Benzinprisen i rekord
Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 15:04

Galoperende priser på råolie betyder, at prisen på benzin nu stiger i et
omfang og til et niveau ikke set tidligere.

Fra tirsdag ændrer benzin-selskabet OK listepriserne og hæver prisen på
benzin med 22 øre pr. liter.

Det betyder, at en liter benzin blyfri 92 fra i morgen kommer til at koste
11,75 kroner pr. liter, mens benzin af typen blyfri 95 stiger til 11,81
korner pr. liter.

Em helt almindelig liter benzin 95 kommer til at koste 11,98 kroner pr.
liter.

Sidst en liter blyfri 95 var oppe i det niveau var den 17. juni 2008, hvor
blyfri 95 kostede 11,77 kr. pr. liter

Diesel stiger med 20 øre pr. liter til 11,58 kroner pr. liter. Det er ikke
rekord, men tæt i og med, at sidst diesel var oppe i det leje var den 28.
maj 2008, hvor en liter diesel kostede 11,63 kr, oplyser OK til borsen.dk.

Fyringsolie stiger med 200 kroner pr. 1000 liter til 10.791 kroner pr. 1000
liter.

http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/136048/newsfeeds_rss/

/Kim

Fra : John V.

Dato : 14-07-08 15:13

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:487b5ccb$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> 11,75 kroner pr. liter, mens benzin af typen blyfri 95 stiger til 11,81

Det er kun begyndelsen vi ser her, jeg vil anslå at benzinprisen inden 5 år
ligger på over 50 Dkr/liter

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 15:19

"John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> wrote in message

> Det er kun begyndelsen vi ser her, jeg vil anslå at benzinprisen inden 5
> år ligger på over 50 Dkr/liter

Jeg vil ikke begynder at spå om den eksakte pris, men du har helt ret i at
det kun er begyndelsen. Total afhængighed + stadig større afstand mellem
efterspørgsel og udbud + muligheden for at spekulere + ingen tilgængelige
alternativer = ingen øvre prisgrænse.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 14-07-08 16:08

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:487b6030$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> efterspørgsel og udbud + muligheden for at spekulere + ingen tilgængelige

Tag en tudekiks, og glæd dig over det er over at det er ens for os alle.

Du jeg og danske politikere kan ikke lave om på benzinprisen, jow de kan
sænke afgiften men hvorfor.

Der er jo en side gevinst at folk er begyndt at køre mere sammen.

Men underligt nok er der stadig lige mange biler på vejen selvom prisen er
steget også om søndagen hvor det må formodes at de fleste er i
fritidsærinde.

Så sålænge vi bruger løs ja så længe stiger prisen sådan er det.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 16:25

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Tag en tudekiks, og glæd dig over det er over at det er ens for os alle.

*suk*

> [...]
>
> Men underligt nok er der stadig lige mange biler på vejen selvom prisen er
> steget også om søndagen hvor det må formodes at de fleste er i

Du evner HELLER ikke at tænke udover bilkørsel, når der tales om Peak Oil.

/Kim

Fra : J. Nielsen

Dato : 14-07-08 17:20

On Mon, 14 Jul 2008 17:24:33 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the
bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote:

>Du evner HELLER ikke at tænke udover bilkørsel, når der tales om Peak Oil.

Med mindre Iran og USA starter en rask lille krig, vil olieprisen ved
årsskiftet 2009/2010 være under $100 tønden.

Jeg foreslår et væddemål, hvor taberen betaler differencen til de 100$.
Eneste betingelse er, at du skal skåne os for flere af disse
malplacerede forbrugeroplysninger. OK?

--

-JN-

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-08 21:51

skrev i en meddelelse news:487b6faa$0$90265$14726298@news.sunsite.dk

> Du evner HELLER ikke at tænke udover bilkørsel, når der tales om Peak
> Oil.

Og du evner tilsyneladende ikke at tænke andet end Peak Oil.

Har du overvejet, at du forekommer psykisk syg i din usædvanlige interesse
for Peak Oil?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 06:15

> Har du overvejet, at du forekommer psykisk syg i din usædvanlige interesse
> for Peak Oil?

"Usædvanlige" interesse

Nej ... har du overvejet at du synes at været dummere end sekret der bliver
udskillet fra næsens slimhinder?

/Kim

Fra : mr

Dato : 14-07-08 19:18

> [...]
> Galoperende priser på råolie betyder, at prisen på benzin nu stiger i et
> omfang og til et niveau ikke set tidligere.

Hurraahhhh
Det samme sker med korn. Tænder du lisså meget på det?

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 06:18

"mr" <mr@_.dk> wrote in message

> Hurraahhhh
> Det samme sker med korn. Tænder du lisså meget på det?

Nej, for det hænger tæt sammen med olien. Kniber det med at begribe
sammenhængen?

