Festung Europa
Fra : Guds udsending

Dato : 18-07-08 11:51

Gør elektrisitet ekstremt dyrt, og kør kun med nordsøolie og
vind- og vandkraft og forbrændingsanstalt. På den måde
slipper man for mellemøstens olie.

Opvarm huse og lav mad med tørv og kul og brænde. Oplys huse
med tranlamper eller petroleum eller svinefedtlamper eller
stearinlys.

Afskær resten af verden fra teknologi. Man har allerede
værete så store fjolser, at man har lækket information om
hvordan man laver automatvåben og atombomber til Kina og den
slags lande.

Afskaf penge. Lad istedet folk ernære sig ved
primærproduktion. Håndværkere kan bytte sig til det, de skal
bruge.

Indfør kastesystem ligesom i Indien. Det skal være
præstekasten, som er landets ledere.

Producer AK47 i stort antal og sælg dem billigt til alle og
hver mand. Hvis du har sådan en rifel i dit hjem, da kan du
nemt skyde en evt fjende, som måtte gå forbi dit hus. Hvis
stort set alle mænd har en sådan rifle og de ikke er slatne
skrivebordsvedhæng, da kan det være ekstremt svært for en
fjende at indtage et sådant land. Producer også mange
anti-tank miner.

Man har allerede den teknologi nødvendig,for at man kan
producere en overflod af mad. En traktor kan man evt leje,
hvis man ikke har råd selv. Der er nok olie i Nordsøen til
nogle traktorere, men ikke nok til et væld af personbiler.

Forskere kan sagtens forske selvom man gør alt dette, de
skal jo bare bruge noget mad og lokaler og nogle bøger.
Ingeniører, som skal designe maskiner, skal vel lave nogle
prototyper for at teste, men det skal der nok være råd til
at gøre, selvom man saboterer økonomien på denne måde.

Fra : '@

Dato : 18-07-08 13:49

On 18 Jul 2008 10:51:01 GMT, Guds udsending <nej@falungong.cc> wrote:

>Gør elektrisitet ekstremt dyrt, og kør kun med nordsøolie og
>vind- og vandkraft og forbrændingsanstalt. På den måde
>slipper man for mellemøstens olie.

plus de landbrugsarealer der i dag bruges til produktion af
eksportvarer der ender i umma omlægges til produktion af bio-brændsel

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-07-08 00:03

"Guds udsending" <nej@falungong.cc> skrev i meddelelsen

> Indfør kastesystem ligesom i Indien. Det skal være
> præstekasten, som er landets ledere.

Undskyld mig, men må jeg - dit påfaldende "brugernavn" taget i betragtning -
lige tillade mig at spørge, hvilken kristen(?) denomination, du ellers måtte
hævde at tilhøre?

For det kan da umiddelbart NÆPPE være en luthersk-evangelisk af slagsen, når
du ligefrem prædiker "ensidig religiøs regimentesuverænitet", endda med
udgangspunkt i orientalsk-eksotisk karma-/reinkarnationslære af dèn slags,
som netop forudsættes teologisk-principielt "grundlegitimerende" for enhver
tro på kastesystemer?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-07-08 10:58

meddelelse news:4881211e$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Undskyld mig, men må jeg - dit påfaldende "brugernavn" taget i
> betragtning - lige tillade mig at spørge, hvilken kristen(?)
> denomination, du ellers måtte hævde at tilhøre?

Hvad - fra navnet "Guds udsending" - får dig til at udlede, at der er tale
om en kristen?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-07-08 10:13

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> meddelelse news:4881211e$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Hvad - fra navnet "Guds udsending" - får dig til at udlede, at der er tale

Pågældende galning og/eller troll hævder faktisk selv at være "kristen" i
følgende indlæg i den af undertegnede oprettede tråd "'Total-trolleri-
herinde?":

Anders Peter Johnsen

Fra : Guds udsending

Dato : 20-07-08 18:15

> [...]

>som netop forudsættes teologisk-principielt "grundlegitimerende" for enhver

Jeg hører ikke til nogen bestemt retning. Jeg mener at alle
udlægninger af kristendommen hidtil har været forkerte, og
at der er brug for at jeg formulerer en bedre version.

Traditionelt har kristendommen lånt fra førkristne
religioner, og har desuden varieret fra hvad der står i det
nye testamente. Sådan noget med at kaste ris på brudeparet,
det er jo en hedensk skik fra Grækenland, og er slet ikke
kristent.

Jeg tror nu ikke på reinkarnation og karma som
newagetroende gør, det gjorde de vediske folk nok heller
ikke.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-07-08 21:04

> [...]
> udlægninger af kristendommen hidtil har været forkerte, og
> at der er brug for at jeg formulerer en bedre version.

Nådada: Hvad har du i så fald tænkt dig at basere denne din "alternative
Kristendomsudlægning" på?

Een eller anden form for selvproklamerede "åbenbaringer", ganske ligesom
Muhammed og et utal af andre ærgelige fupmessiaser - herunder f.eks. Vernon
Wayne Howell (bedre kendt under navnet "David Koresh") og Mun Yong-myong
(kendt som "Sun Myung Moon" ) - jo desværre med et vist skæbnessvangert held
har forsøgt sig med helt op i vor tid?

