Ufatteligt, sparer hensyn fremfor sikkerhe~
Fra : Kim2000

Dato : 19-07-08 11:34

http://www.bt.dk/article/20080719/nyheder/807190333/

Træflis indeholder svamp, som er farlige at indånde. Dette materiale bruger
man på legepladser, det er nemlig billigere end sand. Utroligt man vil være
det bekendt.

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 48 er udkommet 7. juli og er gratis

Fra : /Peter

Dato : 19-07-08 11:40

> [...]
>
> Træflis indeholder svamp, som er farlige at indånde. Dette materiale
> bruger man på legepladser, det er nemlig billigere end sand. Utroligt

Ufatteligt når man i anndre henssender mht. legepladser
er fuldstændig hysterisk med udformningen.

Fra : Hauge

Dato : 19-07-08 11:55

Kim2000 wrote:
> Træflis indeholder svamp, som er farlige at indånde. Dette materiale
> bruger man på legepladser, det er nemlig billigere end sand. Utroligt
> man vil være det bekendt.

Hvad så med træerne på legepladsen, skal de også fældes? Det mest utrolige
er at man efterhånden dør af ingenting... Hvad med at smide ungerne ind i en
klinisk hermetisk lukket kasse, indtil de blir 18, så har forældrene ikke
noget at tude over så længe..
Man forstår godt at ungerne nu om dage er syge hele tiden, de får aldrig lov
til at føle virkligheden, de får kun de tudende forældre at føle..

Agurketiden er vist over os på forhøjet kraft.

/Hauge

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 12:06

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> [...]
> Man forstår godt at ungerne nu om dage er syge hele tiden, de får
> aldrig lov til at føle virkligheden, de får kun de tudende forældre

Ja det er faktisk skræmmende, og desværre går det ud over børnene, og
det vil vi se senere.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Hauge

Dato : 19-07-08 12:08

N_B_DK wrote:
> Ja det er faktisk skræmmende, og desværre går det ud over børnene, og
> det vil vi se senere.

Ja en del forældre i dag burde slet ikke være forældre, de egner sig slet
ikke til det.. Det er de samme der mener at deres unger er *vores* problem.

/Hauge

Fra : vvv

Dato : 19-07-08 12:10

> [...]
> lov til at føle virkligheden, de får kun de tudende forældre at føle..
>
> Agurketiden er vist over os på forhøjet kraft.

Ja, det er simpelthen utroligt som man dykker ned i de mest minimale risici.
Man gør børnene en bjørnetjenste ved at pakke dem ind i vat på den måde.

vv

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 12:31

"vvv" <?@?> wrote in message

> Ja, det er simpelthen utroligt som man dykker ned i de mest minimale
> risici. Man gør børnene en bjørnetjenste ved at pakke dem ind i vat
> på den måde.

Også i den grad, deres immunforsvar sættes jo nærmest ud af drift, og
når det så endelig gælder, ja så er det gået i dvale (groft sagt)

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 19-07-08 12:34

On Sat, 19 Jul 2008 13:09:33 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>Ja, det er simpelthen utroligt som man dykker ned i de mest minimale risici.
>Man gør børnene en bjørnetjenste ved at pakke dem ind i vat på den måde.

Utroligt, men vi er enige.... IGEN...

Fra : vvv

Dato : 19-07-08 16:33

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Utroligt, men vi er enige.... IGEN...

Ja, det er ved at blive en vane..
Vi har snart kun ungeren og muslimerne tilbage at slås om. Og selv med
muslimerne er jeg ikke sikker på at vi er så uenige endda.

vv

Fra : Kim2000

Dato : 19-07-08 18:19

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Ja, det er simpelthen utroligt som man dykker ned i de mest minimale
> risici. Man gør børnene en bjørnetjenste ved at pakke dem ind i vat på den

Jeg må sige at jeg ser alvorligt på den her, tilgengæld er det helt utroligt
hvad der ellers er blevet forbudt på en legeplads, jeg vil tro mindst
halvdelen af det jeg legede på som barn er forsvundet fordi det var
"livsfarligt". Selvfølgelig er det dybt tragisk når et barn mister livet på
en legeplads, men når man nu tænker på hvor mange millioner legetimer der
egentlig leges på landets legepladser, så må det forventes at det nogle
gange går galt. Det kan simpelthen ikke undgåes. Men ligefrem at lægge et
underlag ud som arbejdere kun vil udlægge hvis de bærer
beskyttelsesmasker!!! Burde man ikke selv kunne regne ud det er en dårlig
ide?!?!

