Pris for 1. service på Aygo
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 11-09-08 08:39

Så er tiden kommet til det første serviceeftersyn på min Aygo (15000
km / 1 år). Syntes jeg har hørt/læst/fået oplyst, at det skulle koste
omkring 1100 kr, men ved henvendelse til den forhandler jeg har købt
bilen ved fik jeg prisen 1800 kr.

Det er et såkaldt sundhedstjek, så det omfatter skift af olie,
oliefilter og pollenfilter samt tjek af bilen generelt.

Overvejer lidt om det er pengene værd; Kan selv skifte olie og
oliefilter (er det virkelig nødvendig at skifte pollenfilter hver år)
og tjekke bilen igennem, men så får jeg ikke et stempel i servicebogen
og et års gratis toyota vejhjælp.

vh
Michael

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-09-08 16:21

mbk112@hotmail.com wrote:
> [...]
> oliefilter (er det virkelig nødvendig at skifte pollenfilter hver år)
> og tjekke bilen igennem, men så får jeg ikke et stempel i servicebogen

så længe bilen er under garanti bør du overholde service.

De 1800 kr kan være en meget billig forsikring ifht garanti.

/F

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 11-09-08 16:43

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg laver selv vores, når garantien er udløbet... Det er en billig
forsikring i de 3 år.
Det er jo heller ikke gratis at lave det selv, men sikkert noget der ligner
1/3 af prisen.

/Carsten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-09-08 16:43

"mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com> wrote in news:252569f2-c02b-4e76-
> [...]

> km / 1 år). Syntes jeg har hørt/læst/fået oplyst, at det skulle koste
> omkring 1100 kr, men ved henvendelse til den forhandler jeg har købt

1800 passer meget godt med prislisten fra "min" Toyota forhandler - så det
er nok niveauet.

> Det er et såkaldt sundhedstjek, så det omfatter skift af olie,
> oliefilter og pollenfilter samt tjek af bilen generelt.

Det lyder ikke specielt dyrt.

> [...]
> oliefilter (er det virkelig nødvendig at skifte pollenfilter hver år)
> og tjekke bilen igennem, men så får jeg ikke et stempel i servicebogen

Så længe den er med fabriksgaranti ville jeg bruge autoriseret service. Det
sikrer imod eventuelle problemer i forhold til garantien.

- og så giver det jo den gratis vejhjælp som du skal huske at trække fra
prisen før du sammenligner med hvad ikke-autoriseret service koster. Ja
altså, du skal ikke trække "gratis" fra, du skal trække prisen for
tilsvarende vejhjælp fra ;)

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 11-09-08 09:44

> så længe bilen er under garanti bør du overholde service.
>
> De 1800 kr kan være en meget billig forsikring ifht garanti.

Vil det være en ide måske at få foretaget service på et ikke toyota
værksted, som stadigvæk kan give et stempel i servicebogen? Har nogen
erfaringer med dette?

/Michael

Fra : Klaus G.

Dato : 11-09-08 16:59

> Vil det være en ide måske at få foretaget service på et ikke toyota
> værksted, som stadigvæk kan give et stempel i servicebogen? Har nogen
> erfaringer med dette?
Det kan du godt. Så hvis det er billigere var det da en klar mulighed. Omend
1800kr. ikke lyder af sååå mange penge må jeg nok indrømme. Men det burde
vel kunne gøres for en 1000-1200kr. i stedet for.

Så har du kendskab til et værksted du har tillid til, så kør bilen derhen.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Knut

Dato : 11-09-08 17:06

<mbk112@hotmail.com> wrote in message
[...]

Du skal nok ikke regne med at slippe med 1800 kr - inden de får lagt diverse
viskerblade, miljøtillæg, 3-4 liter olie osv. ryger regningen nok op på
3-5000 kr.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-09-08 17:33

Knut skriver:

> Du skal nok ikke regne med at slippe med 1800 kr - inden de får lagt diverse
> viskerblade, miljøtillæg, 3-4 liter olie osv. ryger regningen nok op på
> 3-5000 kr.

Tyv tror hver mand stjæler ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 11-09-08 17:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Knut skriver:

> Tyv tror hver mand stjæler ?

Nææ, men mange værksteder bruger at selve servicedelen har én pris,
hvorefter materialer ryger på bagefter.

/Brian

Fra : Knut

Dato : 11-09-08 18:24

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message

> Nææ, men mange værksteder bruger at selve servicedelen har én pris,
> hvorefter materialer ryger på bagefter.

Netop - jeg sidder faktisk her med en 2 års service på en Peugout 107 (=
Aygo).
Den lyder på 4876,25 kr at betale inden 30 dage.
Selve serviceandelen er 1885 kroner præcis som angivet i trådens
startindlæg. Resten er diverse materialer, moms mv.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-09-08 22:07

Knut skriver:
> [...]
> Selve serviceandelen er 1885 kroner præcis som angivet i trådens
> startindlæg. Resten er diverse materialer, moms mv.

