Luk christiansborg og giv dem et job
Fra : Anunym

Dato : 16-07-08 16:23

Fakta

Når politikere i danmark har interesse i at bremse miljøforbedringer og
velfærd for dyr og mennesker
har folketinget lukket dørene for virkeligheden og er blot endnu en forening
i byen.

ergo skal der et systemskifte til og et nyt hus skal danne borg.

Spørgsmål er om det overhovedet giver mening at revisorer,pornomodeller og
rengøringskoner kan bestride høje poster og lede et land.
Det er demokraternes fejltagelse.
En revisor bør gøre det han/hun kan:
Arbejde med tal osv

Jeg foreslår et system ala Platon's med modifikationer.
Et panel af filosoffer leder landet.
Demokratiet's mekanismer og landets institutioner,velfærd vil ikke forsvinde
i et systemskifte og i det nye humanistiske system,
men der bliver nødt til at være et vist diktatur for at forhindre onde
kræfter.
Her har filosofferne hæren bag sig men også et folk der ikke mangler bag
sig, da en sand filosof elsker sandheden.
Men demokrati er også et diskret diktatur, men ledet af filosoffer vil det
blive anderledes og alle vil have det godt.
Revolution nu!
Det er mit højeste ønske. En bedre verden. Et bedre land for os.

Fra : mr

Dato : 16-07-08 18:00

"Anunym" <spam@nothanks> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive anderledes og alle vil have det godt.
> Revolution nu!
> Det er mit højeste ønske. En bedre verden. Et bedre land for os.

så se da at komme lidt længere end din naive studentikose fantasi. Gør dog
noget!

Fra : Anunym

Dato : 16-07-08 18:43

"mr" skrev

> så se da at komme lidt længere end din naive studentikose fantasi. Gør dog
> noget!

LOL! Ok så.

Fra : Guds udsending

Dato : 16-07-08 20:58

Anunym <spam@nothanks> skrev

>Jeg foreslår et system ala Platon's med modifikationer.
>Et panel af filosoffer leder landet.

Læs Platon Staten kap. fem som nøje beskriver et underligt
samfundssystem, som er baseret på eugenik. Men det har du
nok allerede.

Man kunne også lære lidt af spartanerne, som jo slet ikke
var bange for at møde de vilde horder ligesom i filmen 300.

>Men demokrati er også et diskret diktatur, men ledet af filosoffer vil det
>blive anderledes og alle vil have det godt.

En diktator, som har travlt med at føre krig, har nok ikke
tid til at gå op i petitesser om hvordan folk fører deres
liv. Måske kunne det endda smitte lidt af på den danske
andegårds mentalitet, hvis en diktator startede tredje
verdens krig?

Fra : Anunym

Dato : 17-07-08 16:04

"Guds udsending" skrev i en meddelelse >
> [...]
> liv. Måske kunne det endda smitte lidt af på den danske
> andegårds mentalitet, hvis en diktator startede tredje

Du hentyder til...?
Er vi ikke forlængst allerede over tærskelen?
Poesien, hjertet og forstanden burde forenes i mennesket. Det var det, som
det 21. århundrede var en chance for, Guds Udsending. :)
Istedet er vi sunket lavere end de gjorde i 1914.

Fra : Guds udsending

Dato : 17-07-08 20:33

Anunym <spam@nothanks> skrev

>Du hentyder til...?

Tredje verdenskrig eller diktatur.

>Er vi ikke forl?ngst allerede over t?rskelen?
>Poesien, hjertet og forstanden burde forenes i mennesket.
>Det var det, som
>det 21. ?rhundrede var en chance for, Guds Udsending. :)

Jeg tror nu snarere det 21. århundrede var noget med
teknologi og opløsning af middelalderens livsform. Jeg kan
ikke lige se, hvor chancen har været for noget i den
retning. Desuden synes jeg ikke, det bør være alle og
enhvers lod at beskæftige sig med filosofi. Det er egentligt
usundt at bryde sit hoved med for mange abstrakte problemer,
eller noget, som man ikke kan gøre noget ved alligevel. De
fleste mennesker burde beskæftige sig med primærproduktion
eller være soldater. Andet ville jo være fjollet.

>Istedet er vi sunket lavere end de gjorde i 1914.

Det er jeg helt enig i.