Ændring af gruppens navn ?
Fra : ab©

Dato : 16-07-08 12:38

Jeg har forgæves søgt vejledning via "dk.admin" om hjælp til at fremsætte et
forslag om at ændre denne gruppes navn fra "dk.politik" til "dk.racisme" -
er der nogen i gruppen, der ved hvordan man skal forholde sig ?

ab©

Fra : Peter

Dato : 16-07-08 12:54

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forslag om at ændre denne gruppes navn fra "dk.politik" til "dk.racisme" -
> er der nogen i gruppen, der ved hvordan man skal forholde sig ?

Du kan f.eks. oprette en NY gruppe, da omdøbning sikkert ikke er en
mulighed.

men dk.racisme er da fint og der vil sikkert komme en
en masse ny indslag om de racistiske muhamedanere.

du kan også vælge en der hedder dk.muhamedaner
der jo er synonym med dk.racisme

men måske også et forslag om
dk.omvendtracisme

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-07-08 19:29

" ab©" skrev i en meddelelse

> [...]
> "dk.racisme" -
> er der nogen i gruppen, der ved hvordan man skal >forholde sig ?

Kan du ikke komme med et par eksempler , lad os sig du går 2 Uger tilbage i
dk.politik og finder bare to udtalelser
hvor afsenderen faktisk kan dømmes efter racisme pargraffen.

Du vil opdage det er faktisk rimeligt svært ! ,
Udover naturligvis dine egne forstillinger om at Marlene's indlæg eks vis er
racistiske , ja så er de ikke et brud på racisme pargraffen.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 16-07-08 19:45

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Kan du ikke komme med et par eksempler , lad os sig du går 2 Uger tilbage
> i dk.politik og finder bare to udtalelser
> hvor afsenderen faktisk kan dømmes efter racisme pargraffen.

Hvad har racisme med racisme-paragraffen at gøre ?

Michael Weber
Mod humor kæmper selv Guderne forgæves.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-07-08 20:32

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Hvad har racisme med racisme-paragraffen at gøre ?

Racisme-paragraffen definerer jo fint hvad racisme er.
Det har således intet med racisme at gøre , eller sagt på en anden måde ,
det har intet med forhånelse af race, hudfarve, nationale eller etniske
oprindelse eller religion at gøre hvis man eks vis mener at ikke alle
flygtninge er relle flygtninge, eller at sige at man er "anti muslimsk" ,
fordi der ligger ikke en forhånelse eller noget nedværdigende i
udtalelserne.

Udtalelsen " Danmark for danskere" er således heller ikke racistisk ,
hvorimod "Danmark kun for hvide" er stærkt racistisk.
Det er heller ikke racistisk at bringe et link til en avis artikle der
handler om fremmede kriminalitet , heller ikke at ledsage artiklen med "
send dem hjem" , men at ledsage artiklen med "alle fremmede er nogle svin
e.c.t" er stærkt racistisk.

At de fleste "avis link" indlæg er kedelige og langt fra abstrakte , er så
en anden sag.
Jeg prøvede med mit indlæg "når
Når det almindelige bliver ualmindeligt" at vise dette , men vist nok uden
større held.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 16-07-08 20:56

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Racisme-paragraffen definerer jo fint hvad racisme er.

Nej Meidahl, før Racisme-paragraffen, fandtes der også en
definition på racisme. Racismeparagraffen definerer hvad
lovmæssigt gælder som racisme, nemlig...

"...udtalelse eller anden meddelelse,
ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges
på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse.."

Hvilket er en almen definition på racisme.

Og man kan dømmes for at....
"...offentligt eller med forsæt til udbredelse i en
videre kreds..."

Dertil kommer at det er en....
"...særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af
propagandavirksomhed."

Ergo...
har racisme ikke noget med Racismeparagraffen at gøre,
men Racismeparagraffen har noget med racisme at gøre, nemlig den racisme
en person der..."offentligt eller med forsæt til udbredelse i en
videre kreds...".

Og blot fordi nogen ikke kan dømmes, betyder det ikke at det ikke er
racisme.
Eller kunne man jo bare fjerne racismen, ved at fjerne Racismeparagraffen.
Igen kniber det for dig, Meidahl, med nuancerne.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-07-08 21:57

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Nej Meidahl, før Racisme-paragraffen, fandtes der også >en
> definition på racisme. Racismeparagraffen definerer hvad
> lovmæssigt gælder som racisme, nemlig...

Nu kunne det jo være sjovt at høre hvad du mener at racismeparagraffen
skulle indholde, for at de personer som
du mener er racistiske skulle kunne retsforfølges og dømmes for deres
> [...]

> på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske >oprindelse.."
>
> Hvilket er en almen definition på racisme.