Jeg kan ikke lige anbefale det, især fordi enhver form for uærlig
manipulation med andre på baggrund af den slags som regel stærkt tvivlsomme
postulater konsekvent kristen-teologisk set vil resultere i at man direkte
gør sig til en "Antikrist"-skikkelse i stedet for dèn "Kristi Tjener", man
så ellers måtte forsøge at bilde både sig selv og andre ind at være...

> Jeg tror nu ikke på reinkarnation og karma som
> newagetroende gør, det gjorde de vediske folk nok heller
> ikke.

Prøv nu hellere lige at sætte dig lidt ind i, hvad du udtaler dig om:

http://en.wikipedia.org/wiki/Reincarnation_and_Hinduism

Reinkarnationstanken bærer netop udefra anskuet logisk set kastesystemet,
fordi den enkelte jo menes at "have gjort sig fortjent til sin
kasteplacering i dette liv på baggrund af tidligere livs karma", om man så
må sige: Sådan tvinges underklassens lavkaste- eller endda ligefrem
/kasteløse/ folk til at acceptere den sociale ulighed og diskrimination på
baggrund af en gennem adskillige tusinde år ganske succesfuldt indoktrineret
religiøs "legitimation": Imidlertid synes dèn slags mig immervæk at stå i
temmelig grel kontrast til Jesu budskab, der jo i sin jødiske samtid var ret
revolutionært i forhold til en ganske lignende "frelst" syndighedsopfattelse
blandt overklassens "fromme" farisæiske jøder...

Evt. fortsættelse af denne diskussion er i øvrigt nok snarere hjemmehørende
i dk.livssyn end herinde, derfor:

FUT: dk.livvsyn

Anders Peter Johnsen

Fra : Guds udsending

Dato : 24-07-08 13:01

> [...]

>"Guds udsending" <nej@falungong.cc> skrev i meddelelsen

>Nådada: Hvad har du i så fald tænkt dig at basere denne din "alternative

Den baserere jeg på at skrotte en enorm del af den kristne
tradition, og så beholde nogle af de dele, hvor der i
bibelen står, at man feks skal dræbe de vantro. Man kunne
sådan set klippeklistre en ny bible, hvor der står de vers
med at man gerne må dræbe sine fjender, og så også nogle af
de vers fra rigveda, som også er gode, og som ikke er
idiotiske, ligesom en stor del af det ny testamente jo er.
Glistrup sagde, at loven skulle kunne læses og forståes af
95 % af befolkningen. De samme 95 % burde også kunne
hjernevaskes til at tro på en ordentlig religion, og ikke
den åndssvage humanismereligion. Man burde så brænde alle
gamle bibler og banlyse humanisme og humanistisk kristendom
og andre amoralske ting, og det skulle så kun være lovligt
at være kristen.

> [...]

>gør sig til en "Antikrist"-skikkelse i stedet for dèn "Kristi Tjener", man
>så ellers måtte forsøge at bilde både sig selv og andre ind at være...

Du kan tro hvad du vil, og jeg har det fint med at være en
antikrist i dine øjne. Jeg synes dog de der sekter du nævner
er åndssvage, for det er jo ikke just den slags, jeg har i
tankerne.

>Prøv nu hellere lige at sætte dig lidt ind i, hvad du udtaler dig om:

>http://en.wikipedia.org/wiki/Reincarnation_and_Hinduism

Nu har hinduismen været mange tusinde år under udvikling, og
bemærk at jeg skriver de vediske folk, og ikke nutidige
hinduer.

> [...]
>revolutionært i forhold til en ganske lignende "frelst" syndighedsopfattelse
>blandt overklassens "fromme" farisæiske jøder...

En sådan nådesstand er da ikke ønskværdig, ligesom man idag
tænker "penge er ret", hvilket er forkert.

Det bør være sådan, at man kan blive optaget i en kaste,
hvis man er god eller dårlig nok dertil.

>Evt. fortsættelse af denne diskussion er i øvrigt nok snarere hjemmehørende
>i dk.livssyn end herinde, derfor:

>FUT: dk.livvsyn

Jeg synes nu vi diskuterer både politik og religion.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-07-08 14:54

On 24 Jul 2008 12:00:42 GMT, Guds udsending <nej@falungong.cc> wrote:

>Glistrup sagde, at loven skulle kunne læses og forståes af
>95 % af befolkningen. De samme 95 % burde også kunne
>hjernevaskes til at tro på en ordentlig religion,

ALLE religioner er latterlige og er kun en nødvendighed for mentalt
underfrankerede...

>Man burde så brænde alle gamle bibler og banlyse..................

Bogafbrændinger HAR været prøvet før (af vores sydlige nabo).....

>og det skulle så kun være lovligt at være kristen.

Man skal altså TVINGES til at være DUM....

Fra : Kim2000

Dato : 21-07-08 21:07

"Guds udsending" <nej@falungong.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> udlægninger af kristendommen hidtil har været forkerte, og
> at der er brug for at jeg formulerer en bedre version.

God ide, måske du kunne bruge de næste 10 år på det, du vender bare tilbage
når du er færdig.

Fra : Guds udsending

Dato : 24-07-08 13:02

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> skrev

>"Guds udsending" <nej@falungong.cc> skrev i en meddelelse

>God ide, m?ske du kunne bruge de n?ste 10 ?r p? det, du vender bare tilbage
>n?r du er f?rdig.

Det skal jeg prøve at huske.