Morten Messerschmidt og DFU´ere dømt for o~
Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 15:41

http://da.wikipedia.org/wiki/Racismeparagraffen
"I 2002 blev Morten Messerschmidt og tre andre tidligere
bestyrelsesmedlemmer fra
Dansk Folkepartis Ungdom idømt 14 dages betinget fængsel for overtrædelse af
straffelovens § 266b. Dommen faldt i Retten i Hvidovre 11. oktober 2002 og
blev
stadfæstet i Østre Landsret 9. maj 2003. Anledningen var en annonce i bladet
Studiemagasinet med teksten:
"Masse-voldtægter, Grov vold, Utryghed, Tvangsægteskaber,
Kvindeundertrykkelse,
Bandekriminalitet. Det er, hvad et multietnisk samfund tilbyder os".
De to redaktører af bladet blev hver idømt 5 dagbøder à 500 kr."

Så vidt jeg ved læser/læste Morten Messerschmidt Jura, men
man kan da ikke bruge en sådan kandidat-grad til noget,
med en plettet straffeattest...kan man ?

Michael Weber
Mod humor kæmper selv Guderne forgæves.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 15:48

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message
> [...]
> Bandekriminalitet. Det er, hvad et multietnisk samfund tilbyder os".
> De to redaktører af bladet blev hver idømt 5 dagbøder à 500 kr."

Og det vi så ser nu, er jo netop ovenstående, men det er jo latterligt
nok racistisk at sige sandheden, den dom burde ALDRIG være faldet, for
der er intet racistisk i ovenstående fakta.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 15:54

N_B_DK wrote:
> [...]
> nok racistisk at sige sandheden, den dom burde ALDRIG være faldet, for
> der er intet racistisk i ovenstående fakta.

Jeg tror, det der ligger til grund er dansk sprognævns punkt 2 i
definitionen af racisme,
d.v.s. en races overlegenhed.

"Som det fremgår af udtalelserne fra Dansk sprognævn, anvendes ordet racisme
nutidig sprogbrug på tre måder:
1) i en betydning, der relaterer sig til nazismens racelære
og dens følger for jøderne
2) i en betydning, som sigter til en races overlegenhed
over andre, især med henblik på forholdet mellem sorte og
hvide, og 3) i en betydning, som sigter til forskelsbehandling
cg undertrykkelse af eller blot afstandtagen fra grupper af
mennesker, som godt kan være af samme race som en selv. "
http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB03540000

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 16:10

> Jeg tror, det der ligger til grund er dansk sprognævns punkt 2 i
> definitionen af racisme,
> d.v.s. en races overlegenhed.

De har deres definition, jeg har en anden (og korrekt), det er sludder
at betragte religion, seksualitet osv, som noget som helst racistisk,
alene det at "forskerne" nu er enige om at der kun er en race, gør at
racisme ikke kan lade sig gøre, så vil man hade alle.

>3) i en betydning, som sigter til forskelsbehandling
> cg undertrykkelse af eller blot afstandtagen fra grupper af
> mennesker, som godt kan være af samme race som en selv. "

Hvornår mon vi ser en dom for mobning ryge ind under den latterlige §.

Hvor må advokater sidde og klappe sig i hænderne over den slags direkte
idioti.

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 16:34

N_B_DK wrote:
> [...]
> alene det at "forskerne" nu er enige om at der kun er en race, gør at
> racisme ikke kan lade sig gøre, så vil man hade alle.

Tjoe...dit synspunkt er fair nok.
Men uanset hvad man selv mener om en lov, ændre det ikke ved at man skal
overholde den. Men det gør det lidt svært for "menigmand" at vide, hvornår
noget er, juridisk set, racistisk.

> Hvornår mon vi ser en dom for mobning ryge ind under den latterlige §.

Jeg mener man der har været snak om en selvstændig "mobbelov" i forhold
til arbejdsmarkedet.

> Hvor må advokater sidde og klappe sig i hænderne over den slags direkte
> idioti.