Naturligvis er den da almen ! , har du en bedre eller anden
definition på racisme.
Man kan vel dårligt tale om racisme ( i skrift og tale ) uden
der er et element af forhånelse eller nedgøren.
Kritik af en kultur kan vel dårligt betegnes som racisme , heller ikke selv
om kulturen betegnes som underlegen.
hvorimod en "biologisk" kritik altid vil være racisme.

> [...]
> racisme.
> Eller kunne man jo bare fjerne racismen, ved at fjerne

Nu taler vi jo om skrift og tale , jeg taler ikke om bagerjomfruen der altid
lægger den mindste basse i posen når kunden er en med mørk hud !.

Trådstartern peger finger af nogle her i dk.politik som racister, det
mindste man kan forvente er vel så en definition på racisme.

> Igen kniber det for dig, Meidahl, med nuancerne.

Åh jeg ved nu ikke rigtig Weber........

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 16-07-08 22:15

> [...]
> skulle indholde, for at de personer som
> du mener er racistiske skulle kunne retsforfølges og dømmes for deres

Det handler ikke om, hvad Racisme-paragraffen mangler af indhold, men
hvilket
andre love, der er mere fundamentale end Racisme-paragraffen, nemlig
ytringsfriheden.

Men nu skrev jeg jo heller ikke ikke om at folk skulle dømmes for racisme,
men at
racisme er racisme, uanset om der dømmes for det.

> Naturligvis er den da almen ! , har du en bedre eller anden
> definition på racisme.

Nej. Min pointe var jo netop at Racisme-paragraffen har lånt
en allerede eksisterende definition.

> [...]
> selv om kulturen betegnes som underlegen.
> hvorimod en "biologisk" kritik altid vil være racisme.

Kultur er et godt spørgsmål.

> Nu taler vi jo om skrift og tale , jeg taler ikke om bagerjomfruen der
> altid lægger den mindste basse i posen når kunden er en med mørk hud !.

Hvilket jo naturligvis er racisme.

> Trådstartern peger finger af nogle her i dk.politik som racister, det
> mindste man kan forvente er vel så en definition på racisme.

Hvorfor det, når definitionen på racisme er, som du selv anerkender, almen
?!

> Åh jeg ved nu ikke rigtig Weber........

Men det ved jeg.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-07-08 22:43

Michael Weber har bragt dette til verden:

> racisme er racisme, uanset om der dømmes for det.

Men du mener at når det kommer til de "forbrydelser" autonome og folk
af anden etnisk oprindelse er rodet ud i, så er de ikke skyldige, med
mindre det er bevist=straffet.

Hmmmm.

Fra : Michael Weber

Dato : 16-07-08 22:59

Mr.Larsen wrote:
> [...]
>
> Men du mener at når det kommer til de "forbrydelser" autonome og folk
> af anden etnisk oprindelse er rodet ud i, så er de ikke skyldige, med

Du er ikke for knøw, hva ?!
Det regner når det regner uanset om der dømmes for det og det
har intet at gøre med gældende retsprincipper.

*Christ*

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-07-08 22:56

Michael Weber tastede følgende:

> Du er ikke for knøw, hva ?!
> Det regner når det regner uanset om der dømmes for det og det
> har intet at gøre med gældende retsprincipper.
>
> *Christ*

Du er da selv fortaler for at hvis der ingen dom er, så er man ej
skyldig, men du har måske en dobbelt std.

Fra : Michael Weber

Dato : 16-07-08 23:08

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber tastede følgende:

> Du er da selv fortaler for at hvis der ingen dom er, så er man ej
> skyldig, men du har måske en dobbelt std.

Hvad har det med sagen at gøre ?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-07-08 23:07

Michael Weber frembragte:

> Hvad har det med sagen at gøre ?

Du kalder nogen racist, uden der er en dom, men du er måske så godt
kvalificeret at du kan være både anklager og dommer.

Fra : Michael Weber

Dato : 16-07-08 23:18

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber frembragte:

> Du kalder nogen racist, uden der er en dom, men du er måske så godt
> kvalificeret at du kan være både anklager og dommer.

Hvad har racisme med en juridisk dom at gøre ?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-07-08 23:14

Michael Weber skrev:

> Hvad har racisme med en juridisk dom at gøre ?

Du kan da ikke påstå noget er racisme, uden at have kørt det igennem
systemet og fået en dom for det, uden er det jo blot din vurdering, og
den er ikke så meget værd.

Fra : Michael Weber

Dato : 16-07-08 23:22

Mr.Larsen wrote:

> Du kan da ikke påstå noget er racisme, uden at have kørt det igennem
> systemet og fået en dom for det, uden er det jo blot din vurdering, og
> den er ikke så meget værd.

