Sådan spares der på miljøet (not)
Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 16-07-08 19:25

Hej

I dag kom jeg kørende hjemad i min gulpladet firmaøse, havde en aftale 15
kilometer hjemmefra lige på vejen, men for at overholde reglen om kørsel i
gulpladebil kørte jeg hjem og byttede den ud med min egen bil hvilket så
betød en ekstra belastning af miljøet fordi jeg lige skulle bruge 2,5 liter
benzin ekstra til aftalen.

Egenligt er jeg ligeglad med at køre de ekstra kilometer da min egen bil så
også får motion, men det piner mig at forurene miljøet mere end højst
nødvendigt.

Og inden nogen kommer med moral prædiken om at den sikkert ikke må tages med
hjem kan jeg oplyse at alle kriterier for det er opfyldt.

Hilsen

Johnny

Fra : Guds udsending

Dato : 16-07-08 21:04

Det dårlige ved bilos er mikropartikler, og engang var det
bly og noget andet skidt og lort, som benzen, jeg ved det
ikke,.

Disse mikropartikler opsamles i lungernes kapilærer, og kan
nok være årsag til alt muligt skidt.

Det er en forbandet løgn, at CO2 er et problem, og det er
kun noget politikere har fundet på for at aflede
opmærksomheden væk fra de virkelige farer :
hormonforstyrrende stoffer og andet, som kan indvirke på
menneskets biologi.

Johnny Kjeldsen <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 22:24

"Guds udsending" <nej@falungong.cc> wrote in message
> [...]
> nok være årsag til alt muligt skidt.
>
> Det er en forbandet løgn, at CO2 er et problem, og det er

Du har fuldstændigt ret.

/Kim

Fra : mr

Dato : 16-07-08 21:11

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og inden nogen kommer med moral prædiken om at den sikkert ikke må tages
> med hjem kan jeg oplyse at alle kriterier for det er opfyldt.

Du kan da bare betale afgiften og køre som du vil. Betyder pengene mere end
miljøet?

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 16-07-08 21:43

"mr" <mr@_.dk> skrev i en meddelelse

> "Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan da bare betale afgiften og køre som du vil. Betyder pengene mere
> end miljøet?

Penge vejer sikkert tungst med de beskatninger der er på området hos de
fleste i dag hvor mange har campingvogn bliver familiebilen jo købt udfra at
kunne trække en god tung campingvogn disse biler kører dog sjældent langt på
literen, men der er nok ikke mange der køber en ekstra lille bil til alm.
ture, med mindre der er behov for 2 biler. Og i det tilfælde er bil nr.
mange gange en 15+ års forslugende bil.

Og så kan man ikke bare betale afgiften når det er en firma øse kommer jo
an på hvad firmaet siger betyder en noget større udgift for dem også.

Og hvorfor blive beskattet og betale over 3000 efter skat pr. måned for en
gulpladefætter med 2 sæder, når man privat har brug for en bil til 4. For
miljøets skyld ja nemlig ja, men så meget vil jeg ikke betale i frivillig
skat.

Ville måske nok bruge firmabilen ca. 10 - 50 km pr måned hvis jeg fik lov at
køre i den privat og deet gider jeg ikke betale 3000+ kroner for.

Og slet ikke for blot at måtte stoppe op på vejen hvor jeg alligevel kører.

Men de snakker jo goså om flere muligheder senere på året at handle eller
hente barn og lign. som ligger på din vej hjem bliver ok. Og at der skal
sælges dagskort til privat kørsel til gulpladebiler

Fra : mr

Dato : 18-07-08 08:07

> [...]
>
> Og så kan man ikke bare betale afgiften når det er en firma øse kommer jo
> an på hvad firmaet siger betyder en noget større udgift for dem også.

De trækker det bare i din løn. Det er helt typisk. Man vil så frygtelig
gerne gøre noget for miljøet. Det må bare ikke koste en krone.

> [...]
> miljøets skyld ja nemlig ja, men så meget vil jeg ikke betale i frivillig

Hvorfor tro at det er gratis at skåne miljøet.

> [...]
> at køre i den privat og deet gider jeg ikke betale 3000+ kroner for.
>
> Og slet ikke for blot at måtte stoppe op på vejen hvor jeg alligevel

Så stop piveriet.

Fra : N_B_DK

Dato : 16-07-08 21:50

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> min egen bil hvilket så betød en ekstra belastning af miljøet fordi
> jeg lige skulle bruge 2,5 liter benzin ekstra til aftalen.

Hvorfor cyklede du ikke bare ? eller tog det offentlige ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 17-07-08 07:22

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Hvorfor cyklede du ikke bare ? eller tog det offentlige ?

Offentlige det findes ikke på landet i sommerferien desværre

Og har et handicap der gør jeg ikke kan cykle km

DERFOR

Fra : N_B_DK

Dato : 17-07-08 08:18

> Offentlige det findes ikke på landet i sommerferien desværre

Hold da op, det offenlige fungerer perfekt over hele landet, det ved
alle der bor i en storby... ;)

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 11:29

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Og inden nogen kommer med moral prædiken om at den sikkert ikke må tages
> med hjem kan jeg oplyse at alle kriterier for det er opfyldt.

Hvordan kunne du dog tro, at nogen herinde kunne finde på at få ondt i røven
over du har firmabilen med hjem ?

/Kim