/Kim

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-07-08 08:46

Kim Frederiksen skrev:

> Nej, for det hænger tæt sammen med olien. Kniber det med at begribe
> sammenhængen?

Du må da meget gerne forklare mig hvordan manglen på olie har fået
høsten til at blive mindre.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 13:44

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

> Du må da meget gerne forklare mig hvordan manglen på olie har fået høsten
> til at blive mindre.

Det har den heller ikke, men manglen på oile har gjort at der bruges store
mængder korn og majs til fremstilling af biobrændstof som tilsættes til
benzinen. For USA's vedkommende alene, er ca 30% af majshøsten anvendt til
biobrændstof - det var ikke nødvendigt hvis der var olie nok. Står det lidt
klarere nu?

/Kim

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-07-08 20:28

> Det har den heller ikke, men manglen på oile har gjort at der bruges
> store mængder korn og majs til fremstilling af biobrændstof som
> tilsættes til benzinen.

Det er jo småting der bruges.

> For USA's vedkommende alene, er ca 30% af
> majshøsten anvendt til biobrændstof - det var ikke nødvendigt hvis der
> var olie nok. Står det lidt klarere nu?

Høsten er ikke blevet så god på grund af vejrforhold. Den mængde
landbrugsprodukter, der bruges til biobrændstof går allerhøjst lidt ud
over den del der sælges, eller foræres væk, til dumpingpriser til
u-landene.
Det forklarer overhovedet ikke pristigninger her hvor vi betaler
landmænd for at ikke dyrke jorden.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 12:20

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:487c9b8a$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> benzinen. For USA's vedkommende alene, er ca 30% af majshøsten anvendt til
> biobrændstof - det var ikke nødvendigt hvis der var olie nok. Står det

Du overser bekvemt den spekulation der af kapitalfonde og andre begærlige
skidderikker foretages med fødevarer som brikker.
Ikke sandt?

Utroligt, hvor dumme og uvidende højrefløjsere viser sig at være.

Egon

Fra : mr

Dato : 15-07-08 14:30

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:487c3305$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> "mr" <mr@_.dk> wrote in message

> Nej, for det hænger tæt sammen med olien. Kniber det med at begribe
> sammenhængen?
>
> /Kim
Kniber det med at begribe at det er trivielt at høre din ynk om høje
benzinpriser i et land hvor folk kører som besat, priserne uagtet.
Folk i den 3. verden dør af sult p.g.a. kornpriserne - det bekymrer mig mere
end prisen på diesel. Men du går meget op i olie. Rigdom og besynderlige
problemer.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-07-08 18:22

"mr" <mr@_.dk> wrote in message

> Folk i den 3. verden dør af sult p.g.a. kornpriserne - det bekymrer
> mig mere end prisen på diesel. Men du går meget op i olie. Rigdom og
> besynderlige problemer.

Mange folk i den 3 verden sætter flere unger i verdenen, end de magter
at brødføde, så dør de svageste, sådan fungerer naturen, men ved godt
der er folk der gerne vil være "GUD" og bestemme hvem der lever og gør,
men heldigvis styrer naturen det automatisk i store træk selv (endnu)

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 12:22

"mr" <mr@_.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Folk i den 3. verden dør af sult p.g.a. kornpriserne - det bekymrer mig
> mere end prisen på diesel. Men du går meget op i olie. Rigdom og
Du burde måske gå lidt mere op i, hvad der virkelig er årsagerne til
elendighederne?
Se lidt på børserne.
Og skån os for dine ynkelige misforståelser om kapitatismens væsen.

Egon

Fra : mr

Dato : 16-07-08 14:11

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> elendighederne?
> Se lidt på børserne.
> Og skån os for dine ynkelige misforståelser om kapitatismens væsen.

Sludder.
Jeg har ikke skrevet om kapitalisme. Jeg ved hvad årsagerne er til
prisstigner på korn og olie. Jeg finder det bekymrende at det åbenbart
betyder uendelig meget for noget at olien stiger, og uendelig lidt at
afrikanere og endda mexicanere ikke har råd til at købe korn - det er typisk
egoisme.
Det er for min del helt fint at olien koster vildt meget. Det er det bedste
incitament til udvikling af andre brændstofer. Biogas - 3. generations
ethanol/biodiesel m.m.

Fra : Hauge

Dato : 14-07-08 19:25

Kim Frederiksen wrote:
> Em helt almindelig liter benzin 95 kommer til at koste 11,98 kroner
> pr. liter.

Ja og i september 2005 kostede benzinen 11,26 pr. liter, så den er altså
*kun* steget 6% eller noget i den stil siden da. Så af med tudebrillerne.

/Hauge

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 14-07-08 21:23

> Ja og i september 2005 kostede benzinen 11,26 pr. liter, så den er altså
> *kun* steget 6% eller noget i den stil siden da. Så af med tudebrillerne.

