Er Fogh dum?
Fra : Ralph

Dato : 13-07-08 22:42

Jeg er selvstændig der netop nu afholder mine 14 dages "ferie", alligevel
betaler jeg da mine regninger, chekker min mail og tager de få
telefonsamtaler der kommer. Er det mindre krævende at være statsminister,
åbentbart:

http://politiken.dk/indland/article539007.ece

--
Ralph

Fra : Kim2000

Dato : 13-07-08 22:44

> [...]
> betaler jeg da mine regninger, chekker min mail og tager de få
> telefonsamtaler der kommer. Er det mindre krævende at være statsminister,

At Fogh er så klog at holde ferie i sin ferie skal han vel ikke lastes for.
Det burde du også gøre. Det forebygger stress. Virksomheden overlever såmænd
nok uden dig i 14 dage, det gør landet også når Fogh holder ferie (hvis han
da har været i landet det sidste års tid).

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 11:10

> [...]
> såmænd nok uden dig i 14 dage, det gør landet også når Fogh holder ferie
> (hvis han da har været i landet det sidste års tid).

Faktisk er sommerferietiden for politikere den bedste tid på hele året.
I den periode ved vi da så nogenlunde, hvad vi har at rette os efter, og
hvorledes vi kortsigtet kan disponerer.

Resten af året er jo fyldt med "handlekraftige" panikagtige vedtagelser---

Egon

Fra : Jesper

Dato : 14-07-08 04:21

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> betaler jeg da mine regninger, chekker min mail og tager de få
> telefonsamtaler der kommer. Er det mindre krævende at være statsminister,

Nu har Fogh et særdeles stressende arbejde, så når Folketinget er sendt
på sommerferie, så kan han holde en velfortjent ferie og stresse af fra
politik. Udlændingeservice er ikke hans resortområde, det er
integrationsministerens bord, derfor skal statsministeren naturligvis
heller ikke beskæftige sig med det, når han har ferie. Under alle
omstændigheder er der ingen hastværk her, Folketinget holder
ferielukket, så ingen nye love kan vedtages.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : David Konrad

Dato : 14-07-08 06:22

Ralph wrote:
> [...]
> alligevel betaler jeg da mine regninger, chekker min mail og tager de
> få telefonsamtaler der kommer. Er det mindre krævende at være

Hver gang der har været en ubehagelig sag, gennem de sidste 7 år, har Fogh
været enten i udlandet eller på ferie. Man kan jo så vælge at tro på, eller
lade være med at tro på, at kontrolfreaken Fogh ved et tilfælde altid er ude
af landet, eller ikke ved noget, når der opstår dårlige sager for
regeringen.

Fogh vidste heller intet om Lars Løkkes bilag. Fogh vidste slet ikke at
svenskerne havde vedtaget en ny overvågningslov. Fogh vidste ikke at Troels
Lund Poulsen havde givet sine embedsmænd ordre om at sylte sager, indtil man
kunne præsentere to gode historier, for hver én. Fogh vidste ikke at Brian
Mikkelsen ikke ville til OL. Fogh vidste ikke at Rohde havde lækket
oplysninger til pressen, og var i øvrigt på ferie. Osv osv. Bare eksempler
fra det sidste halve år. Det er et mønster der går helt tilbage til 2001, og
har involveret mere alvorlige ting som de angrebskrige Danmark deltager i,
og Muhammedkrisen.

Men det er jo i dybest set helt efter bogen. Når han ikke ved noget, eller
ikke "kan" udtale sig, kan han heller ikke blive draget til ansvar, blive
syltet ind i sagen eller få den til at accelerere.

Og da den danske befolknings hukommelse nærmer sig alzheimer-stadiet, og den
danske presse generelt tager om politikere med fløjshandsker, kan Fogh så
gang på gang komme hjem fra statsbesøg i Novosibirsk eller hvor han nu har
været henne, holde et pressemøde hvor han proklamerer, at der "ikke er noget
at komme efter", og så ellers fortsætte venstres og regeringens politik som
om intet var hændt.

I øvrigt er Fogh ikke mere på ferie end at han netop nu er til topmøde i
Paris, hvor han bla har haft drøftelser med tyrkiets Erdogan.

Men et direkte angreb - en regulær underminering - af regeringens
udlændingepolitik, én af de få helt fundamentale urørlige søjler i
regeringsamarbejdet og samarbejdet med DF, det har Fogh "intet hørt om"? Get
real.

Fra : Aage Andersen

Dato : 14-07-08 09:38

> [...]
> betaler jeg da mine regninger, chekker min mail og tager de få
> telefonsamtaler der kommer. Er det mindre krævende at være statsminister,

Fogh er ikke dum. Han skal ikke syltes ind i en ny Tamilsag. Saa jo mindre
han ved desto bedre.

Aage

Fra : JYH

Dato : 14-07-08 12:31

Ralph wrote:
> [...]
> alligevel betaler jeg da mine regninger, chekker min mail og tager de
> få telefonsamtaler der kommer. Er det mindre krævende at være

Fogh er ikke dum, han lyver bare som sædvanligt,
når der er ubehagelige ting i farvandet.

Fra : @

Dato : 14-07-08 12:46

On Mon, 14 Jul 2008 13:31:11 +0200, "JYH" <jyh@jyh.jyh> wrote:

>Fogh er ikke dum, han lyver bare som sædvanligt,
>når der er ubehagelige ting i farvandet.

eller han har instrueret de ansatte i statsministeriet om, at der er
ting han ikke VIL vide eller høre om

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 14-07-08 15:14

On Mon, 14 Jul 2008 13:45:55 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>eller han har instrueret de ansatte i statsministeriet om, at der er
>ting han ikke VIL vide eller høre om

Eller også er kvaliteten på staniol til hatte, faldet en hel del, her
på det sidste...