Tjaee...det kan ende med amerikanske tilstande...
Den ene : "Skal vi ses Fredag?"
Den anden : "Ja, det kan vi godt. Min advokat kontakter din for de nærmere
detaljer."

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 16:44

> Tjoe...dit synspunkt er fair nok.
> Men uanset hvad man selv mener om en lov, ændre det ikke ved at man
> skal overholde den.

Nej, men man må være villig til at tage straffen hvis man overtræder
loven.

> Men det gør det lidt svært for "menigmand" at
> vide, hvornår noget er, juridisk set, racistisk.

Ja det er en gummi paragraf.

> Jeg mener man der har været snak om en selvstændig "mobbelov" i
> forhold til arbejdsmarkedet.

Undrer mig ikke, det er jo efterhånden amerikanske tilstande.

> Tjaee...det kan ende med amerikanske tilstande...
> Den ene : "Skal vi ses Fredag?"
> Den anden : "Ja, det kan vi godt. Min advokat kontakter din for de
> nærmere detaljer."

Alane det at man kan sagsøge folk fordi de ikke har fortalt at kaffen er
varm er idioti.

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 19:06

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message
>
> Nej, men man må være villig til at tage straffen hvis man overtræder
> loven.

> Ja det er en gummi paragraf.

Og dog...
"I 1993 blev Sprognævnet af en advokat anmodet om at uddybe
svaret fra 1990. I dette andet svar (efterfølgende trykt i Nyt fra
Sprognævnet, nr. 2, juni 1994) udtalte nævnet at det i saglige
sammenhænge fraråder brug af ordene racisme og racist i deres
tredje betydning."

Tredje betydning :
"...en tredje, udvidet betydning "hvor ordet betoner forskelsbehandling
og undertrykkelse eller blot afstandstagen fra grupper af mennesker
som godt kan være af samme race som en selv"."
http://www.dsn.dk/meddelelser/Pressemeddelelse3-DSN.htm
(Pressemeddelse på baggrund af Højesteretssagen mellem Pia K.
og Karen Sunds)

Fra : Kim2000

Dato : 19-07-08 18:29

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man kan da ikke bruge en sådan kandidat-grad til noget,
> med en plettet straffeattest...kan man ?

Godt de to var så seje at de bare betalte bøden. Det er en billig pris for
at fortælle sandheden. Der er intet i dit citat der ikke er sandhed.

Fra : /Peter

Dato : 19-07-08 18:37

> [...]
>>

> Godt de to var så seje at de bare betalte bøden. Det er en billig pris
> for at fortælle sandheden. Der er intet i dit citat der ikke er

Ja andre steder i verden havde det kostet hovedet!

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 18:45

/Peter wrote:

> Ja andre steder i verden havde det kostet hovedet!

Var de andre steder ?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 19:21

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg ved læser/læste Morten Messerschmidt Jura, >men
> man kan da ikke bruge en sådan kandidat-grad til noget,
> med en plettet straffeattest...kan man ?

Spørgsmålet høre vel hjemme i jura gruppen ?.

Politisk så vil jeg sige at det er noget forbandet svineri
at dømme de folk på det grundlag.
Men berørings angsten var på det tidspunkt på sit højste.

Det er noget svineri fordi , året før i 2001 udtalte Bruno Hollendsted
"Homoseksualitet er en abnorm seksuel fejludvikling beslægtet med pædofili
og nekrofili. Den slags forhold ligger hinsides tanken - ja end ikke
laverestående primater etablerer sig i denne samlivsform" og "Jeg vil nok
sige homoseksualitet er et handicap"

Anmeldelsen blev afvist af politimesteren i Ålborg og senere Statsadvokaten
, tak for kaffe !!.

