"på lige fod"............
Fra : Malene P

Dato : 18-07-08 15:36

........... kan de importerede irakiske tolke nu søge de 3 ledige
ingeniørstillinger i Forsvaret, lyder det lige pludselig panisk fra
Forsvarets Personeltjeneste.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/18/154423.htm . Mon "på lige fod"
betyder, at man ligefrem tør afvise dem, hvis en kvalificeret dansker søger
stillingen? Eller vil man mon lave en slags parallel til andre steder i det
offentlige, hvor man feks diskriminerer danskere for at holde en politisk
korrekt personalepolitik, der afspejler befolkningsfordelingen mellem gode
danskere og det hastigt stigende mylder af problematiske fremmede? Gæt, hvem
de 3 stillinger tilfalder. Lur mig også, om ikke nogle lægestillinger
hastigt bliver tilbudt disse tolke med lægeuddannelse, nu da vi om kort tid
sender en flok læger og sygeplejesker til Afghanistan i en tid, hvor gode
danskere mangler behandling og pleje. Udover tolkene kommer så deres
familier -hvilken gavn mon de vil gøre? Og skal vi så igen ned og hente
nogen, der ikke fik opholdstilladelse i første omgang?

btw: Hvor er akkaris kone nu?

Malene P

Fra : /Peter

Dato : 18-07-08 16:07

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hente
> nogen, der ikke fik opholdstilladelse i første omgang?

At de, tolkene, har ydet hjæp til selvhjælp, og de derfor skal
forfordeles i DK
og det faktum at der må være mere brug for dem i irak, er mig komplet
uforståeligt,
også selvom deres liv er i fare, det er alles irakeres vel et eller
andet sted.

Fra : /Peter

Dato : 18-07-08 16:13

> [...]
> hastigt bliver tilbudt disse tolke med lægeuddannelse,

> nu da vi om kort tid sender en flok læger og sygeplejesker til

Rolig nu, vi har da alle de fremmede "læger og sygeplejersker" heroppe
vi kan ønske os,
men de er vist mest til at servicere de herboende fremmede, da ingen
rigtige danskere
forstår et ord af hvad de siger.

Mon ikke vi eftrhånden også kan stille krav til en tolk når vi bliver
indlagt på danske sygehuse?

Fra : Peter Bang

Dato : 18-07-08 20:12

> [...]
>også, om ikke nogle lægestillinger
>hastigt bliver tilbudt disse tolke
>med lægeuddannelse, nu da vi om kort tid

Du foretrækker, at ingeniørstillingerne i forsvaret forbliver
tomme?

Du er ubegavet.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 19-07-08 02:01

Malene P skrev:
> [...]
> familier -hvilken gavn mon de vil gøre? Og skal vi så igen ned og hente
> nogen, der ikke fik opholdstilladelse i første omgang?

I sin tid hjalp de vores soldater, og så er det for mig en selfølge at
vi hjælper dem.
Mon nogen husker mordene på de irakere der blev uddannet i at være en
del af den irakiske infrastruktur? og de irakere der på forskellig måde
bistod bl.a. danske tropper i Irak.
For min skyld kan de hver hæve 200.000 om året i bistandshjælp, eller
appanage som det vist hedder for den socialgruppe der scorer de største
"aktiveringsydelser" her i landet.

- cep

Fra : /Peter

Dato : 19-07-08 06:57

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> I sin tid hjalp de vores soldater, og så er det for mig en selfølge at
> vi hjælper dem.

I sin tid hjalp de vores soldater til at hjælpe dem selv, det hedder
hjælp til selvhjælp!