Fra : vvv

Dato : 19-07-08 18:25

> [...]
> lægge et underlag ud som arbejdere kun vil udlægge hvis de bærer
> beskyttelsesmasker!!! Burde man ikke selv kunne regne ud det er en dårlig
Spørgsmålet er hvor stor risikoen reelt er. En ting er en mand der arbejder
i det 8 timer hver dag hele ugen, for ham er beskyttelsen måske reel nok,
men børn der kommer et par timer i ny og næ?
Nu er jeg jo ikke læge, men det forkommer mig dybt hysterisk.

vv

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 18:52

"vvv" <?@?> wrote in message
> men det forkommer mig dybt hysterisk.

Ja 100% enig, sidder og overvejer at tage til læge, da jeg var barn
legede vi meget på halmlofte, tænk at vi ikke er døde endnu.

Fra : vvv

Dato : 19-07-08 19:09

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "vvv" <?@?> wrote in message
>
> Ja 100% enig, sidder og overvejer at tage til læge, da jeg var barn legede
> vi meget på halmlofte, tænk at vi ikke er døde endnu.

Ja, høloftet har jeg også brugt mange timer på, og det er nok ikke spor
bedre.. Men det var der man kunne pille tøjet af tøserne, og hvis prisen for
det er et par svampespore i lungerne så betaler jeg da gerne

vv

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 19:41

"vvv" <?@?> wrote in message
> og
> hvis prisen for det er et par svampespore i lungerne så betaler jeg
> da gerne

Alt har jo sin pris ;)

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-08 08:58

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> reel nok, men børn der kommer et par timer i ny og næ?
> Nu er jeg jo ikke læge, men det forkommer mig dybt hysterisk.

Ikke for dem, der tror på "passiv rygning".
Og de kolonorme følgevirkninger---

Nu viser det sig, at forklaringen er flis på legepladser og havebede?

Egon

Fra : Kjeld Flarup

Dato : 19-07-08 21:38

Kim2000 wrote:
> [...]
> man på legepladser, det er nemlig billigere end sand. Utroligt man vil være

Nu er det jo forholdsvis ny viden, så at fremstille det som om
kommunerne bevidst sætter børns helbred på spil for ussel mammon er nok
lidt hårdt sat op.

Jeg mener også at der er større farer for børn i børnehaver, som f.eks.
det konstante smitte pres som de udsættes for når de stuves sammen som
grise i en stald. Det er i hvertfald noget som kan aflæses på antallet
af astma tilfælde, brokitis, dræn i o.s.v.

--
-------------------- Med Liberalistiske Hilsner ----------------------
Civilingeniør, Kjeld Flarup - Mit sind er mere åbent end min tegnebog

Fra : Bo Warming

Dato : 20-07-08 02:52

"Kjeld Flarup" <kjeld.flarup@liberalismen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det konstante smitte pres som de udsættes for når de stuves sammen som
> grise i en stald. Det er i hvertfald noget som kan aflæses på antallet af

Privatiser børnehaver og vuggestuer. Der er meget der var sundere ved
opvækst i hjemmet med nabobørn som gæster.

Træflis er næppe usundt hvis ikke fugt har skabt mikrobevækst, og selv den
er de fleste børn vist ikke sensitive overfor. Så slap af - hvormange er
blevet syge og hvor sikkert er det at træflis-svamp var vigtigere end fx
hypokondri, der skaber sygdom uden ydre årsag?

Er sand særlig meget dyrere? Og udskifter man ikke det sand urimeligt ofte?
Min barndoms sandkasse fik aldrig udskiftet sit indhold og hvis der optrådte
en hunde eller kattelort så smed en voksen det ud. Eller det uddelegeredes
til større børn. Hvor svært kan det være?

Katte og hundelort lugter iøvrigt ikke meget i fri luft - kun indendørs er
der problem

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-07-08 09:32

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> uddelegeredes til større børn. Hvor svært kan det være?
>
> Katte og hundelort lugter iøvrigt ikke meget i fri luft - kun indendørs er

Vi lever i et samfund der i afmægtighed og angst for de reelt truende
problemer (masseindvandring og overbefolkning), hengiver sig til en
mysofobisk massepsykose, som minder om muhammedanerens fobi overfor urene
vantro.

Om få år vil børn sidde med rumdragt og 3-D-briller og kaste om sig med
virtuelt sand, fordi de små skal beskyttes mod E coli, salmonella og
fugleinfluenza. I gummibukserne har de en af BW's opfindelser.