Havde Messerschmidt og de andre skrevet "laverestående primater " , havde
fanden været løs

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 19:36

Michael Meidahl Jensen wrote:

> [...]
> sige homoseksualitet er et handicap"
>
> Anmeldelsen blev afvist af politimesteren i Ålborg og senere

Enig....
men læg mærke til kronologien.
Politimesteren og Statsadvokaten afviste sagen på et tidspunkt (2001) hvor
der
ikke forelå en Højesteretsafgørelse (2002).
Havde sagen været anmeldt efter var den sikkert ikke blevet afvist.
Jeg tror at politimesteren og Statsadvokaten afviste den fordi deres
vurdering var
at ytringsfriheden vægter tungere og fordi de f.eks.havde denne sag at
sammenligne med :

"I 1990 blev Emmy Fomsgaaard tiltalt for i et læserbrev at have skrevet
"Er en homofil ikke en slags tyv? Stjæler han ikke sin næstes ære, og måske
hans liv, ved at udnytte ham og måske påføre ham AIDS?... Homosex er den
ækleste form for hor." Emmy Fomsgaard blev frikendt i både Retten i Skjern
og
Vestre Landsret, hvor dommerstemmerne dog var 3-3"

Jeg tror ikke samme sag idag vil resulterer i frifindelse.

> Havde Messerschmidt og de andre skrevet "laverestående primater " , havde
> fanden været løs

Mer´ end "han" er, ja.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 19:44

> [...]
> frikendt i både Retten i Skjern og
> Vestre Landsret, hvor dommerstemmerne dog var 3-3"
>
> Jeg tror ikke samme sag idag vil resulterer i frifindelse.

Og du mener at sige sandheden om muslimer er værre ?

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 20:10

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message

> Og du mener at sige sandheden om muslimer er værre ?

Jeg mener at samfundet ændrer sig og det betyder at domstolene
skal reflektere denne ændring.

F.eks. sagen med avisbuddet, der blev stukket ned.
Dette blev anset for et racistisk overfald, fordi et vidne hørte
gerningsmændene udtale til drengen: "Hva´ glor du på, Perkersvin."

Personligt finder jeg det betænkeligt at tilegne et overfald racistiske
motiver, blot fordi ordet "Perkersvin" indgik.
Specielt med tanke på at ordet "perker" blandt teenagere er et
mere eller mindre "accepteret" ord at bruge om hinanden.
Det faktum at unge bruger forskellige ord i andre sammenhænge,
er jeg ikke sikker på domstolen har fanget.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 20:21

> Specielt med tanke på at ordet "perker" blandt teenagere er et
> mere eller mindre "accepteret" ord at bruge om hinanden.

Ja især blandt indvandrere.

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-08 13:22

> [...]
> Dette blev anset for et racistisk overfald, fordi et vidne hørte
> gerningsmændene udtale til drengen: "Hva´ glor du på, Perkersvin."

Ja, den sag medførte fakkeloptog imod volden, massiv mediedækning og jeg ved
ellers ikke hvad. Hvorfor ser man ikke lignende opmærksomhed når det er
muhamedanere der udfører deres kulturelt betingede, racistiske vold mod
etniske danskere?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Michael Weber

Dato : 20-07-08 14:12

Kim Frederiksen wrote:

> [...]
> er muhamedanere der udfører deres kulturelt betingede, racistiske vold mod

Det må du spørge medierne om.
Tror du danske medier konspirerer for at sløre racisme mod danskere ?

Fra : N_B_DK

Dato : 20-07-08 14:24

> Tror du danske medier konspirerer for at sløre racisme mod danskere ?

Nej det sørger politikere på venstrefløjen for (de forsøger ihvertfald)

Fra : @

Dato : 20-07-08 14:31

On Sun, 20 Jul 2008 15:11:56 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Det må du spørge medierne om.
>Tror du danske medier konspirerer for at sløre racisme mod danskere ?

de beskriver den i hvert fald ikke,

ramaskriget fra alle de venstresnoede røde abekatte vil da også blive
øredøvende hvis der kom en overskrift a'la "Fem muhamedanere af
mellemøstlig herkomst overfaldt ung kristen dansker"

efterfulft af en artikel som lader forstå at journalisten mener at
overfaldet er religiøst/racistisk betinget

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 20-07-08 14:39

@ wrote:

> de beskriver den i hvert fald ikke,

Men de beskriver kriminalitet begået af indvandrere/flytninge, så hvorfor
skulle medierne sløre netop den slags kriminalitet ?
Hvad er rationalet ?

