Alger i havedam
Fra : Terrarieforeningen A~

Dato : 22-07-01 23:29

Er der nogen der har funde de vises sten?

Man kan se mange forskellige indgangsvinkler til bl.a. pH og algevækst, men
jeg synes umiddelbart at det ser ud til at være mere teori end praksis, men
lad høre om der er nogle her der har gode erfaringer (som de evt. kan
underbygge med en biokemisk indgangsvinkel) med evt. pH regulering for at
minimere algevækst.

Vi taler om relativ rent vand da der sker en vis udskiftning hele tiden samt
at der er større pumper, UV armatur, vandfald m.v.

På forhånd tak.

NB: Direkte mailede forslag modtages også gerne!

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 23-07-01 05:09

Luk af for solen, så er du godt på vej.

Fra : Arild Madsen

Dato : 23-07-01 08:41

"Terrarieforeningen AHS - Aktive Herpetologers Sammenslutning, box 121,
DK- 9400 Nr. Sundby" wrote:

> [...]
> at der er større pumper, UV armatur, vandfald m.v.
>
> På forhånd tak.
>
> NB: Direkte mailede forslag modtages også gerne!

Hva med å bruke noen hurtigvoksende vannplanter til å ta opp
næringstoffene fra vannet.
Hvis du velger noen flyteplanter så vil de også redusere lyset ned i
vannet.

Fra : X - Dude

Dato : 23-07-01 08:56

Ring til koien de har lige fået noget der hedder ph-stabil det stabilsere
din ph i Ca ½ år der omkring og det er ikke spec dyrt

tele 63510056
www.koien.dk
jan@koien.dk

M.V.H Rasmus
razmuz@teenz.dk

Fra : Terrarieforeningen A~

Dato : 23-07-01 22:10

Princippet med planter der optager næring er OK og anvendes også, men er
tilsyneladende ikke nok.
Sandfiltrene returspules og eluatet ledes væk.

Deciderede kemikalier som pH stabil eller det der er værre (malakitgrønt,
kobbersulfat m.v.) er jeg ikke interesseret i at anvende.

Men måske skulle jeg prøve det der med at blænde helt af for solen (lol).

Fra : Madsen

Dato : 23-07-01 22:21

"Terrarieforeningen AHS - skrev:

> Princippet med planter der optager næring er OK og anvendes også, men er
> tilsyneladende ikke nok.

Hvad med de her nylonsække med halm i, på bunden af bassinet?
Det skulle være så godt mon alger har jeg hørt, men det er måske
en skrøne?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Frede.K

Dato : 26-07-01 15:56

Madsen skrev
> Hvad med de her nylonsække med halm i, på bunden af bassinet?
> Det skulle være så godt mon alger har jeg hørt, men det er måske
> en skrøne?

Jeg har prøvet halmsække og de havde ingen virkning i mit bassin.
Jeg har i år støbt mit bassin og har ikke algeproblemer mere jeg har et
mindre UV lys som jeg kan tage i brug hvis algerne skulle komme .
Mit store UV-filter som jeg brugte til mit pvc-bassin er i øvrigt til salg
se
dk.marked.privat.dyr.akvarium
Mvh Frede