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-08 09:10

> Nu er det jo forholdsvis ny viden, så at fremstille det som om kommunerne
> bevidst sætter børns helbred på spil for ussel mammon er nok lidt hårdt
> sat op.

Jeg har ærlig talt svært ved at se hvor ny viden det kan være. Alene det at
arbejderne skal have beskyttelsesmaske på når de udlægger det, burde få
enhver til at se noget er helt galt. På en skole tilbringer barnet
hundredevis af timer på sådan en legeplads, formentlig er barnet på
legepladsen hvert frikvarter i hvert fald de første 3-4-5 år af skolegangen,
det bliver faktisk rigtig lang tid.

> [...]
> det konstante smitte pres som de udsættes for når de stuves sammen som
> grise i en stald. Det er i hvertfald noget som kan aflæses på antallet af

For slet ikke at tale om psykiske lidelser som svenske undersøgelser har
fastslået. Danmarks svar var....... at proppe lidt flere børn ind. Kommuerne
skal jo ikke tænke om de som voksne bliver psykisk syge, det er regionernes
problem.

Fra : vvv

Dato : 20-07-08 13:07

> [...]
> legepladsen hvert frikvarter i hvert fald de første 3-4-5 år af
> skolegangen, det bliver faktisk rigtig lang tid.

Den historie er altså rimeligt tyndbenet. De har ikke en gang taget sig
samen til at spørge en læge.

" Så kunne de ligeså godt bruge jernbanesveller med sprøjterester på som i
70'erne, siger Erik Nerstrøm, der arbejder i brændselsafdelingen på værket,
til avisen."

Hvad f... ved han om det? han arbejder i brændselsafdelingen, hvad er hans
udgangspunkt for at sammenligne træflis med gamle jernbanesveller? De kunne
ligesågodt have spurgt en skrældemand eller en SOSU-assistent om hvad de
synes om sagen.. Ritzau/BT er løbet med en halv vind her i agurketiden. Det
vælger jeg i hvert fald at tro på indtil sagen er dokumenteret af folk der
rent faktisk har forstand på det.

vv

Fra : Ole

Dato : 20-07-08 13:34

vvv wrote:

> [...]
> vælger jeg i hvert fald at tro på indtil sagen er dokumenteret af folk der

http://www.norden.org/pub/ebook/2003-760.pdf

Biobrændsel = træflis.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : vvv

Dato : 20-07-08 13:55

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.norden.org/pub/ebook/2003-760.pdf
>
> Biobrændsel = træflis.

Nu har jeg altså ikke læst den alenlange rapport, men det ser ud at den
omhandler oåbevaring og håndtering af biobrændsel og skadevirkninger for
folk der arbejder med det.
Men der er da milevidt fra at rende rundt i en lagerhal hvor det hænger
tungt i luften, til en udendørs legeplads hvor det liggger på jorden.
Så jeg savner stadig dokumentation for at det reelt er farligt på
legepladser.
Som sagt har jeg ikke læst det hele, så hvis du kan henvise mig til
afsnittet på side 35 3. linje eller ligende så er det fint nok.

vv

Fra : Ole

Dato : 20-07-08 14:11

vvv wrote:
> [...]
> Som sagt har jeg ikke læst det hele, så hvis du kan henvise mig til
> afsnittet på side 35 3. linje eller ligende så er det fint nok.

Du har ikke børn ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : N_B_DK

Dato : 20-07-08 14:27

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message

> Du har ikke børn ?

Står der i den rapport det kun gælder hvis man har børn ?

Fra : vvv

Dato : 20-07-08 14:40

> Du har ikke børn ?

Jo da, flere.

vv

Fra : mr

Dato : 20-07-08 14:22

> [...]
>
> Træflis indeholder svamp, som er farlige at indånde. Dette materiale
> bruger man på legepladser, det er nemlig billigere end sand. Utroligt man

Flis er ikke billigere end sand, men har andre egenskaber som kan være
nyttige.
Nu er det sådan at alt dødt træ (og levende) angribes af svampe. Svampe
udskiller toksiner for at holde andre svampe og f.eks. bakterier væk. Dette
fænomen bruges også i antibiotika.
Hvis det er farligt at lege på en legeplads hvor der findes flis, så er det
farligt at gå i en skov, hvor samme fænomen garanteret findes.
Relativismen mellem nogle 100-tusinde kubikmeter flis ved et flisfyret
varmeværk og en lageplads med et par ditto, er da til at forholde sig til.
Men lad os hellere for en sikkerheds skyld forbyde legepladser og adgang til
skove. Nu har avisen jo fremlagt det endegyldige bevis.