Hold da op, det er godt jeg ikke har sådan en billig bil. Det er da slet
ikke til at betale sig fra service på sådan en.

Min Golf V har nu været til 3 eftersyn på autoriseret VW værksted. Ingen
af regningerne har nået derop.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 12-09-08 08:20

On Thu, 11 Sep 2008 23:07:14 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>ikke til at betale sig fra service på sådan en.
>
>Min Golf V har nu været til 3 eftersyn på autoriseret VW værksted. Ingen

Hos VW betaler man "forud" for serviceeftersynene via købsprisen på
bilen.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-09-08 17:48

Hr. Jensen wrote:

> Hos VW betaler man "forud" for serviceeftersynene via købsprisen på
> bilen.

Det er ikke ganske løgn.

Til gengæld har en gennemsnit Golf en meget høj gensalgsværdi i de næste 20
år.

/F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-09-08 22:06

Brian skriver:

> Nææ, men mange værksteder bruger at selve servicedelen har én pris,
> hvorefter materialer ryger på bagefter.

Du så godt at det var hos Toyota?

Fra : Brian

Dato : 12-09-08 11:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:

> Du så godt at det var hos Toyota?

Ja, skulle det have nogen relevans ?

Toyota er først og fremmest 112% i deres PR-afdeling...

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-09-08 08:20

Brian skriver:

> Ja, skulle det have nogen relevans ?

Ja

> Toyota er først og fremmest 112% i deres PR-afdeling...

Og i tilfredshed med værkstedet er de ret gode.

Fra : Brian

Dato : 13-09-08 14:10

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Og i tilfredshed med værkstedet er de ret gode.

Nu er Toyota ejere også _meget_ bevidste om at alt omkring deres bil er
112% - det siger de jo i reklamerne.

Det er et fantastisk stunt Toyota har fået kørt igennem, det må man give
deres marketing afdeling.

/Brian

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 11-09-08 12:00

> Du skal nok ikke regne med at slippe med 1800 kr - inden de får lagt diverse
> viskerblade, miljøtillæg, 3-4 liter olie osv. ryger regningen nok op på
> 3-5000 kr.

Prisen på de 1800 kr er incl. olie, oliefilter og pollenfilter og med
alle miljøtillæg etc.

/Michael

Fra : Brian

Dato : 11-09-08 19:02

mbk112@hotmail.com wrote:

> Prisen på de 1800 kr er incl. olie, oliefilter og pollenfilter og med
> alle miljøtillæg etc.

Isåfald vil det være pløkåndssvagt ikke at få det stempel hos den
autoriserede.

/Brian

Fra : Knut

Dato : 11-09-08 19:03

> [...]
> 3-5000 kr.

Prisen på de 1800 kr er incl. olie, oliefilter og pollenfilter og med

Fint nok, men så har du fundet et billigt sted!

Knut

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 11-09-08 12:06

> [...]
> Selve serviceandelen er 1885 kroner præcis som angivet i trådens
> startindlæg. Resten er diverse materialer, moms mv.

Prisen på de 1800 kr (med moms) er incl. olie, oliefilter og
pollenfilter og med
alle miljøtillæg etc. Har fået et specificeret tilbud, hvor jeg kan
se, at arbejdslønnen er 900 kr, og dele + miljøtillæg er de andre 900
kr.

/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-08 19:11

Jeg gav nøjagtig 1700,-kr for vores Peugeot 107 ved Peugeot forhandler alt
inkl.
Venligst
Lasse K.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-09-08 22:13

"mbk112@hotmail.com" skriver:

> Prisen på de 1800 kr er incl. olie, oliefilter og pollenfilter og med
> alle miljøtillæg etc.

Det er vel en okay pris, men ca 37% over det jeg betalte for 30.000 km
på Golfen -og den skal endda kun afsted for hver 30.000 km eller hvert
andet år.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 09:29

[...]

Jeg fik lavet 15.000 km service på min Aygo. Hos Tvingstrup auto nær
Horsens, det kostede 600,- alt inkl. (han kan klart anbefales) ved ikke lige
hvor du bor.
Men jeg tror jeg får lavet det store 30.000 i tyskland..

Søren

Fra : Brian

Dato : 13-09-08 14:13

Søren Jakobsen wrote:

> Jeg fik lavet 15.000 km service på min Aygo. Hos Tvingstrup auto nær
> Horsens, det kostede 600,- alt inkl. (han kan klart anbefales) ved
> ikke lige hvor du bor.

Jeps, Christian ude i Tvingstrup er aldeles fornuftig og kompetent - samt
han kender sine egne begrænsninger!

Jeg har også anbefalet ham en enkelt eller to gange her i gruppen...

/Brian