Er det samfundets opgave
Fra : Kim2000

Dato : 12-07-08 15:57

Fodboldklubber vil have kommunen til at sørge for opkridtning af banerne.

http://nordjyske.dk/jammerbugt/forside.aspx?ctrl=10&data=26%2c2866923%2c5%2c3

Vorherre til hest, husker klubberne så også at indbetale deres profit til
kommunen efterfølgende? Der må simpelthen være grænser for hvad samfundet
skal rodes ind i. Da jeg var barn skiftes vi til at kridte banen op, og vi
sloges nærmest om lov.

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-07-08 16:19

Kim2000 skrev den 12-07-2008 16:56:
> [...]
> skal rodes ind i. Da jeg var barn skiftes vi til at kridte banen op, og vi

---
Opkridtning af samtlige kommunens fodboldbaner vil ifølge kommunens
beregninger koste omkring 700.000 kroner om året og kræve to
fuldtidsansatte.
---

det må være noget dyrt kridt som de bruger.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : mr

Dato : 12-07-08 20:40

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fuldtidsansatte.
> ---
>
> det må være noget dyrt kridt som de bruger.

Det er mere arbejdsløn end det er kridt.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 12-07-08 21:06

On Sat, 12 Jul 2008 21:39:59 +0200, "mr" <mr@_.dk> wrote:

>Det er mere arbejdsløn end det er kridt.

Så vil jeg da godt have jobbet som "bane-opstreger" til 350.000kr om
året (minus lidt til kridtet)....

Fra : Kim2000

Dato : 12-07-08 21:14

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Så vil jeg da godt have jobbet som "bane-opstreger" til 350.000kr om
> året (minus lidt til kridtet)....

Nu skal der jo også være en halv stilling til at lave vagtskemaet og til at
skrive lønsedlerne, måske skal der endda holdes teammøder og personalemøder
osv osv.

Fra : @

Dato : 12-07-08 16:24

On Sat, 12 Jul 2008 16:56:43 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>skal rodes ind i. Da jeg var barn skiftes vi til at kridte banen op, og vi

mon ikke jeg kan få en person(betalt af kommunen) til at bære mit
gevær mellem de forskellige standpladser på skydebanen

og golfspillerne skal vel også have en kommunalt betalt caddy

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : kk

Dato : 12-07-08 18:28

> [...]
> skal rodes ind i. Da jeg var barn skiftes vi til at kridte banen op, og vi

Ja, og den udgift for kommunen må fratrækkes de tilskud som klubberne får -
hvorfor i øvrigt de tilskud?
mvh
kk

Fra : Michael Weber

Dato : 12-07-08 19:15

kk wrote:
> [...]
3

> Ja, og den udgift for kommunen må fratrækkes de tilskud som klubberne får

De får vel tilskud bl.a. fordi idræt hindre f.eks. livstilssygdomme og nok
også fordi
idræt er en del af kulturen.

Michael Weber
Mod humor kæmper selv Guderne forgæves.

Fra : kk

Dato : 12-07-08 19:54

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 3

> De får vel tilskud bl.a. fordi idræt hindre f.eks. livstilssygdomme og nok

Er det så ikke også en del af kulturen, at idrætsudøverne selv kridter
banerne op, uden udgifter for resten af samfundet?
mvh
kk

Fra : Michael Weber

Dato : 12-07-08 20:14

kk wrote:
> [...]
>>
> Er det så ikke også en del af kulturen, at idrætsudøverne selv kridter
> banerne op, uden udgifter for resten af samfundet?

For mig at se...nej.
Jeg ser intet problem i, at fodboldspillerne selv kridter banen op og dermed
opnår et "ejerskab" for banens tilstand. "Ting" man selv er med til at
vedligeholde
passer man bedre på end hvis det bare bliver "serveret på et sølvfad".
Men det er vel blot et spørgsmål om hvor man lægger snittet.

Fra : @

Dato : 13-07-08 11:46

On Sat, 12 Jul 2008 20:54:12 +0200, "kk" <kru@nospamail.dk> wrote:

> [...]
>>
>Er det så ikke også en del af kulturen, at idrætsudøverne selv kridter
>banerne op, uden udgifter for resten af samfundet?

en stor del af dansk kuturliv går netop ud på ikke kulturelle ting,
men på at få armene så langt ned i de skatteyderbetalte offentlige
kasser som muligt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : mr

Dato : 12-07-08 20:44

> [...]
> skal rodes ind i. Da jeg var barn skiftes vi til at kridte banen op, og vi

Det er vist mest et udtryk for utilfredshed med kommunesammenlægningen i
Jammerbugten.
Den eneste logiske konsekvens er at kommunen tilbyder at kridte baner op.
Udgifterne hertil kan kun tages fra tilskudsrammen.
Det er ynkeligt at klubberne ikke selv kan kridte baner op, men de kan jo
vælge hvad de vil.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-07-08 17:10

> Fodboldklubber vil have kommunen til at sørge for opkridtning af
> banerne.

Selvfølgelig. I den danske Socialdemokratiske/Dansk Folkepartiske
forsørgerstat skal staten selvfølgelig blandes ind i hele vort liv fra
fødsel til død. Mangler der penge til opkritning, kan vi da bare sætte
skatten op. Vi betaler jo ikke 120% i skat endnu, så der er stadigvæk
massevis af midler at hente ude hos borgerne.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.