det

men hvad der er fakta omkring er

at klodens temperatur altid har svinget, også længe før menneskelig
aktivitet overhovedet kunne tænkes at være en faktor

at benytte klodens naturlige temperatursvingninger til politiske
tiltag er kun et politisk forsøg på at øge underkuelsen af borgene ved
at skræmme dem med dommedagsprofetier

>Hvis du synes det er logisk at bygge et kulkraftværk i et villakvarter så
>dig om det.

hvis folk vil jave energi må de vel også selv døjes med de medfølgende
ubehageligheder

blot at eksportere disse er udtryk for rendyrket egoisme

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-08 20:50

> hvis folk vil jave energi må de vel også selv døjes med de medfølgende
> ubehageligheder
>

> blot at eksportere disse er udtryk for rendyrket egoisme

Er du sikker på du læste mit indlæg rigtigt?? Elbilen kan fjerne både støj
og udstødningsgasser fra byen (og alle andre steder), dermed bliver byen
selvfølgelig også dejligere. Hvis man skal bruge mere el, skal man bygge et
kraftværk (og da man i Danmark bare ikke vil A-kraft), hvor synes du det er
logisk at bygge et kulkraftværk som i sagens natur vil svine? På en mark 5
km udenfor alle nærmeste byer eller på Nørrebro (der er en grund fri og Ruth
er villig til at sælge billigt)??

Fra : @

Dato : 20-07-08 21:05

On Sun, 20 Jul 2008 21:50:06 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>" @" <1.@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Er du sikker på du læste mit indlæg rigtigt??

ja

du vil gerne have energi(EL-biler i dette tilfælde)

men forureningen vil du placere et andet sted(hvor du ikke færdes)

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-08 21:09

> ja
>
> du vil gerne have energi(EL-biler i dette tilfælde)
>
> men forureningen vil du placere et andet sted(hvor du ikke færdes)

Nu er du jo bare et brokkehovede, find en anden og skændes med, jeg gider
ikke.

Fra : @

Dato : 20-07-08 21:32

On Sun, 20 Jul 2008 22:08:32 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>" @" <1.@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Nu er du jo bare et brokkehovede,

sur over at din egoisme er afsløret?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-08 21:34

> sur over at din egoisme er afsløret?

Næh, dit argument giver ingen mening - og jeg bor faktisk på bøhlandet.

Fra : @

Dato : 20-07-08 21:43

On Sun, 20 Jul 2008 22:33:54 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>" @" <1.@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Næh, dit argument giver ingen mening - og jeg bor faktisk på bøhlandet.

hvorfor mener du byboernes selvskabte problemer skal gå ud over andre?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-08 21:59

> hvorfor mener du byboernes selvskabte problemer skal gå ud over andre?

Så jævnfør den logik så skal vi altså have kulkraftværket på Nørrebro,
Københavnere skider, ergo så må vi have rensningsanlægget på Vesterbro, på
Østerbro kan vi så have lossepladsen. Da kaniner ikke ikke bruger strøm
eller spiller computer så må vi lade markerne ligge øde hen udenfor. Nejda
vi skal ikke placerer lugt og forureningskilder udenfor byen, men inde
blandt flest mulige mennesker, det er simpel logik. I guder, du må drukket
af natpotten.

Fra : @

Dato : 20-07-08 22:27

On Sun, 20 Jul 2008 22:59:27 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>" @" <1.@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Så jævnfør den logik
<klip- en masse udenoms>

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-08 06:43

Kim2000 wrote:
> " @" <1.@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke forsker, jeg konstaterer at verdens forskere er enige om
> den er menneskeskabt.

De er langt fra enige, og de sidste 10 år er gennemsnitstemperaturen ikke
steget, - som den skulle iflg forudsigelserne.

Og dem der påpeger det bliver truet på brødet, - se artikel i
Weekendavisen - mens det er gratis her i sommer.

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-08 11:43

> Jeg er ikke forsker, jeg konstaterer at verdens forskere er enige om den
> er menneskeskabt.

Det er nok nogen tid siden, dette var tilfældet.
Om overhovedet nogensinde.
Det lader jo til, at den af milieu-bermudianerne fremsatte påstand langt fra
passer, og at det er et spørgsmål, om i virkeligheden de fleste forskere
ikke støtter den politiske opfattelse af virkeligheden.
Det er ikke meget, vi ser til det, men når det sker, er det da ikke de mest
ubtydelige forskere, der forkaster "menneskehedsmyden".
Men den inerti politikere og politisk korrekte fjolser har fået monteret, er
det jo svært at standse.
Ansigtstabet, samt de mange rare stillinger, betyder ikke så lidt.

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 21-07-08 13:12

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Jeg er ikke forsker, jeg konstaterer at verdens forskere er enige om
> den er menneskeskabt.

Det er jo en direkte løgn det der, det er LANGT fra alle der er enige om
det.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-08 14:38

N_B_DK wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Det er jo en direkte løgn det der, det er LANGT fra alle der er enige
> om det.

Men man er åbenbart om at kun 5% af atmosfærens CO2 er fra fossile
brændstoffer, så mener de "menneskeskabte" at noget af resten er PÅ GRUND AF
vores afbrænding. (Man kan kulstofbestemme CO2 derfor ved man hvor tingene
kommer fra)

Fra : Kert Rats

Dato : 22-07-08 09:12

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> brændstoffer, så mener de "menneskeskabte" at noget af resten er PÅ GRUND
> AF vores afbrænding. (Man kan kulstofbestemme CO2 derfor ved man hvor

Kulstofbestemme CO2? Hvordan gør man det?
Eller var det en joke?

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-08 10:25

Kert Rats wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
> meddelelse news:00488f9b$0$1565$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Kulstofbestemme CO2? Hvordan gør man det?
> Eller var det en joke?

Det gør man som man kulstofbestemmer alle andre ting med C i, dvs man ser på
isotoperne i grundstoffet.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-07-08 20:09

On Tue, 22 Jul 2008 11:25:07 +0200, Knud Larsen wrote:

> Det gør man som man kulstofbestemmer alle andre ting med C i, dvs man ser på
> isotoperne i grundstoffet.

Hvor "fanger" man lige CO2, København, Fyn eller Grønland?

--
MVH
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-08 11:51

Bruno Christensen wrote:

> Hvor "fanger" man lige CO2, København, Fyn eller Grønland?

Ja, man fanger det naturligvis i atmosfæren forskellige steder over jorden.