> ramaskriget fra alle de venstresnoede røde abekatte vil da også blive
> øredøvende hvis der kom en overskrift a'la "Fem muhamedanere af
> mellemøstlig herkomst overfaldt ung kristen dansker"

Det er altså skidt for medierne at bringe historier som kan medføre
"ramaskrig" ?
Øhh...for mig at se vil en historie, der kan medføre "ramaskrig" være
en aldeles glimrende historie at bringe.
Nogen medier har endda slogans som "Tør, hvor andre tier".

> efterfulft af en artikel som lader forstå at journalisten mener at
> overfaldet er religiøst/racistisk betinget

Aha...så hvis jeg ser en artikel i Extra-bladet, hvor en indvandre/flytning
har
begået kriminalitet, skal jeg huske på at journalisten skriver vedkommendes
egen holdninger.
Aha...

Fra : @

Dato : 20-07-08 14:53

On Sun, 20 Jul 2008 15:38:48 +0200, "Michael Weber"
> [...]

>Øhh...for mig at se vil en historie, der kan medføre "ramaskrig" være
>en aldeles glimrende historie at bringe.

men de gør det ikke

> [...]
>har
>begået kriminalitet, skal jeg huske på at journalisten skriver vedkommendes

hvad fantaserer du nu om

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 20-07-08 14:57

@ wrote:

> men de gør det ikke

Og dog....rapporterede medierne ikke om noget med Grønlændere
der var blevet jaget ud af et kvarter ad indvandrere ?

> hvad fantaserer du nu om

Jeg følger konsekvensen af hvad du siger, nemlig at de mener at
journalister skriver deres egne holdninger, hvilket de jo så også gør når de
rapporterer om kriminalitet begået af indvandrere/flytninge.

Fra : @

Dato : 20-07-08 15:06

On Sun, 20 Jul 2008 15:57:25 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Og dog....rapporterede medierne ikke om noget med Grønlændere
>der var blevet jaget ud af et kvarter ad indvandrere ?

blev racisme nævnt i den forbindelse?

>Jeg følger konsekvensen af hvad du siger, nemlig at de mener at
>journalister skriver deres egne holdninger, hvilket de jo så også gør når de
>rapporterer om kriminalitet begået af indvandrere/flytninge.

det gør journalister altid

ingen er objektiv

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 20-07-08 15:28

@ wrote:

> blev racisme nævnt i den forbindelse?

Hvis det ikke blev nævnt, tror du så det er fordi Politiet
ikke mente at det havde noget med racisme at gøre ?

> det gør journalister altid
>
> ingen er objektiv

Er dét det bedste du kan komme op med ?!
Det var ikke møj´.

Fra : @

Dato : 20-07-08 15:39

On Sun, 20 Jul 2008 16:27:51 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Hvis det ikke blev nævnt, tror du så det er fordi Politiet
>ikke mente at det havde noget med racisme at gøre ?

nej

>Er dét det bedste du kan komme op med ?!
>Det var ikke møj´.

nej men sandt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 20-07-08 15:48

@ wrote:

> nej

> nej men sandt

Joe...så husk det, når du ser artikler om kriminalitet begået af

Fra : El Trabajador

Dato : 20-07-08 09:19

> [...]
> man kan da ikke bruge en sådan kandidat-grad til noget,
> med en plettet straffeattest...kan man ?

En "straf" for overtrædelse af 266b er ikke en straf, men en
hædersbevisning.
--
El Trabajador

Fra : Guds udsending

Dato : 20-07-08 18:29

> [...]
>Bandekriminalitet. Det er, hvad et multietnisk samfund tilbyder os".
>De to redaktører af bladet blev hver idømt 5 dagbøder à 500 kr."

266b taler om krænkelse af bestemte grupper, så hvordan kan
hentydningen til "multietnisk" være nok til at dømme dem, da
der klart tales om en udefinerlig gruppe?