Nemlig det kan sku heller ikke hidse mig op, når man kigger på f.eks. mel
kostede 2 kg 5,50 i fakta for 1 år siden nu koster ca. 10 kroner den kan man
sku da kalde for en prisstigning.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 14-07-08 21:37

"Johnny Kjeldsen" skrev i en meddelelse

> Nemlig det kan sku heller ikke hidse mig op, når man >kigger på f.eks. mel
> kostede 2 kg 5,50 i fakta for 1 år siden nu koster ca. 10 >kroner den kan
> man sku da kalde for en prisstigning.

Ja der må jeg give dig ret Johnny , og det værste er at det er (lige som
benzin priserne) ren spekulation fra griske pengemænd.
Sjov nok har det ikke været debateret noget vidre her i dk.poltik ,
ihvertfald ikke som benzinpriser.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : N_B_DK

Dato : 14-07-08 22:28

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in
message news:487bb8df$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> [...]
> som benzin priserne) ren spekulation fra griske pengemænd.
> Sjov nok har det ikke været debateret noget vidre her i dk.poltik ,

Måske fordi prisstigningen på fødevarer skyldes manglen på olie.....

Fra : Hauge

Dato : 15-07-08 05:24

N_B_DK wrote:
> Måske fordi prisstigningen på fødevarer skyldes manglen på olie.....

Dvs. at prisen på fødevarer stiger med 100%, fordi olien er steget lidt?

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 06:16

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Dvs. at prisen på fødevarer stiger med 100%, fordi olien er steget lidt?

Hold nu op med at udstille hvor dum du er. Olien er steget over 100% inden
for det sidste år.

/Kim

Fra : Hauge

Dato : 15-07-08 14:30

Kim Frederiksen wrote:
> Hold nu op med at udstille hvor dum du er.

Hvem mon de dumme er?

> Olien er steget over 100%
> inden for det sidste år.

Men da benzin, diesel- og fyringsolie *ikke* er steget 100% inden for dette
år, og det er det som landmændene bruger til at køre deres maskiner og
opvarmning osv., så er det fandme ikke derfor fødevarene er steget 100%. Det
er simpelthen kun pga. politik (fedt sted her) og pengemænd. Ikke en hujende
fis andet.
Det er mange år siden at benzin kostede under 6 kr./liter..
Så prøv igen, find på lidt bedre argumenter, end at vi er nogen der
udstiller hvor dumme vi er. Måske er de dumme dem der hopper på hvad der
står i aviserne hver dag, om hvor aht. det går i samfundet, og lader sig
styre deraf.. De kloge er dem der får de dumme til at hoppe på "det går aht
alle steder", og dem er der mange af her i gruppen, altså demder hopper på
vognen.
Prøv at se realistisk på tingene, og sluk lidt for den politiske holdning,
også selvom det er en politik-gruppe.

/Hauge

Fra : N_B_DK

Dato : 15-07-08 18:16

> [...]
> dette år, og det er det som landmændene bruger til at køre deres
> maskiner og opvarmning osv., så er det fandme ikke derfor fødevarene

Er EL priserne steget ? (hvad mon der bruges meget store mængder af til
korn tørring)... hvad sker der med kornet EFTER det er høstet ? så
afhenter forbrugerne det selv hos bonden ? (eller skal det forarbejdes
og transporteres flere gange, før det når forbrugerne?)

>Det er simpelthen kun pga. politik (fedt sted her) og
> pengemænd. Ikke en hujende fis andet.

Nemlig, om olien så kostede 2000$ tønden, ville ingen andre ting stige
det mindste.....

> Prøv at se realistisk på tingene, og sluk lidt for den politiske
> holdning, også selvom det er en politik-gruppe.

Det virker nu ikke som du er særlig realistisk.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-07-08 09:25

> Dvs. at prisen på fødevarer stiger med 100%, fordi olien er steget
> lidt?

Olien er steget LIDT ??? den er steget over 100% på under et år.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 06:17

> Ja der må jeg give dig ret Johnny , og det værste er at det er (lige som
> benzin priserne) ren spekulation fra griske pengemænd.

Prøv at google detaljen med udbud vs. efterspørgsel.

/Kim

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 11:31

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:487c32c5$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in message

> Prøv at google detaljen med udbud vs. efterspørgsel.
>
> /Kim

mantraet, småt begavede djøffere tror forklarer alt---

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 11:30

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:487bb8df$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> benzin priserne) ren spekulation fra griske pengemænd.
> Sjov nok har det ikke været debateret noget vidre her i dk.poltik ,

Det er jo forsøgt.
men af naturlige årsager ønsker borgerlige fjolser jo ikke en sådan debat.
Får man den, bliver deres idiotiske ideologi, og deres uhyrlige evne til at
bedrage sig sels, de er jo også ofre, velsagtens for tydelig.

Egon