Prøv lige at læs hele tråden.
Jeg gider ikke spilde min tid på "play-by-play" gengivelse.

EOD

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-07-08 23:21

Michael Weber har bragt dette til verden:

> Prøv lige at læs hele tråden.
> Jeg gider ikke spilde min tid på "play-by-play" gengivelse.
>
> EOD

Det er træls når man opdager at ens egne regler rammer en selv, sådan
er livet.

Fra : N_B_DK

Dato : 16-07-08 21:57

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message

> Dertil kommer at det er en....
> "...særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af
> propagandavirksomhed."

Så det der sker i dagligdagen er proppaganda hvis det skrives i aviser ?
du er da godt nok ikke helt færdig bagt.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Michael Weber

Dato : 16-07-08 22:19

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message

> Så det der sker i dagligdagen er proppaganda hvis det skrives i aviser ?
> du er da godt nok ikke helt færdig bagt.

Hvad har lovens bogstav med mig at gøre ?
Jeg referere bare hvad §266 stk 2 kalder en skærpende omstændighed.

"§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en
videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved
hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på
grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller
seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.
Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en særligt

Fra : N_B_DK

Dato : 16-07-08 23:58

> [...]
> hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på
> grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse,

At folk udstilles pga deres kriminalitet, er dog endnu ikke ført ind i
loven som racisme, selvom folk som dig med garanti gerne så det var
tilfældet.

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-07-08 01:13

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:487e4cb2$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> [...]
> er så en anden sag.
> Jeg prøvede med mit indlæg "når
> Når det almindelige bliver ualmindeligt" at vise dette , men vist nok

Sikke noget vrøvl. Denne her nyhedsgruppe er røvhamrende racistisk.
Racismeparagraffen er helt ligegyldig i denne her forbindelse.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : Michael Weber

Dato : 16-07-08 21:16

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Kan du ikke komme med et par eksempler , lad os sig du går 2 Uger tilbage
> i dk.politik og finder bare to udtalelser
> hvor afsenderen faktisk kan dømmes efter racisme pargraffen.

Skal vi prøve at gå 2 uger tilbage og se, om vi kan finde udtalelser, der
overholder
den juridiske definition på racisme, som er...

?

Fra : Michael Weber

Dato : 16-07-08 21:46

Michael Weber wrote:

> [...]
> ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges
> på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse.."

Hvad siger du til denne, Meidahl :
487cb5f9$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

Emne: Nu render de fremmede åbenlyst...
".... og truer gode danske borgere med pistoler.
http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080714/AAS/726325037/0/FORSID
E .
Smid da det forbaskede affald ud af landet.

Malene P"

Skal vi se, Meidahl, om vi kan gå efter, hvad §266 kalder
en...
"...særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af
propagandavirksomhed."...ved at finde flere meddelelser fra Malene P.

?

Fra : N_B_DK

Dato : 16-07-08 21:59

> [...]
> "...særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af
> propagandavirksomhed."...ved at finde flere meddelelser fra Malene P.

LOL meld du mig gerne for overtrædelse af §266, hvis du mener at det er
at sprede propaganda at poste et indlæg fra en virkelig hændelse.

Fra : Michael Weber

Dato : 16-07-08 22:22

N_B_DK wrote:
> [...]
>
> LOL meld du mig gerne for overtrædelse af §266, hvis du mener at det er
> at sprede propaganda at poste et indlæg fra en virkelig hændelse.

Okay, mail mig dit navn og adresse.
:)

Fra : N_B_DK

Dato : 16-07-08 23:59

> Okay, mail mig dit navn og adresse.
> :)

Det behøver du skam ikke, politiet kan sagtens få de oplysninger fra min
udbyder.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-07-08 22:04

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Hvad siger du til denne, Meidahl :

> Smid da det forbaskede affald ud af landet.

Jamen du har her 110 % ret , et klart tilfælde af racisme efter paragraffen
, Marlen kan rent faktisk retsforfølges for den udtalelse .

Jeg må jo æde mine ord i mig igen , det ser ud til at det er
nemmer end jeg troede.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : /Peter

Dato : 17-07-08 16:30

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:487e622e$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Tre mennesker, man lkalder "affald" pga. af en forbrydelse kan vel ikke
være en overtrædelse af 266b?

Fra : N_B_DK

Dato : 16-07-08 21:56

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
> [...]
> fremsætte et forslag om at ændre denne gruppes navn fra "dk.politik"
> til "dk.racisme" - er der nogen i gruppen, der ved hvordan man skal

Ja du skal melde dig ved hovedindgange ved Skt Hans i Roskilde, og sige
du inderligt brug for hjælp.