Fra : Michael Weber

Dato : 20-07-08 19:18

Guds udsending wrote:
> Michael Weber <michael@blablamichaelweber.dk> skrev
>

> 266b taler om krænkelse af bestemte grupper, så hvordan kan
> hentydningen til "multietnisk" være nok til at dømme dem, da
> der klart tales om en udefinerlig gruppe?

Mit gæt er at det er i forhold til en races overlegenhed.

Fra : El Trabajador

Dato : 21-07-08 19:15

> Mit gæt er at det er i forhold til en races overlegenhed.

Min påstand er, at den asiatiske race er os hvide europæere racemæssigt
overlegne. Er jeg så racist, fordi jeg mener det?
--
El Trabajador

Fra : Bo Warming

Dato : 22-07-08 03:58

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Min påstand er, at den asiatiske race er os hvide europæere racemæssigt
> overlegne. Er jeg så racist, fordi jeg mener det?

Social arv er vigtigere end biologisk race.
Heldigvis har Pia og DF aldrig kritiseret pga hudfarve men kun pga muslimsk
kultur, der gør voldspsykopatisk og erobringsliderlig og farlig for alle
"vantro".

Korea-adoptivbørn er gode i skolen - ikke pga DNA men fordi de danske
forældre der ønsker asiatiske børn, er arbejdsomme hæderlige danskere.

Hvorfor er mennesker klogere end aber. Ikke fordi der er overlegenhed i
hjernen fra fødslen, men vi har i stenalderen lært at lyve og bruge
redskaber så denne INDLÆRING skabte abstraktionsevne - pr kultur, ikke pr
arv

Arv gør hjernen *større* hos mennesker end aber - men at mænds hjerner er
større end kvinders bidrager ikke til øget mandeintelligens.

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-07-08 09:51

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Arv gør hjernen *større* hos mennesker end aber - men at mænds hjerner er
> større end kvinders bidrager ikke til øget mandeintelligens.

Prøv at tage hunderacer. Der kan du ikke være i tvivl om at intelligens er
genetisk.
Miljø kan kompensere for meget og dårligt miljø kan forhindre intelligens i
at spire - mange hunde virker mere klogere og menneskelige end en dyrker af
terrorreligion.

Mvh
Martin

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-07-08 20:13

On Tue, 22 Jul 2008 10:50:46 +0200, Martin Larsen wrote:

> Prøv at tage hunderacer. Der kan du ikke være i tvivl om at intelligens er
> genetisk.

Kan du komme med nogle eksempler?

--
MVH
Bruno

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-07-08 00:56

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du komme med nogle eksempler?

Det må du selv finde.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-08 05:57

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

>>> genetisk.

Ja kæbestyrke er genetisk og har en hund større styrke end andre hunde, så
bliver den mere bidsk

Men hjernen er nok ikke så forskellig fra puddel til pitbul - intet
videnskabeligt peger mod at der er forskel i struktur af abehjerne og
menneskehjerne. Indlæring er måske alt eller næsten alt. Men vi har
traditioner for løgn og abstraktion og lærer derfor dygtig og magtgavnlig
intelligens.

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-07-08 10:34

> [...]
>
> Men hjernen er nok ikke så forskellig fra puddel til pitbul - intet
> videnskabeligt peger mod at der er forskel i struktur af abehjerne og

Nej, og man har som bekendt dissekeret tusindvis af hjerner fra skizofrene
uden at finde lidelsens sæde.

> Indlæring er måske alt eller næsten alt.

Træning betyder noget, især i de unge år hvor hjernen er føjelig.
En gammel hund der ikke lystrer, kan ikke forbedres.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-08 19:55

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Min påstand er, at den asiatiske race er os hvide europæere racemæssigt
> overlegne. Er jeg så racist, fordi jeg mener det?

Ja.

Beklageligvist er det kun galt at være racist, når ofret ikke er "hvidt"

Carl Alex Friis Nielsen
Elsk mig - Tag mig som jeg tror jeg er !